Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: jt #3811:
Než začneš diskutovať o niečom, skús si naštudovať aspoň základné fakty.
Železničná dopravná cesta je majetkom štátu rovnako ako cesty a každý subjekt za jej použitie platí. Ani ZSSK ani ZSSK Cargo ani SAD LIORBUS neinvestovali do výstavby "tratí" po ktorých jazdia ale platia poplatok za ich použitie.
A máš pocit, že práve BA - DS je mohutne zisková trať?
Inak s názorom, že je potrebné obsluhovať aj výrazne stratové trate, nesúhlasím. Ak sú výrazne stratové, znamená to, že sú výrazne nevyužívané a že sa teda dá dopravná obslužnosť zaistiť v 99% prípadov efektívnejším spôsobem, než preháňaním troch párov zlošukov po trati.
Reakcia na: ufo #3815:
Nie Railjet, ale Regiojet...
Reakcia na: Kami #3814:
Railjet rozhodne nebude mať problém z pohľadu nákladov. ZSSK má nie malé odpisy z vozidiel, ktoré tam jazdia, ďalej pri gvd, aký tam doteraz bol, bola potreba 8 vozidiel (súprav) - to isté množstvo bude potrebovať Regiojet (vďaka celodennému taktu - žiadne obedné pauzy, ktoré ide MD naordinovať na iných tratiach do Bratislavy kvôli úspore vlkm, ktoré sa presunú na trať KN-BA).
Dotáciu na vlkm bude mať Regiojet o 10% nižšiu ako ZSSK, výkony dvojnásobné, takže so ziskom to pôjde aj s minimálnymi tržbami. (RJ bude mať úspory z rozsahu.)
Reakcia na: jt #3813:
po starom boli trate v okoli BB trate 2. kategorie, BA - DS - KN trat 3. kategorie. Takze rozdiel v cene tu je.

RJ predpoklada, ze sa mu podari pritiahnut viac cestujucich. Inak bude mat problem, lebo ZSSK na tej trati nema prakticky ziadne odpisy (ak by sa teda ratali naklady specialne na tutu trat). Hlavne ked vyrazne navysi vykony oproti sucasnemu stavu.
Reakcia na: 810zssk #3812:
Nie, tak som to nemyslel. Ide mi skôr o výpočet toho, koľko sa bude platiť. Snáď nebude spoplatnená trať medzi Bratislavou a Komárnom rovnako, ako v okolí Banskej Bystrice, kde je neporovnateľne viac tunelov a mostov (ktoré raz budú potrebovať väčší zásah).

Mimochodom, RJ bude musieť mať nižšie náklady, resp. prilákať nových cestujúcich, ak chce zarábať.
Reakcia na: jt #3811:
Dopravca bude za pouzitie trate platit, rovnako ako to robi ZSSK. Snad nechces aby si kazdy dopravca staval trat.

BA-DS je tiez stratova trat a hla, jazdia ju. Statu bude vykryvat stat tak ako doteraz, akurat peniaze nepojdu do ZSSK, ale RJ. Pre stat v podstate jedno, akurat RJ to spravi lacnejsie (snad).
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/3857-Rok-zmien-2011-Liberalizacia-trhu-osobnej-zeleznicnej-dopravy/

Myslím si len ja, že opäť sa zabudne na tie dôležité časti takzvanej liberalizácie trhu? Je pekné, že sa zvýši konkurencia, no súkromný dopravca nijak neinvestoval do výstavby tratí a taktiež je tu potreba obsluhovať aj výrazne stratové trate. To ostane na štát?

Nehovoriac o rozdieloch a spôsobe využívania platby za využívanie dopravnej cesty v automobilovej a železničnej doprave... Ani nová vláda to nedá do poriadku.
Reakcia na: 810zssk #3808:
Na tom sa ti nepáči konkrétne čo?
Reakcia na: Papyr #3806:
Že by nejaký Ing. Jerzy Popługarz ? ?
Reakcia na: Papyr #3806:
Aj tak nic neprekona ultra-spravodlivu/ultra-uchylnu tarifu co vymysleli v Dansku, kde sa ma (ak to nezmenili) platit podla vzdialenosti nastupnej a vystupnej zastavky vzdusnou ciarou ? Cert nam bol dlzen tie cipove karty a s nimi spojene debilne tarify..
Reakcia na: Papyr #3806:
klikatelny link na clanok http://bit.ly/h3Vjrs
Dokonala a spravodliva tarifa skoro ako podla zilinskej idey sa zavedie v Katoviciach. Cipove karty sa budu prikladat aj pri vystupe.

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739,8998834,Komunikacyjna_rewolucja__Karte_odbijesz_dwa_razy.html
Železničný trh má "špecifiká"
www.tyzden.sk/casopis/2011/3/zeleznicny-trh-ma-specifika.html
Reakcia na: 810zssk #3803:
A co ak bola najprv koncepcia a az potom sa rozhodlo, v akom poradi sa bude budovat? ? By si gumoval, prekresloval a prepisoval plany? ?
Reakcia na: S499.1023 #3801:
Nevravim, ze je to divne, alebo nieco strasne z coho sa zruti vesmir, len ja osobne by som to znacil v takom poradi v akom sa to chystam otvarat... nic viac.
Reakcia na: S499.1023 #3801:
V Bratislave sa ako prvá linka metra začala budovať B a nikomu to nepríde divné. ? ?
Reakcia na: 810zssk #3794:
Aj v Prahe šlo metro do prevádzky v poradí C, A, B a nikomu to nepríde divné ? .
Reakcia na: zakaznik #3799:
A ešte predtým parný Stadtbahn. (Patrila k tomu aj súčasná S45.)

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement