J: V diskusii na MD.sk sme sa dozvedeli, že predbežné oznámenie k verejnej súťaži na dodávku 5 NP busov do Prešova je už vo Vestníku verejného obstarávania. Takže praktický krok je tu.
Je to official. Sorry, že som Ťa o tom informoval ako obyčajného smrteľníka, t.j. cez fórum
Re #192 J: Ak by sme chceli byť detailisti, tak ani DPMP ešte súťaž nevyhlásil, ale je isté, že ju vyhlási. Len jednoducho momentálne príslušné oddelenie formuluje súťaž na elektronické označovače (Prešov tohto roku zavádza prestupnú tarifu) a vzápätí sformulujú a vyhlásia súťaž pre dodávku tých busov. Je to však už len vec organizácie práce, t.j. súťaž je de facto už na svete.
Papyr, Vladimír: A Prešov ten tender už vyhlásil?
Neviem v akom je to rozpracovaní, ale poznáte Bratislavu a DPB. Najprv sa dohodnú podmienky s výrobcami a potom sa vyhlási tender šitý na mieru. Nemyslím si, že to bude trvať dlho. Možno v lete, aspoň dúfam. Ešte sa nevie ako sa vyvinú mestské financie a na konci marca budeme múdrejší čo sa FD týka. Teda koľko si bude môcť BA dovoliť minúť v roku 2005. 2006 a 2007.
Okrem iného som si istý, že o 5 rokov bude mať DPB väčšie % zastúpenie NP vozov u trolov a busov.
Chce, ale pokiaľ mi je známe (oprav ma, ak sa mýlim), neurobil ešte konkrétny krok v rámci vypísania verejnej súťaže. Iba o tom hovorí.
Btw. bude vôbec tá súťaž tohto roku?
Vladimír: Tak to žasnem. ? ? ? Tak to by DPB minul mailand na ospravedlneniach. Aj keď v Bratislave je to s dopravnou situáciou komplikovanejšie. Veď aj dnes, som žasol, poobede o 16:30 a Račianskom bez zápch, dokonca autá stihli prejsť na zelenú. Nemuseli prechádzať na oranž či až červeň, čo je v BA bežné.
Dovolím si sem tlmočiť stanovisko riaditeľa DPMŽ: Výstavba trolejbusovej trať k novému závodu je podľa neho jednou z možností. Trasa by mala asi 5 km, vyžadovala by výstavbu novej meniarne a nákup 10 kĺbových trolejbusov. Termín, do troch mesiacov vraj nie je istý.
Vyzerá to tak, že trolejbus do Tepličky je skutočne veľmi reálny.
A keď sme už pri tej Žiline, odkopírujem sem článok z 11. čísla tohtoročného Žilinského Večerníka, ktorý ma veľmi zaujal a nechám ho bez svojho komentára.
--
OSPRAVEDLNENIE
Kvôli dopravným nehodám v úseku medzi Strečnom a Martinom došlo 3. 3. 2004 od 13.40 h do 22.00 h k meškaniu linky č. 31 v smere Mojšova Lúčka - Žilina a späť, taktiež v čase od 15.30 h do 22.40 h došlo k čiastočnému meškaniu a odklonu liniek cez Vlčince číslo 1, 4, 24, 26, 28. Z vyššie uvedenej skutočnosti a zahltenia križovatky ulice Košickej. Z uvedeného dôvodu vozidlá MHD nemohli dodržať stanovený cestovný poriadok. Aj napriek tomu, že tieto problémy nespôsobil Dopravný podnik mesta Žiliny, s. r. o., sa za vzniknuté nepríjemnosti cestujúcej verejnosti ospravedlňujeme.
Ešte niečo. S potešením vám oznamujem, že Prešov je zrejme prvým a jediným naším mestom, ktoré na najbližších 5 rokov objednáva výhradne nízkopodlažné autobusy
Hmmm.... tak som si pozrel ešte raz mapku z príspevku #169 a ono to fakt vyzerá, že závod bude až za Tepličkou. Tak ja neviem ako to bude s tými trolejbusmi. Žeby skutočne prímestská trolejbusová trať???
Nie, keby si sledoval aj žilinskú diskusiu na MD, vedel by si, že v Žiline je pustiť autobus MHD za hranicu mesta svätokrádežné. Každá mestská časť, ktorá sa osamostatnila si súčasne, či už vedomky či nevedomky, podpísala zrušenie MHD a mohla kričať, presviedčať, koľko chcela. Názor DPMŽ je skrátka taký, že prevádzkuje MESTSKÚ hromadnú dopravu.
Od Bratislavy vidno označníky už dosť ďaleko pred samotným mestom. Je to trasa L29 do Žilinskej Lehoty, ktorá aj napriek svojej vzdialenosti od mesta je jeho súčasťou.
Re #181 J: Keď ja poriadne sám stále neviem, kde presne ten závod bude. Mapka, ktorá tu v diskusii bola zverejnená nebola celkom presná. Je teda možné, že závod nebude v Tepličke, ale pri Tepličke, t.j. niekde medzi Žilinou a Tepličkou. V tom prípade skutočne verím, že tam ten trolejbus pôjde, veď jedným z plánov na trolejizáciu je aj Budatín, cez ktorý by trasa prechádzala.
Ale bolo by to zaujímavé, keby ešte nebodaj tohto roku otvárali v Žiline trolejbusy k automobilke, pretože v roku 2004 by mali spúšťať trať na Pietnu ako aj trať medzi Solinkami a Vlčincami. Dosť už, že sú plánované dve trate za jeden rok, ale tri??? To už je dosť silné kafe.
Na inú nôtu --> Tzv. bezhotovostný styk s cestujúcimi v MHD bol v ČSSR po prvýkrát zavedený v Prahe dňa 9.5.1974. Na Slovensku bola prvá Bratislava (1.4.1976) nasledovnaná ešte v tom istom roku Košicami a v nasledujúcom roku Prešovom.
Neskôr sa však tento systém predaja CL v MHD objavil vo všetkých mestách, vrátane tých menších. Vie mi niekto povedať, či proces postupoval postupne alebo bol k nejakému dátumu tento systém zavedený plošne?
No som si istý, že Žilina bude trvať na tom aby sa teplička k Žiline pripojila, lebo ak nie, tak z podielových daní neuvidí ani floka. Takže aj Žilina aj Teplička budú mať výhody mesto prachy, Teplička MHD.
Avšak nie je Teplička náhodou súčasťou mesta Žiliny? Ako by inak mohla dať Žilina daňové úlavy z dani z nehnuteľnosti a iné dane, ktoré spravuje mesto?
este maly dodatok: na EC nie je povinnost kupovat si miestenku. Vacsinou ju ani nepotrebujes, pretoze nizka obsadenost vlaku ti dovoli pohodlne sediet celu cestu. Ak po miestenke neskonale tuzis, kup si ju vo vydajni Ceskych drah, tam stoji 20 Kc bez ohladu na druh vlaku a destinaciu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
J
Avšak nie je Teplička náhodou súčasťou mesta Žiliny? Ako by inak mohla dať Žilina daňové úlavy z dani z nehnuteľnosti a iné dane, ktoré spravuje mesto?