Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: detvan #1212:

1. Súhlas, o tom viem. Však aj preto je výhodnejšie, keď chcem cestovať z Petržalky do Györu, kúpiť si 3 lístky. Petržalka - Rusovce, Rusovce - Rajka, Rajka - Györ.

2. Mieril som tým iným smerom, ako si mi odpísal. Chcel som vedieť, prečo v Maďarsku je možné vo vlaku dokúpiť si cestovný lístok bez prirážky a na Slovensku nie. Nemyslím tým v prípade, že cestujem bez platného lístka. My sme v úseku, kedy sme mali záujem si lístok kúpiť mali ešte platný ten predchádzajúci. To, že mám záujem cestovať s vašou spoločnosťou ďalej, ako som pôvodne plánoval, by vás malo len potešiť a nie ma považovať za cestujúceho bez platného lístka.
Reakcia na: Valec #1208:
Cestujúci pri potvrdzovaní Kilometrickej banky v osobnej pokladnici má prednosť pred ostatnými cestujúcimi. To, že niekto chodí na vlaky neskoro a nevie si ustrážiť vlastný čas a rozvrh cesty, má ZSSK brať na ohľad?????? ? To sa rovno môžeš sťažovať na ZSSK, že Ti meškala MHD a Ty si nestihol vlak, že čo je to za ústretovosť... ?

Ešte jedna zaujímavosť, prečo sa k týmto veciam má vyjadrovať "detvan za ZSSK"? Odkiaľ takéto silné tvrdenie? ?

Cestujúci v úseku Leopoldov - Bratislava sú oslobodení iba v niektorých vlakoch od platenia rýchlikového príplatku a sú to tie vlaky, ktoré zastavujú vo všetkých alebo viacerých staniciach z dôvodu zrušenia osobných vlakov. Dôvod je jasný - znížená priepustnosť traťového úseku. Ostatní, keď tak strašne trpia od Trenčína a vyššie, nech cestujú osobákmi... ? Kompenzácia sa netýka cestovného času, ale zníženej ponuky dopravných spojení!!!! Straty času a sťažnosti s tým spojené adresuj ŽSR. Hádam ďalší komentár nepotrebuješ...

Železničné ozveny sú interné periodikum zamestnancov Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. Verejné "magazíny" sú nepravidelným periodikom aj pre cestujúcu verejnosť. Informácie týkajúce sa ďalšieho "verejného" čísla nemám k dispozícií. ?
Reakcia na: Papyr #1213:
Napadlo.

6. Ked uz sa ZSSK rozhodla, ze vacsinu miestnej dopravy prepravi modernizovanymi sukafonmi radu 812, preco teda do tych 812 (s vynimkou 812.008) dava nefyziologicke, neanatomicke sedacky, na ktorych sa neda sediet dlhsie, ako par minut? Len preto, aby zostalo zachovane povodne umiestnenie sedadiel?
detvan:

1. Potvrdzovanie KMB v kase je hlupost. V CR to tak nie je, tam to staci mat vypisane, ked prichadza sprievodca. Nemusis stat vo fronte pred pokladnou. Ale ZSSK sa evidentne boja, ze by cestujuci nastupil s KMB, kde by nemal vyplnenu nastupnu stanicu, a az ked zahliadne sprievodcu, by tuto kolonku vyplnil podla poslednej zastavky vlaku, cize boja za ZNEUZIVANIA CESTUJUCIMI.

2. Kto vymysla pripoje na ZSSK? Skusali ste sa dostat z Komarna cez NZ niekam? (Najlepsie smer Zvolen alebo Nitra). Skusali ste sa dostat skrz Kosice smer Presov-Roznava alebo Trebisov-Roznava? Kto vymyslel, ze 99 rychlikov tyzdenne ide zo zapadu cez Kysak do Kosic, zatialco iba 1 tyzdenne ide zo zapadu do Presova? Perlicky typu Presov-Kysak Cracovia, prichod 4.36, odchod R na Bratislavu 4.34 - to kto vymyslel? Preco ZSSK nepoznaju takt? (Na hlavnych tratiach ano, ale tie pripojne trate, ktorymi sa na hlavny tah mas dostat, su nekoordinovane.)

3. Kto vymysla ceny v susedskej preprave CD-ZSSK? Preco stoji plnocenny listok z Prahy do Kosic v 2.tr.R 909 Kc, ked autobusom sa da dostat aj za 399? Zeby snaha prilakat zakaznikov?

4. Preco ZSSK tak zufalo lpie na svojich vysokoskolskych preukazkach, ked sa studium na VS da vzdy preukazat indexom a dokonca dnes uz skoro vsetci studenti maju preukaz studenta ISIC? Preco musim ist na zapis do skoly za plne, tam si potvrdit ziadanku, za plne naspat, v uradnych hodinach do doplatkovej kasy, a az potom za polovicne?

5. Kto vymysla spojenie medzi krajskymi mestami? Teda tymi, ktore nelezia na trati 120 + 180. Do Banskej Bystrice sa z vychodu da dostat jedinym vlakom za den, Nitra je uplne odrezana (nastastie uz jazdia aspon tie ER do Viedne), a do Presova tie pripoje tiez nie su bohvieco.

Este ma ako zakaznika spolocnosti, ktora sa o zakaznikov stara, urcite nieco napadne.
Reakcia na: Valec #1197:
Ale, ale, koľko rozruchu tu narobí zopár "iných" názorov na vec, že??? ?

Čo sa týka Rajky a Rusoviec, existujú nejaké dohody medzi susednými železničnými správami a ZSSK ohľadom malého pohraničného styku. Tým sa zavádzajú zmluvné ceny pre prepravu cestujúcich žijúcich alebo prepravujúcich sa v prihraničných oblastiach a často prechádzajúcich cez štátne hranice. Existuje takáto dohoda aj medzi ZSSK a MÁV, kde sú stanovené zmluvné ceny za susedskú prepravu. Sú podstatne nižšie ako globálne ceny vyhlásené medzinárodnou tarifou TCV.

Čiže cestujúci je povinný mať zakúpený cestovný lístok na ten úsek trate, ktorý skutočne precestuje, resp. chce precestovať. Bol si považovaný ako cestujúci bez platného cestovného dokladu. Vo vlaku postupoval sprievodca presne podľa Prepravného poriadku a tarify železníc, čím si od Teba vyžiadal cenu cestovného plus prirážku za vydávanie cestovného dokladu vo vlaku. ❗ Za interné predpisy MÁV ZSSK nezodpovedá.
Reakcia na: 81-71 #1206:
Nolen mi prezrad, v ktorom ceskom meste velkosti 65 000 (ako ma Trnava) su elektricky?
Reakcia na: Valec #1208:
Tvoj príspevok som čítal až po skomponovaní odpovede ing. Detvanovi, ale pozoruhodná zhoda!
Reakcia na: detvan #1207:
No, seriózne by bolo, keby si odpovedal na podnety a nie na to, čo si si sám vymyslel.
1) Pýtal som sa, prečo je cestujúci BUZEROVANÝ povinnosťou označovať KMB v pokladni v OBSADENÝCH staniciach?
2) Nie, o ponuke MEGALÍSTOK som nepočul. Môžeš uviesť, kde napríklad na webe Zločineckej Spoločnosti SLOVENSKO je propagovaný? Čo sa týka ponuky SONE R, myslím si, že jej cena a obmedzenia sú veľmi dobre skalkulované tak, že sa jednotlivcovi nevyplatia. O ponuke SONE ani nehovoriac. Ráč porovnať s cenami a rozsahom platnosti podobných ponúk v ČR. V tejto súvislosti narazím na drobný problémik - ako je možné, že hoci ČD a SŽDC poberajú v prepočte na prepravný výkon menšie dotácie, ich cestovné je nižšie a paleta komerčných ponúk širšia?
3) Čo sa týka obľúbenej argumentácie o minsiterstve, toto nemôžem nazvať inak, než rozšírenou, demagogickou a zavádzajúco MODROGUMNOU LŽOU. Cenový výmer minsterstva financií totiž stanovuje maximálne ceny a nikto nenúti Zločineckú Spoločnosť SLOVENSKO ich v plnej výške účtovať. Už vôbec nehovoriac o tom ,že vydávanie cenového výmeru v skutočnosti prebieha tak, že niekto od Zločineckej prinesie na ministerstvo návrh, ktorý tam bez váhania podpíšu. Ten Tvoj názor o tom, prečo je rýchlikový príplatok, ktoprý platím za vlak, ktorý má menšiu spotrebu trakčnej energie, dobrá vec, by som si predsa len rád prečítal.
4) Čo sa týka stereotypnosti odpovedí, stačí sa pozrieť na odpovede na FAQ na webe Zločineckej Spoločnosti SLOVENSKO. Pokiaľ by to nestačilo, dodám z vlastných zásob i zásob svojich známych dostatok odpovedí od DOP Košice, pána Peléška, ktorý dnes przní prepravný poriadok a tarifu u ČD, ako aj od pána Šimčáka, ktorý sa síce snaží ale, bohužiaľ, svoj modrý tieň prekročiť nedokáže.
5) Áno, Ty sa možno dopravíš z BA do Trenčína za 20,- SKK, keďže si držiteľom PCD (Prirodzeného Cestovného Dokladu), ktorý výrazne deformuje pohľad na svet. Ja k tým 20,- SKK ešte musím zaplatiť cestovné. A keďže sa jedná o sobotu, tak miesto 20,- SKK mám zaplatiť 80,-, celkove zaplatím za spiatočný cestovný lístok 288,- SKK, príplatok bude 40,- SKK, jedna miestenka pre silný deň 80,-, druhá miestenka našťastie pre slabý deň 20,-, celkove 428,- SKK. Pre porovnanie: Ak by som bol pravidelným cestujúcim a použil by som KMB ZSSK, tak by to bolo 2*124 km á 1,- SKK, to je 248,- SKK, k tomu jedna miestenka za 20,- a druhá za 80,-, celkom 348,- SKK. Pre porovnanie to isté u ČD: 161,20 CZK, čiže cca. 210,- SKK.
No nič, ešte že mám to auto.
Reakcia na: detvan #1207:
Ak dovolíte, zapojím sa aj ja do vašej debaty.
Ad KMB. S499.1023 sa pýtal, prečo si treba nechať označovať KMB v obsadenej stanici. Však toto môže urobiť aj sprievodca vo vlaku, navyše aj nepotvrdená cesta sa považuje za precestovanú, ak nie je úradne zrušená. Myslím, že zrušenie tejto podmienky by privítali cestujúci najmä vtedy, ak prichádzajú na vlak na poslednú chviľu. ?
O ponuke MEGALÍSTOK som ani ja nepočul, navyše som ju nenašiel ani na internetovej stránke (hľadal som pred 5 minútami). Ale nechám sa prekvapiť. ?
Ad rýchlikový príplatok: Myslím si, že je to hlúposť (však ak vlak nebrzdí v každej stanici, tak to musí znižovať náklady na prevádzku, minimálne el. prúd potrebný na rozjazd) ale ak je to v kompetencii MDPT, tak budiž. Som zvedavý ako s tým naložíte po zrušení regulácie cestovného. ?
Zaujala ma jedna vec. Z dôvodu výstavby rýchlostného koridoru boli zavedené kompenzácie pre cestujúcich, ako napr. zrušenie rýchlikového príplatku v úseku BA-Leopoldov, predĺženie platnosti týždenných a mesačných predplatných lístkov. Ale akú kompenzáciu dostanú tí, čo cestujú napr. v úseku TN-BA? Však cesta sa pre nich predĺžila rovnako. ?

Inak v poslednej dobe sledujem značný nárast informačných materiálov o ponukách ZSSK, dokonca aj letáčiky typu "Nie ste spokojný s našimi službami?". A to je dobre, vidno snahu priblížiť sa k cestujúcemu. Ešte by som sa akurát spýtal, či vyjde (vyšlo?) aj druhé číslo magazínu Železničné ozveny. ?
Ešte by som chcel poprosiť, či by si mohol zaujať stanovisko k môjmu príspevku #1197. ?
Reakcia na: S499.1023 #1187:
Ja Ti odpoviem asi toľko, že všetko, čo tu píšeš je zhluk poloprávd, ktoré keď takto prezentuješ, všetci Ťa poľutujú, ako Ty strašne pri cestovaní trpíš... No skutočnosť je ďaleko iná, vieš to aj sám, ale nejako sa zviditeľňovať treba, že? ?

Ale nebolo by odo mňa seriózne, keby som Ti neodpovedal na niektoré podnety, ktoré si v "debate" predostrel. No skôr, než sa ku nim dostanem, tak Ti musím povedať, že nikdy nebude nikdo so službymi ZSSK alebo firmou ako takou spokojný. Keby si mal riešiť sťažnosti typu, že cestujúci si otvorí okno a do kupé mu nalietajú chumáče z topoľov a potom sa sťažuje, že je vo vzduchu plno peľu, zistil by si, že všetko treba brať s rezervou... ?

Kilometrická banka je cestovný doklad ako hociktorý iný, t.j. ak si ho v osobnej pokladnici zakúpiš a následne ním cestuješ z neobsadeného tarifného bodu, sprievodca Ti je povinný označiť v nej cestu priamo vo vlaku bez náležitostí označiť.
Počul si o ponuke MEGALÍSTOK? Myslím si, že je to dosť zmysluplný sieťový lístok, že s ním môžeš cestovať do bezdedomia... A o.i., ponuka SONE R je určená práve na takéto cestovanie po SR všetkými druhmi vlakov počas leta vo voľných dňoch.
Ak si čo i len trochu inteligentný, čo je z príspevkov zrejmé, tak ako môžeš obviňovať ZSSK z toho, že si účtuje rýchlikový príplatok??? ? To rovno môžeš ZSSK obviniť z toho, že rómovia dostávajú na svojich 20 detí 20 000,- Sk mesačne. Jediným akcionárom ZSSK je štát, prostredníctvom ktorého koná MDPT. Oni regulujú a vyhlasujú cenník v osobnej preprave a tak isto aj sporný rýchlikový príplatok. Ale môj názor je taký, že je to podľa mňa v poriadku. Vysvetlenie si nechám pre seba, nebudem Ťa presviedčať o niečom, s čím nesúhlasíš... ?
A už vôbec nie je pravda, že sa na každú sťažnosť odpovedá stereotypným "... aby sa to nezneužívalo ...". Najväčšou snahou ZSSK je prepravovať cestujúcich. Nezdá sa Ti, že by takto šla firma proti samej sebe?? ?
... a ja Ti dokážem, že sa dokážem ráno prepraviť do Trenčína aj bez slizkej koženky za 20,- Sk. Takže si láskavo nevymýšľaj a nepíš sem polopravdy... ☠
Teším sa na ďalšiu "debatu". S pozdravom detvan. ☺
Zaujímavá knižka mi prešla pomedzi ruky:
Zborník Trnava 1988, Obzor, BRATISLAVA 1991

Električky sa spomínali v článku "Územný plán mesta Trnavy v rokoch 1919-1944" od Jozefa Imončiča. Trnava mala mat dve základné trasy v centre prepojené, každá mala íst na plánované novo-vystavané štvrte. Sídliská dnes stoja približne tak, ako sa predpokladalo v tom období, ale električky nikdy Trnavu nedobili. Je to škoda ? vzhľadom na to, že v ČR porovnatelne velké mestá dnes eliny majú.
Reakcia na: ufo #1196:
Z Gmundu do Velenic je to prijemna polhodinova prechadzka, mozno ani nie. Je to jedno mesto.
Reakcia na: Valec #1203:
Hlásim sa o jeden lístok.. 🙂
Keďže na žilinskom fóre sa nikto neozval, dávam ponuku aj sem:
Ak sa niekto chystá v sobotu na viedenský Tramvaytag, tak môžem poskytnúť 2 lístky na ktoré možno v sobotu od 9:00 do 19:00 využívať prostriedky MHD a S-Bahnu v Kernzone 100 zadarmo. Netreba ich tak zhánať v predajných miestach WL. Uprednostnený bude záujemca (ovia), ktorých poznám osobne. Do štvrtka som v Žiline, v piatok budem v BA.
Reakcia na: TA #1200:
zlty nater uz bol osumely a novy cerveny dali z historickych dovodov 🙂 aspon tak vypravali na exprese v spravach ?
Reakcia na: TeBeCe #1199:
nepoznáš náhodou dôvod jej premaľovania ❓
lanovka na Lomnicky stit ma oddnes opat cervenu farbu ?
Reakcia na: Valec #1197:
Zoznam hraničných tarifných bodov:
Buchs SG, St. Margrethen, Lindau, Mittenwald(Gr), Kufstein, Salzburg, Simbach(Inn), Passau, Summerau(Gr), Gmünd(Gr), Retz(Gr), Breclav(Gr), Marchegg(Gr), Kittsee(Gr), Hegyeshalom(Gr), Pamhagen(Gr), Sopron, Szentgotthard(Gr), Spielfeld(Gr), Bleiburg(Gr), Jesenice(Gr), Tarvisio-Boscoverde, San Candido/Innichen, Brennero/Brenner.

Takže potiaľ môžeš cestovať s JFNK v rámci hraníc a okolia.
Tak ma napadlo. Ak je tu niekto z vás jazykovo nadaný, tak by mohol napísať na OeBB, že po ktoré stanice je možné použiť JFNK. Či striktne len na Rakúskom území (a na hranici vyskočím), či po poslednú stanicu v AT, či po prvú v zahraničí, či po prechodovú, či pokiaľ je vo vlaku rakúska osádka.

K predaju lístkov vo vlaku: V roku 2000 som aj s kamarátmi cestoval z Györu do Bratislavy vlakom. Najskôr sme si kúpili lístky len po Rajku s tým, že zvyšok prejdeme pešo. Lenže bolo to v novembri a večer už také nebolo také teplo ako doobeda, keď sme si kupovali lístky a tak sme si tú prechádzku rozmysleli. Vo vlaku, keď nás prišiel maďarský sprievodca kontrolovať, sme si dokúpili lístok do Rusoviec. Na osobu to vyšlo cca 120 Ft. Z Rajky už kontroloval slovák a keď sme sa neho pýtali, čo by nás stál lístok do Petržalky, tak povedal že 12Sk+doplatok (vtedy asi 60Sk). Tak sme radšej v Rusovciach vystúpilia 12Sk dali zarobiť DPB. Tomu sa povie služba zákazníkom.
Dúfam, že aj detvan sa k tomu za ZSSK vyjadrí. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement