Ale prečo to spravili? Keď som bol v HK v roku 2002, bez problémov fungovala potiahnutá dvojstopka po Hypernovu a ďalej, síce na skrátenom úseku, ale predsa do Plačic jednostopá trať. Prečo im vadil tento úsek?
Jednostopa trat Placice-Kukleny sa v suvislosti s vystavbou nejakeho hypersajrajtu (myslim Hypernovy) v Kuklenach zrekonstruovala na dvojstopu. Nova otocka Kukleny sa nachadza priamo pri areali Hypernovy, teda dalej, ako povodna otocka.
Jednostopa trat sa stavala preto, ze v 50. rokoch, ked bola postavena, bola jednostopa trat vyrazne lacnejsia ako dvojstopa (na pocudovanie, plati to dodnes, na vystavbu jednostopej trate potrebujete len asi 60% financii potrebnych na vystavbu klasickej dvojstopej) a od cias vzniku az dodnes sa na tomto useku asi nikdy nejazdilo castejsie, ako 1x za hodinu.
Takze posledna ceskoslovenska jednostopa trolejbusova trat v Hradci Kralove zanikla. Dalsie uz nie su, aspon pokial viem. Skoncila dalsia kuriozita, takze HK zostala uz len jedna - usek trolejbusovej trate Novy Hradec Kralove - Kluky, ktory nie je zatrolejovany vobec
V tejto súvislosti ma zaujala vec, na ktorú nedávno poukázal PvvS --> ako bude vyzerať konečná L8 Líšeň, Jírova, keď bude v noci neobsadená? Pochybujem, že ju budú strážiť a aj keby, že ju ustrážia
Mňa dosť zaujal ten oznam o zmenách v MHD od 1.1.2004. V živote som asi nečítal taký pozitivistický oznam. Na Slovensku určite nie Toľko skvelých vecí zo dňa na deň....
Čo sa týka toho odkazu, treba si to premyslieť, zatiaľ neviem.
Nebesia, ľudia! Tak veľmi som si želal, aby na týchto stránkach bola aj diskusia o iných mestách a teraz keď je tu, tak o ňu nie je záujem?
Bolo by dobré už nejako začať. Skúsim len tak vystreliť do hluchoty. Všimli ste si, že od januára začína integrovaná doprava aj v Brne? Pripravuje sa kopec zmien v tarife, linkovom vedení atď. Viac info nájdete na www.dpmb.cz a najmä http://www.idsjmk.cz.
Ta karta je papierova - ako napr. v New Yorku, alebo plastova ako na Slovensku? U nas sa cudzincovi na mesiac kartu vobec neoplati kupovat, lebo najskor by za nu musel zaplati 160 Sk, a potom si na nu este aj kupit za dalsie prachy elektricenku...
Popisem jednu velmi peknu vlastnost MHD v Stockholme.
Na jazdu v miestnej MHD potrebujete bud kartu (1, 3 alebo 30 dnovu), alebo kupony. Co je ale velmi zaujimave a pre ludi velmi prijemne je, ze ked si kupite 30 dnovu kartu a potrebujete ju tak 10 dni, tak ju jednoducho mozete vratit a cast penazi vam bude vratena.
Vzorec je asi takyto: suma = (pocet zostavajucich dni - 10)*25.
Moj konkretny pripad. Kartu som si kupil 7.11, vratil ju 17.11. Podla uvedenho vzorca som dostal 225 SEK. Kedze karta na celych 30 dni stoji 500, dostal som takmer polovicu. Pokial by som jazdil na kupony (listky), tak za 4 dni by som minul 110 korun a to by som len chodil do prace a spat.
A ked som sa uz rozpisal tak info o MHD v Stockholme je na
A este jedna zaujimavost. Metro po desiatej hodine vecernej jazdi podla toho, ci je nasledujuci den volny, alebo pracovny. A ked je volny tak jazdi asi do pol stvrtej.
Podrobny navod ako zistit odchody metra:
Klik na tidtabeller a potom do hallplats/station napiste "t-centralen" a potom si uz len vyberte linku metra. Odporucam modru (bla) alebo cervenu (roda). Zelena je trochu komlikovana.
Takze zatial tolko. Ak mate nejake dalsie otazky ohladne MHD v Stockholme tak sa pytajte
Keď porovnáte schému električkovej siete (stav k 05/2003) z predošlého príspevku s mapou (stav k 04/2002), na ktorú je link v príspevku #39, zistíte, že sa "vyparil" nemalý počet električkových tratí. Vyzerá to na postupné redukovanie siete, možno z nedostatku financií.
Aj napriek tomu som, ak som dobre počítal, narátal 15 VOZOVNÍ 8-o, z čoho 4 sú objekty tzv. traťových služieb, jeden "tramvajno-mechaničeskij zavod TM3" a jeden "Avarijno-vosstanoviteľnaja služba" (havarijno-renovovacia služba).
Schému metra so stručnou charakteristikou jednotlivých liniek, história, projekty, informácie, foto a ďalšie zaujímavé odkazy nájdete tu:
-> http://www.metropla.net/eu/pet/petersbg.htm
Papyr
Jednostopa trat sa stavala preto, ze v 50. rokoch, ked bola postavena, bola jednostopa trat vyrazne lacnejsia ako dvojstopa (na pocudovanie, plati to dodnes, na vystavbu jednostopej trate potrebujete len asi 60% financii potrebnych na vystavbu klasickej dvojstopej) a od cias vzniku az dodnes sa na tomto useku asi nikdy nejazdilo castejsie, ako 1x za hodinu.
Takze posledna ceskoslovenska jednostopa trolejbusova trat v Hradci Kralove zanikla. Dalsie uz nie su, aspon pokial viem. Skoncila dalsia kuriozita, takze HK zostala uz len jedna - usek trolejbusovej trate Novy Hradec Kralove - Kluky, ktory nie je zatrolejovany vobec