v piatok som isiel linkou 167 a co nevidim, Citybusy uz zacali ciselny rad 34XX (myslim, ze mal evidencne cislo 3420, alebo tak nejako). Kedze CityBusy sa v Prahe cisluju od 3000 vyssie, tak ti je jasne, kolko ich to je...
Minule som bol v Prahe a bol som prekvapený koľko je tam City Busov. Samozrejme, že všetky vozidlá boli čisté .Prvý krát v živote som sa aj viezol v Tatre KT8 ev.c. 9028. A nakoniec som sa viezol v metre najnovšou súpravou M1.
Ešte len nedávno pristúpilo ku komplexnej reorganizácii MHD mesto Piešťany a už má nasledovníka. Tentokrát je to Ružomberok. V meste je, podobne ako to bolo v Piešťanoch minulého roku, zavedené celkom nové linkové vedenie s menším počtom liniek. Cestovné poriadky sú po novom riešené intervalovo.
Moi aussi, je peux t´envoyer quelques tickets de Slovaquie et la Rép. Tcheque. Aussi les tickets des chemins de fer, si ca t´intéresse. On peut me contacter sur mon e-mail.
Tak to je neuveriteľná rýchlosť! Nedá mi, preto opisujem SMS správu v pôvodnom znení:
"No sláva, na Východě žijí! Ano, noční šaliny končí, i tak bude v noci na Jírově hlídací služba. Od nového roku se spouští IDS, uvidíme, co to přinese v dopravě."
Takže žiadne strachy, v tuneli bude tak krásne, ako bolo doteraz. '-)
Práve som poslal do Štatlu (Brna) "dotaz" Jirkovi a Olinovi, ktorí pracujú na dispečingu v tuneli (stanica Líšeň, Jírova), ako to v tuneli bude vyzerať po novom roku. Verím, že sa mi skoro ozvú a ja to tu budem tlmočiť.
Asi bo zohnali dostatok penazi, resp. sa im zvysilo pri stavbe trate okolo Hypernovy. Alebo sa mozno sa stazovali vodici, ze im vadi prehadzovat polaritu na 14Tr Spytam sa v hradeckej diskusii.
Ale prečo to spravili? Keď som bol v HK v roku 2002, bez problémov fungovala potiahnutá dvojstopka po Hypernovu a ďalej, síce na skrátenom úseku, ale predsa do Plačic jednostopá trať. Prečo im vadil tento úsek?
Jednostopa trat Placice-Kukleny sa v suvislosti s vystavbou nejakeho hypersajrajtu (myslim Hypernovy) v Kuklenach zrekonstruovala na dvojstopu. Nova otocka Kukleny sa nachadza priamo pri areali Hypernovy, teda dalej, ako povodna otocka.
Jednostopa trat sa stavala preto, ze v 50. rokoch, ked bola postavena, bola jednostopa trat vyrazne lacnejsia ako dvojstopa (na pocudovanie, plati to dodnes, na vystavbu jednostopej trate potrebujete len asi 60% financii potrebnych na vystavbu klasickej dvojstopej) a od cias vzniku az dodnes sa na tomto useku asi nikdy nejazdilo castejsie, ako 1x za hodinu.
Takze posledna ceskoslovenska jednostopa trolejbusova trat v Hradci Kralove zanikla. Dalsie uz nie su, aspon pokial viem. Skoncila dalsia kuriozita, takze HK zostala uz len jedna - usek trolejbusovej trate Novy Hradec Kralove - Kluky, ktory nie je zatrolejovany vobec
Andy