Reply on: zakaznik #5409:
Si aj zisťuješ o čom je to čo linkuješ? Prevádzkovateľ prenosovej sústavy nemôže vlastniť elektrárne, takže si reguláciu činného výkonu na zabezpečenie vyváženého stavu v sústave musí obstarávať. To sa nerovná prebytku energie z jadra, o ktorom tam nie je ani slovo, nakoľko všetka energia vyrobená z jadra svojou podstatou sa vždy spotrebúva, a z časti kolísavý zvyšok je z iných zdrojov. Proste nenastáva situácia, kedy by potrebnú energiu vyrábali len jadrové elektrárne a vznikali by prebytky s ktorými nevieme čo urobiť.
N/A
Keď sa dostaneme k jednorázovému/dennému spoplatneniu vjazdu do (širších) centier, vytlačíme z neho síce jednotlivcov, čo si to nechcú alebo nevedia dovoliť, ale stále a o to viac sú centrá plné taxíkov/prepravcov na zavolanie, respektíve tých, čo si to dovoliť môžu. Pokiaľ viem tak všetky mne známe (a ťažko zavádzané) spoplatňovacie schémy vedú len k malému zníženiu objemu dopravy, zväčša okolo 10%. Dá sa uvažovať o technologicky ešte náročnejších systémoch, kedy by boli spoplatnené nielen vjazd a parkovanie, ale aj čas v centre strávený či prejdená vzdialenosť tak, aby niečo stáli každá minúta a meter zaberania vzácnych statkov, ale to je stále veľmi vzdialená (a náročne priechodzia) budúcnosť. Takže jediné, čo dnes vie autá z centier účinne dostať je zatiaľ len a len obmedzenie ich vjazdu.