Nočná mora pre všetkých cestujúcich v mestskej doprave: zastavenie prevádzky. Ak metro nemôže pokračovať v jazde, je potrebná rýchla a spoľahlivá pomoc. Amsterdamský dopravca GVB sa pri odťahovaní spolieha na Unimog. A nový prírastok do flotily zaujme špeciálnou schopnosťou: môže byť spojený s ostatnými vozidlami Unimog. Týmto spôsobom je možné posun vlaku s hmotnosťou do 2 000 t. https://youtu.be/sp5-2zohftQ
V podstate si odcitoval môj názor na ten nápad. Dizajn zaujímavý a s historickým odkazom, ale adaptácia vozidiel MHD na social distancing mi príde ako absurdný nápad.
Ten dizajn je dosť špecifický, no osobne oceňujem inšpiráciu originálnymi Peter Witt a dokázal by som si predstaviť vozidlá v retro vzhľade aj v bežnej premávke. Inak ale samotný nápad s električkou prispôsobenou na social distancing je hlúposť a dzajnér nezohľadnil ani technické obmedzenia (100% nízkopodlažnosť bez podest je utópia).
No neviem, mne príde hlavne to nové logo, ako spred 10-tich rokov. Nič iné, iba tri obyčajné červené písmena pid, toto sa podľa mňa ani nedá považovať za logo. A kombinácia farieb mi tiež úplne nepasuje k sebe, nechápem prečo z nich chcú vypustiť modrú farbu. Električky ešte ako tak, ale ten CityElefant je čistá katastrofa.
Skrátka opäť úplne zbytočná zmena (aj keď to bude iba na nových vozoch), ktorá v realite nikomu nepomôže.
To považujem za absolútnu fantazmagóriu. Terazky sú radi, že získali ojazdené Waldenburgerbahnoviny a naraz nákup nových jednotiek. Navyše neviem, kto by im tie nové bezbariérové jednotky vyrobil, keď Waldenburgerbahn právě kvôli tomu prechádza na normálny metrový rozchod.
1) Nie je mi známe nič o tom, že by vozidlá od Waldenburger Bahn boli bezbariérové.
2) Nie je mi známe nič o tom, že by vozidlá od Waldenburgerbahn mali "bezodpadovú" toaletu.
3) Nie je mi známe nič o tom, že by vozidlá od Waldenburgerbahn mali klimatizáciu
4) Oproti tomu je mi dôverne známe, že "ateliér Parabola" tvorí fantazmagórie. Rozpisovať sa o tom nemôžem, pretože by ma mohli žalovať .
Náklady sa mi zdajú šialené, ak si trúfajú len na 2500 cestujúcich denne... Krásne to vystihuje fráza "maximalistický variant nenúti cestujúcu klientelu riešiť problémy časopriestoru" z toho odbornejšieho článku...
Dispecer
https://ekonomika.sme.sk/c/22468666/bezplatnu-verejnu-dopravu-podporuje-takmer-63-percent-slovakov.html