Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Jedno pekné video na víkend:

Nočná mora pre všetkých cestujúcich v mestskej doprave: zastavenie prevádzky. Ak metro nemôže pokračovať v jazde, je potrebná rýchla a spoľahlivá pomoc. Amsterdamský dopravca GVB sa pri odťahovaní spolieha na Unimog. A nový prírastok do flotily zaujme špeciálnou schopnosťou: môže byť spojený s ostatnými vozidlami Unimog. Týmto spôsobom je možné posun vlaku s hmotnosťou do 2 000 t.
https://youtu.be/sp5-2zohftQ
Keď už sme tu pred pár dňami mali update s tram-trainami:

Německá a rakouská města se spojila kvůli velké zakázce na vlakotramvaje za 4 miliardy eur
https://zdopravy.cz/nemecka-a-rakouska-mesta-se-spojila-kvuli-velke-zakazce-na-vlakotramvaje-za-4-miliardy-eur-56697/

Originál tlačovej správy v nemčine:
https://www.vdv.de/presse.aspx?id=04a1dbef-08d0-4675-9a62-2d16174aaf58&mode=detail
Európska komisia s podmienkami schválila zámer Alstomu prevziať vlakovú divíziu Bombardiera
https://e.dennikn.sk/minuta/1988445
S podobným konceptom "covidovej retro električky" prišli aj v Hongkongu: https://www.dezeen.com/2020/07/20/ponti-design-studio-driverless-tram-concept-hong-kong/
Reply on: N/A #5150:
V podstate si odcitoval môj názor na ten nápad. Dizajn zaujímavý a s historickým odkazom, ale adaptácia vozidiel MHD na social distancing mi príde ako absurdný nápad. 🙂
Reply on: Dispecer #5149:
Mne to trocha pripomenulo prototyp Socimi 5001: https://www.ilportaledeitreni.it/2016/04/12/tram-prototipo-5001-costruzione-socimi-per-atm-milano-accantonato-a-savigliano-30-giugno-2005/

Ten dizajn je dosť špecifický, no osobne oceňujem inšpiráciu originálnymi Peter Witt a dokázal by som si predstaviť vozidlá v retro vzhľade aj v bežnej premávke. Inak ale samotný nápad s električkou prispôsobenou na social distancing je hlúposť a dzajnér nezohľadnil ani technické obmedzenia (100% nízkopodlažnosť bez podest je utópia).
Čo na to hovoríte? 🤔

A designer created a new concept for Milan's trams that seats separated by plexiglass and tells passengers which section to get in to social distance
https://www.businessinsider.com/arturo-tedeschis-coronavirus-tram-design-for-milan-2020-6
Reply on: N/A #5145:
No neviem, mne príde hlavne to nové logo, ako spred 10-tich rokov. Nič iné, iba tri obyčajné červené písmena pid, toto sa podľa mňa ani nedá považovať za logo. A kombinácia farieb mi tiež úplne nepasuje k sebe, nechápem prečo z nich chcú vypustiť modrú farbu. Električky ešte ako tak, ale ten CityElefant je čistá katastrofa.
Skrátka opäť úplne zbytočná zmena (aj keď to bude iba na nových vozoch), ktorá v realite nikomu nepomôže.
Reply on: S499.1023 #5125:
Podľa cien na internete je to lacnejšie ako Uber.

Hlavný dôvod je asi to, že samospráva Slum by the Bay sa snaží vytvoriť bezfeťácku alternatívu k MHD.
Reply on: N/A #5143:
To považujem za absolútnu fantazmagóriu. Terazky sú radi, že získali ojazdené Waldenburgerbahnoviny a naraz nákup nových jednotiek. Navyše neviem, kto by im tie nové bezbariérové jednotky vyrobil, keď Waldenburgerbahn právě kvôli tomu prechádza na normálny metrový rozchod.
Reply on: S499.1023 #5142:
1-3) V štúdii sa predsa spomína nákup štyroch úplne nových jednotiek.
Reply on: Viko #5141:
1) Nie je mi známe nič o tom, že by vozidlá od Waldenburger Bahn boli bezbariérové.
2) Nie je mi známe nič o tom, že by vozidlá od Waldenburgerbahn mali "bezodpadovú" toaletu.
3) Nie je mi známe nič o tom, že by vozidlá od Waldenburgerbahn mali klimatizáciu
4) Oproti tomu je mi dôverne známe, že "ateliér Parabola" tvorí fantazmagórie. Rozpisovať sa o tom nemôžem, pretože by ma mohli žalovať 😍 .
Reply on: Dispecer #5140:
Náklady sa mi zdajú šialené, ak si trúfajú len na 2500 cestujúcich denne... Krásne to vystihuje fráza "maximalistický variant nenúti cestujúcu klientelu riešiť problémy časopriestoru" z toho odbornejšieho článku... 😃
Rozroste se Čiernohronská železnica o 22 kilometrů? Tým odborníků prezentoval studii
https://i-doprava.com/2020/07/12/rozroste-se-ciernohronska-zeleznica-o-22-kilometru-tym-odborniku-prezentoval-studii/
Reply on: Peon #5138:
Veď práve preto.
Reply on: S499.1023 #5137:
Ale veď železničná zastávka Buková je od vodnej nádrže (priehrady) ešte ďalej ako samotná obec...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement