Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: zakaznik #3481:
Tomu tretiemu grafu nejako veľmi neverím. Zdá sa mi to byť príliš optimistické pre Slovensko.
INESS: Železničné zľavy
http://www.iness.sk/modules.php?name=News&file=article&sid=2683
Nejde ani tak o tie režimky, ako o tie tri grafy na konci článku. Myslím, že to vypovedá o mnohom. ?
Reply on: no.ev.di. #3476:
Vo Svajciarsku nie su len nove vozidla, to je kruty omyl. Svajciari naopak maju pomerne stare vozove parky, akurat 1) kupuju kvalitne vozy, ktore dlho vydrzia a 2) dopraju im perfektnu udrzbu, takze skutocne vydrzia velmi dlho.
Reply on: no.ev.di. #3476:
To je práve tvoje nešťastie, že ty vždy niečo čakáš, ale dôvody očakávania nemáš podložené. Švajčiarsko je preto také bohaté, lebo nerohadzuje peniaze. Si predstav, že v takom Montreux nemajú dodnes ani jeden nízkopodlažný trolejbus (teraz očakávajú prvú dodávku) a napriek tomu tam nízkopodlažné spoje trolejbusy zaisťujú. Vieš ako?
Mimochodom, ešte v roku 1990 bol priemerný vek vozidlového parku (hnacích aj prívesných vozidiel) u švajčiarskych železníc vyšší, než u vtedajších ČSD a napriek tomu kultúra cestovania bola neporovnateľná. Ako je to možné?
Reply on: no.ev.di. #3476:
Tak zas na zubačkách niet veľmo čo meniť (viď ten 40-ročný rozdiel http://www.imhd.sk/transport/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=44954&idt=u&idg=3810&gi=0&gn=20&gs=c&gsd=) a keď sa o ne vzorne starajú, tak prečo by nevydržali.
Reply on: no.ev.di. #3476:
staci sa pozriet na svajciarsku zubacku v Tatrach...
Chcem sa opýtať k tomu zubačkovému updatu zo Švajčiarska. Keď tak pozerám, že vozidlá majú cez 60rokov, tak nevadí to tam? Som čakal od Švajčiarska, že tam budú mať vždy nové súpravy na svojich tratiach? Či nie je na vozidlách badať zub času a vzorne sa o ne starajú? Ďakujem vopred za zodpovedané otázky a kľudne pridajte aj viac info ?
Reply on: 810zssk #3469:
teraz je to invázia DIC-u (pôvodné JKZ) so zastaralou technológiou... nuž uvidíme, dokedy vydrží... ?
Reply on: Papyr #3454:
viem. Vytvorili si špeci riešenie, na ktorom sa zdá sa nabalilo množstvo firiem s veľmi pofidérnym výsledkom.
Reply on: 810zssk #3469:
Však a čo myslíš, o čo iného ide pri celom humbugu okolo turniketov? Len a jedine o zvýšenie podielu z vyplatených peňazí, pritekajúceho do vrecák kompetentných osôb.
Reply on: 810zssk #3464:
Priorita je dosiahnuť čo najlepší pomer medzi vybraným cestovným a nákladmi na jeho výber. Ak teda obyvatelia Budapešti cestovali masovo načierno metrom, je systém živého turniketu správny. Ak sa však čierni pasažieri vyskytujú náhodne rozptýlení po celej sieti, je klasický systém kontrol efektívnejší.
Turnikety považujem za zvrhlosť bez ohľadu na to, či je to v Prahe, Londýne, Moskve či v Novom Yorku.
Ale v tých zmieňovaných mestách sa jedná skôr o historickú tradíciu. V Paríži sa aj nastupuje do autobusov prvými dverami a ukazuje sa vodičovi lístok. Podporuješ aj takýto systém?
Reply on: Isidor #3468:
Dik za odpoved. Takze v podstate to tiez bude vyzadovat zmenu oznacovacov v celom PIDe, nie? Aby z toho nebola invazia EMTrestu.
Reply on: 810zssk #3465:
predstava je hmlistá, u jednorázových lístkoch sa hovorí o magnetických prúžkoch, prípadne "ultralight" čipkartách, ohľadom SMS lístka padajú pomerne odvážne tvrdenia o optickom skenovaní displejov mobilov ?
Problém je, že neexistuje seriózna štúdia návratnosti prostriedkov do tohto vrazených, pričom táto sa veľmi zásadne mení už pri pohybe podielu čiernych pasažierov o jednotky percent. Ale odborníci môžu radiť koľko chcú, keď sa raz politik rozhodne, že nejaký kamarát potrebuje tučnú zákazku (viď úplne rovnako aj opencard)
Reply on: Papyr #3466:
To si zas nemyslim. Lepsie ako mat motivaciu nechat sa podplacat.

Skor mi ide o to ci ma dopravca chciet radsej pokuty, alebo cestovne.
Reply on: 810zssk #3464:
Presne tak. Ono aj na Slovensku velmi rozsireny zvyk platit revizorovi percenta z pokut je nestastny. Motivuje ich ryzovat.
Reply on: Isidor #3456:
Existuje predstava ako to bude fungovat pri pouziti jednorazoveho listka, celodenneho ci nebodaj SMS listka?
Reply on: S499.1023 #3463:
Otazka znie ci je priorita ryzovat, alebo proste zabezpecit aby cestujuci platili cestovne. To sa potom mozme bavit aj o zmysle turniketov v parizskom ci londynskom metre..
Reply on: Papyr #3460:
Keby tí revízori v Bp. jazdili a kontrolovali, tak vyryžujú viac. Ale Maďar je Maďar ? .

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.