Vo Svajciarsku nie su len nove vozidla, to je kruty omyl. Svajciari naopak maju pomerne stare vozove parky, akurat 1) kupuju kvalitne vozy, ktore dlho vydrzia a 2) dopraju im perfektnu udrzbu, takze skutocne vydrzia velmi dlho.
To je práve tvoje nešťastie, že ty vždy niečo čakáš, ale dôvody očakávania nemáš podložené. Švajčiarsko je preto také bohaté, lebo nerohadzuje peniaze. Si predstav, že v takom Montreux nemajú dodnes ani jeden nízkopodlažný trolejbus (teraz očakávajú prvú dodávku) a napriek tomu tam nízkopodlažné spoje trolejbusy zaisťujú. Vieš ako?
Mimochodom, ešte v roku 1990 bol priemerný vek vozidlového parku (hnacích aj prívesných vozidiel) u švajčiarskych železníc vyšší, než u vtedajších ČSD a napriek tomu kultúra cestovania bola neporovnateľná. Ako je to možné?
Chcem sa opýtať k tomu zubačkovému updatu zo Švajčiarska. Keď tak pozerám, že vozidlá majú cez 60rokov, tak nevadí to tam? Som čakal od Švajčiarska, že tam budú mať vždy nové súpravy na svojich tratiach? Či nie je na vozidlách badať zub času a vzorne sa o ne starajú? Ďakujem vopred za zodpovedané otázky a kľudne pridajte aj viac info ?
Však a čo myslíš, o čo iného ide pri celom humbugu okolo turniketov? Len a jedine o zvýšenie podielu z vyplatených peňazí, pritekajúceho do vrecák kompetentných osôb.
Priorita je dosiahnuť čo najlepší pomer medzi vybraným cestovným a nákladmi na jeho výber. Ak teda obyvatelia Budapešti cestovali masovo načierno metrom, je systém živého turniketu správny. Ak sa však čierni pasažieri vyskytujú náhodne rozptýlení po celej sieti, je klasický systém kontrol efektívnejší.
Turnikety považujem za zvrhlosť bez ohľadu na to, či je to v Prahe, Londýne, Moskve či v Novom Yorku.
Ale v tých zmieňovaných mestách sa jedná skôr o historickú tradíciu. V Paríži sa aj nastupuje do autobusov prvými dverami a ukazuje sa vodičovi lístok. Podporuješ aj takýto systém?
predstava je hmlistá, u jednorázových lístkoch sa hovorí o magnetických prúžkoch, prípadne "ultralight" čipkartách, ohľadom SMS lístka padajú pomerne odvážne tvrdenia o optickom skenovaní displejov mobilov ?
Problém je, že neexistuje seriózna štúdia návratnosti prostriedkov do tohto vrazených, pričom táto sa veľmi zásadne mení už pri pohybe podielu čiernych pasažierov o jednotky percent. Ale odborníci môžu radiť koľko chcú, keď sa raz politik rozhodne, že nejaký kamarát potrebuje tučnú zákazku (viď úplne rovnako aj opencard)
Otazka znie ci je priorita ryzovat, alebo proste zabezpecit aby cestujuci platili cestovne. To sa potom mozme bavit aj o zmysle turniketov v parizskom ci londynskom metre..
TeBeCe