Chcem sa opýtať k tomu zubačkovému updatu zo Švajčiarska. Keď tak pozerám, že vozidlá majú cez 60rokov, tak nevadí to tam? Som čakal od Švajčiarska, že tam budú mať vždy nové súpravy na svojich tratiach? Či nie je na vozidlách badať zub času a vzorne sa o ne starajú? Ďakujem vopred za zodpovedané otázky a kľudne pridajte aj viac info ?
Však a čo myslíš, o čo iného ide pri celom humbugu okolo turniketov? Len a jedine o zvýšenie podielu z vyplatených peňazí, pritekajúceho do vrecák kompetentných osôb.
Priorita je dosiahnuť čo najlepší pomer medzi vybraným cestovným a nákladmi na jeho výber. Ak teda obyvatelia Budapešti cestovali masovo načierno metrom, je systém živého turniketu správny. Ak sa však čierni pasažieri vyskytujú náhodne rozptýlení po celej sieti, je klasický systém kontrol efektívnejší.
Turnikety považujem za zvrhlosť bez ohľadu na to, či je to v Prahe, Londýne, Moskve či v Novom Yorku.
Ale v tých zmieňovaných mestách sa jedná skôr o historickú tradíciu. V Paríži sa aj nastupuje do autobusov prvými dverami a ukazuje sa vodičovi lístok. Podporuješ aj takýto systém?
predstava je hmlistá, u jednorázových lístkoch sa hovorí o magnetických prúžkoch, prípadne "ultralight" čipkartách, ohľadom SMS lístka padajú pomerne odvážne tvrdenia o optickom skenovaní displejov mobilov ?
Problém je, že neexistuje seriózna štúdia návratnosti prostriedkov do tohto vrazených, pričom táto sa veľmi zásadne mení už pri pohybe podielu čiernych pasažierov o jednotky percent. Ale odborníci môžu radiť koľko chcú, keď sa raz politik rozhodne, že nejaký kamarát potrebuje tučnú zákazku (viď úplne rovnako aj opencard)
Otazka znie ci je priorita ryzovat, alebo proste zabezpecit aby cestujuci platili cestovne. To sa potom mozme bavit aj o zmysle turniketov v parizskom ci londynskom metre..
Keďže až také pekné okrúhle výročia nemáme často, tak stojí za zmienku fakt, že práve dnes uplynulo 100 rokov odo dňa, kedy sa prvýkrát objavil vlak na železničnej trati Humenné - Stakčín. Pripime si na toto výročie s prianím, nech žije táto trať minimálne ďalších 100 rokov.
keď už spomínaš turnikety, spomenul som si na budapeštianske živé turnikety v metre. Existujú asi 2-3 roky. Pri vstupe do stanice metra, už za označovačmi, ale ešte pred eskalátormi, stojí trojica revízorov a revidujú všetkých, ktorí vstupujú do metra. Nikto tak v metre nejazdí bez lístka, nikto ale ani nedostane pokutu, pretože keď vidíš na zemi čiaru, za ktorou vidíš stáť revízorov, tak si ten lístok kúpiš a označíš. Nebolo by to lacnejšie riešenie aj pre Prahu? Nebolo by treba možno ani prijímať nových pracovníkov.
810zssk
Skor mi ide o to ci ma dopravca chciet radsej pokuty, alebo cestovne.