Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: no.ev.di. #3476:
staci sa pozriet na svajciarsku zubacku v Tatrach...
Chcem sa opýtať k tomu zubačkovému updatu zo Švajčiarska. Keď tak pozerám, že vozidlá majú cez 60rokov, tak nevadí to tam? Som čakal od Švajčiarska, že tam budú mať vždy nové súpravy na svojich tratiach? Či nie je na vozidlách badať zub času a vzorne sa o ne starajú? Ďakujem vopred za zodpovedané otázky a kľudne pridajte aj viac info ?
Reply on: 810zssk #3469:
teraz je to invázia DIC-u (pôvodné JKZ) so zastaralou technológiou... nuž uvidíme, dokedy vydrží... ?
Reply on: Papyr #3454:
viem. Vytvorili si špeci riešenie, na ktorom sa zdá sa nabalilo množstvo firiem s veľmi pofidérnym výsledkom.
Reply on: 810zssk #3469:
Však a čo myslíš, o čo iného ide pri celom humbugu okolo turniketov? Len a jedine o zvýšenie podielu z vyplatených peňazí, pritekajúceho do vrecák kompetentných osôb.
Reply on: 810zssk #3464:
Priorita je dosiahnuť čo najlepší pomer medzi vybraným cestovným a nákladmi na jeho výber. Ak teda obyvatelia Budapešti cestovali masovo načierno metrom, je systém živého turniketu správny. Ak sa však čierni pasažieri vyskytujú náhodne rozptýlení po celej sieti, je klasický systém kontrol efektívnejší.
Turnikety považujem za zvrhlosť bez ohľadu na to, či je to v Prahe, Londýne, Moskve či v Novom Yorku.
Ale v tých zmieňovaných mestách sa jedná skôr o historickú tradíciu. V Paríži sa aj nastupuje do autobusov prvými dverami a ukazuje sa vodičovi lístok. Podporuješ aj takýto systém?
Reply on: Isidor #3468:
Dik za odpoved. Takze v podstate to tiez bude vyzadovat zmenu oznacovacov v celom PIDe, nie? Aby z toho nebola invazia EMTrestu.
Reply on: 810zssk #3465:
predstava je hmlistá, u jednorázových lístkoch sa hovorí o magnetických prúžkoch, prípadne "ultralight" čipkartách, ohľadom SMS lístka padajú pomerne odvážne tvrdenia o optickom skenovaní displejov mobilov ?
Problém je, že neexistuje seriózna štúdia návratnosti prostriedkov do tohto vrazených, pričom táto sa veľmi zásadne mení už pri pohybe podielu čiernych pasažierov o jednotky percent. Ale odborníci môžu radiť koľko chcú, keď sa raz politik rozhodne, že nejaký kamarát potrebuje tučnú zákazku (viď úplne rovnako aj opencard)
Reply on: Papyr #3466:
To si zas nemyslim. Lepsie ako mat motivaciu nechat sa podplacat.

Skor mi ide o to ci ma dopravca chciet radsej pokuty, alebo cestovne.
Reply on: 810zssk #3464:
Presne tak. Ono aj na Slovensku velmi rozsireny zvyk platit revizorovi percenta z pokut je nestastny. Motivuje ich ryzovat.
Reply on: Isidor #3456:
Existuje predstava ako to bude fungovat pri pouziti jednorazoveho listka, celodenneho ci nebodaj SMS listka?
Reply on: S499.1023 #3463:
Otazka znie ci je priorita ryzovat, alebo proste zabezpecit aby cestujuci platili cestovne. To sa potom mozme bavit aj o zmysle turniketov v parizskom ci londynskom metre..
Reply on: Papyr #3460:
Keby tí revízori v Bp. jazdili a kontrolovali, tak vyryžujú viac. Ale Maďar je Maďar ? .
Reply on: Papyr #3459:
Asi za zmrdikartu prepadne do vrecák zainteresovaných viac lobbného.
Keďže až také pekné okrúhle výročia nemáme často, tak stojí za zmienku fakt, že práve dnes uplynulo 100 rokov odo dňa, kedy sa prvýkrát objavil vlak na železničnej trati Humenné - Stakčín. Pripime si na toto výročie s prianím, nech žije táto trať minimálne ďalších 100 rokov.
Reply on: Isidor #3456:
keď už spomínaš turnikety, spomenul som si na budapeštianske živé turnikety v metre. Existujú asi 2-3 roky. Pri vstupe do stanice metra, už za označovačmi, ale ešte pred eskalátormi, stojí trojica revízorov a revidujú všetkých, ktorí vstupujú do metra. Nikto tak v metre nejazdí bez lístka, nikto ale ani nedostane pokutu, pretože keď vidíš na zemi čiaru, za ktorou vidíš stáť revízorov, tak si ten lístok kúpiš a označíš. Nebolo by to lacnejšie riešenie aj pre Prahu? Nebolo by treba možno ani prijímať nových pracovníkov.
Reply on: S499.1023 #3458:
Tiez sa mi zdalo 800 mld vela. Ale aj za 800 mil sa dalo kupit, povedzme, 80 NP autobusov alebo 12 tramvaji Skoda 15T ForCity.
Reply on: S499.1023 #3457:
Po preštudovaní materiálov opravujem ešte aj sám seba - Zmrdikarta stála 888 MILIÓNOV.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.