Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #3464:
Priorita je dosiahnuť čo najlepší pomer medzi vybraným cestovným a nákladmi na jeho výber. Ak teda obyvatelia Budapešti cestovali masovo načierno metrom, je systém živého turniketu správny. Ak sa však čierni pasažieri vyskytujú náhodne rozptýlení po celej sieti, je klasický systém kontrol efektívnejší.
Turnikety považujem za zvrhlosť bez ohľadu na to, či je to v Prahe, Londýne, Moskve či v Novom Yorku.
Ale v tých zmieňovaných mestách sa jedná skôr o historickú tradíciu. V Paríži sa aj nastupuje do autobusov prvými dverami a ukazuje sa vodičovi lístok. Podporuješ aj takýto systém?
Reply on: Isidor #3468:
Dik za odpoved. Takze v podstate to tiez bude vyzadovat zmenu oznacovacov v celom PIDe, nie? Aby z toho nebola invazia EMTrestu.
Reply on: 810zssk #3465:
predstava je hmlistá, u jednorázových lístkoch sa hovorí o magnetických prúžkoch, prípadne "ultralight" čipkartách, ohľadom SMS lístka padajú pomerne odvážne tvrdenia o optickom skenovaní displejov mobilov ?
Problém je, že neexistuje seriózna štúdia návratnosti prostriedkov do tohto vrazených, pričom táto sa veľmi zásadne mení už pri pohybe podielu čiernych pasažierov o jednotky percent. Ale odborníci môžu radiť koľko chcú, keď sa raz politik rozhodne, že nejaký kamarát potrebuje tučnú zákazku (viď úplne rovnako aj opencard)
Reply on: Papyr #3466:
To si zas nemyslim. Lepsie ako mat motivaciu nechat sa podplacat.

Skor mi ide o to ci ma dopravca chciet radsej pokuty, alebo cestovne.
Reply on: 810zssk #3464:
Presne tak. Ono aj na Slovensku velmi rozsireny zvyk platit revizorovi percenta z pokut je nestastny. Motivuje ich ryzovat.
Reply on: Isidor #3456:
Existuje predstava ako to bude fungovat pri pouziti jednorazoveho listka, celodenneho ci nebodaj SMS listka?
Reply on: S499.1023 #3463:
Otazka znie ci je priorita ryzovat, alebo proste zabezpecit aby cestujuci platili cestovne. To sa potom mozme bavit aj o zmysle turniketov v parizskom ci londynskom metre..
Reply on: Papyr #3460:
Keby tí revízori v Bp. jazdili a kontrolovali, tak vyryžujú viac. Ale Maďar je Maďar ? .
Reply on: Papyr #3459:
Asi za zmrdikartu prepadne do vrecák zainteresovaných viac lobbného.
Keďže až také pekné okrúhle výročia nemáme často, tak stojí za zmienku fakt, že práve dnes uplynulo 100 rokov odo dňa, kedy sa prvýkrát objavil vlak na železničnej trati Humenné - Stakčín. Pripime si na toto výročie s prianím, nech žije táto trať minimálne ďalších 100 rokov.
Reply on: Isidor #3456:
keď už spomínaš turnikety, spomenul som si na budapeštianske živé turnikety v metre. Existujú asi 2-3 roky. Pri vstupe do stanice metra, už za označovačmi, ale ešte pred eskalátormi, stojí trojica revízorov a revidujú všetkých, ktorí vstupujú do metra. Nikto tak v metre nejazdí bez lístka, nikto ale ani nedostane pokutu, pretože keď vidíš na zemi čiaru, za ktorou vidíš stáť revízorov, tak si ten lístok kúpiš a označíš. Nebolo by to lacnejšie riešenie aj pre Prahu? Nebolo by treba možno ani prijímať nových pracovníkov.
Reply on: S499.1023 #3458:
Tiez sa mi zdalo 800 mld vela. Ale aj za 800 mil sa dalo kupit, povedzme, 80 NP autobusov alebo 12 tramvaji Skoda 15T ForCity.
Reply on: S499.1023 #3457:
Po preštudovaní materiálov opravujem ešte aj sám seba - Zmrdikarta stála 888 MILIÓNOV.
Reply on: Papyr #3455:
Niekomu utiekla desatinná čiarka. Openkarta stála "len" 8,88 miliardy. Aj to je slušná suma za nanič broskyňovú kartu.
Reply on: Papyr #3455:
a to sa chystá ešte niekoľkonásobne väčšie vyhadzovanie peňazí - na turnikety... ?
Reply on: Papyr #3454:
Nehovoriac uz o tom, kolko napriklad trolejbusovych alebo elektrickovych trati by sa postavilo za zbytocne premrhanych 900 mld Kc. Dufam, ze aspon pre tento jeden raz z toho vyvodia osobnu zodpovednost toho idiota, co Opencard vymyslel.
Reply on: VLK #3451:
Opencard je na prd. Som zvedavy, kedy im to dojde. Mozno uz im to aj doslo, len teraz je nutne to zacat obhajovat, ked uz sa do toho tolko investovalo.

"zostáva len náhradou za pôvodne papierovú električenku a preukaz do mestskej knižnice"

Presne tak. Az na to, ze na papierovom mesacniku bolo vidiet volnym okom, dokedy plati. Opencard musite prilozit k citacke na staniciach metra (metra B a C, preco nie su na trase A, nikto nevie), u revizora alebo u sprievodcu vlakov CD v PID. Inak sa NEDA nijak zistit koniec platnosti. Vy sa s tym musite hrabat na stanicu metra (B alebo C), revizor to musi niekam prikladat. Zlepsenie? V com? Nikto mi neodovodnil, v com je Opencard lepsia ako papierove kupony.

"Podľa audítorskej firmy bol projekt nerealistický už od samotného začiatku. Chýbalo aj dlhodobé plánovanie, riadenie projektu a jeho kontrola. Vinníkom nie je jedna osoba, ale celé vedenie mesta, magistrátny odbor informatiky a aj Dopravný podnik hlavného mesta Prahy."

Tolko pravdy v tak strucnom texte!
Reply on: irizar #3443:
Kde je v Trebisove centrum? Hladal som dlho, ale nenasiel. Cele mesto je z panelakov okrem jedneho kastiela. Este aj to Kladno je viac historicke mesto ako Trebisov.
Reply on: Kari #3446:
Nepochybujem o záujme slovenskej strany. Dúfam, že z môjho príspevku to tak nevyznelo, to proti som myslel na ICčka len cez Marchegg.

Re #3447 ufo: Ak teda šetrenie, tak potom nechápem ten plán na zvýšenie počtu vlakov na 36 párov. ?

Re #3450 ufo: Elektrifikovať sa má úsek Marchegg - Gänserndorf? To bude načo dobré, však zaujímavejšia (aj keď dlhšia) je predsa trať priamo do Viedne.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.