Keďže až také pekné okrúhle výročia nemáme často, tak stojí za zmienku fakt, že práve dnes uplynulo 100 rokov odo dňa, kedy sa prvýkrát objavil vlak na železničnej trati Humenné - Stakčín. Pripime si na toto výročie s prianím, nech žije táto trať minimálne ďalších 100 rokov.
keď už spomínaš turnikety, spomenul som si na budapeštianske živé turnikety v metre. Existujú asi 2-3 roky. Pri vstupe do stanice metra, už za označovačmi, ale ešte pred eskalátormi, stojí trojica revízorov a revidujú všetkých, ktorí vstupujú do metra. Nikto tak v metre nejazdí bez lístka, nikto ale ani nedostane pokutu, pretože keď vidíš na zemi čiaru, za ktorou vidíš stáť revízorov, tak si ten lístok kúpiš a označíš. Nebolo by to lacnejšie riešenie aj pre Prahu? Nebolo by treba možno ani prijímať nových pracovníkov.
Nehovoriac uz o tom, kolko napriklad trolejbusovych alebo elektrickovych trati by sa postavilo za zbytocne premrhanych 900 mld Kc. Dufam, ze aspon pre tento jeden raz z toho vyvodia osobnu zodpovednost toho idiota, co Opencard vymyslel.
Opencard je na prd. Som zvedavy, kedy im to dojde. Mozno uz im to aj doslo, len teraz je nutne to zacat obhajovat, ked uz sa do toho tolko investovalo.
"zostáva len náhradou za pôvodne papierovú električenku a preukaz do mestskej knižnice"
Presne tak. Az na to, ze na papierovom mesacniku bolo vidiet volnym okom, dokedy plati. Opencard musite prilozit k citacke na staniciach metra (metra B a C, preco nie su na trase A, nikto nevie), u revizora alebo u sprievodcu vlakov CD v PID. Inak sa NEDA nijak zistit koniec platnosti. Vy sa s tym musite hrabat na stanicu metra (B alebo C), revizor to musi niekam prikladat. Zlepsenie? V com? Nikto mi neodovodnil, v com je Opencard lepsia ako papierove kupony.
"Podľa audítorskej firmy bol projekt nerealistický už od samotného začiatku. Chýbalo aj dlhodobé plánovanie, riadenie projektu a jeho kontrola. Vinníkom nie je jedna osoba, ale celé vedenie mesta, magistrátny odbor informatiky a aj Dopravný podnik hlavného mesta Prahy."
Kde je v Trebisove centrum? Hladal som dlho, ale nenasiel. Cele mesto je z panelakov okrem jedneho kastiela. Este aj to Kladno je viac historicke mesto ako Trebisov.
Nepochybujem o záujme slovenskej strany. Dúfam, že z môjho príspevku to tak nevyznelo, to proti som myslel na ICčka len cez Marchegg.
Re #3447 ufo: Ak teda šetrenie, tak potom nechápem ten plán na zvýšenie počtu vlakov na 36 párov. ?
Re #3450 ufo: Elektrifikovať sa má úsek Marchegg - Gänserndorf? To bude načo dobré, však zaujímavejšia (aj keď dlhšia) je predsa trať priamo do Viedne.
...pardon, teda on ide úplne vrchom, až cez Gansendorf. Ale bol by nezmysel, aby tade jazdili všetky vlaky, len kvôli tomu, aby mohli ísť na Mitte a Meidling.
slovenská strana mala eminentný záujem na zachovaní aspoň 2 párov IC do Viedne, rovnako ako na zachovaní hodinového taktu cez oba prechody. Existuje na to dosť písomných dôkazov. V prípade IC je problém priepustnosť, v prípade REX šetrenie, ale na rakúskej strane.
Mmch, s IC cez Marchegg na Westbf dlhodobo strana OBB nesúhlasila, táto otázka bola na stole už dlhšie.
"Ale realita je aká je a IC momentálne skončili kvôli výstavbe Hbf vo Viedni - kvôli nízkej priepustnosti trate vo Viedni."
Aháá, takže nie šetrenie, ale priepustnosť trate bude zrejme dôvodom toho že sa škrtá polovica víkendových REXov do Petržalky.
Videl som aj návrh ktorý počíta so zvýšeným počtom vlakov (po 36 párov) na tratiach W-BA, a s ICčkami len cez Marchegg. Len slovenská strana je proti, z dôvodu nízkej priepustnosti trate BA-DNV, takže uvidíme.
Táto otázka je bezpredmetná, nakoľko v tomto GVD jazdia dva nočné REX z Ba Hl cez Marchegg a Gänserndorf na Praterstern-Mitte-Meidling.
Re #3429 zakaznik: Z Marcheggu na Mitte sa jazdí, ako som písal vyššie...
Re #3436 Papyr: Dlhodobo sa to zdôvodňovalo elektrifikáciou DNV - Marchegg, ktorá by tie vlaky následne aj tak z dôvodu výluky odklonila cez Petržalku. Ale realita je aká je a IC momentálne skončili kvôli výstavbe Hbf vo Viedni - kvôli nízkej priepustnosti trate vo Viedni.
ufo