Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: detvan #1311:
no čítal som to celé ešte raz a žiadnu zmienku o traťových rýchlostiach som tam nenašiel, čiže opäť si len "elegantne" odbočil od témy... Radšej nám popíš tie opatrenia, ktorými zlepšujete svoj postoj k zákazníkom... ?
Ked som spominal anatomicky vylozene skodlive sedacky, mal som na mysli tieto: http://www.railfaneurope.net/pix/sk/diesel/dmu/812/ZS812_inside.jpg . Sedadlo a operadlo zvieraju skoro pravy uhol a operadlo je velmi vysoke. Tieto sedadla lahodia iba oku, urcite nie chrbtici. Stare sedadla v povodnych 810 boli sice nepohodlne a tvrde, ale vdaka nizkemu operadlu boli predsa len trosku ludskemu telu primeranejsie.
Reply on: galiyosha #1333:
Ospravedlňujem sa za gramatickú chybu v mojom príspevku, správne by pravdepodobne malo byť "ktoré ste si sami vymysleli".

A ešte komentár k mojej otázke: Posunutie vekovej hranice predaja JFNK minulé leto na základe mojej sťažnosti prosím zo zoznamu vynechať.
detvan: Hm, stále tu čítam reakcie len na otázky, ktoré dotyční vôbec nepoložili, ale ktoré ste si sám vymyslel, pričom pointu ich príspevkov a skutočne položené otázky (zámerne?) prehliadate.

Tak teda ešte raz moja otázka, ktorá sa nedá nijako dezinterpretovať: Ktoré opatrenia ZSSK vyvstali z požiadaviek či návrhov alebo postrehov samotných cestujúcich a dokazujú tak nespornú dôležitosť, ktorú im ZSSK tak starostlivo prikladá?
tento sa sem tematicky hodí ?

Murphyho zákon pre železničiarov:
1. Kto sa to naučil, ten to robí
2. Kto sa to nenaučil, ten to riadi
3. Kto to nevie robiť, ani riadiť, ten to učí,
4. Kto to nevie robiť,ani riadiť,ani učiť,ten to kontroluje,
5. Kto to nevie robiť, ani riadiť, ani učiť, ani kontrolovať, ten nad tým riaditeľuje!

prevzaté z vlaky.net
v Londyne budu mat deti do 16 rokov bezplatne cestovanie v autobusoch a elektrickach...
http://www.tfl.gov.uk/tfl/press-centre/press-releases/press-releases-content.asp?prID=390
Reply on: detvan #1317:
Plánuje ZSSK využiť 50% zľavu za DC na tratiach, kde bola zrušená osobná doprava? Viem len o obnovení PD-Nitr.Pravno a Rožňava-Rožňava mesto. Veď na tratiach so zrušenou osobnou dopravou by teraz náklady mali byť teda nižšie, ako na tratiach, kde nebola zastavená osobná doprava.

Ako môže ŽSR platiť pokuty za zneužívanie postavenia výhradného manažéra infraštruktúry, keď ceny za DC stanovuje MF SR?
Reply on: Andy #1328:
Čiže PRESNE rovnaký problém, ako minulý rok! Pošli to opäť na info@slovakrail.sk aj s priloženou odpoveďou z ÖBB a dožaduj sa zdôvodnenia súčasného stavu a nápravy. A asi by som to poslal aj na MDPT alebo kam, toto už nie je normálne.
Heh, z OBB odpisali toto:

Dear Mr Slota,
Thank you for your enquiry.

The Jugendferiennetzkarte which is sold in Austrias neighbour countries should also be sold until one day before 20th birthday. I don't know why the Slovakian Railways do not offer this special ticket at the correct conditions.

Kind Regards,
Gabriele Weber
Reply on: detvan #1318:
ešte musíš byť "dobrejší" a dám ti pokoj... ?
Reply on: detvan #1313:
Treba sa pozrieť realisticky na to, s akými údajnými nákladmi na osobokm funguje autobusový dopravca a s akými železničný. Ja byť takým krajským úradníkom, neviem, neviem, či by som železnici s výnimkou vysokokapacitnej rímestskej dopravy, ktorá je autobusmi nenahraditeľná (a na Slovensku to platí akurtá tak pre okolie BA a aglomeráciu KE-PO, kde však železnica svoj potenciál hanebne nevyužíva) a diaľkovej dopravy, ktorá na SK funguje tak na tratiach 110, 120, 130 a 180, nejaké dotácie vôbec dal...
Pretože realita je taká, že tzv. úspory z "veľkej jarnej redukcie 2002", ktoré v skutočnosti ani úsporami neboli, pretože prepad tržieb bol vyšší, než úspora, by som pohodlne dosiahol bez zrušenia jediného vlaku, len zefektívnením využívania náležitostí ZSSK a znížením nákladov na DC veľmi zásadnou redukciou obskurného personálu ŽSR - námatkovo ma napdá taký vysoko efektívny závorár v Hradišti pod Vrátnom (náklady na PZS sú najrýchlejšie návratné náklady v železničnej infraštruktúre a okrem toho na tomto konkrétnom mieste bolo priecestie priamo pri zastávke, takže aj okrížovanie priecestia a "desiatka s mašinkou" by ničomu neuškodili.
Reply on: detvan #1317:
Pokiaľ mi je známe, tak cena dopravnej cesty pre osobnú dopravu je u ŽSR nie priemerná ale druhá najvyššia v Európe. Dovolím si však tvrdiť, že za toto ŽSR nemôžu, je to totiž dôsledok zhovadilej a zvlčilej politiky štátu a pána súdruha cukrárenského podnikateľa ministra Proko(ko)oviča, ktorí si myslia, že správca infraštruktúra má byť zisková firma a že poplatok za DC slúži na hradenie nákladov na jej údržbu a riadenie.
Reply on: detvan #1311:
To o čom hovoríš, preboha? Kde som ja hovoril o traťových rýchlostiach? Ja som hovoril o tom, že tam jazdili relatívne pohodlné vozidlá radu M262.0, ktoré bnoli nahradené "modernými" vozidlami radu 811, čo je síce moderné z hľadiska technického ale pre pohodlie cestujúceho pribudli akurát opierky hlavy, pričom použiteľnosť samotných sedačiek je ešte horšia ako slizkej koženky v pôvodnom M152.0. Tam sa totiž pri menšom obsadení vozidla môžem aspoň všelijako pona%Tahovať, na jednotlivých sedačkách r. 811 už ťažko. Prtiom stačilo znížiť obsaditeľnosť vozidla väčšími rozostupmi medzi sedačkami a usporiadaním 2+2.
Ja nehovorím, že je to osobne Tvoja vina ale fascinuje ma, ako tú zverskú firmu fanaticky obhajuješ.
Inak, ešte jedna otázka k megalístku - budú existovať aj kratšie varianty, napríklad týždenný či mesačný lístok?
Reply on: Papyr #1310:
Úplne pritom ešte opomíňaš fakt, že Zločinecká Spoločnosť zošrotovala možno neekonomické ale RÁDOVO pohodlnejšie motorové vozne radov M286.0/1 a M262.0 TESNE PO DIELŇACH, len aby sa preboha nedostali do rúk nejakým zlým súkromníkom.
Reply on: detvan #1308:
Nikde nie je napísané, že sa celý vlak naplní vo východiskovej stanici tranzitným substrátom ale takisto nikde nie je napísané, že nikto tak necestuje. Myslím, že ponuka JEDNOHO rýchlejšieho spojenia denne na tratiach BA-KN, Kraľovany-Trstená či Margecany-BB cestujúcim veľmi na výber nedáva.
Reply on: detvan #1306:
Ročný PRENOSNÝ sieťový cestovný lístok ČD pre druhú triedu 28.800,- CZK, pre prvú triedu 31.840,- CZK, a aj toho sa predá ročne rádovo desiatky kusov (+ ďalšie stovky, ktoré manažment firmy rozdá ako prezenty či predá s 90% zľavou firmám ,s ktorými má kšefty) .
Tá cena ZSSK vyzerá na prvý pohľad slušne, lenže si musíme uvedomiť, že ZSSK odjazdia tak tretinu, ak nie menej kilometrov ako ČD. Pre niekoho, kto jazdí každý týždeň BA-KE, sa to možno vyplatí, ale takých asi veľa nebude. Robíte rovnakú chybu ako ČD - myslíte si, že šťastný majiteľ sieťového lístka okamžite sadne do vlaku a začne nepretržite jazdiť na najdlhšej a najrýchlejšej možnej trase, aby sa stihol prípadne aj dvakrát za deň otočiť.
Preto tomu nedávam veľkú šancu na úspech.
Ale budiž, aspoň nejaká snaha, aj keď "Čoskoro v ponuke" sa nejako nezhoduje s "Počul si už o ponuke MEGALÍSTOK?"
Reply on: ZV101 #1319:
Tak zas tak zlé to neni, vychádza to necelých 70 Sk na deň, mnohí ľudia prejazdia aj viac..
Reply on: Valec #1314:
panenko skákavá, veď to je ako za trest prejazdiť minimálne 25.000 Sk pri dnešných "kvalitných" službách...
Ale pevne verím, že už dnes sa nájdu cestujúci, ktorí už majú prepočítané ako to zneužijú, aby na to precestovali aspon 500.000 km, doma už tlakujú spreje s farbou a 20-ročnou špinou a v taške sa im už nožík otvára... ?
Reply on: LUK #1304:
Tak tohto som sa dozil za svoju dobrotu ??? ?
Reply on: Papyr #1316:
No, cena za dopravnu cestu sa kalkuluje podla kalkulacneho vzorca, ktory sa sklada z mnohych ukazovatelov - od hrubej hmotnosti vlaku, cez spotrebu trakcnej energie a naklady na opravy a udrzbu dopravnej cesty az po platy vypravcov. V reali sa pohybuje od cca 40,- Sk za vlakovy kilometer az po cca 65,- Sk za vlkm. Zalezi od kvality trate, tratovej rychlosti, poctu volnych dopravnych tras...
V osobnej doprave je tato cena regulovana statom. Je pravda, ze je skutocne velmi vysoka, no nie je az tak vysoka, aby ZSR museli platit pokuty za zneuzivanie postavenia vyhradneho manazera infrastruktury. Aj cestovne by bolo lacnejsie, keby stat dotoval viac zelezicnu dopravu, pretoze pristupovy poplatok za dopravnu cestu je vysokym cenotvornym faktorom pri tvorbe cestovneho v osobnej doprave. V EU je to rozdielne, no ZSR tvoria asi priemer z cien za vlkm v osobnej doprave.
V nakladnej doprave je cena za dopravnu cestu skoro dvojnasobna, no pre ZSSK CARGO su ponukane tzv. mnozstevne zlavy na pristupovy poplatok na dopravnu cestu. Ostatni drobni operatori v nakladnej preprave to maju znacne tazsie...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.