Reply on: detvan #1311:
no čítal som to celé ešte raz a žiadnu zmienku o traťových rýchlostiach som tam nenašiel, čiže opäť si len "elegantne" odbočil od témy... Radšej nám popíš tie opatrenia, ktorými zlepšujete svoj postoj k zákazníkom... ?
detvan
V osobnej doprave je tato cena regulovana statom. Je pravda, ze je skutocne velmi vysoka, no nie je az tak vysoka, aby ZSR museli platit pokuty za zneuzivanie postavenia vyhradneho manazera infrastruktury. Aj cestovne by bolo lacnejsie, keby stat dotoval viac zelezicnu dopravu, pretoze pristupovy poplatok za dopravnu cestu je vysokym cenotvornym faktorom pri tvorbe cestovneho v osobnej doprave. V EU je to rozdielne, no ZSR tvoria asi priemer z cien za vlkm v osobnej doprave.
V nakladnej doprave je cena za dopravnu cestu skoro dvojnasobna, no pre ZSSK CARGO su ponukane tzv. mnozstevne zlavy na pristupovy poplatok na dopravnu cestu. Ostatni drobni operatori v nakladnej preprave to maju znacne tazsie...