To odbavenie je kravina. Akurát dnes som bol s smradlavom Lidli na Dolných honoch kupovať pomarančové džúsy a nejaké drobnosti. Obdivujem ten ich systém, že za pokladňou majú priestor ani nie 1x1 m a obsluha pokladne nemôže odbavovať ďaľšieho zákazníka, kým si tento priestor nevyklidíš. Systém s veľkou vaňou, ktorá je predelená posuvnou doskou, je známy hádam už od komunizmu a používajú ho takmer všade, len Lidl má také debilné pokladne. Myslím, že čakanie na n rakovín, ktoré sa tam balia pol hodinu je vždy dlhšie, ako platba kartou. Pokiaľ sa platí iba kartou a obchod má dobré prepojenie na banku, tak to trvá pár sekúnd.
Ja som písal onehdá minulý rok kvôli tomuto istému problému na info@slovakrail.sk. To som však už vopred vedel, že mám pravdu. Odpoveď mi prišla od nejakej panej/slečny z "Divízie osobnej prepravy Košice". Všeobecný kontakt na danú divíziu ale pochybujem, že existuje, a či má zmysel Ti dávať mail priamo na ňu, to tiež neviem...
Volal som na kontaktné centrum ZSSK a tam mi povedali, že oni tam majú, že lacnejšia je do 18,99 roka a drahšia do 25,99. Takže tento rok to vraj chyba nie je.
Ha, u nás stoja 40 metrové rady pred LIDLom každé ráno už o trištvrte na sedem a to tam ani lístky nepredávajú.
Re #1080 Spectre: A v koľkých ďaľších obchodoch nepoznajú gastráče (Carrefour) alebo karty (Kaufland)? Len škoda, že si ten LIDL nenechá aspoň bankomaty niekde ku prevádzke vybudovať. Ale tých pár drobných, čo tam zvyčajne platím, mám vždy aj u seba.
No nevim. Na Slovensku je na hlavu podstatne viac platobnych miest pre elektronicke karty ako v CR. V CR je zas viac platobnych miest ako napriklad v takom Bavorsku. Napr. v Zwieseli su myslim dva bankomaty a kartou sa neda platit skoro nikde, aspon nikde, kde som bol. Ani v supermarketoch. Az v hypermarkete, v Regensburgu
Mimochodom, skupina Schwarz&Lidl, ktora vlastni retazce Kaufland a Lidl, vo svojich obchodoch nikde na svete karty neakceptuje ze vraj sa platbou v hotovosti zrychli odbavenie Preto proste v Kauflande a v Lidli nezaplatis kartou.
Že niektoré dopravné zväzy nechcú JFNK26, takže možno nebude. Stupídny dôvod, v Reichu je JFNK podmienená vlastnením Vorteilscard. No a keď má niekto Vorteilscard, tak nepoužíva tarif zväzu, ale tarif ÖBB. čiže zväzy sa boja, že stúpne počet majiteľov Vorteilscard, a tým prídu o zákazníkov. Ale ja verím, že JFNK26 bude, snáď. Ináč ukameňujem ZSSK, že dali na web neoverené info.
Aj v niektorých slovenských obchodoch (napr. v niektorých s outdoorovým tovarom) som sa stretol s tým, že boli zľavy v prípade platby v hotovosti, alebo platba kartou bola len od určitej výšky nákupu.
Zabudni na to, že by v nemeckých LIDLoch niečo také poznali. Gastráče tam nemajú, pretožec tam nemajú dementný štát, ktorý nedovolí zamestnávateľovi prispieť zamestnancom na obedy peniezmi a platobné karty ani náááhodou.
V nasich Lidloch, kde podla komunistickych tradicii maju v obchodoch bordel a nepoznaju ani zakladne vydobytky modernej spolocnosti ako napr. gastrace, alebo platobna karta by som sotva ocakaval nejaky predaj listkov. Este ze je na zastavke pobliz automat (DPB mysli na vsetko). Ked nemam drobne tak mam moznost vyuzit vyhody clenov klubu KCP (aj ked to mozem vlastne vyuzit, aj ked mam drobne ).
Nemci si môžu od stredy kúpiť lístok na vlak už aj v supermarkete. Reťazec Lidl ponúka jeden pár bianco lístkov pre cestu tam a späť kamkoľvek po celom Nemecku za jednotnú cenu 49,50 eura, čo vychádza na necelých 2 000 korún. Kritici ale vyčítajú železniciam, že je to diskriminácia cestovných kancelárií s licenciami na predaj železničných lístkov.
Pre porovnanie, na Slovensku vyjde spiatočný cestovný lístok na 2. triedu IC vlaku z Bratislavy do Košíc počas silných dní na necelých 1 100 Sk. Nemci však na takomto lístku môžu zrejme dosť ušetriť, pretože spiatočná cesta druhou triedou z Mníchova do Hamburgu môže vyjsť bežne až na 222 eur takmer 8 700 Sk)
Lístky platia do 3. októbra a nemecké železnice chcú takto konkurovať nízkonákladovým leteckým spoločnostiam. Tie totiž ponúkajú v dôsledku ostrej konkurencie ceny lístkov na stredné vzdialenosti porovnateľné a nižšie ako železnice.
Predaj lístkov však spôsobil chaos, protesty a najmä rady ľudí pred predajňami ako za čias socializmu. Lidl ich ponúka vo svojich 2 600 nemeckých obchodoch, a hoci počítal s prívalom ľudí, už vo štvrtok ráno sa začali pred niektorými predajňami tvoriť rady. V jednej berlínskej pobočke Lidlu had ľudí narástol až na 40 metrov.
Lítsky sú bianco, takže cestujúci zákazník si môže vypísať ľubovoľný dátum a cieľovú stanicu sám. Jeden kupujúci má právo maximálne na 5 spiatočných lístkov. Podľa renomovanej spotrebiteľskej nadácie Stiftung Warentest sa ponuka oplatí pre cesty nad 160 kilometrov.
"Nemecké železnice majú zlý imidž, veľa nádejných zákazníkov ich považuje za predražené. Musia prísť s akciou, ktorá zmení povedomie Nemcov," vysvetľuje šéf železničného združenia Pro-Bahn Karl-Peter Naumann. "Ak tým zvýšia záujem ľudí, bude to fajn, ale nepovažujem to za dlhodobú stratégiu," dodal Naumann.
Šéf Nemeckých železníc Hartmut Mehdorn tvrdí, že lístky sa budú predávať, kým postačí ponuka. Lidl, druhý najväčší diskontný predajca v Nemecku, ich má v zásobe niekoľko sto tisíc kusov. Predaj by sa mal oficiálne ukončiť 28. mája, je ale možné, že sa lístky vypredajú rýchlejšie.
Ziskuchtiví už ponúkajú nelegálne takéto cestovné lístky na internete aj prostredníctvom eBay, hoci opätovný predaj lístkov je zakázaný. Nemecké železnice sa preto už pustili do vyjednávania s dražobnou spoločnosťou, aby ďalšiemu predaju cez internet zabránili.
Valec
Viac info na: http://www.dpmb.cz/bmue.asp