Reply on: LUK #1074:
Osobně bych si z toho nedělal těžkou hlavu- v Polsku proběhla decentralizace regionální železniční dopravy dost divoce, takže to je jen špička ledovce. Normálně je tam zvykem, že vojvodství zaplatí objednané výkony jen na část roku, takže PKP- przewozy regionalne pak udělají změnu (jsou tam na to zvyklí- ročně mají desítky změn rozkladu jazdy již tradičně) a až vojvodství zaplatí, tak to při další změně zas obnoví...Ale jiná věc je, že turistům bych pro cesty po Polsku doporučil využívat vlak jen k dálkové dopravě (ta funguje- IC+, IC, Ex, pociagy poszpiesne na hlavních tratích a noční ubytovací doprava) a na místě spíš jezdit autobusem- ne rozdíl od vlaku jezdí často a obvykle i levně (není pravidlem- 15 km Lubawka- Kamienna Góra se dá jet za 1,80 Zl nebo za 10 Zl...). Místní dráhy jsou extrémně zanedbané a nic kromě maximální drážní romantiky nenabízejí. A jiná věc taky je, že na většině území Polska (v rovině) stejně autobusy umí vykrýt přepravní vztahy podstatně lépe (opakuju- netýká se Haliče a snad i Slezska u hranic s ČR).
Spectre
Pls. odpovedajte mi, alebo ma aspon upozornite na mail. Na sledovanie diskusie mi v poslednych dnoch neostava vela casu