Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TeBeCe #595:
Fuuuuuha, to je iny pruser!!! Chcel by som vediet ako je mozne ze u nas to ide OK.
Vlaky Pendolino na české trate zrejme nevyjdú
http://www.sme.sk/clanok-1739270.html
Opat srdecne pozdravujem nasho neznameho, ktory sa podpisuje ako Sarko (pozname sa z KE fora 🙂 ) a opat musim na naliehanie originalneho Sarka jeho prispevok vymazat. Sudruhovia, dufajme, ze nas prejdu tieto detske maniere a vydiskutujeme si to otvorene. Ked nie inak, tak censored pre adsl115-d.213-160-183.telecom.sk. Dakujem za pozornost.
Spectre
Reply on: S499.1023 #591:
No skôr by som čakal, že to napadne Rakúšana, než Liberčana. ?
Reply on: Andy #588:
Nie, chcela ich kupovať z ex-NDR. KDe by sa v Rakúsku vzali KT4?
Reply on: Sarko #587:
Myslíš, že Rakúšania sú rovnako praštení ako liberečáci ? ?
Reply on: Andy #588:
No neviem o tom nič bližšie, i keď niekedy v roku 2001 sa o tom niečo šuškalo.
Reply on: Andy #588:
Vlastne z Rakúska by asi nemala odkiaľ, keď majú iné rozchody...
Reply on: Sarko #587:
Teraz si mi pripomenul - nechcela kedysi BA kupovať nejaké ojazdené KT4 práve z Rakúska alebo niečoho podobného?
Reply on: galiyosha #580:

No, priznávam, že Graz nepoznám, i keď mi mohlo napadnúť, že v Rakúsku sa KT4 asi nevyskytujú. ?

A ako by sa tam KT4 dostala? Možno tak, ako do Liberca. ?
v Poprade maju po zltom Novoplane dalsi skolsky autobus. ide o nejaku rekonstruovanu Karosu. do konca roka by mali zaobstarataj treti skolsky bus.
Reply on: Vladimír #584:
Tan výrok ale nie je z hlavy pána Reipricha. Ten istý výrok už padol aj od ing. Jána Modrej Gumy Zachara. Vidieť, odkiaľ prišiel.
Po výroku Igora Reipricha, generálneho riaditeľa DPMK, ktorý cestujúcim, ktorým chcel zrušiť nočný spoj, odkázal, že predsa môžu ísť aj taxíkom alebo po nich do mesta môže prísť niekto z rodiny autom, je tu ďalší kandidát na dopravácke zrnko múdrosti.

Sylvia Konstantová z trenčianskej SAD v článku http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1735893 objasňuje výhody spoplatenia žiakov a študentov plnou sadzbou mimo dvoch ciest denne v deň školského vyučovania aj takto:

"Predpokladáme, že zmena prinesie aj menšiu vyťaženosť spojov a tým aj skultúrnenie cestovania."

?
Reply on: Sarko #579:
Ako by sa KT4 dostala do Štajerského Hradca?
No toto je rekord, či nie???????
Reply on: Dispecer #576:
Karosa Ti 15-metrovú búdu nedodá, lebo nemôže. Takže nebudú. Pätnásťmetrové trolejbusy má ale v ponuke Solaris.
Reply on: Andy #578:
Samozrejme, ze ta trat je na pohlad pekna, ved je to chyrny Semmering. 🙂

Re #579 Sarko: Elektricky CKD v Grazi? LOL, to urcite nie.

V Grazi premavaju klasicke Bombardier Cityrunner (ci Flexity Outlook ci ako to teraz volaju) -- sice na normalny rozchod, no so sirkou skrine len 2,2 m, takze usporiadanie maximalne 2+1 -- a licencne Duewagy -- trojdielne, take ako v Linzi -- no s tym, ze drviva vacsina je novsieho typu s polovodicovou (asi tyristorovou?) vyzbrojou, len nemaju taky odporny zvuk, ako tie v Linzi (aspon sa mi tak zdalo). Na klasicku stykacovu elektricku som mal stastie len na jedinu. Pomerne znacna cast vozov je rekonstruovana dosadenim stredneho nizkopodlazneho clanku s tym, ze sa vobec nesrali s nejakym zjednocovanim dizajnu -- zvysne dva clanky maju klasicke Duewag dvere, normalne okna a drevenne sedacky (len s dodatocnym vypolstrovanim, ktore ale nie je tak neskutocne nahovno, ako to na laminatoch v Brne), stredny NP clanok ma dvere predsuvne a okna lepene, aj sedacky ma nove. Neviem, podla mna to nevyzera nejako extra priserne. Lahoda pre oko to nie je, ale co uz. Ucel to splni.

Doprava je tam narozdiel od zdierajucich miest typu Salzburg ci Linz naozaj integrovana a na platny cestovny listok pre jednu zonu (ci uz hodinovy, 24-hodinovy alebo akykolvek iny) sa da odviest ako lanovkou, tak vytahom na Schlossberg. Pri vytahu listky dokonca nikto nekontroluje (len sa daju v prilahlej pokladni kupit), na lanovke si treba bud listok priamo zakupit (a ten potom plati aj na MHD pre prislusne obdobie) alebo tetuske za okienkom ukazat platny cestovny listok a ona nasledne vystavi karticku pre turniket pred lanovkou.

Velkou zaujimavostou je neexistencia automatov na predaj listkov (myslim, ze som videl len jediny, a to v dolnej stanici vytahu na hrad). Listky sa kupuju u vodica -- ak sa nemylim, tak bez prirazky(!). Viete si potom predstavit, ako to asi na niektorych zastavkach vyzera...

Vynikajuco tam maju spravene hlasenie. Je nahrane velmi prijemnym hlasom (urcite prijemnejsim, nez je ten viedensky a linecky chrapot) s premyslenou intonaciu, pri ktorej ma clovek skutocne pocit, ze to nahravali ako jednu vetu. Bohuzial, na niektorych malo zastavkach to pravdepodobne po vypadnuti niekolkych liniek na prestupoch nesedi, ale na vacsine je to uplne super. Vo vozidlach (tych, co maju vonkajsie transparenty) nemaju vnutorne displeje ani teplomery, zato je tam niekolko farebnych ciastocne-reklamnych LCD (nieco podobne, ako svojho casu navrhoval Spectre), ktore ukazuju ako trasu a aktualne informacie o doprave, tak aj spravy a reklamy. Ta jedina stykacova tramvaj, v ktorej som sa viezol, nemala transparenty a mala vnutri displeje, no ukazovali velke prd -- tusim ze len ciel linky, aj to tak skrateny, ze keby som nevedel, kam ta linka ide, vobec nic by som netusil.

Jedina vec, co mi skutocne vadila, bola absencia uvedenia jazdnej doby na jednotlive zastavky na cestakoch. Mozno to malo co do cinenia s tym kupovanim listkov u vodica, ktore niekedy fakt zdrzovalo.

Niektore autobusy maju skutocne reklamu na eko-diesel z rastlinneho oleja, dokonca som videl jeden autobus na plyn.

Nieco cez tretinu elektrickovych liniek inak konci o 19.00, zavadza sa vtedy tusim jedna nova a trasy ostatnych sa menia -- pribudaju niektore zachadzky.

Konecna linky 1 nesie nazov Mariatrost/Tramwaymuseum. Bohuzial som sa tam nestihol pozriet. Snad nabuduce.
Reply on: Andy #578:

Nebola to náhodou ČKD KT4D rekonštruovaná na typ KTNF8, s tým, že sa vložil NP článok?
http://batia.infopace.net/ba9309.jpg
Dnes som sa bol povoziť do Grazu a naspäť, tá trať je čo sa výhľadu týka celkom zaujímavá, keďže to ide cez hory. Pozrel som si v cca 80 km/h rýchlosti aj pár zrušených trolejbusových tratí v Kapfenbergu. 🙂 (no jednu určite, to boli jasné betónové stĺpy ešte s odtlačkami tých remienkov na zavesenie prevesov :-)) V Grazi som bol kvôli blbému počasiu, zlej MHD-tarifno-finančnej situácii a neznalosti mesta len chvíľu pri stanici, videl som tam NP Neoplany a novšie Citará. Na zelenobielych náteroch sa pýšia nejakými ekologickými dieselovými motormi. 🙂 Prímestské busy viditeľné v okolí sú takmer všetko Setry. Električky som videl tri druhy. Tie klasické staré, potom nejaké nové(neviem čo za typ to je, ale vyzeralo to ako UFO :-)) a ešte majú také paškvily, ktoré majú stredný článok nízkopodlažný, ako keby vyrezaný z niečoho ako napr. Astra, ale predok a zadok eliny je starý, no strechu má nasilu upravú dohranata. Hrozne to vyzerá, fakt akokeby poskladali z dvoch odlišných električiek jednu. Aj dvere stredného článku sú hranaté a ostatné sú zaoblené. 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.