Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #4686:
To mi budeš musieť vysvetliť. Ako jeho rentabilitu ovplyvňuje skutočnosť, či je je jeho konkurent dominantným poskytovateľom (čoho vlastne?), ak sú parametre konkrenčného produktu (v mojej úvahe) dané?

Alebo si nerozumieme?
Reply on: Troll #4694:
Tak by bol asi riadne blbý podnikateľ, keby mu prevádzkyschopné vozne stáli. Musí počítať niekde s uvoľnenými vozňami z BA-KE.
To si môže dovoliť len ZSSK nakúpiť nové z eurofondov alebo zo štátneho a mať pre ne turnus v piatok/nedeľu.?
Reply on: Troll #4694:
Má dosť aj na v krátkej dobe pridané vlaky.
Reply on: S499.1023 #4693:
V súčasnosti. Ale ako aj ufo uviedol, chystá sa pridať ďalšie vlaky za relatívne krátku dobu...
Reply on: Troll #4690:
Vozňov aj EHDV má v súčasnosti dosť.
Reply on: 810zssk #4688:
Nemám tie údaje ale empiricky kvalifikovane odhadujem, že nástupov/výstupov je porovnteľné množstvo.
Máš iné podložené čísla? Možno prejdem na Tvoju stranu.
Reply on: Troll #4690:
A je nejaký dôvod, prečo by to potreboval maskovať? Veď tu nejazdí preto, že ho niekto núti a v súčasnosti jazdia všetky tieto relácie.
Na druhej strane tlačová správa obsahuje jasne info, že BA - KE mu zatiaľ nevyprodukovala zisk.
A sú ďalšie tlačové správy, kde píše, že už možno v priebehu GVD2017 pridá vlaky Praha - Brno.
Naozaj nie je za odchodom Jančuru z BA-ZA-KE skôr to, že začal jazdiť Praha - Brno - BA a potrebuje vozne pre tú linku a tento dôvod maskuje vlakmi zadarmo a IC ZSSK?
Reply on: 810zssk #4688:
Hovorí ti niečo pásmová obsluha? Potrebuješ ľudí z NMnV voziť do Bratislavy IC vlakom, alebo je frekvencia NMnV - Poprad natoľko zaujímavá, ako Bratislava - Poprad?
Reply on: S499.1023 #4685:
Kvoli dopytu ktory generuju Vysoke Tatry a dany region? Porovnaj si pocet nastupov v Poprade a Vrutkach. Pre cesty do Vrutok a Martina je navyse mozne vyuzit aj stanicu Zilina a pripojny vlak.

Ak nam za zastavovanie stoji Martin, to uz rovno moze IC stat aj v Ruzomberku, Kralovanoch, Novom Meste nad Vahom a v podstate hocikde.
Reply on: Vladimír #4684:
Otazkou vsak je ci by niekto sukromny bol schopny prevadzkovat taky produkt akym je dnes IC ZSSK. Pre sukromny subjekt by islo s najvacsiou pravdepodobnostou o ekonomicku samovrazdu. Jancura napada prave to, ze IC vlaky ZSSK funguju vdaka tomu ze stat im de facto dokryva stratu.
Reply on: Vladimír #4684:
Nemalo, pretože nikto iný nie je dominantným poskytovateľom.
Reply on: 810zssk #4683:
Prečo Poprad áno a Vrútky nie?
Ja by som sem vložil trochu iný pohľad. Celé to mediálne divadlo si môže RJ dovoliť len preto, že prevádzkovateľom novozriadených IC je štátna ZSSK.

Predstavme si na chvíľu, že by tieto vlaky (s rovnakou koncepciou trasy, cenovej politiky, cestovného poriadku, služieb) od 11.12.2016 spustil nejaký súkromný subjekt - Leo, Arriva, skrátka ktokoľvek iný. Začal by aj v takom prípade RJ hystericky kričať, že sa tým rúca jeho rentabilita a vyhrážal by sa okamžitým odchodom z trate? Podľa mňa sotva, veď by bol všetkým na smiech. Pritom reálny dopad na jeho ekonomiku by to malo úplne rovnaký.

Takže o čo tu vlastne ide?
Reply on: ufo #4682:
Ja osobne som v pohode, vacsinou KE (momentalne autom). Ale su sidla ako Zilina, Poprad ci Presov ktore su dost vyznamne a mali by mat rychle spojenie.
Reply on: 810zssk #4681:
A do ktorej diery ty potom cestuješ, keď zrovna v tej diere ten expres zastavovať má, ale vo Vrútkach nie?
Reply on: ufo #4680:
Az na to, ze vacsina takychto ciest bude s CSA pomalsia (vynimkou je BA-KE).
Reply on: 810zssk #4678:
Keby sme tu mali rýchlu 2h vrstvu, tak by tie 600vky mali aj pri 2h takte max 6 vozov.

A radšej nech expres stojí aj na Štrbe a ide každé dve hodiny, ako nejaký expres, ktorý ide 3-krát za deň.

Keď chceš niečo superrýchle párkrát za deň, chod s ČSA za 55 €.
Reply on: S499.1023 #4675:
Neviem kde si nabral ze som niekedy povedal nieco o zlom sukromnikovi. Konzistentne od uplneho zaciatku hovorim ze som za liberalizaciu verejnej dopravy.

Zaroven ale je nutne zabezpecovat aj zakladnu dopravnu obsluznost, na co stat dlhodobo kasle (neexistencia rychleho spojenia BA a KE).

To druhe je pritom priorita.
Reply on: ufo #4676:
13 voznove vlaky by sme tu nemali keby sa niekto konecne uracil objednat primerany takt 6xx rychlikov.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.