Bezplatnú mhd by bolo vhodné zaviesť spolu s parkovacou politikou a navýšením kapacity. Ale tunajší politici nie sú schopní nejakých komplexných zmien, vrcholom ich snaženia je tak odstraňovanie grafiti.
Hlavný prímos bezplatnosti vidím v tom, že potom už nič nebráni zavedeniu komerčných liniek v rámci mesta. Lebo hlavný argument zástancov monopolu v doprave, že ak povolíme komerčnú dopravu, tak tým znížime tržby dotovanej MHD, okamžite padá.
(Uz som sa to neuspesne pytal v bratislavskom fore, najde sa aspon tu niekto fundovany? ? )
Preco sa v galerii zaviedlo pri neznamom datume datovanie v tvare 190-te roky, 200-te roky? Vznika tak slusny nezmysel - su to dvetisice a nie dveste roky. Navyse, komu/comu prekaza elegantnejsi tvar 0. roky 21. storocia?
No, neviem síce, aké farby si zvolili ako mestské, ale v erbe Trebišova prevláda hlavne modrá... Aj keby tá žltá bola farbou mesta, takto, keď je to len na časti vozidla, to vyzerá trošku divne... ?
Rýchliky sú nevkusne pomalé a kvôli bezplatnému cestovaniu pre časť klientely neakceptovateľné. Keby nebola prišla konkurencia, nebolo by prišlo ani nič z toho, čo spomínaš. Podľa môjho názoru treba vyhlásiť súťaž na IC v dvojhodinovom takte po celý deň, tam sa môže prihlásiť aj Jančura a tým pádom stratí argument (pravdivý) o nekalej konkurencii ZSSK, ktorá ekonomickú stránku vôbec neriešila.
Konkurenciu na železnici si ideálne predstavujem ako súťaž dopravcov pred objednávateľom. Lacnejší pri definovanej náročnosti kvality vyhráva. Dopravná politika (dopravná obslužnosť, tarify) by mala však byť v rukách objednávateľa.
Aktuálne dianie na slovenskej železnici sledujem s obavami. Vo všeobecnosti prospešná liberalizácia trhu zatiaľ priniesla úbytok aj z toho mála, čo predtým fungovalo. Nepríjemnou realitou sú nekompatibilné tarify, neprípoje, väčšia zraniteľnosť pri mimoriadnych udalostiach, nedostatočná kapacita a predĺženie jazdnej doby.
Určitým pozitívom sú lepšie služby na palube vlakov. Na výber je z viacerých možností druhov vlakov a vozňových tried, každý sa dušuje, že cestujúcemu ponúka viac (samozrejme každý má svoje kritériá, u mňa osobne kvalitou vyhráva 1. trieda v rýchlikoch ZSSK). A je to naozaj tak - zrazu sú možné veci, ktoré nikdy predtým neboli a zvykáme si na ne ako na štandard. Taktiež cítiť zlepšenie vystupovania personálu.
Otázkou je, či to dlhodobo postačí. Čiastočne mi to pripomína cestu bývalých podnikov ČSAD, kde tiež sú možno niektoré linky celkom dobré, zanikajú však v neprehľadnej vojne dopravcov.
IC vlaky podľa mňa chýbajú, a to bez ohľadu na to, kto by ich prevádzkoval. Hlavne prvé ranné a posledné večerné spoje umožňovali verejnou dopravou v priebehu jedného dňa odskočiť si "niečo vybaviť" na opačný koniec republiky a večer byť späť. Toto sa už momentálne veľmi nedá (vlastná skúsenosť na trase BA - PO) a alternatívou je osobný automobil. Žiaľ, kým vďaka diaľniciam je cesta autom každým rokom rýchlejšia, železničná doprava sa u nás spomalila.
Som zvedavý, ako tie IC vymyslia. Ale ak to má byť znova vyše 400-kilometrový pretek ekonomicky krvácajúcich konkurenčných vlakov idúcich päť minút po sebe, tak to radšej nie, toto tu už bolo a vieme ako to skončilo... Ak má štát peniaze nazvyš, za oveľa účelnejšie by som považoval smerovať k zahusteniu taktu rýchlikov BA - KE na 1 hodinu.
Tá Mertinková sa zjavne minula povolaniu. Ako ďaleko by už Regiojet mohol byť, keby pracovala na jeho finančnom oddelení. Mertinková možno vie na diaľku spočítať náklady a výnosy akejkoľvek firmy. ?
zakaznik
#lol#