Pričom jedna z nich (Basel St. Johann by už čoskoro nemala pri hraniciach končiť ale byť predĺžená k tomu oplzlému letisku, čo patrí k Bazileju, Mylhúzam a Freiburgu (nemeckému), takže je zo všetkých troch miest spravodlivo rovnako na hovno dostupné - z toho Bazileja ešte najlepšie (priamou buslinkou 50, čo jazdí v 7-8 min. intervale priamo spred Basel SBB), hoci je na území Žabožrútska.
Tak potom v poriadku. Vedel som, že Švajčiarsko podlieha istej forme kontrole v hraničnom styku, len som nevedel, že do akej mieri.
A áno, "gúglil" som včera, a našiel som viacero takýchto tratí/cezhraničných systémov. Akosi som pasívne predpokladal, že cezhraničné priame spojenia niesú až v takejto miere a že sa na hraniciach klasicky prestupuje.
Ďalšie dve električkové radiály pri štátnej hranici končia. Tam skrátka nejako električky a hranice nejako idú k sebe. (Čo samozrejme nie je nič divné v pohraničnom meste.)
Švajčiarsko je v Schengene, takže sa nevykonáva pasová kontrola, len colná. Tá sa vykonáva vo vozidlách metódou náhodného výberu. Ona je v Bazileji jedna zaujímavejšia trať, ktorá vedie zo Švajčiarska do Švajčiarska peážou cez Francúzsko.
Hm, zaujala má dnešná fotogaléria ohľadom tej cezhraničnej trate.
Zaujala by ma však jedna vec: Pokiaľ viem, tak prechod do Švajčiarska podlieha kontrole, /čiže nieje v bezhraničom priestore/ a práve preto by ma zaujímalo ako je to vyriešené práve na takom priamom cezhraničnom mestskom dopravnom systéme /či sa kontroluje vo vozidle a pod./.
Inak veľmi pekná a účinná stavba, aj keď zaslúžilo by si to predsa interval menší ako 15´. ?
Čo poviete niekedy cez leto na výlet do centrály Solaris-u? Z BA je to cca 600 km - t.j. 8 hodín cesty. Viem kapánek je to veľmi dopredu ale pýtam sa len tak a zisťujem priebežný záujem. Melicharovi som už o tom písal, čakám teda na odpoveď.
Ja som na googly objavil taku inu sutam aj Abusy a su tam zaznacene aj parky liliputbahn,Donauparkbahn ale zase som ju nasiel na 5strane googla v sekcii obrazky,ale vo velkosti A3 je to velmi dobra mapa?
Dnes som čítal...
"„Nikto doteraz taký argument nepredložil. Nech si poslanci nájdu spôsob, ako urobiť prieskum o tom, ku ktorým vlakom na Bratislavu chýbajú spoje, a nie je problém predĺžiť priamu linku zo Svidníka až do Kysaku. Sme ochotní do toho ísť, vyskúšať to. Toto nevidím ako problém, len treba podať návrh,“ dodal prešovský župan."
...čo by sa dalo pochopiť aj takto (ale niekde v kútiku duše dúfam, že to tak nemyslel):
To ako vážne majú kvalitný dopravný prieskum dopravnej obslužnosti kraja robiť POSLANCI?
mrkvakj