Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: irizar #4316:
Uvidíme, ale i teraz tam jazdí MHD nejaký súkromník... ?
Reply on: Dispecer #4314:
Žeby si DZS urobil ďalší zárez?
Reply on: Valec #4311:
Kvalitne 😃
Donedávna som ani netušil, že v Snine vôbec nejakú MHD majú (ale zas o Tescobuse som vedel už asi od 2009)...

...čoskoro však možno zmenia dopravcu:
https://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/218536
Reply on: KVKV #4312:
O tom systéme "električko-busu" nájdeš niečo v EN napríklad tu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Translohr
K "TRAMVAJBUSU" v Mestre (Benátky)
Tak trochu nerozumiem zavádzaniu tohto systému. Jedná sa o dráhovo závislý systém, je nutné aj v priestore vozovne vybudovať kolajovú sieť, výhodnejší je hybrid typu trolejbus s vodiacou strednou kolajnicou, s možnosťou opustiť kolajovú dráhu (ako bežný trolejbus) a prípadne s pomocným nezávislým pohonom pre manipulačné jazdy (Francúzsko) . Taktiež sa skúšal systém tbus/abus s opticky sledovanou vodiacou stopou na ceste /biela čiara/. Trenie pneumatík sposobuje väščí odpor než železničné kolo, teda súprava spotrebuje viac energie. Všeobecne sa od toho "kočkopsího" experimentu upúšťa pre rozne nevýhody a problémy. Napríklad vo Francii sa jazdilo po asfaltových cestách (s vodiacou kolajou) a dochádzalo k vyjazdeniu akéhosi dolíku žliabku v asfaltovej ceste a tým k jej opotrebeniu a poškodeniu, zvlášť výrazné v zastávkach.
Myslím, že keby v Mestre postavili tradičnú električku, vyšlo by to lacnejšie. (nižšia cena vozidiel, vyššia energetická účinnosť)
Reply on: zakaznik #4308:
Credo zisťuje, kam posunúť Citadell? ?
Reply on: S499.1023 #4304:
Vďaka. ?
Reply on: Vladimír #4303:
On by to aj dokázal, len na to zákazníci asi netlačili, inak sa jedná len o privedenie jednoho kábla navyše do dverí. Inak sa ale jedná len o byrokratickú požiadavku Ing. Poltretinu, aby bol doslovne dodržaný Dopravný poriadok dráh, ktorý si o sám napísal. Zaujímavé, že pri autobusoch SOR alebo trolejbusoch SOR v ČR takáto funkcia dopytového tlačidla nevadí a autobusy ani trolejbusy psíky nevraždia.
Reply on: Dispecer #4297:
Nepoznám to v Miškolci ale predpokladám, že sa bude jednať o niečo podobného ako v Debrecíne - ak toto svetlo svieti, je dovolený nástup všetkými dverami, inak by sa malo nastupovať len prvými s kontrolou lístkov u vodiča. Ale v Debrecíne vodiči znášajú celkom dobre nádstup ostatnými dverami, aj ak svetlo nesvieti.
Reply on: 810zssk #4301:
Pokiaľ mi je známe, Dráhový úrad nenamietal nič proti umiestneniu vnútorných dopytových tlačidiel na dverách. Dráhový úrad požadoval odlišnú funkciu pre vnútorné a pre vonkajšie tlačidlo - vonkajšie tlačidlo malo umožniť aktiváciu dopytu až po odblokovaní dverí v zastávke, zatiaľčo vnútorným tlačidlom malo byť možné predvoliť otvorenie dverí kedykoľvek, teda aj počas jazdy medzi zastávkami. Tlačidlo mohlo pokojne ostať na dverách, ak by tieto funkcie dokázal výrobca oddeliť, ale nedokázal a tak sa vnútorné tlačidlá osadili samostatne na madlá.

Ktovie ako je to v Nemecku. Aké normy vyžaduje splniť Dráhový úrad a ako sú vôbec tie tlačidlá nastavené.
Reply on: 810zssk #4301:
Aha, on myslel vnútorné?
Reply on: Dispecer #4300:
On narazal na to ze u nas ho drahovy urad prikazal zaslepit.
Reply on: Jezo #4299:
(facepalm) Hádaj kde je dopytové otváranie dverí u trolejbusov Škoda 30 Tr a 31 Tr... ?
V Jene maju uz svoje prve Tramino:
http://www.jenatv.de/verkehr/Neue_Straßenbahnen:_Der_Jenaer_Nahverkehr_nimmt_ab_2014_fünf_neue_Bahnen_in_Betrieb-17507.html

ALe je vidno upadok v europe. Aj taky osvieteny urad v nemecku je schopny povolit nebezpecne, zivot cetujucich ohrozujuce drazne vozidlo s otvaranim dveri priamo na dverach (1:55 min videa). Esteze mame nas osvieteny drazny urad, ktory by nikdy nic taketo nepovolil.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement