Reply on: Peon #4236:
Tak si to zhrnme:1.) Po Strele isla ako prva z EC-ciek skutocne Varsovia, avsak, islo o obrat EC 275 v Sturove.
2.) Niektore EC vychadzali z PPS Breclav ako nahradne supravy v rezii CD (preto kmen vl.174 ukoncili v Breclave)
3.) Kmenova suprava Varsovie isla do PHY ako EC 276( aj s voznom PKP-InterCity 1.tr. Amnouz)
4.) Uplne prvy vlak bol od MAV (PPS Sturovo) "sonderzug", tzv. pivny express spolocnosti MAV Nosztalgia, s voznami schlieren a aj ex-bratislavskym salonom istropolitan...viac tu:http://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=9928&album=lastcatup&cat=0&pcat=2&pos=22&pcat=2
po tomto vl. ako uz bolo spomenute nasledoval EC 174 Jeszensky Janos, na skratenej relacii BP.-Breclav
Peon
1; Ak nerátam nejaký ten osobák s prestupmi, tak od Slovenskej strely (skoro ráno) nešlo z Bratislavy smer Břeclav nič? Krátko pred 13 h odišla z Bratislavy ako prvá Varsovia. Na moje prekvapenie necestovalo až tak veľa ľudí. Neviem či v Břeclavi bola celá odstavená alebo len jedálenský voz odpojili.
Práve vtedy prišlo nejaké EC z Viedne smer Praha, tak ľudia si mohli v Břeclavi ihneď prestúpiť. Akurát, že staničný rozhlas ľudí naháňal nech urýchlene prestupujú (bolo treba ísť podchodom), tak si išli takmer nohy dolámať, ale reálne tam ten vlak na prestupujúcich čakal dostatočne dlho.
2; Ale ako je možné, že Jan Jesenius prišiel až (asi 30 minút) po Varsovii? To kde Varsovia predbehla Jeseniusa a prečo? Ten bol v Břeclavi ukončený.
3; Zaujalo ma, že ČD Jan Jesenius nahradila doobeda s menším meškaním náhradnou súpravou - z Břeclavi asi až do Berlína. Informovali o tom aj na svojom webe (tým pádom aj na jeho mobilnej verzii).
Dokonca nahradili aj EC Slovan, ktorý ako náhradná súprava išiel z Břeclavi pravdpodobne presne (ja som z Břeclvavi išiel s R5 do Brna). A ak som dobre videl na nástupišti, pripravený náhradný Slovan mal zaradený aj jedálenský voz JLV! Neviem či ten, ktorý odpojili z Varsovie.
Čiže ľudia z riadneho (z 325 minút meškajúceho) EC Jan Jesenius mimoriadne ukončeného v Břeclavi si mohli po asi necelej hodine čakania v Břeclavi prestúpiť na náhradnú súpravu EC Slovan smer Praha.
4; Ako (kým) sú financované tieto náhradné súpravy? Mimochodom na stanici Břeclav pribudol asi pred troma týždňami nový bufet s miestami na sedenie a hneď vedľa aj reštaurácia. Oboje otvorené 7 dní v týždni od rána do večera.