Mas pravdu, na moje obrovske prekvapenie uz ani do Hidasnemeti nechodia osobne vlaky. To uz tym ZSSK/MAV uplne, ale uplne yebe? Ved keby vlani v lete nebolo osobnych vlakov medzi Hidasnemeti a KE, tak sa ani domov zo Sarajeva nedostanem. Pritom vo vagone boli tak dve volne kupe, inak bol vlak v cezhranicnom useku obsadeny.
Zaujimave, ze za socializmu, ked prekrocit hranicu (a to aj do spriateleneho socialistickeho statu) bol dost problem, chodili osobaky vsade, aj z BA, aj z KN, aj z KE, dokonca aj z LC. A dnes? Osobaky Sturovo-Szob a koniec! IC-cka Szob a Hidasnemeti a koniec!
Take obmedzenie mobility obyvatelstva v case otvorenych hranic, no grcat sa chce. Dospejeme (s Polskom uz sme dospeli) do situacie, ze ked budeme chciet verejnou dopravou dojst do susedneho statu, budeme musiet zvolit vhodne miesto na pesie prekonanie hranice - napriklad (do Polska z vychodneho Slovenska uz dnes jediny sposob) parkovisko Lysa Polana, alebo (do Madarska) pesi prechod mostu v Komarne ci presun medzi st. Slov.N.Mesto a Satoraljaujhely po uliciach mestecka.
My naozaj okrem CR a Rakuska nikam nepotrebujeme tu dopravu?
Preboha načo? Kúpiš od niektorej SADky tri vyradené LC735, vyrveš z nich sedadlá, nasekáš na ne Tesco poťahy aby vyzerali nové a voz je pripravený do premávky... ?
"Realita na Slovensku dlhodobo svedčí o tom, že štát nie je dobrým hospodárom. Štátne podniky hospodária neefektívne a uprednostňujú politické záujmy pred ekonomickými. Dosadzovanie neschopných politických nominantov a korupcia nie sú zriedkavé javy.
SaS navrhuje:
* Sprivatizovať štátne podniky, napr. Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia, a. s.
* Zrušiť Fond národného majetku a nevyhnutné zostávajúce aktivity začleniť pod agendu Ministerstva hospodárstva."
"2.7.2. Zrušíme nezmyselný projekt širokorozchodnej železničnej trate 100 DNÍ
Nezmyslený projekt širokorozchodnej ţelezničnej trate cez naše územie nemá nijakú ekonomickú logiku. Slovensko by ním iba prišlo o stovky pracovných miest. Tento projekt preto okamžite zrušíme.
(...)
2.7.4. Zmodernizujeme železničnú dopravu
Zlepšíme kultúru cestovania v železničnej doprave obnovou vozového parku a vybudovaním nových stredísk pre jeho údržbu. Budeme presadzovať zapojenie Slovenska do medzinárodných dopravných koridorov a aktívne zapojenie do európskych rozvojových programov s dokončením projektu TEN-T. Zásadne zmodernizujeme železničné stanice so zapojením súkromného sektora.
2.7.5. Zachránime bratislavské letisko a Cargo
Štyri roky terajšej vlády jasne ukázali, že štát nedokáţe tieto firmy dobre riadiť. Získame pre tieto firmy strategických partnerov, a tým ich zachránime. Výsledkom bude zásadné zlepšenie ich služieb a zabezpečenie ich strategického rozvoja. Hlavným slovenským letiskom by sa mala stať Bratislava, a nie Viedeň."
Papyr
Zaujimave, ze za socializmu, ked prekrocit hranicu (a to aj do spriateleneho socialistickeho statu) bol dost problem, chodili osobaky vsade, aj z BA, aj z KN, aj z KE, dokonca aj z LC. A dnes? Osobaky Sturovo-Szob a koniec! IC-cka Szob a Hidasnemeti a koniec!
Take obmedzenie mobility obyvatelstva v case otvorenych hranic, no grcat sa chce. Dospejeme (s Polskom uz sme dospeli) do situacie, ze ked budeme chciet verejnou dopravou dojst do susedneho statu, budeme musiet zvolit vhodne miesto na pesie prekonanie hranice - napriklad (do Polska z vychodneho Slovenska uz dnes jediny sposob) parkovisko Lysa Polana, alebo (do Madarska) pesi prechod mostu v Komarne ci presun medzi st. Slov.N.Mesto a Satoraljaujhely po uliciach mestecka.
My naozaj okrem CR a Rakuska nikam nepotrebujeme tu dopravu?