Už je to tu...
Německé dráhy mají problém, bát se může i Česko http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=657344
"Evropská komise požaduje, aby zaplatily odškodnění za předražené zakázky v oblasti regionální dopravy. Navíc jim chce spolková země Berlín po několikaměsíčním chaotickém provozu odebrat část příměstských linek."
Z teoretického pohľadu pravda. Z praktického: Čím vačší a štátnejší podnik, tým menšia šanca, že sa tunel zatrhne. Na SK je od začiatku spackaná transformácia (aj keď menej, ako v CZ), tu už žiadne reformy nepomožu. Cargo malo byť dávno predané - dnes sa doň sypú "požičky" (a to je skutočný dovod snahy o znovuunitarizáciu železníc) a lukratívne výkony AJ TAK jazdí istá dcérka Recording Company of America . Jediný, kto na tom zarába, sú fírovia. Brať jeden, aj keď krátený, plat za to, že nie je prácy a druhý za jazdenie nie je zlý kšeft ? .
Omyl, keď sú tri podniky, tunel ktorý sa zatrhne náhodou v jednom, v ďaľších dvoch funguje bez problémov ďalej. Keby bol jeden veľký podnik, skončil by tunel kompletne.
Výsledok zjednotenia by bol skôr nárast počtu pracovných miest - železnice=soc.ústav.
Otvorene povedané, v Nemecku nemám najmenší problém s nedostatočnou nezávislosťo infraštruktúry aj ke%ď je to spoločný holding. Ale na Slovensku by som toi v žiadnom prípade nepodporil. To je len Ficov tunel, lebo cez väčšiu štátnu frmu sa dá viac peňazí prefiltrovať od tých správnych vrecák.
Košická stanica je obrovský podvod na verejnosti. Pred pár rokmi dve firmy nezávisle na sebe vypracovali projekt prestavby stanice, ktoré zahŕňali prepojenie autobusovej stanice so železničnou, zohľadňovali projekt KORID a teda aj napojenie električiek, obsahovali opravu výškovej budovy, vybudovanie hotela, viacpodlažného obchodného centra a úpravu Staničného námestia. Na toto som sa osobne pýtal primátora a viceprimátorov, ktorí povedali, že to nie je záležitosť mesta ale železníc a mesto do toho nemá čo povedať, taktiež potvrdili, že toto je úplne samostatná iniciatíva súkromných spoločností. Viceprimátor ale naznačil, že krátko po medializácii začali železnice vypovedúvávať nájomné zmluvy a že to asi niečo znamená. Znamenalo to odplašenie súkromného kapitálu, ktorý sa doslova ponúkal. O pol roka mali byť nájomné zmluvy predlžované opäť...
moze to suvisiet aj s tym, ze prestavba nastupist sa da realizovat v ramci korytorizacie (ci EU fondov vseobecne), kym stanicu musia opravovat za vlastne (statne) a tych nikdy nie je dost.
Prikladom je Poprad. Kolaje a nastupistia isli z OP ZI, kym rekonstruckia stanice je realizovana na etapy zo statneho rozpoctu.
reality.etrend.sk :: Okresaná košická stanica už tento rok http://reality.etrend.sk/komercne-nehnutelnosti/kosicka-stanica-uz-tento-rok.html
____________________
Re #3526 ufo: Hlavným zmyslom spájania je, aby bolo kradnutie menej viditeľné. Jeden zmanipulovaný tender na stravné lístky predsa len menej kričí, ako tri zmanipulované tendre na stravné lístky.
Ministerstvo spájanie obhajovalo tým, že podobný model funguje napríklad v Rakúsku, v Nemecku alebo v Poľsku. PMÚ oponoval, že práve voči týmto krajinám začína Európska komisia konanie okrem iného pre nedostatočnú nezávislosť správcu infraštruktúry od dopravcu."
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
zakaznik
http://reality.etrend.sk/realitny-biznis/stanica-prikryta-parkom.html#