Dakujem D3k0vi za update z Leidenu. Konecne som si mohol prezriet mesto, o ktorom sme sa x-krat ucili v skole. Kto ma leidensku mutaciu, bude mat problemy so zrazanlivostou krvi
Podle návrhu, o němž nyní jednají zástupci Ropidu, Dopravního podniku a města a jehož kopii má MF DNES k dispozici, má být totiž zrušeno pět procent všech spojů MHD. Škrty se dotknou prakticky všech autobusových linek, ale i některých linek metra i tramvají.
Autobusy: V síti autobusových linek ubude odhadem 25 procent spojů. Dvacet linek bude zcela zrušeno. Část změn už je schválena.
Metro: Z jízdních řádů zmizí první a poslední spoje na všech linkách metra. Prodlouží se také intervaly. Každý druhý vlak měl končit na trase A ve stanici Želivského, to včera neprošlo.
Tramvaje: Zruší se linka 19, více budou nasazovány sólo vozy místo dvou.
? http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=007&r=mfpraha&c=1316006
Existuje sanca na vystavbu dlho ocakavanej elektrickovej trate do Naramowic a predlzenie linky z Ogrodov na Polsku alej. Pod podmienkou, ze sa najdu sukromni investori.
V Naramowiciach zije 16 tisic Poznancanov a dalsich 30 tisic ma najst byvanie na sidlisku planovanom v oblasti ul. Rubiez. Jedina uzka ulica, Naramowicka, ktora vedie do centra Poznane, je vecne upchata. "Dochadzanie do prace je nocna mora," hovori Michal z ul. Bronisza. "Autobusy sa tak vlecu, ze z jednej zastavky na druhu sa da rychlejsie dojst pesi, nez busom."
Dalsou nutnou komunikacnou potrebou je predlzenie trasy z Ogrodov na Polsku alej. Malo by tam vzniknut nove obratisko a spolocna stanica pre elektricky a autobusy, vratane primestskych. Vedla nich ma stat parkovisko Park and Ride. Vodici, ktori by tam zanechali auto, by mohli cestovat v sieti MHD zadarmo. Vdaka tomu by ulice Dambrovskeho a Jezyce prestali byt vecne upchate.
Sukromny investor alebo nic
Zastupca primatora zodpovedny za komunikaciu Miroslaw Kruszynski: "V najblizsich rokoch nebudeme mat v rozpocte Poznane na takuto investiciu prostriedky. Preto skumame rozne scenare, v ktorych by elektrickove trate mohli postavit sukromni investori. Vo februari budeme mat dokumentaciu vztahujucu sa k trati na Polsku alej, potom zacneme riesit Naramowice. Kym nevyhlasime tender, nezistime, ci by firmy o takyto projekt stali. Mozno vypiseme verejne sutaze este tohto roku."
"To je spravna cesta, ktora moze prispiet k rychlejsiemu vybudovaniu oboch tras," chvali vec radny Wojciech Kreglewski, sef komisie uzemneho rozvoja. "Inak by sme museli cakat najmenej do r. 2016-2018."
Tá zázračná krabička vraj počíta mýto aj keď prejde po nadjazde nad spoplatneným úsekom (za celý úsek), pri každom opustení cesty tiež napočíta celý úsek nanovo.
Velmi jednoducho. Ak si nevies predstavit, ako mozes s vysokopodlaznym trolejbusom (autobusom, elektrickou) vykonavat nizkopodlazny spoj, tak este chvilu popremyslaj. Ak ta nic nenapadne, klikni sem:
Papyr
http://en.wikipedia.org/wiki/Factor_V_Leiden