A ešte niečo - o rok a niečo sa tu rozhodne 380 preháňať nebudú, keďže ČD majú vyblokovanú celú kapacitu Schadefabriky do roku 2011 a budú s nimi jazdiť na iných reláciách, nie po slovenskej vnútroštátnej relácii s ETCS ? .
Je jedno ako to nazveš, ale za výkony HDV sa nikdy neplatilo, jedine v hraničnom prípade, keď nebolo čím vyrovnávať a za veľkého kriku platiacej strany, inak sa to vždy "vzájomkovalo".
Čo to znamená plnohodnotná mašina? Jazdiť to vie.
Aké sú ceny za gorily a aké za taury si z titulu mojej práce dovolím vedieť ? .
Gorily sú možno staré vraky, ale akosi nič iného na 160 sa na SK nevyskytuje., takže kam by si dal ETCS? Do bagetiek ? ?
mal som na mysli papiere na ŽSR, 380 ešte nie je plnohodnotná mašina, aj keď vyzerá že čoskoro bude. Gorily sa majú prerábať, aj keď je to komédia, strkať ETCS do starých vrakov. S tými Taurami na ČD je to trocha inak ako píšeš, tie ceny za 350 a 1216 sú niekde inde. Predpokladám, že o rok aj niečo sa tu už budú preháňať 380. A mmch, HDV sa cez kevy nikdy nevyrovnávali.
Odpovedal som presne na tvoju otázku, čo tam môže prejsť technicky, pričom ty sám si písal, že vieš, ža papiere na to nič nemá. Áno, 109E zatiaľ nie je schválená vôbec a ES64U4 nie je schválená na ŽSR, ale všetci vieme, že prekážky sú najmä administratívne.
Čo sa JPP ohľadom montáže týka, je to možné ale mám ich priamo zo ŽSR a čo sa nasadenia goríl týka, tak mám dobré informácie, tie Taurusy v skúšobnej prevádzke jazdia tuto hľa okolo mňa. Možno sa v nasadení nič nemení, čo sa týka počtu kusov ale rozhodne áno, čo sa týka obehov - viedenské EC budú voziť Taury až do Drážďan. Dá sa predpokladať, že budapeštianske a bratislavské EC, ako aj Pannonka budú vedené aj naďalej gorilami, lebo Zločinecká by asi nebola ochotná pristúpiť na platenie výkonov českých mašín na 180 peniazmi, keď u dráhy sa predsa vždy platilo KEV.mi...
Škoda 109E - nejako som nepostrehol, že by táto mašina bola už schválená na prevádzku kdekoľvek, ES64U4 má síce papiere na SŽDC, len neviem, či sa to automaticky dá prenášať aj na ŽSR. Čo sa týka JPP, máš veľmi zlé informácie, aj čo sa týka montáže, aj nasadenia goríl na ČD - v nasadení goríl smer ČD sa v novom GVD nič nemení.
Samozrejme. Škoda 109E (ČD 380), Siemens ES64U4 (OeBB 1216), u ČD už sú aj zo dve 362 s namontovanou vozidlovou časťou ETCS...
Čo sa ku mne od agentúry JPP dostalo, tak Zločinecká Spoločnosť Calatori ani Marfa neplánujú montáž ETCS na žiadnu jestvujúcu mašinu. U Marfy je to jasné, keď viac ako 120 nejazdia a ešte dlho jazdiť nebudú a do 120 sa na SK môže bez VZ. U Calatori je úžasný argument, že montáž vozidlovej časti ETCS stojí 20 mil. SKK (*****sky vysoké lobbné je v tom asi na SK zarátané, lebo v CZ je to rádovo menej) a keďže mašiny už majú zostatkovú hodsnotu nižšiu, tak by sa to nevyplatilo. Od nového grafikonu asi všetky vnútroštátne IC povezú gorily, keďže ČD si od OeBB prenajímajú 1216 (a za nižšiu cenu, než gorily od ZS Calatori!!!) ale jazdiť sa bude aj naďalej 120 (keďže ŽSR sa zase rozhodli, že LVZ je tam zbytočný - je zaujímavé, že v Nemecku aj na VRT sú okrem slučiek LZB aj magnety PZB. Asi im ešte nikto od ŽSR neprišiel vysvetliť, že sa to tak nemá robiť ? ).
Vysvetlivky pre neželezničšnošotoušov:
ETCS - European Train Control System, paneurópsky vlakový zabezpečovač
LVZ - líniový vlakový zabezpečovač
VRT - vysokorýchlostná trať, v nemeckom ponímaní sa delí na ABS (Ausbaustrecken, moderniozované pôvodné trate, obyvykle na 230) a NBS (Neubaustrecken, novostavby, obyvykle na 300)
LZB - Linienzugbeeinflußung, líniový vlakový zabezpečovač používaný na VRT
PZB - Punktzugbeeinflußung bodový vlakový zabezpečovač, ktorým musí byť v Nemecku vybavené každé dráhové vozidlo na "veľkú" dráhu. Známy aj pod starším názvom Indusi (Induktive Sicherung). Zaujímavosťou je, že Indusi sa okrem Nemecka a Rakúska používa aj v Rumunsku, tam to vzniklo politicky ako dôsledok rozchodu Ceaušesca so Sovietksym zväzom a odmitnutie LVZ, ktorý sa k nám dostal zo ZSSR (a tam z USA ako bezplatná licencia v rámci hospodárskej pomoci USA ZSSR so zákazom reexportu, čo sovietskych súdruhov vôbec netrápilo ? .
mám dotaz: existuje dnes vôbec hnacie vozidlo, ktoré má ETCS a zároveň smie ísť po starých koľajových obvodoch? Čiže by vedelo prejsť napr. z rakúskej hranice do Žiliny, Košíc, alebo aspoň po styk trakcií? Myslím technicky, viem, že papiere na to nemá nikto.
To mi je jasne, ale ci niekto neprevadzkuje nejaky prehlad.. ale ked nie, tak viem mi aspon niekto zistit aky kurz prave pouziva MAV? Neviem sa z tej ich stranky vysomarit
Existuje nejaka stranka kde sa da zistit akym kurzom preratavaju ceny medzistatnych CL z EUR na narodne meny jednotlivy dopravcovia v Europe (krajiny kde nie je euro)?
A odpoveďou sú zas len samé kecy. By som tie všeobecné analýzy chcel vidieť. Najviac sa mi páči toto:
"Zo správ z tohto obdobia vyplýva, že odhad straty bol cca 20 %. Ide o odhady, ktoré sa nedajú verifikovať. "
Nizka kvalita a je to jedno kto je prevadzkovatel. Skratka tie vozne co jazdia s logom zlocineckej sa mi moc nepozdavaju ani samotnymi voznami ani servisom. Ked to porovnam s mojou cestou s Rakusakmi, resp. Nemcami - neporovnatelne. Moderny vozen, nejake noviny mi tam slahli, skvele spravene umyvadlo, velmi usporne kupe cim vzniklo dost miesta a v neposlednom rade obrovske ranajky podla vlastneho vyberu, nie tie demo-ranajky co su v SR.. moju cestu Bratislava - Minsk radsej nekomentujem.
Nehovoriac o tom ze u modrych gum a ziadnych mozgov si musim kupovat erste klasse aj na double lozko (co som si raz musel kupit aj na vlak Wien - Berlin vdaka krave pri okienku na BA hl.st., odvtedy tieto doklady jedine vo Viedni).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
irizar
http://liptovskymikulas.sk/lm.php?t=1&m=2&p=71
V čase pridania hneď prvý príspevok.