pokračujeme na vlakovú tému
Dva roky po zrušení lokálok - ľudia chodia stopom
http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=812
Dva roky po zrušení lokálok - ľudia chodia stopom
http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=812
SZKV
4) Na západě (Španělsko, Itálie, Francie, Švédsko) je zvykem, že jízdenky se kupují u řidiče jen na bezvýznamných nácestných zastávkách, na aut. nádr. si je musí cestující bezpodmíněčně koupit v předprodejní kanceláři. Ve všech případech se jedná o papírovou kartičku s magnetickým proužkem. Existence časových jízdenek (obvykle na bázi IDS) je samozřejmostí. A ten samý systém existuje i v Pobaltí (Litva, Lotyšsko), jen s tím rozdílem, že časové jízdné není, každý dopravce jede za svůj tarif a jízdenky jsou normálně z tiskárničky jako u nás.
7) Dá
12) nejlepší by bylo, kdyby SAD (a naše ex-ČSAD rovněž) konečně zavedly taktový JŘ, to by ovšem nemohly jezdit podle (náležitě osekaných) grafikonů ze 70. let. Vyžadovalo by to nejen schopnost dopravce, ale i objednavatele (v ČR kraje, u vás zřejmě taky), což je v ex-Československu bohužel sci-fi...
13) Jednoznačně preferuju a), člověk má potom aspoň přehled o kompletní nabídce, nácestných zastávkách apod. Jediný problém je, že je to někdy na úkor srozumitelnosti!