Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Detvan žije !
Reply on: S499.1023 #1374:
Presne tie iste konicky, ako sa pouzivaju u nas. Tie, co sa pouzivali pred masivnym nastupom delta zavesov. Preves, na nom jeden izolator, z neho visia dva drotiky, ktore su dole spojene zas takym konickom a ten drzi drot. Proste kummleracka klasika. Sak ja mozno aj fotku najdem.
Reply on: SZKV #1369:
Já se nechci hádat, já se PTÁM! A pružné vedení systému Kummler-Matter se u nás používá cca. od roku 1943, kdy si Zlín objednal kompletní trakční vedení včetně montáže u firmy Kummler-Matter.
Reply on: VLK #1367:
Pán Radim Jančura je Aziat? Čo to, s prepáčením, trepeš za hovadiny?
Na iMHD som to este necital, tak pre tych, ktori to nemaju odkial vediet: v Plzni jazdia na L13 duobusy 21Tr a 24Tr. ?
Netradicny sposob modernizacie zeleznicnych stanic:
http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=725
aj ludia v ZSR by sa mohli zamysliet...
Reply on: Kami #1364:
Sorry, došlo k informačnímu šumu- metro 1 projeté mám z konečné na konečnou, řeč byla o trolejbusu 1. Ale to podstatné vím- Moschato leží na metru 1 a přímo v Pireu to není. Já jsem totiž tenkrát žil pod dojmem neověřené informace, že existuje nějaká trolejbusová linka, která spojuje Athénský systém s Pireasem a oba systémy jsou tudíž propojené... A trolejbus 1 vzpadal v tomto ohledu dost nadějně, tedy pokud jde o směrování.
A musím přiznat, že když jsem jel metrem, tak mi všechny stanice v paměti neuvízly, tak jsem si myslel, jestli to mytické Moschato není někde v Pireu.
Každopádně díky moc!
Reply on: S499.1023 #1366:
Sorry, já se teď nechci hádat a už jsem mnohokrát zdůraznil, že technickým věcem rozumím jak koza pteželi. "Našim systémem" jsem měl na mysli pružné upevnění jak je obvyklé v ČR po roce 1985 a taky ve státech západně od nás. Ale jaká konkrétní verze kde je, to už nevím, já rozeznám jen "naše pružné" od "ruské pseudo-řetězovky". A když už jsem u toho- paradoxně to "naše pružné vedení" tam vzpadá prostým okem o dost hůř než jejich původní.
Forky nemám, jednak to zdržuje a navíc to v těch krajích nosí jen potíže- byl jsem svědkem, kterak děžurné v Rize zlikvidovali polskému šotoušovi foťák. A opravdu nejsem milionář, sorry. Ale fotili jiní- ti Poláci z ltek udělali fotek dost, sice loni, ale je to věrné. Akorát jsem měl v Daugavpilsu pocit, že v ulicích je Solarisů jen pár, zato na těch polsých fotkách se zdá, že převažují. Ale byl jsem tam chvíli, tak nevím- ale stačilo mi to nadlouho!
Reply on: VLK #1367:
A preco by ma to ako cestujuceho v roku 2005 malo zaujimat? Dolezite je, ze su tu a teraz a na tych svojich linkach davaju o dve triedy vyssi komfort ako ktokolvek iny, za nizsie ceny. To sa im to dava cena. A kym sa taka cena bude davat, budem s nimi jazdit a podporovat ich. Ak sa zmeni cena, zmeni sa aj moj pristup k nim.
Reply on: Papyr #1282:
AD STUDENT AGENCY: som zvedavý, kto za tri roky bude robiť ich linky za tie ceny, keď SA padne... čo mám z dopraváckeho zákulisia v ČR je, že SA vlastní aziat a má výhodnú leasingovú zmluvu, kde vozidlá začne splácať až o TRI (!!!) roky... takže to sa im to dáva cena!
Reply on: SZKV #1360:
Měl bych čistě technický dotaz - jaký je to "náš systém" trolejového vedení? Fotky by nebyly?
Reply on: Kami #1364:
oprava. Siet elektriciek je tu: http://www.kamim.sk/fotky/ath-z03.jpg
Reply on: SZKV #1359:
siet elektriciek je tu www.kamim.sk/foto/ath-z03.jpg
Premavaju po celom pobrezi z Pirea az niekde k staremu letisku.

Linku metra 1 som ani ja nepresiel celu. Len po Olympijsky areal. Z Moschata je to 1-2 stanice do Pirea. Konci priamo v pristave. Stanica ma klasicky vzhlad hlavovej zeleznicnej stanice, interier je po rekonstrukcii.

Ten midibus je nakoniec Neoplan.
Fotky su tu: www.kamim.sk/foto/vozy/svet/ath.php
A ještě něco pro pobavení: Toto je nosný typ tramvají v Daugavpilsu: http://www.ltek.comernet.pl/album/images/dzwinsk40136.jpg
A tohle zase nosný typ autobusů:http://www.ltek.comernet.pl/album/images/dzwinsk40122.jpg
Aneb- Welcome to EU...
Klajpéda- extrémně zajímavý podnik! Mají sice jen busy, ovšem výhradně second-handy z celé Evropy, přičemž nejmladší budou brzo slavit 20. narozeniny... Rovněž JŘ jsou exotické- obvykle opět první a poslední spoje a mezitím údaj "važiavimo už taktas", v překladu "jezdí v taktu", ale už není uvedeno v jakém...
Kaunas- sice extrémně chudý podnik (nedostává dotace), ale snaží se. Trolejbusy jsou sice staré, převážně Tr14 do roku 1991, ovšem ještě jsou k vidění 2 trojdveřové odporové Tr9 z roku 1981 a dokonce jedna dvoudveřová z roku 1977!!! Ovšem všechny trolejbusy jsou čisté, mají protiskluzové podlahy, nový potah sedadel atd. S autobusy už je to horší, převažují Ikarusy 260 a 280 ve stavu rozkladu, nějaké Karosy z poloviny 90. let, zase spousta second-handů ze Skandinávie (zejména starší verze Volva B10) a aktuálně se podnik vzmohl i na nějaké Solarisy. JŘ jsou naprosto všude, zastávky se taky hlásí, kromě obligátní postsovětské choroby v podobě duplicitního číslování trolejbusových a autobusových linek je jediná zásadní vada neexistence celodenních jízdenek- existují jen jednorázové za 0,90 Lt.
LG- dost mě překvapilo, že tyto ex-sovětské dráhy extrémně rychle opuštějí zažité tradice (na rozdíl od ČD). Skoro všechny dieselové jednotky z RVR jsou rekonstruované- sedadla jako v 840 ZSSK, motor je taky podstatně tišší, je toho min. 20 a vše za poslední 2 roky (když jsem tam v létě 2003 byl naposledy bylo vše původní). Klasické vlaky už skoro nejezdí, jen Vilnius- Klajpéda a Vilnius- St. Peterburg (+tranzit RŽD, ale s tím nemají LG nic společného). Vozy v těchto vlacích jsou buď kupata á la PKP Intercity (SŽD vozy po reko v Bydgosci) nebo ve velkoprostorovém sleeprette uspořádání (domácí reko). Jedinné co se tam s léty nemění je pohostinnost- děžurné pořád prochází vlakem (i těmi příměstskými jednotkami) a prodávají pití, sušenky a zmrzlinu, takže tam člověk hlady neumře. A ještě jedna věc zůstala- vlakový rozhlas hraje celou cestu hudební program, obvykle národní...
To by bylo asi všechno, omlouvám se za délku, ale prostě to muselo ven...
Daugavpils- typický ruský provoz v EU! Mají tam tramvaje (zřejmě 2 linky, já viděl jen linku 1), traťová rychlost se pohybuje v rozmezí 5-15 km/hod (soudě dle návěstidel), jezdí tam výhradně KTM5 z Usť Katavu ve dvou verzích- jedna má sedadla vymontovaná a je pouze na stání (viděl jsem 2 kusy), druhá má sedačky ve 4 řadách a vypadají jako v KT8. Autobusy jsou převážně staré ruské, poněkud připomínající polské Autosany HD-9, ovšem mají i pár Solarisů. Bohužel jsem neměl tu čest se něčím svézt, neb JŘ se nevedou vůbec, akorát na konečné tramvaje byly na označníku vypsány první a poslední spoj a k tomu "intervals 1-120 min". Prostě děs a hrůza!!!!
Riga- Celkový dojem dost rozpačitý. Stav vozového parku je sice více než solidní, ale organizace opět jako v Rusku. Tramvaje jezdí pouze rekonstruované T3 (kvičí to jak Alstom, sedadla á la KT8, ovšem tyčový sběrač zůstal, stahovák obvykle chybí, případně je lano vyvedeno dovnitř oknem a přivázáno k sedadlu) a T6 z konce 80. let (1987-1988). Svršek je srovnatelný s Bratislavou, i když jednojazykové výhybky jsou opravdu všude. Trolejbusy jsou obvykle typu Tr14/Tr15, včetně poslední série z 2000, která má část výzbroje na střeše a všechny dveře jsou stejného typu jako u nás přední. Kromě toho je tam pár exotických Belkomunmašů a na lince 22 jsou k vidění výhradně kloubová Ganz-Trolina. Drtivá většina vozů má informační systém BUSE. Autobusy jsou výhradně Citara, Connecta nebo Solarisy, vše jak krátké, tak i kloubové, Solarisy i 15m. Jízdní řády jsou na pár zastávkách v síti (odhadem tak 1/5), jinde je pouze označník s čísly linek. Jízdenky prodávají vzteklé děžurné, stojí to 20 sentimů (cca. 15 Sk) a pokud se někomu podaří sehnat i časové jízdné, např. celodenní za 3,80 Ls, nadávají jako dlaždič... Zřejmě z toho důvodu se časové jízdenky prodávají pouze na odlehlých konečných a někdy jen v noci (na konečné tram 10 Bišmužia mají např. velkolepou otvírací dobu: 20-6...). Z vlastní zkušenosti mohu říct, že se tam špatně jezdí s jakýmkoliv dokladem- při jednorázovém jízdném nemají děžurné obvykle nazpátek za hodnotné mince (1 LS, 2Ls, 5Ls...), časové potom zhloubi duše nesnáší a dávají to důrazně najevo! Prostě zase evropa par excellence...
Včera jsem se vrátil z týdenní pobaltské akce, tak cítím potřebu se tu podělit se základními dojmy.
Vilnius- všem co se zajímají o dopravu vřele doporučuju navštívít, ovšem dojem z místní MHD bude téměř identický jako v Prešově (byť je Vilnius 5x větší...). Základ dopravy tvoří trolejbusy(linky 1-18), právě probíhá obnova vozového parku Trolliny z Ostravy, viděl jsem v provozu vozy v intervalu 1678- 1703, ovšem čísla byla přidělena dopředu, takže prý rozhodně nejsou ve městě všechny vozy, s cestujícími jich zatím jezdí cca. 10. Číselně před nimi jsou Tr14M z roku 2000, vzhledově (i údržbou) identické s Prešovskými 121 a 122. Pokud jde o starší vozy, probíhá modernizační program, který se týká i sérií Tr14 01 -05, modernizace je inspirovaná odkoupenými Tr14 z Ostravy (speciální čísla kolem 1100) a má se týkat většiny současného vozového parku. Tr9 už byly vyřazeny. Pokud jde o deponaci vozů jsou tam 2 depa, přidělení je jednoduše poznatelné podle evidence- 1xxx jsou vypravovány z 1. (většího a lépe vedeného depa), 2xxx pak z 2. depa- ale kromě Tr14M 2668 jsou tam výhradně staré Tr14 v původním stavu, za který se prý DP stydí (srovnatelné s Bratislavou). Odbavovací systém je dost různorodý, převažují strojky R+G Mielec, ale v Trollinech jsou strojky Mikroelektronika jako v Praze, zatímco v nereko Tr14 jsou staré sovětské mechanické. Ovšem hlášení zastávek ve všech vozech je opravdu velkolepé- udělat to s ozvěnou ještě nikoho jiného nenapadlo! Trolejové vedení je ještě většinou sovětské, ale při rekonstrukcích se přechází na náš systém.
Pokud jde o autobusy, dnes je to rozdělené rovnoměrně- cca 1/3 tvoří nová Volva (stejná jako v Szegedu) a Citara, obě v krátké i kloubové verzi, další třetinu tvoří Karosy B731/741 z let 1994-1995 ve vysoce nadstandardním stavu, jen u kloubových jsou znefunkčněny poslední dveře. No a zbytek jsou letité Ikarusy 260/280 a skandinávské second-handy Volvo B10.
Jako celek to působí vskutku fantasticky, i když nedostatek peněz je tam vidět na každém kroku, jedinou zásadní připomínku bych měl k číslování linek: obě trakce se číslují duplicitně od 1, což je dědictví po SSSR. Dříve se to řešilo alespoň barevným odlišením vozidel (trolejbusy červeno-bílé, autobusy modro-žluté), ovšem nová Volva a Citara mají stříbrnou metalízu, čímž se systém narušil. A taky se v žádném případě nedají vypravit autobusy na trolejbusovou linku...
Jednotlivá jízdenka stojí 0,80 Lt, celodenní 4Lt a protože elektronické označovače nejsou všude, označí to bába ve stánku DP. A ještě něco- stánek před nádražím je otevřený non-stop.
Reply on: Kami #1351:
Návštěvu v Aténách upřímně závidím, já tam byl loni v únoru a vzpadalo tam poněkud jinak. Jednak tam ještě nebyla tramvaj (tu otevřeli až k olympiádě) a abych byl upřímný, tak ani nevím, kde přesně vede.
Pokud jde o metro, souhlasím, že linka 1 je nádherná, jestli si to pamatuju dobře, tak pod zemí to jede jenom mezi Monastiriaki a Omonia (nebo jak se ta centrální stanice jmenuje), zbytek je povrchový- však je to taky jedno z nejstarších meter světa (otevřeno 1869). Zbytek je úplně nový a vypadá podle toho, i když mě tam dost konsternovala ta čistota ve stanicích- nikdy by mě nenapadlo, že něco takového Řekové dokažou!
Trolejbusy jsem zažil ještě z větší části staré- ZIU-9 tenkrát tvořily ještě cca. 1/3 vozového parku. A při té příležitosti bych se chtěl zeptat, jestli jsi jel linkou 1 v celé trase- já tím jel jen y Larisso stasmos asi 45 min. a pořád to nebralo konce, tak by mě zajímalo, kde je ta konečná Moschato- jestli to nakonec není až v Pireu.
Stav autobusového parku potvrzuju, jen doplním, že ty ykrácené MANy jsou v Evropě celkem obvyklé, v pondělí jsem je např. zaregistroval ve Vilniusu, kde (spolu s MB Cito) obsluhují linku 11 sloužící místní obsluze centra.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.