Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
frenky: ale aspoň vedia spraviť plynulé oblúky nie ako u nás. Najprv oblúk, potom rovno, potom znovu oblúk.
Kukni na toto, to je parádička.
http://www.imhd.sk/transport/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&styl=8&typ=wien&no=0&id=27302aeef1f021f325ef2e252937
Reply on: frenky #118:

Ja vrelo odporúčam omrknúť sarajevskú električkovú sieť. Trakčné stĺpy s "pamiatkami" po projektiloch, záplaty na cestách po bombách a poškodené koľajnice po vybuchnutých granátoch... Takýto obrázok nájdete aj dnes, po 8. rokoch od občianskej vojny. Väčšia časť električkovej siete sa tiahne pozdĺž širokého bulváru (Bulevar Meše Selimovića; Zmaja od Bosne) až do kúpeľného mestečka Ilidža a v centre s jednosmernou okružnou traťou po uliciach Obala Kulina bana, Mula Mustafe Bašeskija a Ulica Maršala Tita, s odbočkou ku Žel. stanici. Obyvatelia po vojakoch UNPROFOR dodnes pre Bulevar Meše Selimovića používajú výraz "Sniper Alley"...

V súčasnosti pozostáva električková sieť z 8 liniek s ich celkovou dĺžkou 54,9 km, výpravou 45 elekričiek a 197.000 prepravených obyvateľov denne. Vozidlový park sa skladá z typov K2, KT8D5 a viedenských "kinder jajo"-súprav C1+c1 (motorák s vlekom), trolejbusov Sanos 115, Sanos 200, Škoda 14Tr, 14TrReko, 21Tr, Šeal a MAN, minibusov Otoyol a viac ako 50 značiek a typov autobusov z celého sveta. V minulosti v Sarajeve premávali aj eĺektričky prezývané "vašingtonac"-vyradené PCC z Washingtonu, neskôr prerobené aj na kĺbové (z dvoch sólo), "londonac" a "čardak"-double deckery z Londýna zn. "Gardner" a "Layland". V trolejbusovej doprave sa do vojny vyskytovala ruská značka ZiU.

Vyberám úryvky z dokumentu "Sarajevo 1992-1996":
"Už od prvej hodiny okupácie dňa 5.4.1992 sa po neustále zvyšujúcom počte motorových vozidiel zmenil ich počet zo 105.000 na 5.000, z 200 liniek mestskej dopravy zostala len jedna a zo 6.000 vozidiel MHD ich zostalo sotva 60. V máji 1992 bol bombardovaný vozidlový park MHD, kedy bol poškodený veľký počet autobusov, električiek a trolejbusov. Trolejbusová sieť sa stala nepoužiteľnou. Fungovalo len niekoľko autobusov a električiek pod podmienkou, ak mali naftu alebo elektrickú energiu, premávali cez mesto a boli stálymi objektmi paľby. Golfy, vyrobené v Sarajeve pred vojnou sa stali najčastejším domácim dopravným prostriedkom. Kvôli veľkým rýchlostiam pred paľbou, ako i veľkému počtu vodičov bez vodičkých preukazov, sa v meste už v prvých mesiacoch okupácie objavili plagáty s textom: JAZDITE OPATRNE, NEZOMIERAJTE ZBYTOČNE. Najviac zastúpené v doprave boli biele vozidlá s označením UN, ktoré tiež zrazili nemalý počet obyvateľov Sarajeva. Sarajevo, ktoré sa rozprestiera v údolí obklopené okololitými kopcami a pozdĺž tečúcou riekou Miljacka bolo okukpované a obkľúčené srbskými teroristickými vojskami s 260 tankami, 120 mínomentmi a nespočetného množstva zbraní menšieho kalibru v období od 2.5.1992 do 26.2.1996, t.j. 1.395 krušných dní. Mesto sa denne nachádzalo pod neutíchajúcou streľbou a dopadom okolo 4.000 granátov denne. Medzi cieľmi sa okrem civilistov objavili aj nemocnice, školy, mešity, kostoly, synagógy, pôrodnice, knižnice, múzeá-miesta, na ktorých sa obyvatelia zhromažďovali v rade na chleba a vodu. Najpostihnutejšie a najviac zničené sídlisko Grbavica opúšťa ustupujúci agresor dňa 19.3.1996. Zabitých bolo 10.615 ľudí, z toho 1.601 detí a ranených bolo viac ako 50.000 obyvateľov, z ktorých je väčšina doživotnými invalidmi. Z pol miliónového veľkomesta sa aj napriek tomu stalo mesto so sotva 200.000 obyvateľmi. Sarajevo drží smutný rekord v najdlhšej okupácii v novodobej ľudskej histórii..."

KENTAURI
"Pri príležitosti akcie JEDAN KRUG ZA SARAJEVO (Jeden kruh pre Sarajevo), obyvatelia európskych miest zaplatili jedným cestovným lístkom, čo bolo zamerané na obnovu mestskej dopravy v Sarajeve. V rámci prezentácie totožného projektu v Sarajeve boli zo zničených električiek vytvorené sochy 'Centaurus v boji', ktoré sa mali presúvať mestom po električkových koľajniciach. UNPROFOR nemohol garantovať bezpečnosť centaurov od paľby gránátmi, preto muselo dôjsť k urýchlenému stiahnutiu na bezpečné miesto."

Ku dielu "Kentauri" len toľko, že išlo v postate len o rám na podvozkoch a plechovými bočnicami pod rámom. Na voľnej ploche rámu boli vytvorené z rôznych súčiastok a drôtov dve plastiky pripomínajúce kone. Všetko som v auguste 1998 nafotil, takže ak mi niekto preskenuje fotografie, môže sa to objaviť vo fotogalérii.
Dobre uz je to OK :o) .
hehe, ten posledny update, ten je pekny, najma tie ich elektrickove trate. Husenkova draha, rad by som sa na takom dacom povozil. 🙂
A my sa stazujeme na Mileticovu, alebo tunel. 😉
Pekne to teda zblblo 😞 ...
Hehe, aké "pekné" číslo príspevku. 🙂
Dozvdel som sa, že cca. pred rokom v Kyjeve zrušili prevádzku električiek. Sranda je však tá, že električky ktoré nepredali už dosť dlho stoja na odstavnej koľaji pred jedným inštitútom. V Kyjeve sú vraj najrozšírenejšie trolejbusy. A MHD je tam na vyššej úrovni ako v Bratislave. :o)
Uz by to malo byt OK... 😉
A nie len to, mne sa zobrazili len posledné dva príspevky. Tie tvoje.

No za tých 2,7 mld. skutočne mohli oprášiť trolebusy.
Z akeho dovodu mam take vysoke cislo prispevku, ako 19507? Ved ich tu bolo nejak 110, ci kolko...
Reply on: J #104:
No samozrejme, ze sa znizi exhalaty. Z asi 150-tich dennych autobusovych liniek sa predsa dve zrusili a nahradili elektrickou 🙂 Za 2,7 miliardy Kc.
Reply on: Mat3j #107:
Ahááá... tak potom tomu rozumiem a s Tvojím názorom sa stotožňujem.
Tr3mp: ano novozelandske :o).
Reply on: Mat3j #107:
Asi si myslel novozélandské ...
Vladimír: nie, ja som myslel tie americké trolejbusy, na ktoré sem tr3mp dával tie linky.

J: no veď tam je ten problém, že SORom už dosť dlho neviem prísť na chuť. :o)
Reply on: J #104:
Zníži sa podiel na zamorení Prahy? Výstavbou barrandovskej trate? A ako? Z 10 na 9,76%? 🙂
Reply on: Mat3j #98:
Čie trolejbusy? Solarisovské??? Tak potom Ti nerozumiem. Ak sa Ti páčia ich autobusy, ako sa Ti môžu nepáčiť ich trolejbusy? Veď sú vzhľadovo úplne zhodné.

Re #104 J: Neviem, či to má cenu ťahať aj sem, na K-reporte už dávno zúri neľútostná diskusia medzi zaástancami a odporcami trolejbusov v Prahe. Neodpustím si však Papyrovu myšlienku, že za tie nekresťanské prachy, čo sa dali na barrandovskú električkovú trať by sa dal v pohode zatrolejovať celý západný breh Vltavy. Ale vieš, Praha na to akože nemá...
Inak nedávno ste sa na BA diskusii hádali o tom, či by Praha mala zaviesť trolejbusy. V DP kontakt je napísane, že autobusom DPP pripadá až 10% z celkovej emisie NOx na území Prahy. Ale výstavbou traťe na barandov sa to sníži. Avšak keby tie peniaze použili na trolejbusy....
Štátne zastupiteľstvo Brno ide prešetrovať konanie polície pri vyšetrovaní zatopenia pražského metra.

Mat3j: Čo je na SORe oprati Solarisu nekvalitné. Ja by som videl len výhodu Solarisu v nerezovom skelete a NP. To či sa ti voz lúbi alebo nie nehrá rolu. A SOR je veľmi pekný bus, len mu treba prísť na chuť.
Reply on: J #99:
Ano. Ide tam o kvalitu. Solaris je podľa mňa kvalitnejší ako SOR a hlavne je aj krajší. :o)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.