Ja si myslím ,že vo všeobecnosti je snaha o diskusiu s kýmkoľvek od Zločineckej Spoločnosti hádzaním perál sviniam. Ak chceš, pošlem Ti odpoveď ing. Mateja na môj dotaz:-D.
Takže Dromológ je, ako obvykle, mimo, pretože vozeň s označením B bez prídavného písmenka m je vozeň typu Y. Používaním vozňov sa vyznačovali v západnej Európe len a práve FS a SNCF, pretože do vozňa typu Y sa dá vďaka jeho málinko väčšej šírke narvať 4 sedačky do kupé (naše 8-miestne Bmee typu X boli unikátom ČSD A CFR), takže na dĺžku vlaku sa dá nadžgať viac substrátu .
presne o tomto som sa hádal na vlky.net v DF o GVD2006 s jedným týpkom zo ZSSK, keď si chceš prečítať reakciu, tam to máš, ale nemalo význam rozvíjať hlbšiu debatu, je to kus vola.
Re #1550 S499.1023: ešte lepší príklad staré dobré Bmee (už aj na ZSSK konečne všetky v 6-miestnom prevedení, a ďaľšia dobrá správa - všetky košické Amee sú už Bmee, takisto aj väčšina Amee z BA je už Bmee.)
AD CFR: až na tie IC v podobe Desiderius...
Neviem. Istý si nie som, viem len, že to vyzeralo ešte ošumelejšie a na boku vozňa bolo označenie B. Ale malo to klimatizáciu. Či boli otvárateľné okná, to si už nepamätám...
Každopádne ja pre zmenu nechápem, ako sa môže niekomu páčiť spoločnosť, ktorá namiesto toho, aby nalákala ďalších zákazníkov do svojej jedinej ziskovej formy dopravy a v dňoch zvýšeného dopytu posilnila súpravy, ich od cestovania naopak ODRÁDZA zvýšením POVINNÉHO rezervačného poplatku a ak ani to nepomôže, nech sa páči, cestujte rýchlikom alebo nám dajte úplne pokoj a choďte autobusom alebo autom! Spoločnosť, ktorá sa takto správa, by si zaslúžila veľmi rýchly skon a náhradu konkurenciou...
Viď IC 405 Tatran s nemenným radením 3,5 vozňa druhej triedy po celý týždeň a podobne! To je vychádzanie v ústrety zákazníkom?
Čísla jsou rozhodující, pane ekonome, čísla. A čísla vypovídají o tom, že dálkové vlaky ČD jezdí stále plnější, i když to subjektivně tak nevypadá (třeba je dnes zátěž stejnoměrněji rozložená). Zato úžasná Zločinecká Spoločnosť Slovensko své fantastické IC vlaky zkrátila z 11-14 vozů na nějakých 6-7 ale to kolega nevidí, neboť to vidět nechce...
Bez obáv, Zločinecká Spoločnosť Slovensko je hneď za nimi na 3. mieste:-P. Ak by som mal hodnotiť nie absolútna ale podľa toho, koľko sa zmenilo od revolúcie a ak budem hodnotiť celú sieť a nie len IC a EC ako to s obľubou robí Dromológ, tak suverénne najlepšie železnice bývalého Ostbloku sú CFR.
No neviem, ja som šiel niečím podobným (talianske , ešte horšie vyzerajúcim, hoc klimatizovaným, minulé leto na nejakom dennom EC, možno "Carlo Goldoni", tuším Venezia - Wien. Dva Taurusy, asi 25 vozňov, úplne narvaný vlak a všetcia nadávali, v čom sa to vezú.
Kriste pane! Gratuluju, jel jsi dost raritně, tyhle vozy totiž dnes už jezdí skoro výhradně na vnitrostátní noční dopravě, ale i tam hlavně na pokleslých vlacích ("treno espresso"), na ICN za IC tarif už to taky vidět nebývá. A že se to občas otočí do Mnichova je pro mě novinka- akorát jsem tam jednou od toho viděl 1. třídu, provizorně přeznačenou na 2., ale jinak jen "Bmz"!
A pro zajímavost- tyhle vozy v poslední době houfně přecházejí do regionální dopravy a obvykle jsou rekonstruovány na velkoprostorové (odstraní se příčky, ale uspořádání sedadel zústane- vypadá to divně). A ani to není tak staré, výrobní štítek je obvykle z 80. let...
Navstivil som Rimavsku Sobotu a Lucenec.
V RS som videl 2 Karosy B 732 generalkovane vo vlastnej rezii na B 932. Je mozne ze su jedine v MHD. Dalsie mestske vozy jazdia mimo MHD - zrejme kusok za hranice mesta.
Lucenec je na tom lepsie, ale ani tam cez prazdniny nejazdia klbaky (aj to len na linkach Poltar a Filakovo). Generalky ako v RS este nemaju, zato nater je dost pestry - vsetko bielo-cervenej kombinacii.
Banska Stiavnica ma vnutromestsku dopravu, ale interval sa ani nemoze porovnavat napr. s Breznom.
Myslím toto: http://www.imhd.sk/~andy/FS.JPG
Moc špinavé síce neboli, ale proste horší vozeň som ešte nikde na EC nevidel. Najviac ma naštvali tie nefunkčné okná.
Myslím, že sme prechádzali aj cez nejaký klimatizovaný, ale ten vyzeral tiež dosť zanedbane, všade bola olúpaná farba.
Dobrý postřeh, přesně to FS jsou. Akorát je musíš hodnotit během pobytu v Itálii, v Insbrucku máš zákonitě pocit, že to je špinavý humus, vím o čem mluvím. A chtěl bych se zeptat, jestli mi můžeš ty vozy popsat přesněji? Já tam totiž znám buď klasické IC vozy "typu Bmz", kde klimatizace je (i když občas nefunkční) nebo trochu starší vozy typu X s otvíracími okny v kupé a bez klimatizace. Do Mnichova sice obvykle posílají EC standard, ale už jsem viděl i (skoro) ucelenou soupravu UIC-X 1. třídy, kde je na papírcích přeznačení na 2. třídu...
A taky nedokážu pochopit, jak se někomu můžou nelíbit IC ZSSK!
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.