Návrh uverejnený na webe Mesta Trenčín vs. súčasnosť
Pripravované zmeny v trenčianskej MHD sa v nižšie popísanom texte "rozmenili na dorbnné" a pre lepší prehľad sú popísané podľa jednotlivých liniek.
Nové linkvé vedenie - všeobecne:
Nové linkové vedenie ponecháva pôvodné linky, niektorým mení trasu, niektoré ruší a vytvára.
Zrušené linky:
5, 12, 13, 17, 22, 27, 28, 31, 32
Nové linky:
16, P5, P6, P7, N1, N2, N3, A, B, C, D
Zmenené trasy liniek:
1, 2, 4, 6, 7, 11, 23, 25
Linky bez zmeny (prípadne len veľmi minimálne zmeny):
3, 8, 24
Linkové vedenie je teda zásadne zmenené, a to zrušením 9 jestvujúcich liniek a vytvorením 11 nových. Vzniká skupina liniek „P“, čo majú byť linky do priemyselného parku (okrem jedného spoja na linke P6), skupina školských liniek A B C D a skupina nočných liniek N1 N2 a N3.
Summa summarum: počet liniek sa neznížil a ani nesprehľadnil, linka 2 rovnako predstavuje akoby linky 2 a 12, len teraz pod jedným číslom, hoci končiť budú na striedačku raz v Biksupiciach a inokedy v Nozdrkovciach. Návrh má teda inú vnútornú logiku, ako mal ten predtým.
Zverejnená schéma nového linkového vedenia žiaľ obsahuje chyby, niektoré zastávky nie sú stále vyznačené ani v zverejnenej mape. Hoci lehota na pripomienky uplynula, zmien v pôvodne zverejnených materiáloch sme dosiaľ nedoznali a preto vychádzame zo stavu k 01.07.2024 tak, ako je verejnosti dostupný.
Výsledok:
Heslo „Zjednodušenie siete“ ktorým bola nová koncepcia prezentovaná, neplatí. Každému vyhovuje niečo iné, absolútny počet liniek stúpol, ale zmeny na trasách drvivej väčšiny liniek vytvárajú potrebu naštudovania nového linkového vedenia a o zjednodušenie teda nejde. Ide o iný systém. Či lepší alebo horší, necháme na čitateľa.
Podľa jednotlivých liniek:
Linka 1 Sihoť IV – Pred Poľom – Pod Sokolice – ŽST – Hasičská – Inovecká – Juh II (Juh I)
pôvodná linka
zmenená trasa na severnom konci, namiesto Kubry ide na Sihoť III a IV
pridaná zachádzka na Juh I na južnom konci u 20 spojov
1 spoj v smere z Juhu na Sihoť zachádza k ZŠ Kubranská
Interval: cez víkend posilnený na 30 min, v pracovné dni 15 min špička, sedlo 30 min
Premávka: od 04:15 do 22:45 v „x“
od 04:45 do 22:45 v „a“
Vozidlá: predpoklad nasadenia kĺbových vozidiel (pracovné dni nie všetky spoje: linky 1 a 8 vyplývajúc z návrhu sú turnusovo prepojené - vozidlo z Juhu ide tam ako linka 1 a späť ako linka 8 a opačne, preto ak by mala byť linka 1 úplne kĺbová, bolo by potrebných minimálne 10 kĺbových vozidiel, pričom k dispozícii je 5. Preto je odhad, že kĺbový pôjde cca každý druhý spoj čím, sa situácia dostáva do podobnej ako v 2006, keď na linke 1 jazdili kĺbové vozidlá náhodne).
Pozitíva: posilnenie linky, obsluha najväčších sídlisk mesta, nasadenie kĺbových vozidiel
Negatíva: predĺženie niektorých spojov na Juh I je nepravidelné, mimo takto. Už v neprijatej koncepcii v roku 2016 bola obdobná linka (vtedy pod číslom 3) odmietnutá. Z pozitíva zmeny trasy Kubrá/Sihoť vychádza zase väčšie množstvo negatív inde a to pretrasovanie linky 11 z historickej trasy a neúmerné predĺženie cestovného času obyvateľom Opatovej a tiež viac ako 40 spojov za deň po ulici Jána Derku nie príliš vhodnej na prejazd autobusov.
Linka 2: Nozdrkovce/Biskupice – Karpatská – Hasičská – ŽST - (Sihoť IV - Opatová)
pôvodná linka
skrátená trasa na severnom konci, po zrušení linky 12 de facto preberá jej systém obsluhy, kedy niekoľko spojov končí v Biskupiciach, linka je pretrasovaná podjazdom po Jesenského ul., pričom už neobsluhuje sídlisko Dlhé Hony v okolí Perly a ani nemocnicu
pridaná zachádzka ranných spojov až do Opatovej k ihrisku, sídlisko Sihoť obsluhuje len ráno, kým nepremáva linka 24
Interval: cez víkend 60 min, v pracovné dni 30 min špička, sedlo 60 min
Premávka: od 04:50 do 21:45 v „x“
od 06:30 do 21:50 v „a“
Vozidlá: sólo vozidlá
Pozitíva: zrýchlenie prepravy z Nozdrkoviec a Novín do centra
Negatíva: skrátenie trasy, presmerovanie mimo Legionárskej, čím už nezastavuje na zastávke nemocnica, nová zastávka pri nemocničnej zadnej bráne zavedená nie je. Linke vypadnú jej ťažiská a to okolie Perly, nemocnica a Sihoť. Je diskutabilné či pridanie zastávky za nemocnicou bez prepojenia Sihote pomôže výrazným spôsobom „naplniť“ túto linku.
Linka 3: Juh II – nemocnica – Old Herold – Istebník – Vinohrady – Zlatovce - Záblatie
pôvodná linka
trasa bezo zmeny
posilnenie linky v pracovné dni a zavedenie víkendovej premávky po zrušení liniek 13 a 27. Linka na konečnej v Záblatí plynulo prechádza na linku 6/16 bez nutnosti prestupu
Interval: cez víkend 60 min, v pracovné dni 30 min medzi 06:00 a 17:00, potom 60 min
Premávka: od 05:00 do 23:10 v „x“
od 05:00 do 23:10 v „a“
Vozidlá: sólo vozidlá
Pozitíva: celkové posilnenie linky v rozvíjajúcich sa oblastiach Záblatia a Zlatoviec, plynulé pokračovanie spojov na linkách 6 alebo 16
Negatíva: absencia rannej a odpoludňajšej špičky v priemyselnej oblasti Zámostia a nových štvrtí Vinohrady, prípadne Zlatovce a Záblatie. Ani jedna spomedzi liniek 3 6 7 nemá "špičku“. Ak zostaneme len pri linke 3, tak napriek avizovanému posilneniu, v čase dopravnej špičky oproti súčasnému stavu mierne oslabne.
Linka 4: Juh I – Dlhé Hony – nemocnica – Hasičská – Sihoť I, II – Pred Poľom – Kubrá - Opatová
pôvodná linka
trasa zo Sihote III, IV presunutá cez Pred Poľom a Kubrú, a z Inoveckej ul. na ul. Dlhé Hony, na úseku Kubrá – Juh I je preložená s linkou 11
posilnenie linky v pracovné dni v špičke a tiež víkendovej premávky
Interval: cez víkend 60 min, v pracovné dni 30 min v špičke, potom 60 min
Premávka: od 04:55 do 23:15 v „x“
od 07:55 do 23:00 v „a“
Vozidlá: sólo vozidlá
Pozitíva: celkové posilnenie linky a nové priame možnosti cestovania z Kubry na Sihoť I, II, preloženie s linkou 11
Negatíva: predĺženie jazdnej doby z Opatovej do centra, neskorý začiatok premávky cez víkend, premávka po Jána Derku
Linka 6: Sihoť IV – ŽST – Hasičská – Zlatovská – Brnianska - Záblatie
pôvodná linka
trasa linky skrátená o krúženie cez Zlatovce, linka už neobsluhuje priemyselný park, do ktorého je zriadená nová linka P6
linka prichádza o víkendovú prevádzku na úkor novej linky 16 (Záblatie – Kubrá) a v pracovné dni končí premávku poobednou špičkou
Interval: cez víkend nepremáva, v pracovné dni 60 min
Premávka: od 05:00 do 16:25 v „x“
Vozidlá: pravdepodobnbe sólo vozidlá
Pozitíva: vyčlenenie spojov do priemyselného parku do samostatnej linky, sprehľadnenie trasy
Negatíva: zrušenie víkendovej premávky, čím 2. najväčšie sídlisko Sihoť stráca priame spojenie s celým Zámostím, premávka v pracovné dni len v intervale 60 min do skončenia popoludňajšej špičky, čím sa stráca aj podvečerné a večerné priame spojenie medzi týmito mestskými časťami. Ignorácia rannej aj odpoludňajšej dopravnej špičky (priemysel/školy v Zámostí si to žiadajú), hoci čiastočne vypomôže linka P6.
Linka 7: Juh II – Dlhé Hony - nemocnica – Odevná – Lipová – Zlatovce ŽST
Nová linka, sčasti na pôvodnej trase
Trasa je vedená aj cez nové obytné celky (Odevná) a cez Nová Zlatovce (Bavlnárska/Lipová), končí na ŽST Zlatovce (Kvetná)
Interval: cez víkend 60 min, v pracovné dni 30 min do cca 17:30, potom 60 min
Premávka: od 05:00 do 22:20 v „x“
od 05:00 do 22:20 v „a“
Vozidlá: sólo vozidlá
Pozitíva: bližšia obsluha lokalít v Zámostí oproti súčasnému stavu, pravidelný interval a potenciál pravidelných cestujúcich
Negatíva: polovica Zlatovskej ulice ostáva neobslúžená, v niektorých lokalitách ťažšia prejazdnosť. Ignorácia rannej aj odpoludňajšej dopravnej špičky, linka P7 nahradila priemyselný park v porovnaní s pôvodnou linkou 7 napriek očakávanému posilneniu len veľmi slabo.
Linka 8: Juh II – Soblahovská – Hasičská – Sihoť I - IV
pôvodná linka
trasa bezo zmeny
posilnenie linky cez víkend na 30 min interval
Interval: cez víkend 30 min, v pracovné dni 15 min v špičke, potom 30 min
Premávka: od 05:00 do 23:00 v „x“
od 05:15 do 23:00 v „a“
Vozidlá: sólo vozidlá i kĺbové vozidlá (viď popis pri linke 1)
Pozitíva: celkové posilnenie linky najmä cez víkend, preklad linky s linkou 1
Negatíva: -
Linka 11: Juh I – Dlhé Hony - nemocnica – Hasičská – Sihoť I, II – Pred Poľom – Kubrá – Kubrica (chata)
pôvodná linka
trasa presunutá na ul. Dlhé Hony, linka neobsluhuje ŽST a ani Pod Sokolice, naopak prechádza priamo z Hasičskej na Sihoť I, II a potom rovnako ako linka 4 podjazdom smer Pred Poľom a Kubrá, v Kubrici v lete obsluhuje aj Kubrickú dolinu
linka je preložená s linkou 4 na spoločnom úseku
Interval: cez víkend 60 min, v pracovné dni 30 min v špičke, potom 60 min
Premávka: od 04:55 do 23:15 v „x“
od 05:00 do 23:15 v „a“
Vozidlá: sólo vozidlá
Pozitíva: preloženie spojov s linkou 4, nové možnosti spojenia pre Kubricu na Sihoť I, II priamo
Negatíva: vynechanie ŽST, Kubrica stráca priame spojenie s oblasťou Pod Sokolice i ŽST
Linka 16: Kubrá – Pod Sokolice – ŽST – Hasičská – Zlatovská – Brnianska - Záblatie
nová linka
trasa po ŽST rovnaká ako linka 6, potom po trase bývalej linky 7 do Kubrej
linka na úkor linky 6 preberá celú víkendovú, podvečernú a večernú obsluhu Záblatia, s linkou 6 je preložená
Interval: cez víkend 60 min, v pracovné dni 60 min
Premávka: od 05:00 do 23:00 v „x“
od 06:00 do 23:10 v „a“
Vozidlá: sólo vozidlá
Pozitíva: nové spojenie na trase Záblatie - Kubrá, plynulé pokračovanie spojov na linkách 6 alebo 16 z linky 3 a teda nové priame dopravné možnosti
Negatíva: -
Linka 23: Juh III – Dlhé Hony – nemocnica – Hasičská – ŽST
pôvodná linka
trasa zmenená na sídlisku Dlhé Hony, presmerovaná z Inoveckej ulice
linka na úkor zrušenej linky 28 preberá celú obsluhu spodnej časti sídliska Juh, ktoré bude mať touto linkou zachované spojenie k nemocnici
Interval: cez víkend 60 min, v pracovné dni v rannej špičke 15 min, potom 30 min až do podvečera, 60 min do konca premávky
Premávka: od 05:30 do 22:55 v „x“
od 05:40 do 22:55 v „a“
Vozidlá: sólo vozidlá
Pozitíva: linka má zahustený a pravidelný interval, a to v rannej špičke na 15 min, potom väčšinu dňa 30 min, čo je viac ako pôvodná dvojlinka 23 a 28, jej premávka je konečne predĺžená až do 22-hej hodiny, a to i cez víkendy
Negatíva: sídlisko Juh III prišlo o iné priame spojenie v dôsledku zrušenia linky 28 (Sihoť IV)
Linka 24: Sihoť IV – Sihoť I – ŽST – Hasičská – nemocnica – Belá (LOT)
pôvodná linka
trasa pôvodná, len ráno počas pracovných dní vybrané spoje prechádzajú okolo LOT cez Biskupice a Belú, pričom začínajú na stanici, čo je náhrada za presmerovanú linku 2. Sihoť v pracovné dni obsluhuje až od 08:00.
linka má posilnený interval na 30 min (okrem účelových spojov do 08:00)
Interval: cez víkend i v pracovný deň 30 min
Premávka: od 05:30 do 22:40 v „x“
od 05:20 do 22:40 v „a“
Vozidlá: sólo vozidlá, kĺbové vozidlá (len voľné dni väčšina spojov)
Pozitíva: linka má zahustený interval medzi 08:00 a 21:00 na 30 min, a to i cez víkendy
Negatíva: -
Linka 25: Juh II – Dlhé Hony – Belá
Pôvodná linka
trasa zmenená na sídlisku Dlhé Hony presmerovaná tak, že už neobsluhuje nemocnicu
Interval: cez víkend 60 min dopoludnia a 30 min popoludní, v pracovné dni 60 min
Premávka: od 08:15 do 21:30 v „x“
od 08:15 do 21:30 v „a“
Vozidlá: sólo vozidlá (voľné dni kĺbové vozidlá väčšina spojov, nakoľko je turnusovo prepojená s linkou 24 podobne ako linka 1 s 8)
Pozitíva: linka má zahustený interval cez víkend popoludní. Presmerovanie linky znamená, že priame spojenie Juh II – nemocnica na nej zaniklo a linka má reálne už len čisto nákupný charakter, čo možno považovať za výhodu keďže Juh II s nemocnicou spoja linky 3 a 7, dokonca by jazdenie do OZ Belá mohlo byť aj "expresné". Toto možné expresné jazdenie by bolo súčasne problém v smere z OZ Belá na Juh v pracovné dni medzi cca 14:30 a 17:00, keď sú medzi OBI a kruhovým objazdom pod Juhom kolóny
Negatíva: -
Linka N1: Juh II – Inovecká – Hasičská - ŽST
nová nočná linka
trasa je prvá polovica z niekdajšej nočnej linky 50, na stanici linka cez víkend prechádza na linku N2 alebo N3, čím vytvára priame spojenie nočným mestom, avšak v pracovné dni toto chýba
Interval: cez víkend 7 spojov, v pracovné dni 5 spojov
Premávka: od 22:45 do 00:45 + spoj o 03:40 v „x“
od 22:45 do 02:15 v + spoj o 03:40 v „a“
Vozidlá: sólo vozidlá
Pozitíva: obnovenie nočnej dopravy v krajskom meste a to v dobrom intervale pre väčšinu mesta
Negatíva: v pracovné dni nepremáva po celú noc medzi premávkou denných liniek a jej spoje nepokračujú na linkách N2 ani N3
Linka N2: ŽST – Sihoť I – Sihoť IV
nová nočná linka
trasa je určená len pre sídlisko Sihoť, pričom spoje sú priame pokračovanie linky N1 z Juhu – avšak je v premávke len cez víkendy
Interval: cez víkend 3 spoje, v pracovné dni nepremáva
Premávka: od 23:30 do 02:00 cez víkend
Vozidlá: sólo vozidlá
Pozitíva: obnovenie nočnej dopravy v krajskom meste, nadväznosť na spoje N1
Negatíva: v pracovné dni nepremáva vôbec, Kubrá a Pod Sokolice už nie je nočnou dopravou obsluhovaná
Linka N3: ŽST – Hasičská - Old Herold – Istebník – Zlatovce - Záblatie – Zlatovská – Hasičská - ŽST
nová nočná linka
trasa je určená pre celé Zámostie, pričom spoje sú priame pokračovanie linky N1 z Juhu – avšak je v premávke len cez víkendy
Interval: cez víkend 3 spoje, v pracovné dni nepremáva
Premávka: od 23:00 do 01:30 cez víkend
Vozidlá: sólo vozidlá
Pozitíva: obnovenie nočnej dopravy v krajskom meste, nadväznosť na spoje N1 a obslúženie celého Zámostia
Negatíva: v pracovné dni nepremáva vôbec
Linka P5: SOŠ LT – Priemyselný park – Old Herold – Inovecká – Juh I
nová linka
trasa je určená pre spojenie priemyselného parku, spojenej školy LOT s Dlhými Honmi a Juhom I, linka premáva po Bratislavskej ulici, pri ceste z Juhu sa „hadí“ cez Nové Zlatovce, označenie linky začína písmenom „P“ (priemyselný park), pričom ide o modifikáciu doterajšej linky 5
Interval: v pracovné dni 3 spoje ráno z Juhu, 2 poobede opačne
Premávka: účelové spoje, cez víkend nepremáva
Vozidlá: sólo/kĺbové vozidlá
Pozitíva: zachované aspoň čiastočne spojenie Juh I – Zámostie
Negatíva: cez víkend nepremáva, Zlatovskú obsluhuje len v jednom smere, absentuje popoludňajšia premávka
Linka P6: Sihoť IV – Sihoť I – ŽST – Hasičská – Zlatovská – Priemyselný park
nová linka
trasa je určená pre spojenie priemyselného parku, ale i spojenej AOZ so stanicou a Sihoťou, linka premáva po trase pôvodnej linky 6, avšak má v sebe aj spoj na trase stanica – AOZ, označenie linky začína písmenom P (priemyselný park), vybrané spoje jazdia len na úseku priem.park – Piešťanská/Veľkomoravská
Interval: v pracovné dni 4 spoje ráno zo Sihote/ŽST a 1 opačne, popoludní 7 z priem.parku/AOZ a 9 opačne
cez víkend 1 spoj zo stanice ráno do priem.parku a 1 opačne
Premávka: účelové spoje
Vozidlá: sólo/kĺbové vozidlá
Pozitíva: zachované aspoň čiastočne spojenie Sihoť – priem.park, vyčlenenie spojov z priem. Parku do samostatnej linky kvôli prehľadnosti
Negatíva: na linke existuje spoj, ktorý nejde do priem.parku, ale do AOZ (de facto bývalá linka 16)
Linka P7: Piešťanská – Zlatovská – Priemyselný park – Biskupice – Dlhé Hony – Juh II
nová linka
trasa je určená pre spojenie priemyselného parku a Zlatovskej ulice s Dlhými Honmi, Biskupicami a Juhom II, označenie linky začína písmenom P (priemyselný park), ide o vetvu bývalej linky 7/17
Interval: v pracovné dni 1 spoj ráno na Juh, 3 z Juhu, poobede 3 spoje z Juhu a 3 na Juh
cez víkend 4 spoje z Juhu a 4 na Juh
Premávka: účelové spoje
Vozidlá: sólo/kĺbové vozidlá
Pozitíva: zachované rýchle spojenie Juhu so Zámostím, linka vytvára v Biskupiciach alternatívu k linke 2
Negatíva: ukončenie na Veľkomoravskej (kde nie je otoč) môže vytvárať prevádzkové prekážky, linka by si v rannej aj odpoludňajšej špičke zaslúžila 30 min. interval pretože iné linky v Zámostí žiadnu špičku nemajú a priemyselný park si to tiež „žiada“.
Linka A: ŽST Zlatovce – Bavlnárska – Zlatovská – Hasičská – Sihoť I, IV – Pred Poľom - Kubrá
Nová linka
trasa školskej linky je určená pre spojenie Nových Zlatoviec a Kvetnej zo Sihoťou a Kubrou
Interval: 1 nevratný spoj ráno
Vozidlá: sólo vozidlo
Pozitíva: ak je záujem o školský spoj na danej trase
Negatíva: vytváranie osobitnej linky
Linka B: Juh I – Hasičská - Plaváreň
nová linka
trasa školskej linky je určená pre spojenie Juhu s centrom a plavárňou, čo je vlastne len vyčlenenie dnešného jediného premávajúceho spoja linky 32
Interval: 1 nevratný spoj popoludní
Vozidlá: sólo vozidlo
Pozitíva: ak je záujem o školský spoj na danej trase
Negatíva: prečíslovanie existujúcej linky 32
Linka C: Karpatská – Nozdrkovce – Biskupice – Dlhé Hony – Juh II
nová linka
trasa školskej linky je určená pre spojenie Biskupíc, Novín a Nozdrkoviec s Dlhými Honmi a Juhom
Interval: 1 nevratný spoj ráno
Vozidlá: sólo vozidlo
Pozitíva: ak je záujem o školský spoj na danej trase
Negatíva: vytváranie osobitnej linky
Linka D: Záblatie – Zlatovce – Istebník – Old Herold – nemocnica – Dlhé Hony - Cintorínska
nová linka
trasa školskej linky je určená pre spojenie Záblatia, Zlatoviec a Istebníka s Dlhými Honmi a VI. ZŠ
Interval: 1 nevratný spoj ráno
Vozidlá: sólo vozidlo
Pozitíva: ak je záujem o školský spoj na danej trase
Negatíva: vytváranie osobitnej linky
Cestovné poriadky
Heslo „Autobusy na sídliskách každých 5 minút a zlepšenie MHD aj do menších častí mesta“ ktorým bola nová koncepcia prezentovaná, úplne neplatí, pretože aj súčasný cestovný poriadok a linkové vedenie má rovnako na sídliskách Juh a Sihoť obdobia s intervalom 5 min a menšie časti mesta niektoré majú zlepšenie, iné zhoršenie MHD, takže ide o subjektívne tvrdenie.
Napriek nárastu počtu spojov od gymnázia na Juh počas voľných dní zo 7 na 9 za hodinu vznikajú dve 15-minútové „diery“ ktoré nie sú ani v súčasnosti pri nižšom počte spojov. Zhluky sú po novom väčšie:
Voľný deň - platné CP k 1.7.2024:
H: 05 10 27 31 44 50 59 (linky 28 7 4 1 8 22 11)
Voľný deň - návrh:
H: 12 15 21 27 42 45 45 51 57 (linky 8 3 11 1 8 7 23 4 1)
Pre občanov Kubrice či Kubrej zmeny nie sú vnímané pozitívne, hoci možno absolútnym počtom spojov nedochádza k výraznej zmene. Do „zlepšenia“ MHD sa totiž posudzuje trasa linky, počet liniek, počet spojov i cena služby a spôsob jej vykonávania.
Zvýšenie počtu spojov:
akiste zvýšenie počtu je výborná informácia. Avšak by mala byť podporená informáciou, koľko zvýšenie spojov bude stáť. Vieme, že došlo k zdraženiu MHD v Trenčíne, a v prípade hotovostných platieb až na 250% pôvodnej ceny, čo je bezprecedentné zvýšenie v histórii tunajšej MHD. Zvýšenie či zníženie počtu spojov je totiž vec objednávateľa - MEsta Trenčín, a teda zvýšenie spojov je možné aj pri súčasnom či úplne inom linkovom vedení. Preto otázka zvýšenia počtu spojov by mala byť prezentovaná vo vzťahu: o koľko %, € a km. A potom by bolo možné porovnanie so súčasným stavom, ktorý je však výsledkom úplne iných limitov, než navrhovaná zmena.
K zverejneným súhrnným cestovným poriadkom:
Práve súhrn zo zastávok Braneckého smer Juh I, smer Juh II a Juh I smer Braneckého, Juh II smer Hasičská či Zlatovská smer Juh, by dal komplexný pohľad, kedy možno zistiť, že sú tu i výpadky pravidelného intervalu a dokonca i 15 min pauzy počas hlavných prevádzkových časov, či neželané zhluky spojov.
Nočná doprava:
Dosiaľ nebola vôľa nočnú dopravu poriadne riešiť a preto zanikla i linka 50. Nový návrh preto prekvapujúco počíta až s tromi linkami, hoci len jedna premáva aspoň časť noci pracovného dňa a to len na trase Juh - Dlhé Hony - centrum - stanica. Vynechanie Kubrej a sídlisk Pred Poľom či Pod Sokolice určite nie je pozitívna správa, naopak konečne sa dočká Zámostie a to okruhom. Prechod z linky N1 na N2 alebo N3 je vhodné riešenie, pretože umožní cestovanie cez mesto v oboch smeroch. Nočná doprava bude zjavne nová výzva.
K zmenám trás liniek:
Najmä zmena trasy linky 11 je prekvapujúca, pretože ide o linku využívanú. Iné zmeny môžu byť pochopiteľné, či podložené aj dátami, ale tu rozhodne nie. Nová trasa môže ale aj nemusí vyťaženosti ešte viac pomôcť, pretože ide len o skúšku, či sa to podarí alebo nie. Aktuálne linka na tejto trase nejazdí, takže nemôže poskytovať relevantnú informáciu o potrebe práve tejto trasy.
Skrátenie linky 2 na úsek Nozdrkovce/Biskupice – stanica, vynechaním nemocnice a pretrasovanie po Jesenského rovnako nemusí pre túto linku byť pozitívne, pretože podobne dopadla linka 10 v roku 1994 po obdobných skráteniach, až napokon bola zrušená z dôvodu nevyužívania, hoci táto vždy premávala okolo nemocnice i Perly.