Prehľad nového linkového vedenia MHD a jeho porovnanie so súčasným stavom

Návrh uverejnený na webe Mesta Trenčín vs. súčasnosť

Pripravované zmeny v trenčianskej MHD sa v nižšie popísanom texte "rozmenili na dorbnné" a pre lepší prehľad sú popísané podľa jednotlivých liniek.

Nové linkvé vedenie - všeobecne:

Nové linkové vedenie ponecháva pôvodné linky, niektorým mení trasu, niektoré ruší a vytvára.

Zrušené linky:

5, 12, 13, 17, 22, 27, 28, 31, 32

Nové linky:

16, P5, P6, P7, N1, N2, N3, A, B, C, D

Zmenené trasy liniek:

1, 2, 4, 6, 7, 11, 23, 25

Linky bez zmeny (prípadne len veľmi minimálne zmeny):

3, 8, 24

Linkové vedenie je teda zásadne zmenené, a to zrušením 9 jestvujúcich liniek a vytvorením 11 nových. Vzniká skupina liniek „P“, čo majú byť linky do priemyselného parku (okrem jedného spoja na linke P6), skupina školských liniek A B C D a skupina nočných liniek N1 N2N3.

Summa summarum: počet liniek sa neznížil a ani nesprehľadnil, linka 2 rovnako predstavuje akoby linky 2 a 12, len teraz pod jedným číslom, hoci končiť budú na striedačku raz v Biksupiciach a inokedy v Nozdrkovciach. Návrh má teda inú vnútornú logiku, ako mal ten predtým.

Zverejnená schéma nového linkového vedenia žiaľ obsahuje chyby, niektoré zastávky nie sú stále vyznačené ani v zverejnenej mape. Hoci lehota na pripomienky uplynula, zmien v pôvodne zverejnených materiáloch sme dosiaľ nedoznali a preto vychádzame zo stavu k 01.07.2024 tak, ako je verejnosti dostupný.

Výsledok:

Heslo „Zjednodušenie siete“ ktorým bola nová koncepcia prezentovaná, neplatí. Každému vyhovuje niečo iné, absolútny počet liniek stúpol, ale zmeny na trasách drvivej väčšiny liniek vytvárajú potrebu naštudovania nového linkového vedenia a o zjednodušenie teda nejde. Ide o iný systém. Či lepší alebo horší, necháme na čitateľa.

Podľa jednotlivých liniek:

Linka 1 Sihoť IV – Pred Poľom – Pod Sokolice – ŽST – Hasičská – Inovecká – Juh II (Juh I)

pôvodná linka

zmenená trasa na severnom konci, namiesto Kubry ide na Sihoť III a IV

pridaná zachádzka na Juh I na južnom konci u 20 spojov

1 spoj v smere z Juhu na Sihoť zachádza k ZŠ Kubranská

Interval: cez víkend posilnený na 30 min, v pracovné dni 15 min špička, sedlo 30 min

Premávka:       od 04:15 do 22:45 v „x“

                      od 04:45 do 22:45 v „a“

Vozidlá: predpoklad nasadenia kĺbových vozidiel (pracovné dni nie všetky spoje: linky 1 a 8 vyplývajúc z návrhu sú turnusovo prepojené - vozidlo z Juhu ide tam ako linka 1 a späť ako linka 8 a opačne, preto ak by mala byť linka 1 úplne kĺbová, bolo by potrebných minimálne 10 kĺbových vozidiel, pričom k dispozícii je 5. Preto je odhad, že kĺbový pôjde cca každý druhý spoj čím, sa situácia dostáva do podobnej ako v 2006, keď na linke 1 jazdili kĺbové vozidlá náhodne).

Pozitíva: posilnenie linky, obsluha najväčších sídlisk mesta, nasadenie kĺbových vozidiel

Negatíva: predĺženie niektorých spojov na Juh I je nepravidelné, mimo takto. Už v neprijatej koncepcii v roku 2016 bola obdobná linka (vtedy pod číslom 3) odmietnutá. Z pozitíva zmeny trasy Kubrá/Sihoť vychádza zase väčšie množstvo negatív inde a to pretrasovanie linky 11 z historickej trasy a neúmerné predĺženie cestovného času obyvateľom Opatovej a tiež viac ako 40 spojov za deň po ulici Jána Derku nie príliš vhodnej na prejazd autobusov.

 

Linka 2:             Nozdrkovce/Biskupice – Karpatská – Hasičská – ŽST - (Sihoť IV - Opatová)

pôvodná linka

skrátená trasa na severnom konci, po zrušení linky 12 de facto preberá jej systém obsluhy, kedy niekoľko spojov končí v Biskupiciach, linka je pretrasovaná podjazdom po Jesenského ul., pričom už neobsluhuje sídlisko Dlhé Hony v okolí Perly a ani nemocnicu

pridaná zachádzka ranných spojov až do Opatovej k ihrisku, sídlisko Sihoť obsluhuje len ráno, kým nepremáva linka 24

Interval: cez víkend 60 min, v pracovné dni 30 min špička, sedlo 60 min

Premávka:       od 04:50 do 21:45 v „x“

                      od 06:30 do 21:50 v „a“

Vozidlá: sólo vozidlá

Pozitíva: zrýchlenie prepravy z Nozdrkoviec a Novín do centra

Negatíva: skrátenie trasy, presmerovanie mimo Legionárskej, čím už nezastavuje na zastávke nemocnica, nová zastávka pri nemocničnej zadnej bráne zavedená nie je. Linke vypadnú jej ťažiská a to okolie Perly, nemocnica a Sihoť. Je diskutabilné či pridanie zastávky za nemocnicou bez prepojenia Sihote pomôže výrazným spôsobom „naplniť“ túto linku.

 

Linka 3:             Juh II – nemocnica – Old Herold – Istebník – Vinohrady – Zlatovce - Záblatie

pôvodná linka

trasa bezo zmeny

posilnenie linky v pracovné dni a zavedenie víkendovej premávky po zrušení liniek 1327. Linka na konečnej v Záblatí plynulo prechádza na linku 6/16 bez nutnosti prestupu

Interval: cez víkend 60 min, v pracovné dni 30 min medzi 06:00 a 17:00, potom 60 min

Premávka:       od 05:00 do 23:10 v „x“

                      od 05:00 do 23:10 v „a“

Vozidlá: sólo vozidlá

Pozitíva: celkové posilnenie linky v rozvíjajúcich sa oblastiach Záblatia a Zlatoviec, plynulé pokračovanie spojov na linkách 6 alebo 16

Negatíva: absencia rannej a odpoludňajšej špičky v priemyselnej oblasti Zámostia a nových štvrtí Vinohrady, prípadne Zlatovce a Záblatie. Ani jedna spomedzi liniek 3 6 7 nemá "špičku“. Ak zostaneme len pri linke 3, tak napriek avizovanému posilneniu, v čase dopravnej špičky oproti súčasnému stavu mierne oslabne.

 

Linka 4:             Juh I – Dlhé Hony – nemocnica – Hasičská – Sihoť I, II – Pred Poľom – Kubrá - Opatová

pôvodná linka

trasa zo Sihote III, IV presunutá cez Pred Poľom a Kubrú, a z Inoveckej ul. na ul. Dlhé Hony, na úseku Kubrá – Juh I je preložená s linkou 11

posilnenie linky v pracovné dni v špičke a tiež  víkendovej premávky

Interval: cez víkend 60 min, v pracovné dni 30 min v špičke, potom 60 min

Premávka:       od 04:55 do 23:15 v „x“

                      od 07:55 do 23:00 v „a“

Vozidlá: sólo vozidlá

Pozitíva: celkové posilnenie linky a nové priame možnosti cestovania z Kubry na Sihoť I, II, preloženie s linkou 11

Negatíva: predĺženie jazdnej doby z Opatovej do centra, neskorý začiatok premávky cez víkend, premávka po Jána Derku

 

Linka 6:             Sihoť IV – ŽST – Hasičská – Zlatovská – Brnianska - Záblatie

pôvodná linka

trasa linky skrátená o krúženie cez Zlatovce, linka už neobsluhuje priemyselný park, do ktorého je zriadená nová linka P6

linka prichádza o víkendovú prevádzku na úkor novej linky 16 (Záblatie – Kubrá) a v pracovné dni končí premávku poobednou špičkou

Interval: cez víkend nepremáva, v pracovné dni 60 min

Premávka:       od 05:00 do 16:25 v „x“

Vozidlá: pravdepodobnbe sólo vozidlá

Pozitíva: vyčlenenie spojov do priemyselného parku do samostatnej linky, sprehľadnenie trasy

Negatíva: zrušenie víkendovej premávky, čím 2. najväčšie sídlisko Sihoť stráca priame spojenie s celým Zámostím, premávka v pracovné dni len v intervale 60 min do skončenia popoludňajšej špičky, čím sa stráca aj podvečerné a večerné priame spojenie medzi týmito mestskými časťami. Ignorácia rannej aj odpoludňajšej dopravnej špičky (priemysel/školy v Zámostí si to žiadajú), hoci čiastočne vypomôže linka P6.

 

Linka 7:             Juh II – Dlhé Hony - nemocnica – Odevná – Lipová – Zlatovce ŽST

Nová linka, sčasti na pôvodnej trase

Trasa je vedená aj cez nové obytné celky (Odevná) a cez Nová Zlatovce (Bavlnárska/Lipová), končí na ŽST Zlatovce (Kvetná)

Interval: cez víkend 60 min, v pracovné dni 30 min do cca 17:30, potom 60 min

Premávka:       od 05:00 do 22:20 v „x“

                        od 05:00 do 22:20 v „a“

Vozidlá: sólo vozidlá

Pozitíva: bližšia obsluha lokalít v Zámostí oproti súčasnému stavu, pravidelný interval a potenciál pravidelných cestujúcich

Negatíva: polovica Zlatovskej ulice ostáva neobslúžená, v niektorých lokalitách ťažšia prejazdnosť. Ignorácia rannej aj odpoludňajšej dopravnej špičky, linka P7 nahradila priemyselný park v porovnaní s pôvodnou linkou 7 napriek očakávanému posilneniu len veľmi slabo.

 

Linka 8:             Juh II – Soblahovská – Hasičská – Sihoť I - IV

pôvodná linka

trasa bezo zmeny

posilnenie linky cez víkend na 30 min interval

Interval: cez víkend 30 min, v pracovné dni 15 min v špičke, potom 30 min

Premávka:       od 05:00 do 23:00 v „x“

                       od 05:15 do 23:00 v „a“

Vozidlá: sólo vozidlá i kĺbové vozidlá (viď popis pri linke 1)

Pozitíva: celkové posilnenie linky najmä cez víkend, preklad linky s linkou 1

Negatíva: -

 

Linka 11:          Juh I – Dlhé Hony - nemocnica – Hasičská – Sihoť I, II – Pred Poľom – Kubrá – Kubrica (chata)

pôvodná linka

trasa presunutá na ul. Dlhé Hony, linka neobsluhuje ŽST a ani Pod Sokolice, naopak prechádza priamo z Hasičskej na Sihoť I, II a potom rovnako ako linka 4 podjazdom smer Pred Poľom a Kubrá, v Kubrici v lete obsluhuje aj Kubrickú dolinu

linka je preložená s linkou 4 na spoločnom úseku

Interval: cez víkend 60 min, v pracovné dni 30 min v špičke, potom 60 min

Premávka:       od 04:55 do 23:15 v „x“

                       od 05:00 do 23:15 v „a“

Vozidlá: sólo vozidlá

Pozitíva: preloženie spojov s linkou 4, nové možnosti spojenia pre Kubricu na Sihoť I, II priamo

Negatíva: vynechanie ŽST, Kubrica stráca priame spojenie s oblasťou Pod Sokolice i ŽST

 

Linka 16:          Kubrá – Pod Sokolice – ŽST – Hasičská – Zlatovská – Brnianska - Záblatie

nová linka

trasa po ŽST rovnaká ako linka 6, potom po trase bývalej linky 7 do Kubrej

linka na úkor linky 6 preberá celú víkendovú, podvečernú a večernú obsluhu Záblatia, s linkou 6 je preložená

Interval: cez víkend 60 min, v pracovné dni 60 min

Premávka:       od 05:00 do 23:00 v „x“

                       od 06:00 do 23:10 v „a“

Vozidlá: sólo vozidlá

Pozitíva: nové spojenie na trase Záblatie - Kubrá, plynulé pokračovanie spojov na linkách 6 alebo 16 z linky 3 a teda nové priame dopravné možnosti

Negatíva: -

 

Linka 23:          Juh III – Dlhé Hony – nemocnica – Hasičská – ŽST

pôvodná linka

trasa zmenená na sídlisku Dlhé Hony, presmerovaná z Inoveckej ulice

linka na úkor zrušenej linky 28 preberá celú obsluhu spodnej časti sídliska Juh, ktoré bude mať touto linkou zachované spojenie k nemocnici

Interval: cez víkend 60 min, v pracovné dni v rannej špičke 15 min, potom 30 min až do podvečera, 60 min do konca premávky

Premávka:       od 05:30 do 22:55 v „x“

                       od 05:40 do 22:55 v „a“

Vozidlá: sólo vozidlá

Pozitíva: linka má zahustený a pravidelný interval, a to v rannej špičke na 15 min, potom väčšinu dňa 30 min, čo je viac ako pôvodná dvojlinka 23 a 28, jej premávka je konečne predĺžená až do 22-hej hodiny, a to i cez víkendy

Negatíva: sídlisko Juh III prišlo o iné priame spojenie v dôsledku zrušenia linky 28 (Sihoť IV)

 

Linka 24:          Sihoť IV – Sihoť I – ŽST – Hasičská – nemocnica – Belá (LOT)

pôvodná linka

trasa pôvodná, len ráno počas pracovných dní vybrané spoje prechádzajú okolo LOT cez Biskupice a Belú, pričom začínajú na stanici, čo je náhrada za presmerovanú linku 2. Sihoť v pracovné dni obsluhuje až od 08:00.

linka má posilnený interval na 30 min (okrem účelových spojov do 08:00)

Interval: cez víkend i v pracovný deň 30 min

Premávka:       od 05:30 do 22:40 v „x“

                       od 05:20 do 22:40 v „a“

Vozidlá: sólo vozidlá, kĺbové vozidlá (len voľné dni väčšina spojov)

Pozitíva: linka má zahustený interval medzi 08:00 a 21:00 na 30 min, a to i cez víkendy

Negatíva: -

 

Linka 25:          Juh II – Dlhé Hony – Belá

Pôvodná linka

trasa zmenená na sídlisku Dlhé Hony presmerovaná tak, že už neobsluhuje nemocnicu

Interval: cez víkend 60 min dopoludnia a 30 min popoludní, v pracovné dni 60 min

Premávka:       od 08:15 do 21:30 v „x“

                       od 08:15 do 21:30 v „a“

Vozidlá: sólo vozidlá (voľné dni kĺbové vozidlá väčšina spojov, nakoľko je turnusovo prepojená s linkou 24 podobne ako linka 1 s 8)

Pozitíva: linka má zahustený interval cez víkend popoludní. Presmerovanie linky znamená, že priame spojenie Juh II – nemocnica na nej zaniklo a linka má reálne už len čisto nákupný charakter, čo možno považovať za výhodu keďže Juh II s nemocnicou spoja linky 3 a 7, dokonca by jazdenie do OZ Belá mohlo byť aj "expresné". Toto možné expresné jazdenie by bolo súčasne problém v smere z OZ Belá na Juh v pracovné dni medzi cca 14:30 a 17:00, keď sú medzi OBI a kruhovým objazdom pod Juhom kolóny

Negatíva:  - 

 

Linka N1:         Juh II – Inovecká – Hasičská - ŽST

nová nočná linka

trasa je prvá polovica z niekdajšej nočnej linky 50, na stanici linka cez víkend prechádza na linku N2 alebo N3, čím vytvára priame spojenie nočným mestom, avšak v pracovné dni toto chýba

Interval: cez víkend 7 spojov, v pracovné dni 5 spojov

Premávka:       od 22:45 do 00:45 + spoj o 03:40 v „x“

                       od 22:45 do 02:15 v + spoj o 03:40 v „a“

Vozidlá: sólo vozidlá

Pozitíva: obnovenie nočnej dopravy v krajskom meste a to v dobrom intervale pre väčšinu mesta

Negatíva: v pracovné dni nepremáva po celú noc medzi premávkou denných liniek a jej spoje nepokračujú na linkách N2 ani N3

 

Linka N2:         ŽST – Sihoť I – Sihoť IV

nová nočná linka

trasa je určená len pre sídlisko Sihoť, pričom spoje sú priame pokračovanie linky N1 z Juhu – avšak je v premávke len cez víkendy

Interval: cez víkend 3 spoje, v pracovné dni nepremáva

Premávka:       od 23:30 do 02:00 cez víkend

Vozidlá: sólo vozidlá

Pozitíva: obnovenie nočnej dopravy v krajskom meste, nadväznosť na spoje N1

Negatíva: v pracovné dni nepremáva vôbec, Kubrá a Pod Sokolice už nie je nočnou dopravou obsluhovaná

 

Linka N3:         ŽST – Hasičská - Old Herold – Istebník – Zlatovce - Záblatie – Zlatovská – Hasičská - ŽST

nová nočná linka

trasa je určená pre celé Zámostie, pričom spoje sú priame pokračovanie linky N1 z Juhu – avšak je v premávke len cez víkendy

Interval: cez víkend 3 spoje, v pracovné dni nepremáva

Premávka:       od 23:00 do 01:30 cez víkend

Vozidlá: sólo vozidlá

Pozitíva: obnovenie nočnej dopravy v krajskom meste, nadväznosť na spoje N1 a obslúženie celého Zámostia

Negatíva: v pracovné dni nepremáva vôbec

 

Linka P5:          SOŠ LT – Priemyselný park – Old Herold – Inovecká – Juh I

nová linka

trasa je určená pre spojenie priemyselného parku, spojenej školy LOT s Dlhými Honmi a Juhom I, linka premáva po Bratislavskej ulici, pri ceste z Juhu sa „hadí“ cez Nové Zlatovce, označenie linky začína písmenom „P“ (priemyselný park), pričom ide o modifikáciu doterajšej linky 5

Interval: v pracovné dni 3 spoje ráno z Juhu, 2 poobede opačne

Premávka:       účelové spoje, cez víkend nepremáva

Vozidlá: sólo/kĺbové vozidlá

Pozitíva: zachované aspoň čiastočne spojenie Juh I – Zámostie

Negatíva: cez víkend nepremáva, Zlatovskú obsluhuje len v jednom smere, absentuje popoludňajšia premávka

 

Linka P6:          Sihoť IV – Sihoť I – ŽST – Hasičská – Zlatovská – Priemyselný park

nová linka

trasa je určená pre spojenie priemyselného parku, ale i spojenej AOZ so stanicou a Sihoťou, linka premáva po trase pôvodnej linky 6, avšak má v sebe aj spoj na trase stanica – AOZ, označenie linky začína písmenom P (priemyselný park), vybrané spoje jazdia len na úseku priem.park – Piešťanská/Veľkomoravská

Interval:            v pracovné dni 4 spoje ráno zo Sihote/ŽST a 1 opačne, popoludní 7 z priem.parku/AOZ a 9 opačne

                         cez víkend 1 spoj zo stanice ráno do priem.parku a 1 opačne

Premávka:       účelové spoje

Vozidlá: sólo/kĺbové vozidlá

Pozitíva: zachované aspoň čiastočne spojenie Sihoť – priem.park, vyčlenenie spojov z priem. Parku do samostatnej linky kvôli prehľadnosti

Negatíva: na linke existuje spoj, ktorý nejde do priem.parku, ale do AOZ (de facto bývalá linka 16)

 

Linka P7:          Piešťanská – Zlatovská – Priemyselný park – Biskupice – Dlhé Hony – Juh II

nová linka

trasa je určená pre spojenie priemyselného parku a Zlatovskej ulice s Dlhými Honmi, Biskupicami a Juhom II, označenie linky začína písmenom P (priemyselný park), ide o vetvu bývalej linky 7/17

Interval:            v pracovné dni 1 spoj ráno na Juh, 3 z Juhu, poobede 3 spoje z Juhu a 3 na Juh

                        cez víkend 4 spoje z Juhu a 4 na Juh

Premávka:       účelové spoje

Vozidlá: sólo/kĺbové vozidlá

Pozitíva: zachované rýchle spojenie Juhu so Zámostím, linka vytvára v Biskupiciach alternatívu k linke 2

Negatíva: ukončenie na Veľkomoravskej (kde nie je otoč) môže vytvárať prevádzkové prekážky, linka by si v rannej aj odpoludňajšej špičke zaslúžila 30 min. interval pretože iné linky v Zámostí žiadnu špičku nemajú a priemyselný park si to tiež „žiada“.

 

Linka A:             ŽST Zlatovce – Bavlnárska – Zlatovská – Hasičská – Sihoť I, IV – Pred Poľom - Kubrá

Nová linka

trasa školskej linky je určená pre spojenie Nových Zlatoviec a Kvetnej zo Sihoťou a Kubrou

Interval:            1 nevratný spoj ráno

Vozidlá: sólo vozidlo

Pozitíva: ak je záujem o školský spoj na danej trase

Negatíva: vytváranie osobitnej linky

 

Linka B:             Juh I – Hasičská - Plaváreň

nová linka

trasa školskej linky je určená pre spojenie Juhu s centrom a plavárňou, čo je vlastne len vyčlenenie dnešného jediného premávajúceho spoja linky 32

Interval:            1 nevratný spoj popoludní

Vozidlá: sólo vozidlo

Pozitíva: ak je záujem o školský spoj na danej trase

Negatíva: prečíslovanie existujúcej linky 32

 

Linka C:            Karpatská – Nozdrkovce – Biskupice – Dlhé Hony – Juh II

nová linka

trasa školskej linky je určená pre spojenie Biskupíc, Novín a Nozdrkoviec s Dlhými Honmi a Juhom

Interval:            1 nevratný spoj ráno

Vozidlá: sólo vozidlo

Pozitíva: ak je záujem o školský spoj na danej trase

Negatíva: vytváranie osobitnej linky

 

Linka D:            Záblatie – Zlatovce – Istebník – Old Herold – nemocnica – Dlhé Hony - Cintorínska

nová linka

trasa školskej linky je určená pre spojenie Záblatia, Zlatoviec a Istebníka s Dlhými Honmi a VI. ZŠ

Interval:            1 nevratný spoj ráno

Vozidlá: sólo vozidlo

Pozitíva: ak je záujem o školský spoj na danej trase

Negatíva: vytváranie osobitnej linky

 

Cestovné poriadky

Heslo „Autobusy na sídliskách každých 5 minút a zlepšenie MHD aj do menších častí mesta“ ktorým bola nová koncepcia prezentovaná, úplne neplatí, pretože aj súčasný cestovný poriadok a linkové vedenie má rovnako na sídliskách Juh a Sihoť obdobia s intervalom 5 min a menšie časti mesta niektoré majú zlepšenie, iné zhoršenie MHD, takže ide o subjektívne tvrdenie.

Napriek nárastu počtu spojov od gymnázia na Juh počas voľných dní zo 7 na 9 za hodinu vznikajú dve 15-minútové „diery“ ktoré nie sú ani v súčasnosti pri nižšom počte spojov. Zhluky sú po novom väčšie:

Voľný deň - platné CP k 1.7.2024:

H: 05 10 27 31 44 50 59 (linky 28 7 4 1 8 22 11)

Voľný deň - návrh:

H: 12 15 21 27 42 45 45 51 57 (linky 8 3 11 1 8 7 23 4 1)

Pre občanov Kubrice či Kubrej zmeny nie sú vnímané pozitívne, hoci možno absolútnym počtom spojov nedochádza k výraznej zmene. Do „zlepšenia“ MHD sa totiž posudzuje trasa linky, počet liniek, počet spojov i cena služby a spôsob jej vykonávania.

Zvýšenie počtu spojov:       

akiste zvýšenie počtu je výborná informácia. Avšak by mala byť podporená informáciou, koľko zvýšenie spojov bude stáť. Vieme, že došlo k zdraženiu MHD v Trenčíne, a v prípade hotovostných platieb až na 250% pôvodnej ceny, čo je bezprecedentné zvýšenie v histórii tunajšej MHD. Zvýšenie či zníženie počtu spojov je totiž vec objednávateľa - MEsta Trenčín, a teda zvýšenie spojov je možné aj pri súčasnom či úplne inom linkovom vedení. Preto otázka zvýšenia počtu spojov by mala byť prezentovaná vo vzťahu: o koľko %, € a km. A potom by bolo možné porovnanie so súčasným stavom, ktorý je však výsledkom úplne iných limitov, než navrhovaná zmena.

K zverejneným súhrnným cestovným poriadkom:

Práve súhrn zo zastávok Braneckého smer Juh I, smer Juh II a Juh I smer Braneckého, Juh II smer Hasičská či Zlatovská smer Juh, by dal komplexný pohľad, kedy možno zistiť, že sú tu i výpadky pravidelného intervalu a dokonca i 15 min pauzy počas hlavných prevádzkových časov, či neželané zhluky spojov.

Nočná doprava:

Dosiaľ nebola vôľa nočnú dopravu poriadne riešiť a preto zanikla i linka 50. Nový návrh preto prekvapujúco počíta až s tromi linkami, hoci len jedna premáva aspoň časť noci pracovného dňa a to len na trase Juh - Dlhé Hony - centrum - stanica. Vynechanie Kubrej a sídlisk Pred Poľom či Pod Sokolice určite nie je pozitívna správa, naopak konečne sa dočká Zámostie a to okruhom. Prechod z linky N1 na N2 alebo N3 je vhodné riešenie, pretože umožní cestovanie cez mesto v oboch smeroch. Nočná doprava bude zjavne nová výzva.

K zmenám trás liniek:

Najmä zmena trasy linky 11 je prekvapujúca, pretože ide o linku využívanú. Iné zmeny môžu byť pochopiteľné, či podložené aj dátami, ale tu rozhodne nie. Nová trasa môže ale aj nemusí vyťaženosti ešte viac pomôcť, pretože ide len o skúšku, či sa to podarí alebo nie. Aktuálne linka na tejto trase nejazdí, takže nemôže poskytovať relevantnú informáciu o potrebe práve tejto trasy.

Skrátenie linky 2 na úsek Nozdrkovce/Biskupice – stanica, vynechaním nemocnice a pretrasovanie po Jesenského rovnako nemusí pre túto linku byť pozitívne, pretože podobne dopadla linka 10 v roku 1994 po obdobných skráteniach, až napokon bola zrušená z dôvodu nevyužívania, hoci táto vždy premávala okolo nemocnice i Perly.

 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: kvorka #69:
Snáď tentoraz bude zákonná lehota na zverejnenie dodržaná a bude ešte priestor na pripomienky, ak bude zverejnený návrh odlišný od pôvodného. Nuž, za 2€ jazda, to som zvedavý, no nekúp to.
Reakcia na: Agent007 #66:
Ďakujem za kompliment, ale dokonalý nie som.

vyhláška vykonáva zákon, ktorý ju na to zmocňuje (a len v danom rozsahu) a to 332/2023 nerobí. Takže sa nauč čítať a uznať, že mám pravdu. Ale to je tebe ťažké, ako vidím.

A ani po "starom" linka MHD žiadny sestmiestne kód nepotrebovala.
Reakcia na: Agent007 #66:
Tak potom ju neovláda mesto TN. A ďalšie v poradí. Aktuálna licencia má čísla 1 až 33 a 50.

Páni autori však vychádzajú z nejestvujucrho zákona a to by si mali uvedomiť
Reakcia na: kvorka #65:
Vyhláška hovorí, že číslo linky sa určí v dopravnej licencii podľa jednotného celoštátneho číselníka Ministerstva dopravy.

Predmetný celoštátny číselník hneď v § 1 uvádza, že kód linky je šesťmiestny.
Reakcia na: kvorka #65:
hmm, pan dokonaly neovlada legislativu... "Takže pekný vlastný gól."
Reakcia na: Vladimír #62:
§ 7 ODS. 3 vyhlášky (zjavne inak už neplatnej, kde vykonáva nejestvujucr ustanovenia) nič nehovorí o 6 miestnom čísle pre MHD. Tam číslo má len určiť poradie linky v MAD a odlíšiť od trolejbusov či električiek 😉
Reakcia na: draxter #61:
A ja by som sa ťa chcel spýtať, vieš kto ti dal tie tri mínusky? Lebo ja to zistiť neviem, ale nedali si ani námahu zistiť, že zákon 56/2012 nemá ustanovenie 10 ODS. 2!
Reakcia na: Vladimír #62:
Som rád že si ma doplnil a autorom ukázal platnú legislatívu.

Pokiaľ mám k dispozícii licenciu na MHD TN (tuším 2016), tak dávam za pravdu kvorkr, lebo sestmiestne čísla v nej nie sú.
Reakcia na: draxter #61:
Áno, je to vo vyhláške k danému zákonu č. 124/2012 Z. z. Medzičasom sa ustanovenia týkajúce sa verejnej dopravy presunuli zo zákona o cestnej doprave do nového zákona č. 332/2023 Z. z. o verejnej doprave. Vyhláška k tomuto zákonu by mala byť vydaná v najbližšom čase.

Princíp číslovania liniek sa však v pôvodnej ani novej legislatíve nemení. Šesťmiestne licenčné číslo podľa číselníka MinDop. Návrh novej vyhlášky už zreteľne rozlišuje pojmy číslo linky (to, čo je v licencii) a označenie linky (to, čo vidí cestujúci).
Reakcia na: TomoSK #60:
Kamarát, pozri ešte raz. Predmetný zákon § 10 nemá. Takže pekný vlastný gól.
Reakcia na: kvorka #59:
§10 ods. 2 zákona č. 56/2012 o cestnej doprave s tebou nesúhlasí.

To je asi tak, ako tebou spomínaný neexistujúci rozpor s legislatívou, ak by sa školské spoje označili na označníku pod jedným piktogramom. 🙂
Reakcia na: henko151 #56:
A vieš že nemáš pravdu?
Reakcia na: TomoSK #57:
"sa vydáva" je úžasná právna norma a druhá vec je že na navrhovanú linku 16 ste číslo s kade vycuckali? Hádam v CP budú čísla liniek a kód navajo
Reakcia na: kvorka #55:
Pravidelne sa oháňaš legislatívou, zákonmi, ústavou, tvrdíš, že by sme vám ako odborníkom mali ďakovať a akceptovať akúkoľvek vašu pripomienku (hoc ste o to boli vyzývaní a záujem ste nemali), no nevieš, že pre každú linku sa vydáva licencia so šesťmiestnym číslom. Úsmevné. 🙂
Reakcia na: kvorka #55:
Vieš, že každa MHD linka na SK ma 6 ciferné licenčné číslo, avšak cestujúcim sa zobrazujú na výveskách, informačných systémoch len posledné troj/dvojčíslie.

Pekne to môžeš vidieť v malých MHD prevádzkach: https://arriva.sk/files/nz/cp/mhd/nove-zamky/404010.pdf

Linka má licenčné číslo 404010, ale pre cestujúcich je označená ako 10.
A ešte, prečo má linka číslo "Linka 030037".... prečo nie jednoducho 7? Tieto maniere z čias ČSAD nie sú potrebné.
Reakcia na: Michal Mazánik #52:
Hlavne, že sa zase argumentuje že mám prehľad o všetkých mestách. Áno mám a dávam argument. Ten tvoj "nevidím dôvod" je však zlý - ak je to raz linka C, tak má to tak byť aj označené ako C. Či v cestovnom poriadku, či na zastávke.
Reakcia na: milan007 #47:
Inak ešte k tomuto. To, že sa ide navyšovať objem, vôbec nebolo dopredu isté. Absolvovali sme stretnutia s poslancami, opakovane s prednostom MsÚ, niekoľkokrát aj s najvyšším vedením mesta a až v nadväznosti na tieto rozhovory sa mesto rozhodlo vydať cestou skvalitnenia MHD vo forme navýšenia výkonov, a to napriek objektívne zložitej finančnej situácii samospráv. Takže by som bol nerád, aby tu vznikal dojem, že mesto nám povedalo: "Navrhnite si CP na ľubovoľný objem." Tie debaty o nákladoch na MHD boli často dlhé, náročné a každé jedno posilnenie sme si, samozrejme, museli obhájiť. Mám však pocit, že aj mestu ide úprimne o zlepšenie MHD a tak sa to podarilo.
Reakcia na: kvorka #50:
Nevidím dôvod, prečo by to v TN malo byť rovnako ako v Považskej Bystrici. Vedením školských spojov na jednej linke nič neporušíme, rovnako tak je možné spoje označiť pre prehľadnosť poznámkami A, B, C a D. Pre zaujímavosť, presne takto to riešia v Martine, kde sú všetky školské spoje licenčne vedené na linke 9: https://www.dpmmartin.sk/school-line

Mimochodom, v CP, ktoré sme zverejnili 27. mája, sú uvedené školské spoje, zdôrazňujem spoje, nie školské linky A, B, C, D. Draxter napriek tomu v článku jednoznačne hovorí o školských linkách, takže asi toľko k jeho "faktom".
Reakcia na: kvorka #50:
To je taký istý argument ako, že v Prešove sa nevypisujú na označník, tak prečo by to nemohlo tak byť v Trenčíne.

Osobne si myslím, že či budú alebo nebudú na označníku, tak aj tak pokiaľ budú dostatočne spropagované medzi žiakmi/rodičmi detí daných škôl ku ktorým pôjdu, tak si svoju cieľovku nájdu. Predsa len dochádzanie do školy sa nemení každý deň a väčšina detí chodí do školy každý deň tým istým spojom.