Kĺbak na L11 by bol zaujímavý lenže ako by sa v Kubrici vytočil. Ako tak poslednú dobu pozerám tak mi príde že aj krátke autobusy majú problém sa tam vytočiť.
Presne tak, linky 1,8,11 a 24 kĺbak potrebujú. A linka 24 celodenne celotýždenne.
Ak je tu vôľa na reformu, potom dávam do pozornosti, že spoje linky 22 by mohli jazdiť až do polnoci ako odvoz z vlakov na Juh. Ja len jedno ešte, žeby ste prebrali ako to je zo zvozmi vodičov. Tieto "nočné" spoje by totiž mohli byť verejné. A ešte jedna vec: spojenie Juh - Zámostie je v "a" bieda. Pritom do vozovne sú zjazdy vozidiel, žeby niečo mohlo ísť aj po 21:00 ešte... dnes po 19:30 nie je priame spojenie cez voľné dni.
Dúfam, myslím si, že by bolo naozaj nehospodárne nakúpiť 5 moderných kĺbových autobusov a následne z nich nechať jazdiť 4 a aj to len cca 8 hodín denne v pracovných dňoch. Úprimne, pri tej 7/17 v úseku cez nový most nie sú také vysoké počty cestujúcich, že by sa v sóle tlačili. Osobne by som harmoniky rád videl na L1 aj dopoludnia a poobede, večer a cez víkend na L24.
Jj, presne takýto odchod (23:40) som navrhol. Avšak od decembra nás pravdepodobne čaká zásadná zmena GVD, takže je teraz ťažké navrhovať CP. Ak by si takáto L22 našla svojich cestujúcich, tak to bude o to silnejší argument pre klasickú nočnú linku (napr. N8 so stanicou).
Je to škoda, lebo rýchly návoz/odvoz na 7/17 by mestu isto prospel, ale je to celkovo o tom, že tých 5 kĺbakov mesto vždy s dopravcom "zredukovalo" na 4, a odstavovali sa ešte ani poobedná špička neskončila...snáď sa kĺbaky budú od septembra využívať riadne a nie "zvykovo".
K tej 50: iste sú spoje od R potrebné. Treba operovať aj tým, že tu jestvujú aj zvozy vodičov (ak sa medzitým nezrušili) a pozrieť aj obehy vozov, lebo mi príde, že by taký odchod 23:40 (s poznámkou čaká na zmeškaný RR) by bol viac než vhodný na linke 22.
Linka 50 by mala mať svoj koncept, riadne byť začlenená aby n nej fungovali PCL, netreba žiadne špeciálne cestovné, ale aby ju ľudia používali. Lenže mesto dokázalo ľudí z nej len vyhnať, úprava po 2016 bola len logická, ktorá tu mala byť od začiatku. Ja si viem predstaviť, že nebude linka 50, ale napríklad N8 (so zachádzkou na stanicu samozrejme). Ale to chce odkomunikovať.
Jj, po optimalizácii v roku 2016 sa dalo aj po novom moste odviezť harmonikou (dnes jedine na prejazde), ale zdá sa mi, že to vydržalo iba do najbližšej zmeny CP v decembri, cca 4 mesiace.
ÚM argumentuje nízkou vyťaženosťou L50, čomu verím, pretože tá linka naozaj nebola nastavená konkurencieschopne. Snažím sa presadiť aspoň nové neskorovečerné spoje L22 s celotýždennou premávkou, ako prípoj od RR 719 z Bratislavy (príchod 23:32). Dnes po príchode posledného denného rýchlika nejde MHD ani na najväčšie sídlisko. Jasné, TN by si zaslúžil regulérnu nočnú dopravu, ale riešenie s L22 mi príde v krátkodobom horizonte reálnejšie.
Tak potom to vidím dobre, lebo viem že pred 4-5 rokmi som vídal na L7/17 kĺbaky viac.
Inak o neobnovení nočnej linky ste nemali na komisii nejakú poradu? Je to pre krajské mesto riadna hlúposť odkázať ľuďom, že jazdite taxíkmi. Primátor sa dušoval, aby ľudia presadli do MHD, ale ani sa nezahustili spoje, vozový park skapal (ešteže ide nový dopravca) a teraz, hoci de leto (diskotéky, centrum ožije, akcie, koncerty, kino...ale nočák nem. Paráda. Pritom je to marginálny náklad na celej MHD a ak sa vodičom robí zvoz, tak je to len o tom, aby tieto spoje boli verejné.
Fotka u mňa isto nie, venujem sa foteniu železnice, autobusom nie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Michal Mazánik
Jj, presne takýto odchod (23:40) som navrhol. Avšak od decembra nás pravdepodobne čaká zásadná zmena GVD, takže je teraz ťažké navrhovať CP. Ak by si takáto L22 našla svojich cestujúcich, tak to bude o to silnejší argument pre klasickú nočnú linku (napr. N8 so stanicou).