Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: syko #9861:
1. v TN to nebude fungovať ani po výbere toho výpalného za parkovanie
2. môže = nemusí = svojvôľa, pri existujúcich zmluvách už vidím môjho prenajímateľa, ako mi uteká z Washingtonu udeliť súhlas na nejaké prihlúple parkovanie
3. opäť diskriminácia - čo koho do toho, na aké účely používam auto? A ak ho mám na lízing, nie som vlastník ? A keď ho mám v nájme....a pod.
4. Nebývam na Juhu I, kde mesto postavilo parkovanie, čo nebude ani spoplatnené (lebo južania majú väčšinu a hneď by vedenie mohlo aj skončiť), ale na Sihoti I, kde nič nepostavili a idú ma zdierať, pričom rezidentom som podľa bydliska a nie podľa vlastníctva. Dane nie sú ekvivalentné plnenia inak, takže toto ani nespomínaj, tu ide o výber na vopred neurčené použitie.

Summa summarum: PAMFLET! Rovnako ako pôvodný prístup k MHD, ktorý sa zmenil len vďaka pár zanietencom a pár schopným ľuďom (milan005,draxter,Richard,....), čo ale nestačí. Zato vymýšľať až sa z kečky parí nad tým, ako zodrať ľudí, to áno, tam aj nemožné vymyslíme. Ale ako zabezpečiť aspoň 3 spoje do hodiny na Juh I, nad tým si palice nelámu ?
Reakcia na: kvorka #9859:
1 Ja netvrdím, že prokurátor nemá pravdu. Možno má. Potom sa však s verejnou dopravou môžeš rozlúčiť, lebo mestá o veľkosti Trenčína, ktoré sú nastavené na automobilovú dopravu, spravidla nemajú funkčnú verejnú dopravu.

2 Nájomca s trvalým pobytom, keď už získal od majiteľa bytu podpis k súhlasu s jeho trvalým pobytom, si môže dohodnúť podpis k súhlasu so získaním parkovacej karty na svoje auto. Keď nezíska, môže si prenajať aj garáž alebo si nájsť lepšieho prenajímateľa.

3 Vo VZN máš aj podmienku vlastníctva auta resp. preukázania jeho používania na súkromné účely.

4 Miestnymi daňami a poplatkami by som sa neoháňal. Vezmi si to nové parkovisko na Saratovskej nad cintorínom - 37 miest za zhruba 80.000 €, v prepočte cez 2.000 € na miesto. Stihne zaplatiť jedná domácnosť s jedným autom takú sumu na miestnych daniach a poplatkoch za menej rokov, než dané miesto bude nutné zrekonštruovať? Mínus dažďová voda, obnova značenia a zimná údržba?
Reakcia na: S499.1023 #9858:
presne tak!
Reakcia na: syko #9857:
norma nehovorí o tom, že len taký počet, ale minimálne taký počet. Jednak je to ale predpis odporúčací, jednak na úseku stavebnom a jednak ľudia bývajú aj v nájme úplne bežne - takto však nebudú mať možnosť možno ani vôbec kúpiť kartu, hoci budú mať trvalý pobyt. A to je situácia tisícov ľudí v meste! Takže prokurátor má pravdu. Po ďalšie, akože vlastníctvo bytu je čo za podmienku? Snáď vlastníctvo auta, nie? Takže ak mám byt, kúpim si aj tri karty, hoci auto nemám. Ale ak mám aj tri autá a byt nie, nič nebude? To mi príde nedomyslené. Pritom miestne dane (poplatky) platíš aj od trvalého pobytu aj od vlastníctva bytu. Takže nájomca s trvalým pobytom platí rovnako mestu ako vlastník, ale tu je diskriminovaný.
Reakcia na: syko #9857:
Sú tisíce bytov, pri výstavbe ktorých sa projektovalo jedno parkovacie miesto na desať bytov. Mali by teraz vydať rezidentskú kartu len každému desiatemu vlastníkovi bytu? A ktorému? A čo ak mali byt manželia v BSM, rozviedli sa a každý z nich má teraz v tom byte vlastnú domácnosť s vlastným autom? Podľa mňa je väzba rezidentskej parkovacej karty na vlastníctvo alebo súhlas majiteľa bytu hlúposť. Rezidentská karta predsa nezakladá nárok na parkovacie miesto, len právo ho použiť do dosiahnutia kapacity parkovacích miest.
Reakcia na: kvorka #9856:
To s tými cenami mi príde ako nejaká blbosť zo strany prokurátora. Podľa aj teraz platných noriem v princípe môžeš mať aj viacizbový byt, v ktorom môže pohodlne žiť viacero dospelých osôb, avšak pri jeho výstavbe bolo na tento byt vytvorené len približne jedno parkovacie miesto. Nehovoriac o staršej zástavbe, kde v čase kolaudácie sa na celú bytovku častokrát počítalo s jednociferným počtom parkovacích miest.

Čiže ak by mal prokurátor pravdu v tom, že rozdielna cena ďalších parkovacích kariet na jeden byt je diskriminačná, potom implikuje povinnosť mesta a stavebníkov (do)budovať taký počet parkovacích miest, aby mohol každý dospelý obyvateľ LEGÁLNE zaparkovať. Keďže bez takejto implicitnej povinnosti ťa miesto ceny diskriminuje norma.

Ešte k tomu predbiehaniu v Košiciach, kde boli synovia v žiadaní rýchlejší než otec; podľa Trenčianskeho VZN potrebuješ preukázať vlastnícky vzťah k bytu alebo súhlas vlastníka bytu s vydaním rezidentnskej parkovacej karty...
dávam do pozornosti VZN o parkingu v TN: http://www.trencin.sk/tmp/asset_cache/link/0000310894/vzn10_2016_%FApln%E9%20znenie%20.pdf

a tiež protest prokurátora v Košiciach, ktorý bol daný proti tamojšiemu systému spoplatnenia. Ak má niekto záujem (a potrebné znalosti - draxter?), môže to využiť aj tu ? :
http://kosice.korzar.sme.sk/c/20358982/platene-parkovanie-v-kosiciach-dostalo-ranu-prokurator-podal-protest.html

- rovnako je v TN protizákonné minimálne v cenách a... (viď článok)

Richard: čo povieš na toto, hm?
Reakcia na: Marek6283 #9854:
mne by stačilo, keby sa pohlo rozumom najprv než sa vymyslí nejaká kokohovadina ako je zrušenie Legionárskej. A najmä, ak je zmena dlhšia než týždeň, trval by som povinne na zmenách v hláseniach i výlukovom cestovnom poriadku, ktorý by mal byť tak ako v BA na farebnom papieri, aby bolo hneď vidno že na danej linke je niečo inak ako obvykle. Ale to chcem od TN zjavne moc....
Reakcia na: capaCity #9853:
Ta bratku opravim -ako perfekcionistovi by sa Ti malo pacit aby to nahlasilo este na zastavke kym su dvere otvorene 😉 aby dotycny vedel ze co bude kym moze vybehnut von alebo ostat dnu...no nie?! Ked bus prichadze na zastavku,ohlasi ju,mensia odmlka a hlasilo by dalsiu,podla mna by to bolo uplne vymakane....
Reakcia na: MinoSUN-55 #9852:
Mne ako perfekcionalistovi by sa páčilo, keby za Dolným Šiancom/nemocnicou rovno ohlási >>nasledujúca zastávka: Braneckého
Reakcia na: MA MHD #9851:
Dnes som išiel L1 z Juhu a nehlási ju. Za kruháčom zo Soblahovskej sa ohlási nasledujúca zastávka a za tým prázdno. Keď prídeme k Legionárskej, len to spraví ten krátky zvuk zastávky a nepovie ju. Ďalej hlási tak ako má, nasledujúca zastávka Braneckého.
Pridávam ešte pozitívnu správu.

Obrátil som sa pred viac ako týždňom na SAD Trenčín a. s. s požiadavkami (myslím, že som to tu aj spomínal) na:
- úpravu lajdácky aktualizovaných označníkov (pridával som sem aj foto z Kubrej, nekvalitne je to aj pri Merine či v Optovej a v Záblatí)
- opätovnú úpravu hlásenia zastávok (Záblatie-nadjazd, Záblatie-cintorín, Priemyselný park a Priemyselný park II)
- spomínal som aj niekoľko ďalších vecí

Keďže SAD neodpovedala, obrátil som sa na útvar dopravy so sťažnosťou na komunikáciu s SAD a poslal som im aj kópiu pripomienok pre SAD.

A teraz konečne k podstatnému, teda k odpovedi útvaru dopravy:
Dobrý deň,
vopred Vám ďakujem za postrehy, ktoré ste poslali. Budeme ich tlmočiť na SAD. Momentálne je no prevádzka v skúšobnej lehote. Ohľadom hlásenia konečných zastávok budeme problém riešiť s dopravcom.
S pozdravom
Ing. Miloš Minarech

Táto odpoveď mi dáva nádej na nejaký ten posun vpred. Tak uvidíme.

Mimochodom, dnes je už zrušená zastávka Legionárska smer Sihoť a keďže som teraz mimo TN, tak som sa chcel opýtať, či neviete ako dopravca vyriešil hlásenie tejto zastávky? V minulosti keď sa opravovali zastávky (2013) tak hlásenia upravil na základe zmien. Tak či niekto neviete, ako je to teraz?

A záverom chcem poďakovať administrátorom za nové fotky autobusov a zároveň poprosiť, či by sa to dočasné zrušenie Legionárskej nedalo nahodiť aj sem na web?
Ďakujem.
Reakcia na: Richard Ščepko #9846:
Vynikajúce! Tlieskam ?
Ale, predsa len by som navrhol toto:

1) Pri zastávkach prvej kategórie:
- miesto zastávky Inovecká dať zastávku zastávku Inovecká, stred (frekventovanejšia, stred sídliska, blízko prestup na PAL)
- pri zastávke Braneckého nechápem ten otáznik. Pretože táto zastávka by určite mala patriť do prvej kategórie.
- do prvej kategórie by som zaradil aj zastávku Zlatovská, prípadne Zlatovská, SAD smer mesto
- okrem CP a mapy by som dal do prístrešku aj napr. cenník, schému nástupu a výstupu...
- doplniť zastávku Dolný Šianec (opäť frekventovaná, prestup na PAL)
- doplniť zastávku Saratovská-pri parku smer mesto (veľmi dobre vyťažená)

2) Pri zastávkach druhej kategórie:
- vypustiť zastávku Zimný štadión (tá je predsa v prvej)
- okrem spomenutých príkladov by som sem určite zaradil aj všetky zastávky na Sihoti (okrem zimného štadióna), Juh III, Saratovskú-ZŠ, Inoveckú, Záblatie-pošta, Záblatská, Detské mestečko, Istebnícka, Old Herold, zastávky v úseku AS - Kubrá, námestie a aj zast. Kubrá-kyselka, Opatová-Niva, Opatová-námestie, Opatová-Maják
- navrhol by som sem doplniť aj zastávku Jána Zemana (prípadne Karpatská). Predsa len sú to zastávky na sídlisku a nechať obidve v III. kategórií (bez mapy, bez prístrešku) mi príde nedobré. Aspoň jednu (odporúčam teda J. Zemana) by som presunul do druhej.

3) Pri zastávkach tretej kategórie:
- keď sa tam nedávajú prístrešky, navrhol by som doplniť požiadavku aspoň na jednu lavičku (nech si človek môže aspoň sadnúť, položiť tašku...). Je dôležité, aby to boli lavičky so sektorovým sedením (aby tam nespávali bezdomovci).
Reakcia na: capaCity #9847:
Tuto som to zle formuloval.
Prístrešok navrhujem osadiť na zastávku Zlatovská, nákupné stredisko smer Zlatovská, SAD z toho dôvodu, že tu zastavujú aj spoje MHD smerom do Záblatia, Zlatoviec, na Juh (linka 17), do Priemyselného parku a dosť veľa ľudí tu zvykne nastupovať a nie je sa kam schovať pre dažďom a pod.

Naviac, zastavuje tu aj niekoľko spojov PAL smer NMNV, Štvrtok, Horná Súča...
Reakcia na: Richard Ščepko #9846:
Rišo, super. Možno by som ešte doplnil, aby tá obdĺžniková dlažba ideálne nemala skosené hrany, čo by zjednodušilo údržbu (horšie by sa tá špára zanášala bordelom a burinou). ?
Reakcia na: MA MHD #9843:
Ad. 12- Zlatovská, nák. stred.- je potrebné doplnenie, keď tam nezastavujú žiadne linky MHD?
Chcel by som vás veľmi pekne poprosiť o prezretie si materiálu k štandardizácií zástávok MHD v Trenčíne. Je to súbor zozbieraných podnetov hlavne z tohto fóra a doplnených o niektoré moje veci. Identický materiál som prezentoval na Komisii životného prostredia, dopravy, investícií a územného plánovania. Tam bol odporučený na ďalšie pripomienkovanie Útvarom dopravy a SAD Trenčín.

Ide o pracovnú verziu, nejde o nič záväzné. Chýba tam norma STN pre definovanie zastávok, ktorá sa tu preberala naposledy.

Budem rád za každý nápad. Buď tu, alebo na richard.scepko@gmail.com

Ďakujem!
Taký TNISD (Trenčiansky integrovaný systém dopravy) by bol super.
Reakcia na: MA MHD #9842:
Problém so 14 by som videl v tom, že obec Zamarovce po osamostatnení od Trenčína pred štvrťstoročím nemala záujem na prevádzkovaní MHD. Môže byť, že za tie roky sa tam počet obyvateľov zvýšil, ale dosť pochybujem, že títo sa tam sťahovali so zámerom využívať verejnú dopravu.

Toto by asi bolo lepšie, ak by sa VÚC zobudil a urobila by sa zmena organizácie prímestskej dopravy. Niečo v štýle ako v špičke spoj raz za hodinu zo Súče cez Skalku (druhý zo Súče v preklade cez Hrabovku) a do prekladu spoj z Nemšovej (a do prekladu využiť vlaky a spojenie po Tr. Teplú alebo N/DCA odkiaľ by v špičke do TN išlo niečo každých 15-20 minút)...
Po prehodnotení pridávam upravený zoznam na osadenie prístreškov - ich počet je rovnaký ako v predloženom zozname z MsÚ:

1. Gen. Svobodu – 2 zastávky – výmena staré za nové
2. Legionárska smer Juh – doplnenie druhého prístrešku plus zabezpečenie výhľadu z prístreškov na prichádzajúce vozidlá. Teda predstavujem si to tak, že zo súčasného sa jedna reklama odstráni a dá sa tam len klasická sklenená stena a panel s reklamou sa presunie do nového, ktorý sa osadí zhruba 10 metrov od súčasného, tak aby nezavadzal vo výhľade on. V novom prístrešku sa samozrejme musí taktiež zabezpečiť výhľad na prichádzajúce vozidlá.
3. Jána Zemana - doplnenie
4. Sihoť – Žilinská - obojsmerne - doplnenie/výmena 2 zastávok – komunikácia s ŽSR
5. Kubranská, BILLA - doplnenie
6. Zlatovská ul. – dvojzastávka na ostrovčeku pri Janáčkovi
7. Istebnícka – pri bývalom kul. dome 1 - osadiť na zastávku smer Kasáresnká
8. Kasárenská/Majerská – pri autoservise IBA smer Detské mestečko
9. Záblatie, cintorín - výmena starého za nový
10. Hanzlíkovská ul. – výmena starej za novú
11. Hanzlíkovska – nové zálivy – Záblatie, nadjazd – rozšírená komunikácia do Záblatia IBA 1 smer mesto
12. Zlatovská, nákupné stredisko - doplnenie
13. Záblatie/Rybáre – zmena zastávky starej za novú
14. Legionárska smer Sihoť bez reklamy možnosť zmeny zastávky s reklamou (opäť je potrebné reklamu doplniť tak, aby nebránila vo výhľade)

Vďaka tomu, že som zrušil zbytočné osádzanie prístreškov na zastávkach Kasárenská a Záblatie, nadjazd každým smerom ale ponechal som prístrešky vždy iba na frekventovanejšom stanovišti, môžu byť prístreškami vybavené ďalšie 2 iné zastávky (viď. návrh). Ďalej som niektoré prístrešky poprehadzoval (teda dostanú sa na viac frekventované zastávky - napríklad miesto Ľ. Stárka na Kubranskú, Billa a pod.)

Panel s reklamou som navrhol doplniť na Legionársku smer Sihoť, nakoľko je to frekventovanejšia zastávka, kde osvetlenie prístrešku reklamou ocení viac ľudí a aj euroAWK - viac ľudí uvidí ich reklamy.

Na Legionárskej smer Juh som iba doplnil podmienku na zabezpečenie výhľadu z oboch prístreškov (súčasného aj nového).

Richard aj ostatní, čo poviete?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.