Za otoč považujem akékoľvek miesto, kde sa otáčajú autobusy a potom ten otoč môže byť vhodný alebo nevhodný z prevádzkového hľadiska.
Spôsob, ako sa otáčali spoje L3 v Orechovom mi je známi. Viem, že je to nevhodné riešenie ale ako inak to tam vieš vyriešiť? Obnoviť MHD do obce Zamarovce? Ja by som bol za, ale o tom môžeme asi iba snívať.
Lenže, ja sa okrem prevádzkovej snažím prihliadať aj na tú stránku z hľadiska cestujúcich. A je pravda, že záujem tam je (to potvrdzujú otázky a odpovede a aj ľudia, s ktorými som o tom prehodil 2-3 vety na zastávke, keď sme čakali na PAL do mesta). Okrem toho, aj tá dochádzková vzdialenosť na zastávku Istebnícka je dosť veľká.
Návrh na zrušenie obsluhy Orechového (ešte v cp DIC) sa kritizoval aj tu v článku "Mestom Trenčín navrhovaná organizácia zmien MHD pod drobnohľadom", píše sa tam: "Na obsluhu mestskej časti Orechové sa v návrhu asi „zabudlo“ – nie je tam navrhnutá žiadna linka ani zachádzka."
Preto sa pýtam, či je to tam tak hrozné, že to treba riešiť takto radikálne, alebo či keby sa na uvedených častiach ulíc upravilo dopravné značenie (zákaz státia - zvislé aj vodorovné) na oboch okrajoch, či by sa to dalo prejsť?
A áno, viem, že sú tam aj PAL spoje, ale napríklad cez víkend sú tam veľké medzery medzi odchodmi a jazdia iba na AS. Pričom MHD by ľudí doviezla do mesta, k nemocnici a na Juh, prípadne do OC Laugaricio a pod.
Od počiatku to bolo také rýchlokvasené riešenie po tom, čo sa zrušila 14-tka využívajúca otoč KD Zamarovce. Podľa mňa dnes nevhodné riešenie obnoviť to, najmä po tom, ako je linka 3 a 13 využívaná na novej trase.
Dnes opäť 4 aj 11 veľmi plné, obe mávali meškania 2-5 minút, autobusy na 4 sa dokonca nestíhali obracať, napríklad vozidlo, ktoré malo vykonať spoj o 13.40 z Juhu prišlo na konečnú na oneskorenom spoji linky 4 z mesta až 4 minúty po odchode vyššie spomenutého spoja 13.40 v dôsledku čoho meškal už z východzej zastávky 5 minút a ďalšie asi 2 minúty pribudli kvôli množstvu cestujúcich na Saratovskej, pri parku.
Podobne to bolo viackrát.
Budem situáciu sledovať zajtra aj v utorok a znovu aktualizujem.
------
Orechové: je tam problém so šírkou komunikácie alebo s nezodpovedným parkovaním? Lebo komunikácia mi príde široká dosť, takže pokiaľ je to iba kvôli parkovaniu, tak mi príde dosť blbé zrušiť kvôli tomu celú konečnú! To za 1-2 roky budeme potom rušiť aj Saratovskú a pod. (lebo aj inde sa nezodpovedne parkuje).
Nech sa tam vždy 15 minút pred obratom linky postaví mestská polícia a ľudia si hneď odvyknú od parkovania v otoči.
11 je hviezda dlhodobo,aj kapacitne super,vcera,dnes az do 2.11. pre harmoniku iste vhod.
Orechove: neni kde tocit bus,sme sa ani s nakladnym nevytocili minule.
Tak, a potvrdilo sa čo som písal v príspevku, na ktorý teraz reagujem:
- linka 11 dnes veľmi plná, išiel som viackrát, napr. v spoji s odchodom o 16.01 z ul. Legionárov som stál väčšinu trasy nalepený na zadných dverách. Samozrejme, väčšina ľudí vystúpila na Saratovskej, pri parku a išla na cintorín. Podobne som cestoval napríklad aj 11 o 11.00 smer mesto (aj keď tam bolo trošku menej ľudí). Ostatné spoje a aj štvorka tiež citeľne plnšie.
Takže odbor dopravy sa opäť len vyhováral, nakoľko kĺb na linke 11 by dnes význam mal. Zajtra informácie aktualizujem.
------------------------------------------------
Bol som pozrieť aj do m. č. Orechové. Podarilo sa mi rozprávať s domácimi o zrušení zastávky Orechové, Vlárska. Musím povedať, že ľudia sú tam veľmi nespokojní, viacerí posielali podnety a hovoria, že trojka v Orechovom bola využívaná a mala by sa vrátiť.
S týmto názorom na základe svojich jázd ešte pôvodnou linkou 3 súhlasím aj ja, prešiel som sa otočkou a v čase mojej návštevy by tade autobus prešiel. Pridávam foto:
------------------------------------------------
No a na záver pridávam foto zast. Legionárska po skrátení
K téme posilnenia dopravy na cintorín Juh:
"Počas sviatkov všetkých svätých sa neuvažuje o zvýšení a posilnení spojov, nakoľko v minulosti boli posilnené a jej vyťaženosť bola skutočne nízka. "
Ing. Miloš Minarech
referent dopravy
---------
Takže tak. Už sa teším na preplnenú 11, pričom spoje na Juh I už jazdili plnšie aj dnes a to ešte nezačal najväčší nával a samozrejme, jazdilo sa podľa "x". Zajtra bude ľudí určite viac a spojov menej, takže to bude "zábavné". ?
Napísal som ešte reakciu v zmysle, že nemôžme tento rok porovnávať s rokom 2009, či kedy to posilnili naposledy a hlavne, že ak chceme prilákať ľudí, musíme reagovať na aktuálne požiadavky. Spomenul som aj to, že minulý rok jazdili bežné spoje preťažené, a teraz je spojov menej a tak.
Na toto zatiaľ reakciu nemám a už ju vlastne ani netreba, keďže je už na to neskoro.
Ak si dobre spomínam, tak nedalo. Sa mi zdá, že dopraváci boli proti.
K tej mape. Nie je to ešte isté. pôvodný návrh bol vo vitríne s vytlačenou schémou. Chcel by som, aby to bolo predsa len reprezentatívnejšie. Hráme sa tu na krajské mesto, ale niekedy sa chytám za hlavu.
Komunikujem o tom s úradom, tak snáď sa podarí nájsť kvalitatívne vyhovujúci kompromis.
Vozidlo=autobus musi ist kusok rovno aby bolo vyrovnane ,nie hned pristavit zo zakruty,inak nikdy nebudu vsetky dvere zarovno chodniku!!! Dakujem za porozumenie,no uz by som danu zastavku nedaval prerabat,no na novo budovanych na to treba mysliet!!!
Ja som sa o zrušení zastávky Legionárska bez náhrady dozvedel včera. Podľa všetkého ju napriek snahe nebolo kam umiestniť (naozaj to neviem posúdiť). Čo viem posúdiť, že bude veľmi chýbať.
Mapa liniek MHD bude do prístreškov doinštalovaná v koncom roka. Navrhol som, aby sme vytipovali aspoň jednu frekventovanú zastávku a skušobne ju otestovali (reakcie, poškodenie a pod.). Po ujasnení detailov uchytenia by mala byť osadená pri gymnáziu. Aj 2-3 týždne môžu poskytnúť aspoň určitú spätnú väzbu, akou cestou sa vydať.
Iné novinky nateraz nemám.
BTW: Kvorka - vďaka, ten článok poznám, ale úplne som na to zabudol. Vďaka! Dokonca poznám aj niektoré z tých zastávok v Devinskej. Inak jeden z obrázkov som mal použitý vo svojich predvolebných novinách k téme debarierizácie zastávok. Sklamaním je, ako málo sa toho za tie 2 roky podarilo. Ešte viac ma mrzí, že je to len individuálna partizánčina bez systematického aplikovania.
Je to mimo špičky, takže lepšie jak nič - cez C III by to ozaj bolo lepšie. Problém je aj v tom, že tento spoj nadväzuje na žiadny vlak (nerobí prípoj od vlaku). Preto som ho navrhol viesť už o 10.20 (prípoj od vlaku 10.13) a zmeniť trasu cez C III.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MicKys