Aká je v TN potencia neviem, ale čo mám kamaráta Trenčana, tak sa nikdy nesťažoval a Viagru nekupoval. Ale potenciál by bol vysoký, keby sa podchytil.
Na druhej strane Zločinecká sa bude chcieť voči podlému a neslovenskému ŽltoZlu vymedziť tým, že ich všetky dve IC budú rýchlejšie, než ŽltoZlé, tak vypustila Trencsén.
Pretože komerčná cena IC vlakov veľmi znevýhodňovala krátke cesty, takže ako do Bratislavy, tak do Žiliny sa vyplatilo obetovať pár minút a ísť obyčajným rýchlikom. O Žltozlo ale záujem je, nie?
Sme krajské mesto, to je pravda, ale mám veľmi dobre odsledovaný záujem ľudí o IC vlaky spoločnosti ZSSK v Trenčíne a kým jazdili, a stáli aj u nás, záujem bol veľmi veľmi nízky. Často IC zastavilo kvôli 1-2 cestujúcim.
Dôvodom zastavovania v TT asi nebude preprava BA - TT ale TT - KE.
A čo sa týka rekonštrukcie, hovoril som to už dávno, keď začalo naťahovanie okolo rekonštrukcie, preložky, búrania pľuvárne - ak majú všetky osobné vlaky v TN zastavovať, netreba zvyšovať rýchlosť a ak tam nemajú zastavovať, tak zvyšovanie rýchlosti nie je v záujme mesta Trenčína a mali kopnúť ŽSR do riti, nech si VRT-ku stavia po druhom brehu Váhu.
IC vlaky, ktoré ZSSK obnoví od decembra, NEBUDÚ stáť v TN ? Hlavne, že zastavia v TT (nič proti, ale to sa vlak ledva pohne z BA a už stojí, pričom frekvencia Os, RR a R na tomto úseku BA-TT je asi top v rámci Slovenska). Dúfam, že vedenie mesta zalobuje - predsa kvôli rýchlosti sa nám rekonštruuje trať, a aj v odôvodnení presmerovania trate to bolo. Teraz mesto rozkopali, ale IC mesto obídu?
Inak dostali sme návrh rozpočtu na budúci rok. Pre rekonštrukciu Mierového námestia (cca 3,2 milióna eur), zostane na investície do zvyšku mesta 600 000 eur (150 000 eur pre každú mestskú časť). Toľko stálo približne vyasfaltovať Ulicu J. Zemana. To len pre predstavu, čo sa dá za túto sumu realizovať. Prípadne vybudovať úplne nové detské ihrisko na Karpatskej ulici pri hrádzi (pre malé a stredné deti do cca 12 rokov + vodné prvky). Chodník do Nozdrkoviec v šírke 2m od zastávky MHD po začiatok Nozdrkoviec je odhadovaný na cca 50 000 eur. Cyklotrasa od kruhového objazdu cez Soblahovskú až po cintorín je odhadovaná na 180 000, prebiehajúca rekonštrukcia Olbrachtovej ulice je narozpočtovaná na 245 000 eur. To len pre predstavu.
Fakt to nerád píšem, ale je naozaj malá pravdepodobnosť, že by niekoho napadlo podporiť seriózne rekonštruovať akúkoľvek významnú zástavku MHD na území mesta. Jedinou možnosťou je tlačiť to cez hokejistov, futbalistov alebo cez určitú "vyvolenú" skupinu. Tí sú v presadzovaní svojich záujmov podstatne efektívnejší (čo nie je ich chyba, problém je na opačnej strane).
Ešte k tomu kasseláku. Ak by sa tu vytvorila určitá "sila", ktorá by bola ochotná a schopná aspoň raz za čas koordinovane postupovať, som presvedčený, že by sa dali niektoré veci posunúť.
Pred pár rokmi, keď ŽOS Vrútky vystavila na MSV v Brne svoju "vlajkovú" loď v podobe vozňa 2. triedy, spojili sme sa na servery vlaky.net a zaslali ZSSK niekoľko emailov. V nich sme žiadali jediné. Aby sa to sériovej výroby dostali dvojzásuvky pre každé sedadlo vo vozni (v prototype boli len na začiatku a na konci vozňa).
Pod týmto tlakom ZSSK ustúpila a dnes sú štandardom. Kto pozná trochu vozne Bmpeer, vie o čom vravím. Tu je spomínaný prototyp ešte v Brne na MSV:
Prečo to píšem. Lebo ak by sme 5-6-7 poslali email s rovnakou otázkou na investičné oddelenie, boli by minimálne prekvapení. Plus nejaký dotaz do Otázok a odpovedí, plus moje otázky cez interpeláciu na mestskom zastupiteľstve, dotaz cez VMČ a pod. A ignorovať to, už by bola predsa len odvaha.
Tu sa chcem poďakovať Draxterovi!
Preto som sa pýtal, či sa táto skupina nejak stretáva a vybehne aspoň raz za pol rok na pivo. Ja to fakt už sám nedávam... A je mi úplne jedno, či to tu číta nejaký vysoký úradník alebo niekto z vedenia mesta. Aby som v 21. storočí chodil a už fakt roky bojoval s mentálnym nastavením kompetentných je už aj na mňa priveľa.
Ak by vyššie napísané vety niekomu dávali zmysel, môže priložiť ruku k dielu. Slušnou formou nič nepokazíme, ak sa budeme pýtať vedúceho:
Skutočne neuveriteľné čo sa v tomto meste deje. Mesto investuje do parkovacej politiky takmer všetko, čo sa získa výberom poplatkov za parkovanie. Jediný nízko-podlažný kĺbový autobus sa už viac ako rok nepohol z vozovne. Polovica zastávok je tesne pred rozpadom. Vývesky vyzerajú tak, že k nim bude treba za chvíľu návod na rozlúštenie. Každý rok sa aspoň s jednou zastávkou niečo deje, ale kasseláky sa nedávajú nikde. Keď človek posiela pripomienky na SAD, odpovedi sa nedočká. Keď napíše mestu, tak sa nič nevyrieši. Dopravca bol schopný prepísať názov zastávky Soblahovská, rázcestie na Dolný Šianec až tento víkend (2 mesiace po zmene). Hlásenia na priebežných konečných stále mätú cestujúcich. Na niektorých označníkoch sú údaje aktualizované tak, že to pripomína abstraktné umenie.
A potom sa divme, že prečo za posledných 8 rokov poklesol počet cestujúcich o rekordných 22%, zatiaľ čo napríklad v menšej PB sa tešia z nárastu.
Každému, kto si dáva námahu a rieši napríklad aj túto zastávku držím palce v doriešení problému! ?
---------- Správa poslaná ďalej ----------
Od: Richard Ščepko
Dátum: 3. októbra 2016, 9:48
Predmet: Oprava zastávky Zlatovská
Komu: "Lisáček Benjamín, Ing." , Ján Korienek
Kópia: "Ing. Miroslav Sádecký" , Tomas BAHNO , vladimir poruban , Robert Hartmann
Dobré ráno,
v piatok som si všimol, že pracovníci Ciest Nitra menia nie len povrch chodníka, ale zasahujú aj do zastávky Zlatovská (smer Centrum).
Spolu s výmenou povrchu sú vymieňané aj obrubníky. Musím napísať, že povrch bol naozaj zničený a jeho výmenu oceňujem. Na druhej strane treba povedať, že deštrukciou prispeli hlavne parkujúce autá priľahlej predajne.
Pýtal som sa pracovníkov, kto dal impulz na opravu, neskôr som volal s pánom Zbyňovcom (hlavný stavbyvedúci). Ten sa mi snažil vysvetliť, že vzhľadom na parkovisko vedľa zastávky nie je možné osadiť kasselský (bezbariérový) obrubník. Bol som sa tam pozrieť ešte v sobotu a nesúhlasím.
Pravdepodobne by naozaj nešlo o "plnohodnotné" pokrytie obrubníkom v celej svojej dĺžke, no ak by boli pokryté aspoň prvé 2 dvere vozidla MHD, bol by to rozhodne posun v tejto problematike.
Ak to zhrniem:
1. Ide o jednu z najfrekventovanejších zastávok v Zámostí. Prechádzajú ňou všetky linky.
2. Vyťaženosť aj v sedle býva celkom slušná, o špičkách nehovoriac.
3. Pokrytie obrubníkom aspoň 1. dve dvere by postačovalo aj pre najfrekventovanejšie vozidlá Crosway LE v dĺžke 12m (https://imhd.sk/tn/popis-typu-vozidla/427/Irisbus-Crossway-LE-12M).
4. Kasselské brubníky nám pre jednu zastávku "hnijú" už niekoľko mesiacov v areály MHSL. Takže by sa nemuselo čakať na dodávku, šlo by len o presun vrámci mesta.
5. Pravdepodobne by osadenie obrubníka znamenalo zvýšenie zastávky MHD. Z realizačného pohľadu mierna komplikácia, na druhej strane nejde o zastávku na periférii.
6. Autá (v tomto prípade tie parkujúce) sú opäť prednejšie, ako ľudia využívajúci MHD. Pritom som si istý, že riešenie existuje pre obe strany.
7. Ak sa teraz nezasiahne, na dlhé roky prišli cestujúci na tejto zastávke o možnosť kvalitnejšie, pohodlnejšie i rýchlejšie cestovať.
Ak je cieľom ma znechutiť v tejto problematike, tak musím priznať, že sa Vám to celkom darí. Opäť sa mi potvrdzuje, že v tomto meste chýba systém a reálny záujem. Je nemysliteľné, aby som pri každej oprave/rekonštrukcii riešil každú jednu zastávku individuálne. Bohužial nejde len o zastávky MHD...
Posielam jeden príklad kasseláku z Plzne. Je to minimalistické riešenie, keďže po oboch stranách obrubníka sú výjazdy z dvorov. No aj tak ich to neodradilo od debarierizácie zastávky. Aj takéto riešenie umožňuje pohodlný nástup mamičiek s kočíkom, starým ľuďom a komfortnejší nástup invalidného vozíka do vozidla.
Rozdiel je len v tom, že tam sa chce hľadať riešenia. Je pre mňa neuveriteľné, že musím v 21. storočí už niekoľko rokov tlačiť mesto a zodpovedných úradníkov k bezbariérovým riešeniam.
V prílohe posielam navrhované riešenie pre kasselák a stav z piatka a soboty.
@Tomáš + Vlado: ak máte záujem sa tým zaoberať, tak to skúste prosím riešiť. Podľa mňa to stojí za energiu pre vyššie uvedené argumenty.
a doteraz tam bolo čo v mieste kde je ten sklopený? Veď stavebný úrad je mesto, tak malo nájsť riešenie a stanoviť podmienky. Dopadne to ako Olbrachtova a vjazd jedného majiteľa cez chodník proti logike.
akože kasselák je problém, klasický socialstický prudký môže byť? To je argument hodný idiota kto to napísal.? ? ? Jdu blejt velebnosti...
Neznalosť miestnych pomerov, neochota oprášiť šedú kôru a práca, za ktorú by sa nehanbil súdruh 4. päťročnice v roku 2016. Krásny Trenčín. Ale ako sa hovorí - aký pán, taký krám.
Richard: je to sila, oceňujeme však tvoju snahu. Budem sa na to pýtať podľa 211-tky. Odpove´d zverejním na imhd!!!
Rišo, napríklad posunúť o pár metrov "vpred" zastávku... Som na to práve minule pozeral, fakt na nervy. Dosť, že tam nie je kasseleský, zo zadných dverí sa bude vystupovať a nastupovať na/zo sklopeného obrubníka. Celé zle.?
Medzičasom na Zlatovskej. Oprava chodníka spolu so zastávkou. Fotografie sú z piatka a soboty. Nemám už silu sa rozpisovať, poslal som však mail kompetentným + do cc dvoch poslancov za túto mestskú časť. Pre parkovanie áut vedľa sa vraj nedá osadiť kasselák. Opäť príklad, keď sú dôležitejšie autá, než ľudia (cestujúci). Pritom som presvedčený, že riešenie k obojstrannej spokojnosti existuje. Ak je cieľom znechutiť, tak to robia skvele.
s tými vzdochoprázdnymi spojmi k družstvu v Opatovej - veru je to o ničom, okrem tej jednej šestky nikto tým nechodí. Výsledok politickej lobby miestneho člena zastupiteľstva. Hlavne že na Juh I km nie sú, že?
Tá 7/17 cez víkend by mohla byť, ak to prinesie zásadný nárast.
23: veru neviem, v akom stave je Cintorínska, donedávna tragédia nehovoriac o vyhýbaní s protiidúcimi vozmi.
13: je to super využívaná linka, ale ani 3 nechodí prázdna, skôr by som riešil pridanie na 13 ako zlúčenie
11: po skončení skúšobnej prevádzky sa isto budú meniť aj obehy, takže ak by šlo o 1-2 páry na 11, možno by to vydalo. Rozhodujúce je, čo mesto urobí s objednaným neprevádzkovaním Citelisu 18M! ?
Tu, už ani neviem kto, pridal jeden návrh, ktorý sa mi veľmi páči. Je to výborný kompromis medzi víkendovou obsluhou Juhu I a požiadavkami na Juhu II. Trochu som ho upravil. Tu je výsledok (všetko sa týka "a" spojov):
Smer mesto:
Linka 17 by vychádzala zo zastávky Saratovská, ZŠ, vždy o x:20. Zachádzala by na Juh II, kde by bola okolo x:25, čo je oproti súčasnému stavu rozdiel iba dve minúty a predpokladám, že to nespôsobí problémy. Zo Saratovskej by tak bol dokonalý 20 minútový preklad.
Smer Juh:
Zo zastávky pri SAD by spoje L7 odchádzali tak ako dnes. Najprv by zašli na Juh II a následne na konečnú Saratovská, ZŠ. Tento smer by si však vyžiadal nasledovné úpravy (ktoré ale nie sú nutnosťou):
- linku 11 by som z Kubrice posunul o 7 minút skôr
- linke 4 by som predĺžil jazdnú dobu o 3 minúty - aspoň by sa eliminovali jej pravidelné víkendové meškania
Výsledok: posilnenie dopravy na Juh I na 20 min. interval smer mesto a rovnaký interval s menšími odchýlkami smer Juh, bez obmedzenia pre obyvateľov Juhu II, keďže by sme sa vozili cez zachádzku mi z Juhu I a nie oni.
Okrem tohto som mal aj nasledovné pripomienky:
- premenovanie zastávok
Saratovská, ZŠ > Saratovská
Saratovská, pri parku > Šmidkeho
Inovecká > Družstevná
Inovecká, stred > Inovecká
Bratislavská, Old Herold > Old Herold prípadne Kvetná
- zlúčenie liniek 3 a 13, do jednej s trasou linky 13:
Výhody: nevyužívalo by sa neprehľadné odbočenie Hanzlíkovská > Detské mestečko, v Zlatovciach a Istebníku by sa muselo udržovať menej zastávok, uvoľnené označníky by sa mohli presunúť na výstupišta alebo na Biskupice, cintorín, obsluhovaná by bola iba zastávka Istebnícka smer Kasárenská, ktorá je v strede Istebníka (bola totiž pripomienka ku polohe tejto zastávky smer Bratislavská) a hlavná výhoda posilnenie terajšej linky 13
- zrušenie priebežných konečných, v prípade ak SAD nebude vedieť zabezpečiť ani v budúcnosti správne informácie pre cestujúcich
- presmerovanie linky 23 do trasy Východná - Tatranská (zastávka na ul. Cintorínska) - Partizánska - Centrum - Stanice. Oblasť okolo Partizánskej je podobná Novinám a obsluhu by si zaslúžila. Prebieha tam tiež nová výstavba. Linka 23 by bola na to ideálna, a pre obyvateľov Východnej by to zásadné zmeny neprinieslo
- zavedenie kĺbových spojov na linke 11 ráno aj popoludní. Napríklad aj dnes spoje o 7:30 - Hasičská smer Juh a 15:17 Braneckého smer Kubrica veľmi plné. A podobne mnoho ďalších.
- zvážiť opodstatnenosť spojov na zastávku Opatová, družstvo - nakoľko jazdia úplne prázdne. Namiesto toho radšej posilniť obsluhu Opatovej po 20. hodine.
Jasne,ved ani ja.
August 2015,tiez som cumel ako puk
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
Na druhej strane Zločinecká sa bude chcieť voči podlému a neslovenskému ŽltoZlu vymedziť tým, že ich všetky dve IC budú rýchlejšie, než ŽltoZlé, tak vypustila Trencsén.