Reakcia na: Marek6283 #9262:
Ďakujem za názor. Možno je takto navrhnuté riešenie naozaj blbosť, pripúšťam to. Preto sa pýtam na názor.Na druhej strane všímam si v poslednej dobe hlavne Viedeň. Asi nie je úplne náhodou je dlhodobo jedným z najlepších miest na život. Doprava (resp. mobilita) je pri hodnotení miest významným faktorom. A nie je to len tým, že zaviedli nočné linky metra v metre. Ten systém tam funguje. Žena tam 6 mesiacov študovala, sám tam chodievam pracovne aj súkromne na pár dní (kde sa pohybujem takmer výlučne len MHD).
Prioritizácia MHD je tam silná. Jednoducho mám pocit, že za X rokov vytvorili funkčný systém, kde je hromadná doprava reálnou alternatívou voči IAD. Obdobne funguje min. Salzburg a Graz.
Mám pocit, že stále je to tak nejak v nás. Ak využívam autobus alebo bike, tak som looser. Lebo nemám na auto Nehovoriac, ak chodím pešo. Jeden významný dánsky urbanista po návšteve Bratislavy skonštatoval, že žijeme ešte v automobilovej puberte. Kde vlastníctvo auta znamená spoločenský status... Neviem si jednoducho vytĺcť z hlavy, že MHD by mala byť nosným dopravným systémom. Postupne, ale systematicky (vozový park, infraštruktúra, grafikon a pod.).
Niečo asi robíme v tomto meste zle, ak máme neustály úbytok cestujúcich. Nový grafikon dáva určitú nádej. Ale stále je to podľa mňa len jeden kamienok v mozajke. Či som vedľa?
Richard Ščepko
Moja filozofia:
1. Prioritizovať MHD pred IAD
2. Opraviť a hlavne skvalitniť rozpadajúce sa "polo niky"
3. Debariérizovať zastávky - kasseláky
4. Ochrana chodcov v podobe ostrovčeka vo vozovke. Priechod využívajú prevažne starší ľudia a rodičia s deťmi, ktorí ich vodia do vedľajšej škôlky/školy.
5. Odstrániť lievik v podobe úzkeho chodníka jeho rozšírením do vozovky (červené šípky). Sám som si to vyskúšal, keď som šiel s kočíkom a zastavil autobus.
1. obrázok je môj amatérsky nákres. 2. obrázok je zo Salzburgu.
Vďaka za každý nazor (prípadne je k dispozícii aj môj email: richard.scepko@gmail.com - kľudne aj anonimne)!
Návrh rekonštrukcie zastávky Nemocnica