Ale trenčianskou MHD zase necestujú desiatky cudzincov denne (možno tak 10 za rok).
A keby aj tak označenie na prednej tabuli: 6P Priemysel. park pochopí hádam každý ?
Pokiaľ ide o cudzojazyčných cestujúcich, tak tí na zastávkach v cestovnom poriadku nájdu aj tak len slovenčinu... ale keď už vieš na tabuli vysvietiť rôzne takéto texty, môžeš tam kľudne vysvietiť aj dve-tri slová v angličtine.
Každopádne vyskloňovaný názov bude pre cudzinca zrozumiteľnejší ako nejaké skratky typu "D. Poruba" či nebodaj "TN".
Ešte jeden tip z Nitry (tam odkukané z Košíc): Ak je spoj skrátený voči základnej trase, pred cieľ sa vkladá text "len po". Moja skúsenosť je, že ľudia potom na to reagujú viac, všímajú si to.
Uvedomujem si však aj nevýhodu - v niektorých prípadoch skloňovanie názvu zastávky (nap. "len po RYBÁRSKU"), čo trochu môže miasť cudzojazyčných cestujúcich.
len keby bolo známe, odkedy ten nový CP mesto chce, lebo ak 2017, tak to ozaj nemá zmysel terz napasovávať.
Inak, nedalo by sa urobiť toto v novom návrhu? RR 762 Cassovia prichádza do TN, kde jazdu končí 22:48. Vtedy už cez víkend nejde nič zo stanice, ale linka 8 zo Sihote na Juh áno, keby tejto jediný spoj urobil zachádzku cez stanicu, vychádzalo by mu to niekde cca 22:50, čo by bolo geniálne. Aspoň by mohol byť slušne vyťažený. Čo hovoríte? Nie, nie som za návrat L8 na stanicu ako v roku 1982.
Ono, cez pracovné dni by podľa mňa tá zmena odchodu o 5 minút skôr nebola nanič dobrá (veď, linka 6 by prišla v tú minútu, kedy odíde vlak a naviac by sa nedalo prestúpiť smer Sihoť). Zato, cez víkend ak by sa to posunulo, tak by ľudia aspoň s istotou vedeli, že ten vlak stihnú. Plus: okolo 30 minúty odchádza aj veľa prímestských autobusov smer Dubnica nad Váhom, Nové Mesto nad Váhom atď. (cez víkend). Čo sa týka zmien na železnici, tak: po takejto úprave by sa aspoň dalo zistiť, či ľudia tú nadväznosť reálne využijú a podľa toho by sa následne rozhodlo, či v prípade posunu vlaku opäť upravovať odchod, alebo nie.
naviac, ešte nie je zrejmé, aké časové polohy vlakov smer ZA budú potom, ako sa otvorí nový železničný most, myslím že to bude posun najmenej 5 min skôr, čo by znamenalo, že v čase prípadného uvedenia do platnosti by bola L6 akurát
Ja som si toho príspevku všimol avšak nereagoval som naň, bolo by to na dlhšiu debatu.
V prvom rade je L6 prispôsobená na dohodu s TnUAD, kde vyučovacie hodiny začínajú X:15, takže odchod zo stanice o X:51 je vhodný (stíha sa príchod od vlakov z oboch smerov, ak by sa rátalo aj s bežnými meškaniami vlakov, ktoré sa vyskytujú).
Zároveň má L6 preklad s linkami zo Sihote aj na Sihoť. Môže chodiť v rovnakom čase v "x" aj "a", čo je tiež výhoda.
Maximálny možný posun L6 je o 5 min. skôr, čo ale k vlakom nepomôže, akurát by to bolo o niečo lepšie od vlakov a ako prípoj k L17. Avšak zhorší to pravidelnosť medzi linkami - preklad. Väčší posun spôsobí zasa nestíhanie od vlakov.
Ďalšou vecou je, že cez víkend (nedeľu) je možné rátať s cestami od vlakov, nie k vlakom (internáty na Staničnej a v Záblatí). Takže spojenie opačným smerom nepokladám za rozhodujúce. Nechcem ho ale ani zľahčovať.
A posledná vec je, že v súčasnosti ide L13 zo stanice v "x" tiež X:50 a spolu s ňou ide aj L6, takže v zhluku spolu a potom hodinu nič. Zo Záblatia X:20, čo nie je k vlaku...
Práve som dopozeral turnusy a aj tie by 5 min. posun skôr umožnili bez narušenia náväznosti a BP. Akurát po 14-tej hodine kedy sa ide zo Sihote 10 a 40 by ten 10 musel ostať kvôli prípoju od Kubrej L1, tam možno očakávať potenciál.
v BB to je takto:
- vpredu len konečná, niekedy s označením štvrte mesta: 22 hore Sásová podtým Pieninská. Dokonca v predu je aj iný font čísla i textu. Pokiaľ sa jedná o zachádzku alebo výnimočnú trasu, tak je cieľ inverzne zobrazený (čiernym vo vysvietenom poli) resp. je pod cieľom inverzne "cez Iliaš"
- zboku, resp. v zadnom článku to roluje ako v TN aj s takým istým fontom
- zozadu číslo, niekedy doplnené menším písmenom 97G alebo 41z (obmedzujúca značka rovno v čísle)
Ako píšeš. Pokojne to môže byť aj na všetkých linkách. Zlepšila by sa aj čitateľnosť už z diaľky a myslím, že cestujúci by s tým boli spokojný. A pokiaľ by sa tie názvy zmenili tak, ako to je aj v tom alternatívnom návrhu tak si myslím, že by sa to nejak vošlo.
PS: inak neviem či si to niekto všimol, ale ku návrhu CP linky 6 pribudla pripomienka ohľadne toho, že cez víkend sa nedá prestupovať na rýchliky smer Košice, pretože 6 príde 2 minúty po ich odchode.
ta lampa tam este stale je...vidite ako sa tu vie pekne slubovat...cirkusanti na nu davaju ich reklamy a nam zavadzia este viac... kazdy poslanec si prihrieva svoju polievocku,vybavi co potrebuje on a zopar jemu blizkych ale verejne zaujmy ho nezaujimaju... Co sa tyka Lauga...autobusy tam ani nemali jazdit=vidno na prevedeni zastavok a obratliska a zakrut...nebolo s tym ratane...a aby tam vozili viac ludi tiez nie je zaujem...lebo to nie su ti kupichtivy zakaznici vraj! -nalievam vam cistu polievocku i ked viem ze nechutnu...Je mi luto,kym sa ale takto bude rozmyslat a nie ako mi tu ,tak to tu aj tak bude so vsetkym vyzerat...
Ja by som to pokojne dal na všetkých linkách na prednú tabulu len konečnú, je to tak v ďaleko viac mestách.
Ale neviem či by sme nenarazili na iný problém a to počet znakov (dlhé názvy zastávok, aspoň tých súčasných). PS: nebolo by ideálne aby text roloval a to myslím nie je jediný problém, avšak na tieto veci nie som odborník, takže nebudem trepať...Ale myšlienka sama o sebe dobrá.
ale keby sa tak niekto chytil myšlienky urobiť štvorpruh k Laugariciu a vyhradiť BUS pruh, to by som teda kukal....nie tieto pseudoinžinierske počiny ako to, že lampa na Leginoárskej zavadzia pristaveniu NP busom ?
? Inak,neviem ci viete,ale v TN mame uz aj prvy BUS-pruh!!! Nie,nepil som...ja veru nie,skor ten kto tam tu znacku navrhol ,dal a schvalil...cize nie jeden....tych bolo No,na novom kruhaci pri Radegaste ked vychadzate smerom na Opatovu je zvisle dop.znacenie ukazujuce dva jazdne pruhy v jednom smere,pricom ten vpravo je vyhradeny pre autobusy....skutocnost na vozovke ale nicomu takemu nezodpoveda,iba kusok dalej je autobusova zastavka...takze pokus dobry ale humor este lepsi.Necudujem sa ze to v tomto meste vyzera ako vyzera ...naco su nam takyto vysokoskolaci to veru neviem...robit nebudu a ked tak toto je vysledok a penazie sa tocia tam kde netreba... a my ostatny sa nad tym chytame za hlavu a smejeme sa potom...
na prešovskom IMHD som našiel ďalší príklad, ako sa môže zapracovať označovanie liniek doplňujúcimi písmenami na transparenty (u nás teda navrhnuté najmä pri L2 a L6). Pokojne by som na predné transparenty dal aj ten názov konečnej na celú veľkosť na úkor rolujúceho textu (prispelo by to ku lepšej čitateľnosti pri príjazde na zastávku a konečná by už teda bola jasná úplne každému). Na bočných tabuliach by som ale nechal aj rolujúci text: https://imhd.sk/po/galeria-media/update/9946/patka-a-jej-decko/98516/114-702-linka-5D-8-Hlavna-ul-zastavka-Na-Hlavnej
Inak, asi si spomínate ako sme sa tu bavili o tej zastávke Palackého, PRIOR. Viem, že samozrejme zavádzanie nových zastávok rýchlosti MHD neprospieva, ale nechce sa mi veriť, že by tú zastávku cestujúci neocenili. Naozaj by sa nedala zapracovať aspoň na tie tri mesiace a zrealizovať prenosným označníkom? To riešenie by drahé nebolo a v prípade nízkej vyťaženosti by sa jednoducho zrušila. V prípade zachovania by sa z daného úseku spravil BUS-pruh a autá presmerovali, prístrešok by sa premiestnil zo zrušenej zastávky Električná, Predmestie (ale to som už spomínal dávnejšie).
?
a to je presne ono, tiež som to tak chápal. V TN však majú vozy RG aj EmTest tabule, take som predsalen nebol na istom, či to pôjde! Žiaľ v TN veľa vecí nejde preto, že nie sú schopní ľudia. Klasický slovenský syndróm.?
a keby niečo hrozilo od nejakého polointeligenta, tak to draxter porieši. Len aby draxter mňa neporiešil ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kvorka
Inak, nedalo by sa urobiť toto v novom návrhu? RR 762 Cassovia prichádza do TN, kde jazdu končí 22:48. Vtedy už cez víkend nejde nič zo stanice, ale linka 8 zo Sihote na Juh áno, keby tejto jediný spoj urobil zachádzku cez stanicu, vychádzalo by mu to niekde cca 22:50, čo by bolo geniálne. Aspoň by mohol byť slušne vyťažený. Čo hovoríte? Nie, nie som za návrat L8 na stanicu ako v roku 1982.