Neviem, či ste si niekto všimli ten nádherný preklad navrhovanej L1 a L z centra na Juh v poobedňajšej špičke ?
Každopádne už niečo dávam dokopy - chýbajúce informácie o prestupoch (listujem v tom ako blbec a hľadám vnútornú logiku medzi rôznymi spojmi), nové zastávky (Hroznová, Záblatie, rázc.), zachádzanie L1 na stanicu, preklad L1 a L3, vytvoriť prestup z L18 na L3 a L4 na Legionárskej ul. (tj. z Juhu do Laugarícia a späť)... ach jaj, možno by stačilo skopírovať ktorýkoľvek tu prezentovaný návrh a bolo by to menej písania... lebo už zapĺňam druhú A4...
? mozno len ti v BA skusaju ci sme mi v TN az taky prisprostatsty a zoreme im toto ... ale tak to musia ist este dalej ... tu maju dvere autobusu zatvorene...
a keď vidím ten nový CP, tak rátal zhotoviteľ aj so skladbou vozového parku, prestávkami vodičov, prejazdmi a pod.? Pretože ten CP je vždy vlastne rovnaký z oboch konečných (úplne všetky linky nie, ale väčšinou áno). Takže ja neviem, či to je vôbec návrh CP alebo len modelová situácia, akých mám desiatky a tu odznievajú pravidelne.?
Nosné linky majú byť 1,2,3,4,5 - podľa dnešného číslovania 1,18,22/17,5/15,6. Tak prečo prečíslovávnie? A na tej novej linke 18 (teda 2) mi chýba polovica spojov aspoň...môj magický príspevok #8888 to názorne ukázal, preto až strach z toho, čo bude po novom.
Mne jedine co sa tam lubi su tie dve linky do Zablatia,akurat tu z Vychodnej by som dal skor z Juhu 2 a ta co bude zo stanice by zachadzala k VOP iba par potrebnych spojov. Ale zbytok,nedostatky tu ani nebudem pisat lebo to je na dlhe riadky...Opatova druzstvo? Sihot-Priem.park? Kubrica-stanica? Opatova? linky do lauga-ubitok miesto posilenia... pritom najvytazenejsie linky... Jednotka bez stanice:):):) ...a kopa kopa inych veci,ci uz ohladne minutazi,konecnych alebo zastavok na obratenie? ... a to precislovanie -ozaj neviem kto vlastne potrebuje? Vezmime si prestup z linky Opatova alebo Kubrica-stanica dalej---to si ma clovek zaplatit ? a kopa inych otazok...ved PAL tych ludi odvezie rychlejsie,priamo a za lacnejsie po meste ako MHD! ?
Spojenie Juh - Sihoť je po novom tragédia. Dnes tieto sídliská spája linka 8,18,21,28 a nočná linka 50.
Dnes to vyzerá takto (odchody z celého Juhu na Sihoť zo zastávky Pod Juhom):
víkend (mimo nočnej linky):
04: -
05: 23 28
06: 08 28 58
07: 28 58
08: 28 43 58
09: 28 43 58
10: 28 43
11: 28 43 58
12: 28
13: 28 43 58 58
14: 28 43
15: 28 43 58 58
16: 28 43
17: 28 43 58 58
18: 28 58
19: 28 43
20: 29
21: -
22: -
vychádza to, že pri lepšom uvažovaní by mohli jazdiť linky 08 28 48 v čase od 07 do 18 tej hodiny a mimo to každú polhodinu. Po novom je toto spojenie 60 min po celý deň a len linkou 2!!!!!! ?
To isté spojenie v pracovný deň:
04: -
05: 18 28 33 43
06: 03 18 18 28 43 48
07: 03 18 18 28 33 33
08: 18 18 33 33 53
09: 18 33 53
10: 03 18 33 53
11: 18 33 33 53
12: 18 33 53 53
13: 18 18 28 43 58
14: 13 18 21 28 28 48
15: 08 18 28 38 43
16: 03 18 33 53
17: 13 18 33 53
18: 23 33 53
19: 18 33 43
20: 33 43
21: 33
22: 13
z uvedenho vyplýva, že pri trochu lepšom rozložení by mohlo byť spojenie medzi 05:00 a 18:00 každých 15 min, v superšpičke dokonca 10 min, a po 18-tej spojenie 20-30 min. Nová linka 2 naproti tomu má interval 20-30 min a mimo to len 60 min, to ozaj stačiť nebude! ? ? ?
...myslim ze netreba nic unahlovat,podjazd Pred Polom vraj este pekne potrva,su tam nejake problemy a novy cestny most ma vraj na dvoch miestach trhliny a ma sa na cas uzavriet(nemam to sice z overeneho zdroja-ale vraj to bolo v radiu) ,cize kto vie ako a kedy to vsetko bude,treba nad tym este riadne posediet ,vsetko zvaziz,a hlavne rozumne prerobit...
Toto riesenie L16 mi pride elegantne a rozhodne by zvysilo aj jej celkovy vyznam, ale ja by som tu zasiel este dalej. Zoberme si dnesnu L10, ktora plni hned dvojaky vyznam: alternativa na trase Juh > Zlatovska a nasledne (pri navrate) doplnkova, ak chcete, posila pre spojenie Zamostie > Centrum > Juh.
Cili, L16 by som taktiez ponal ako okruznu linku po vzore desinky, no s uvodom dla DIC, teda rozhodne z nej vypustil dnesne trmacanie cez Soblahovsku, nemocnicu a Biskupice (od Kauflandu rovno smer Tesco a vyjazd na novy most) a od Velkomoravskej navrat na Juh II ako dnesna L15. Kto by namietal casovou stratou, prosim, skusit navrat po Elektricnej v style dnesnej L21.
Tak ci onak, L16 v navrhovanej podobe moze mat svoju klientelu v smere Zlatovska, ale tym koncime...
Tiež nejako poriešiť prípoje na vlaky z linky 3 alebo 1.
Porozmýšľať nad niektorými C linkami, aby jazdili v X - taká linka 16 nepotrebuje v C voziť študentov na siedmu a na deviatu, lebo v takom čase skôr zaujme pracujúcich ľudí a tí potrebujú, aby jazdila v X.
Podobný prípad je aj L21, z ktorej hádam nemusia jazdiť len dva spoje v C s odstupom 15 minút.
Ešte nejaký rozumný preklad L4 a L16 - teraz príde na Zlatovskú, nák. str. jedna 6:31, 7:31 a tá druhá 6:34, 7:34.
Rovnako L1 a L3 z mesta na Juh z Legionárskej napr. jedna ide v 14:59, 15:19, 15:39, 15:59, 16:19 druhá 14:57, 15:17, 15:37, 15:57, 16:17.
Ten návrh by sa dal akceptovať, avšak s úpravami:
- linka 1 bude zachádzať na ŽST
- linka 3 bude mať zrušenú zachádzku na JUH II
- linka 11 bude zastavovať na Staničnej
- konečná linky 16 bude nahradená okružnou priebežnou konečnou: ...Veľkomoravská - Ľ. Stárka - Piešťanská, pošta.
- linka 4 bude do priemyselného parku zachádzať len v potrebnom čase (nie zbytočne všetky spoje)
- ušetrené zachádzky z linky 4 budú doplnené zachádzkami linky 5 opäť v potrebnom čase.
- linka 13 bude mať skrátený každý druhý spoj po Biskupice rsp. okruh cez sídlisko Noviny
- linky 17 a 19 budú premávať bez navrhnutej redukcie!!! (Takéto linky predsa nemôžme oslabovať)
myslím, že by ich pochválil akurát zametač Luccianno (trenčania vedia o kom hovorím), a to svojím obvyklím výrokom: "To sú riadne p...píp, ktorý k...píp to celé poje...píp?"
Presiel som si tuto odbornu studiu, plnu chyb, nezmyslov ci preklepov a suhlasim, ze sa treba ozvat. Nech uz to cele stalo kolko chce, ide stale len o navrh a neverim, ze bude v tejto podobe prijaty. Detinske precislovanie identickych tras, len aby sa vygenerovala zmena za kazdu cenu (2/13,5/4,6/5); linky, co sa nezmyselne zarazaju a kluckuju po meste (21,22,23); radoby expresne linky, ktore budu po mesiaci realnej prevadzky nevytazene a zrele na zrusenie (12,14,16); hlavna linka bez zachadzky na stanicu, ale za to nova, dezorientovana a dezintegrovana nosna linka (3) kruziaca Juhom (cudujem sa ze nezachadza na Vychodnu). To vsetko a mnoho dalsieho mi pride tak sialene, ze si neviem predstavit osobu, ktora by pod to namalovala svoj podpis, ked dojde na lamanie chleba. DICu uznam len tu analyzu sucasneho stavu, ta ma urcite svoju hodnotu. Rovnako aj kritiku cien prestupnych listkov ci systemu PCL, ktory je od svojho zavedenia a v tejto podobe naprosto k nicomu! Inac je to len koncentracia bludov, robena od stola, cmaranim liniek na mestsku mapu...?
Ešte raz sa dívam na ten 17,6 tisícový paškvil od klobáskových inžinierov z DIC a pýtam sa, ako to mysleli s tou linkou 3 cez víkendy, keď:
navrhli príchody na žst o XX:39, hoci rýchliky smer Košice odchádzajú o N:26, (N:26 znamená nepárna hodina 26 minúta), osobné vlaky smer Žilina odchádzajú o N:31... takže sa vôbec nesíhajú
smer Bratilsava nič moc tak isto, rýchliky odchádzajú o P:34, osobné o P:43 - jedine tieto osobné vlaky sa dajú horko-ťažko stihnúť len tým čo majú veľmi dobrú kondičku a majú lístky už zakúpené opredu.
A opačne - ako sa na Juh dopravia cestujúci ktorí do Trenčína pricestovali vlakom?
Odchod MHD linky č. 3 cez víkendy klobáskoví inžinieri z DICu stanovili za 17,5 tisíca eur na XX:30, takže stíhať budú asi len cestujúci z osobného vlaku z N.Mesta (príchod o N:15) a s odretými ušami z rýchliku z Bratislavy s príchodom o N:24- rýchlik nesmie meškať ani minútu, čo sa málokedy stáva. Smolu budú mať cestujúci zo Žiliny. osobný vlak príde o P:26 a rýchlik o P:32 - nestíhačka.
Takto si predstavujú integráciu MHD do žel. dopravy? Veď je to CHORÉ NA HLAVU
Páni klobáskoví inžinieri z DIC, ani mi nemusíte dať 17,5 tisíca Eur a ja vám prezradím, aké časy by najlepšie cestujúcim vyhovovali: príchod linky č. 3 na žst o XX:15 (príčom prvý spoj by prichádzal o 5:05 vzhľadom k tomu že prvý rýchlik odchádza mimo takt o niečo skôr - 5:15... a odchody zo žst. o XX:45... s tým že posledný spoj by išiel o 22:55, lebo posledný vlak z Košíc má príchod 22:48... čo vy na to? Odborníci? A keby ste ešte tak vymysleli bonus - vytvoriť grafikon tak aby vedel absorbovať čakanie na event. meškajúce vlaky povedzme do 5 či 10 min... to už asi blúznim vo svojich fantasmagorických snách, že...
to už radšej moja verzia MHD (miesto trolejbusovej linky rozumej v mapke nosná linka):
Hlavné linky
1 Juh II - Inovecká - Hasičská - žst - Pred poľom - Kubra (20/20/30)
2 Juh II - Inovecká - Zlatovská (30/60/-)
3 Juh II - Soblahovská - Dlhé Hony - Hasičská - Rázusova - Sihoť IV (20/30/30)
4 Juh I - Inovecká - Hasičská - žst - Sihoť IV (30/30/30)
5 Juh I - Soblahovská - Dlhé Hony - Zlatovská (30/30/30)
6 Sihoť IV - Rázusova - žst - Hasičská - Zlatovská (30/60/60)
7 Juh II - Inovecká - Hasičská - žst (30/60/-)
po vybudovaní spojovacej komunikácie Inovecká - OC Laugaricio presmerovanie MHD tadiaľ:
24 Laugo - Inovecká - nemocnica - Hasičská - R8zusova - Sihoť IV (60/60/60)
25 Juh II - Dlhé Hony - nemocnica - SOblahovská - Inovecká - Laugo (60/60/60)
ostatné linky
11 Záblatie - Zlatovce - Bratislavská - Hasičská žst - Pred poľom - Kubra - Kubrica (30/60/90)
12 Nozdrkovce(SAD) - Biskupice - nemocnica - Hasičská - Hodžova (podchod žst) - Sihoť IV (60/60/120)
13 Orechové(AOZ) - Zlatovce - Brnianska - Zlatovská - nemocnica - Juh I(Juh II) (60/60/120)
14 Sihoť IV - Opatová - Kubra (účelové spoje)
15 Juh I - Juh II - Nový most - Priemyslený park (účelové spoje)
20 Juh II - Biskupice - LOT (účelové spoje)
21 Juh III - Električná - Hasičská - Rázusova - Sihoť IV - Opatová(Chata) - a späť (60/120/120)
23 Juh III - Soblahovská - žst 30/60/60
50 Juh II - Soblahovská - Hasičská - Rázusova - Sihoť IV - Pred poľom - žst - Hasičská - nemocnica - Inovecká - Juh II (60 min v 6,7, inak 2 spoje za noc v "x" o 00:30 a 3:30)
v zátvorke je alternatívna konečná pre niektoré vybrané spoje, pokiaľ je / tak je to na výber podľa časti dňa resp. návozu na špičku
Pozn.:
- ja osobne by som linku 7 nezaviedol, radšej by som jej spoje včlenil do linky 3 i so zachádzkou na žst., ale pokiaľ to bude všetko vyťažené, tak kľudne nech máme aj linku 7, bola by to vlastne obdoba liniek 1 a 22.
- doterajšia linka 2 je prečíslovaná na 12, pričom niektoré jej spoje môžu začínať už na SAD a po novom moste ísť do Biksupíc a opačne.
- doterajšia linka 3 a 11 sú zrušené; linka 11 kvôli trolejbusom, kde jej kapacita ja včlenená do liniek 1 a 7. Nová linka 13 je čiastočne náhradou linky 3 a bude jazdiť na Juh I.
- nová linka 11 bude spájať Kubricu so Záblatím a v úseku Hasičská - Kubrica je náhradou za pôvodné linky 7 a 11 a na úseku Záblatie - žst za linky 7 a 13.
- nová linka 14 je prečíslovaná linka 4
- nová linka 15 bude jazdiť z Juhu rovno do priemyselného zámostia, bude to špičkový expres a účelové spoje podľa potreby
- linka 20 je bez zmeny
- linka 21 je na Juhu presmerovaná na Juh III, nakoľko Juh I a II má už dostatok spojov
- linka 23 je presmerovaná po Soblahovskej a končí na žst, pretože Sihoť i Kubra už majú dostatok spojov
- linka 50 naviac obsluhuje aj sídlisko Pred Poľom
cenu máš v príspevku #8868, je to hrozné, ranné spoje na vlaky nič, spojenie 2 najväčších sídlisk už jestvuje len z okraja Juhu I v tretinovej podobe, ale hlavne že sa tu budeme voziť najďalej na stanicu z častí ako Kubrica či Opatová.
tak toto je výsmech, linky od nikiaľ nikam a na nich toľko spojov, čo by sa dnes hodili na linke 1 alebo 8. Poporiadku: tie víkendové 20 a 40 min diery akože sú posilnenie 60 min intervalu? kokos to má aký zmysel takto?
Najprv tzv. Nosné linky (linky, čo majú interval 60 min cez víkend a menej, dokonca aj v "x" ako napr. linka 4) - výsledkom sú slabé intervaly, okrem liniek 1 a 2 je slovo nosné viac než slabé na linky 3 až 5. Nehovoriac o úchylke pečíslovať všetko, pre istotu...možno okrem linky 1.
- linka 1: bez stanice? to je blbosť na n-tú
- linka 2: prečo nenechali číslo 18, to je akože potrebné vykazovať zmenu takto? amatérizmus na kvadrát. Počet spojov na linke by sa mi páčil, ak by to nebola jediná linka Juh - Sihoť, čo je pre spojenie 20.000 sídliska s 16.000 sídliskom cez 12.000 centrum ozaj slabota...
- linka 3: z Juhu I na Juh II, ale hlavne že na stanicu? to je akože kombinácia linky 22 a 17? ranné spojenie na vlaky v "a" nikde....hlavne že sa tie spoje zavádzali pre potreby občanov, teraz nie sú.
- linka 4: presmerovaná linka 5 na konečnú linky 15, ale prečo by sme jej nedali číslo 4, že... plusom je večerná prevádzka, na ktorú sa doteraz sralo. Ale každý spoj až do priem.parku? vyhodené kilometre von z okna!
- linka 5: prečíslovaná linka 6, prečo nieeeee... všimli ste si, že linka "prebehne" zastávky kotolňa aj Považská? (alebo kotolňa a Hodžova a kpt. Nálepku). To je akože čo????? PLusom je večerná prevádzka, ale žiaden spoj do priem.parku? Degešina.
Doplnkové linky:
- linka 11: za minútu od úspechu na Kasárenskú? to je howercraft? Kokos a prečo teda nestojí aj na Staničnej? pre Juh III niečo nové, ale podľa mňa to úroveň vyťaženosti linky 28 nezíska ani omylom.
- linka 12: linka úplne o ničom, pre nikoho a nikam. Človek z Kubrice bude končiť na stanici? jediným plusom je možno Sihoť, babky sa ľahšie dostanú do kostola v Kubre. Juh však prichádza o spojenie s krásnou lokalitou, kde vozy bývali dobre obsadené aj cez víkend. Som tiež zvedavý, kde by akože pri Radegaste mala linka zastavovať, keďže zastávka je už inde... toto je úplne chorá linka!
- linka 13: linka 2, pre Nozdrkovce strašne veľa spojov, zase zbytočné km. Linka má zjavne jazdiť po Žilinskej v smere na Sihoť.
- linka 14: linka opäť o ničom, nikam než na AS, kde má Opatová neúrekom spojov, pretože všetky spoje liniek z Ilavy, Dubnice, Novej Dubnice, Trenčianskych Teplíc či Poruby idú na stanicu. Načo teda ešte toto??? To je sila a nezmysel. Opatová má aj žel.zastávku, tak načo jej bude linka MHD na stanicu? ani do centra, ani na Juh ani k nemocnici ani nikde....
- linka 15: jemne upravená trasa linky 13, prečo by sme však nevykázali zmenu čísla, že?
- linka 16: kde by sa tá linka akože na Veľkomoravskej točila? na priebežnú tam má zase 8 min fugu
- linka 17: OSLABENIE asi najvyťaženejšej linky MHD č. 24 v meste poslednú dobu? to je snáď sranda! Dokonca podvečer keď je totálne plná. Kde mali soudruzi oči? a posledný spoj v "a" o 20:20? a ľudia čo pracujú do 21:00 resp. 22:00 sa môžu ísť sánkovať. pritom sú to riadne vyťažené spoje dnes!
- linka 18: Zlatovce majú okrem 15 (ex13) už aj túto linku, tá ponuka spojov lepšia než Juh I pomaly... hlavne že oslabíme 24
- linka 19: platí skoro to isté čo u 17, tiež tie posledné spoje sú kde?
- linka 21: to je čo za bazmeg? to krúženie z Inoveckej do Biskupíc a nazad na Električnú a už som zablúdil....
- linka 22 a 23 neviem vôbec čo si o tom myslieť...
- linka 50: niežeby zastávky všetky po trase na znamenie aspoň, ani Pred poľom neobslúži, nič....tragédia, že žiadnu zmenu tu nik nenavrhol.
PS: nezabudnime PROROKOVAŤ dokumentáciu zhotoviteľa DIC...tak ako sami píšu už na strane 3 v skladbe projektu. Tam je teda chýb, ani čo by som to písal so susedom z OŠI.... za 17 litrov by som tomu dal aspoň úpravu a bezchybnosť, ale tá je sekundárna, podstatné je, že:
Spojenie Sihoť - Juh je len jedinou linkou 2! Vez víkend s úbohým intervalom 60 min. Dnes je spojenie linka mi 8.18.21.28 a cez víkend je spoločný interval nie menej než 20 min, takže riadne oslabenie na úkor kadejakých psích liniek ako 12,13,14....toto nie, to je celé zle!
čo sa týka nového grafikonu MHD, je úplne doyebané víkendové spojenie z Juhu na prvé vlaky smer Košice (odchod vlaku o 5:15 h) či Bratislava (odchody o 4:34 poprípade v sobotu aj o 5:34 h). Prvý víkendový spoj linky č. 3 , jedinej spojnice Juhu so stanicou, má naplánovaný príchod na žst. o 5:39!!! 5 min. pred odchodom druhého vlaku do Bratislavy!!! CHORÉ NA HLAVU!!!! A vlak do Košíc ušiel už pred 24 min.!!! Vrchol diletantizmu a debilizmu!!!! Koľko stálo vypracovanie toho cestovného paškvilu???
A ešte školská 22 Juh-Kubrá, dva ráno tam, dva poobede späť, ale ak dobre pozerám, zabudli tam zavesiť cestovný poriadok pre spiatočnú cestu - je tam dvakrát odkaz len na smer Juh-Kubrá.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MA MHD
- linka 1 bude zachádzať na ŽST
- linka 3 bude mať zrušenú zachádzku na JUH II
- linka 11 bude zastavovať na Staničnej
- konečná linky 16 bude nahradená okružnou priebežnou konečnou: ...Veľkomoravská - Ľ. Stárka - Piešťanská, pošta.
- linka 4 bude do priemyselného parku zachádzať len v potrebnom čase (nie zbytočne všetky spoje)
- ušetrené zachádzky z linky 4 budú doplnené zachádzkami linky 5 opäť v potrebnom čase.
- linka 13 bude mať skrátený každý druhý spoj po Biskupice rsp. okruh cez sídlisko Noviny
- linky 17 a 19 budú premávať bez navrhnutej redukcie!!! (Takéto linky predsa nemôžme oslabovať)