Reakcia na: kvorka #8735:
inak prečo sa z minulosti nevezme to pozitívne, čo fungovalo a bolo dobré ako napríklad linky 1/11 či 8/18, 9/19 a pod. Ja osobne si pamätám ešte ako sa z linky 1 najprv oddelila Kubrica do 11 a potom spoje po stanicu na linku 17. Dnes to je v podstate rovnaké. Linka 1 do Kubry a spoje po stanicu 22. Linka 11 Kubrica, spoje po stanicu/TOS 17. Juh I jednociferné, Juh II dvojciferné do rovnakých štvrtí. Ja nenavrhujem nič radikálne, žiadnych 5 liniek a prestup mírnixdírnix, ale niečo takéto ma napadlo pri listovaní v starých CP, ako preklad spojov na linkách, nevariovať trasy tak ako sa to dotrtkalo s 8/18 a podobne.1 - Juh ZŠ - Inovecká - centrum - žst - Kubra - Kubrica 60/60/60
2 - Juh ZŠ - Inovecká - centrum - žst/TOS spolu s L1: 20/30/60
3 - Juh ZŠ - Dlhé Hony - Zlatovská - Záblatie - Zlatovce - Orechové 60/120/120
4 - Sihoť - žst - centrum - Perla - Biskupice - Nozdrkovce 60/120/120
5 - Juh ZŠ - Inovecká - Zlatovská - Biskupice - Dlhé Hony - Juh ZŠ 30/60/120
6 - Sihoť - centrum - Zlatovská - priem.park 30/120/180
8 - Juh ZŠ - Soblahovská - centrum - Sihoť 60/60/60
11 - Juh II - Inovecká - centrum - žst - Kubra 20/30/60
13 - Záblatie - Zlatovce - Orechové - Old Herold - žst/TOS 60/120/120
15 - Juh II - Dlhé Hony - Nový most - Zlatovská - Inovecká - Juh II 30/60/120
18 - Juh II - Soblahovská - centrum - Sihoť 20/30/60
21 - Juh II - Električná - centrum - Sihoť - Opatová 60/120/120
22 - Juh II - Inovecká - centrum - žst spolu s L11: 15/20/20
23 - Juh III - Dlhé Hony - centrum - žst/TOS 60/-/-
24 - Sihoť - žst - centrum - Perla - OZ Belá spolu s L4: 20/30/30
25 - Juh II - Soblahovská - Perla - OZ Belá (vybrané 3-4 spoje cez Nový Most do Záblatia, Zlatoviec resp. možno aj Orechového)
28 - Juh III - Dlhé Hony - centrum - žst - Sihoť spolu s L23: 30/60/60
50 trasa bez zmeny, tiež na znamenie všetko, celý víkend ako dakedy
Navrhol som dvojičky s dokonalým prekladom:
1+2 Juh I - stanica 20/30/60
11+22 Juh II - stanica 15/20/20
5+15 polokružne spojenie Zámostia s centrom jednou či druhou stranou na Juh I alebo II
8+18 Sihoť - Pod Juhom 15/20/30
4+24 Sihoť - Perla 20/30/30
23+28 Juh III - žst 30/60/60
3+13 Záblatie - centrum 30/60/60
draxter
Skúsim trochu všeobecne, každý zo svojej mestskej časti si asi potom do mňa rypne, ale v princípe platí v TN asi to, že pod hradnou skalou je najdôležitejší dopravný bod, druhým je ústie starého mosta do centra. To znamená, že väčšina (drvivá, okrem liniek 4, 20 a 25 vlastne všetky) liniek tieto dva body obsluhuje a preto by mali byť základom pre prípadný prestup. Iné prestupné body by som ja osobne nezavádzal (možno ešte stanicu, ale inak nie).
Z najväčšieho sídliska Juh ide do 1. uzla (pod hradnú skalu) 1,8,21,22 (juh II) 11,17,18 (juh I) a 23,28 (juh III). Do 2. uzla ide dokonca ešte viac a to linky 3,5,10,15 a 19, ktoré smerujú za mosty.
Zo sihote 1.uzlom prejdú všetky linky (až na linku 4), teda 2,6,8,16,18,21,24,28. Druhým uzlom už neprejdú linky 6,16 a čiastočne ani 21.
Spojenie Juh - stanica predstavujú linky 11+17 z Juhu I, 1+22 z Juhu II a 23+28 z Juhu III. Myslím, že by bolo vhodné linky zosúladiť, poprekladať a zredukovať takto:
a 11+17 by som dal do jednej linky, pričom by som zrušil aj linku 7 a jej spoje začlenil do linky 11 (či linka 17 ostane samostatná alebo do 11, nie je smerné, podstatou je dokonalý preklad).
b 2+24 tieto linky v súčasnej bodobe sú na smiech, totožná trasa okrem posledných 2 zastávok a preklad nemajú. Pritom by to šlo na krásnych 20/30/30 alebo 20/20/30.
c 23+28 by som ponechal len ako linka 28 na Sihoť, dokonalý preklad na linke pre lepšiu obsluhu Juhu III. O predĺžené spoje linky 23 na linku 28 navrhujem oslabiť linku 18.
d 8 (18,21) linka 8 je spolu s linkou 1 nosnou linkou MHD TN, preto by to tak malo aj zostať. Ideálne by bolo do tejto linky poňať zostávajúce spoje linky 18 a preklad s linkou 21 (ako expresom pre Opatovú). Na úkor zrušených spojov linky 22 posilniť linku 8 a linku 1 (a prípadne túto linku potom presmerovať z Kubry na Sihoť). Rovnako pre Juh I presmerovať na túto časť linku 3, túto posilniť o spoje linky 19 a časť spojov linky 13. Pre Záblatie: predĺžiť linku 6, linku 13 zrušiť. Detské mestečko obslúži linka 3 a prípadne vybrané spoje linky 5. Linka 15 sa včleňuje do linky 5. Linka 10 zostáva ako expres pre špičku Juhu II a Zámostia.
Konečný výsledok pre Juh II:
1 15/20/30
8 15/20/30
pre Juh III
28 20/30/60
pre Juh I
11+17 20/30/60
5+3+19 15/20/30
Záblatie: linka 6 (+/- jestvujúci rozsah)
Detské mestečko: 3 (a vybrané spoje linky 5)