Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: draxter #8267:
veď mesto ako objednávateľ má presné štatistiky spojov na linkách a linky ako také tiež. Takže by nemal byť problém určiť základnú os s najvyšším hodinovým dopytom (predpokladám že tiež Juh - Dlhé Hony - žst - Sihoť) a podľa toho sa rozhodnúť. Potom ručiť najväčšie špičkové nárazové vlny (predpokladám 2,5,6,15,24 a 25) a podľa toho rozhodiť kĺbaky, NP vozy a zvyšok.

No a takto ďalej, až by sme mali napr. niečo takéto v "x" napr.:
- linky kde treba interval 30 min celodenne (môj tip 1 a 😎
- linky, ktoré treba posilňovať v špičke či iných častiach dňa o pridané spoje (2,5,8,13,15)
- linky, ktoré treba posilniť nasadením kĺbového vozidla v špičke (6,15,24,25)
- linky, ktoré budú premávať len v špičke (inej časti dňa) (4,7,12,16,17,19,20)
- linky, na ktorých niektoré spoje vyžadujú nasadenie kĺbového vozidla (1,22,24)
Reakcia na: MA MHD #8266:
žiaľ aj takí jednotlivci sú medzi nami.

K #8259: trochu by sa mal zmeniť prístup k MHD, ja by som začal tým, že si stanovím v prvom rade základnú dopravnú obslužnosť pre jednotlivé časti, veď keď porovnáme, tak Kubrica má cca 60/60/60, Kubra 20/30/30, Záblatie (ktoré rovnako ako Kubra rastie vďaka IBV) má 30/60/120. A nehovoriac o Juhu a Sihoti, ktoré sú podľa mňa stále spolu s Dlhými Honmi základnou osou pre MHD.

Najprv treba vždy urobiť obehy pre kĺbové vozidlá, aby jazdili naozaj na najvyťaženejších spojoch, prípadne pri tvorbe CP už spoje prispôsobiť na to, kde bude/nebude sólo vozidlo. Aby sa nestávalo to ako dnes, že jedna linka "kradne" cestujúcich inej, a na oboch idú kĺbové vozidlá. Potom doplniť podľa počtu km zvyšok, aby sa človek dostal aspoň do centra vždy, a to isté medzi najväčšími časťami.
Reakcia na: draxter #8265:
Áno , je to pravda. Koľaj 7 je pri 1. nast. Pomýlil som si to lebo z toho článku to ozaj tak vyplývalo. Ozaj , nedá mi nespomenúť jednu príhodu zo soboty aj keď sa to netýka MHD. Išiel som po Juhu po chodníku k OC Južanka a oproti dverám na schodisku smerom na sídl. Juh I bol prevrátený veľký kontajner. Zrejme ho vandali sotili zhora a on ostal v strede schodov. Musím povedať že ten kontajner tam mal už značné publikum a ja som si spravil fotku z rôznych pohľadov. Tak som zase videl čistotu a správanie ľudí v TN. ?
Reakcia na: MA MHD #8264:
počkaj, počkaj, takto: smerom od rýchlikovej koľaje BA-ZA k budove stanice je nepárna skupina (doteraz 1,3,5,7), pričom vlaky do Chynorian stávali ba koľaji č. 7. Naopak, od rýchlikovej koľaje ZA-BA je párna skupina koľají (doteraz 2,4,6,8,10,neviem či aj 12), takže ide o nevýmenu len posledných dvoch koľají, čo asi nie je nevyhnutné, tak načo vyhadzovať zbytočne peniaze. Koľaje pri nástupištiach a niektoré ďalšie sa vymenili komplet, okrajové odstavné pre nákladné vlaky sú asi fajn. Toľko môj názor, ale treba aj správne chápať čo sa v príspevku píše, lebo inak to možno ozaj poňať ako píšeš. Os vlaky doteraz stávali na koľaji 7 (I. nást) 3,1 (II. nást.) 2,6 (III. nást) a 4 (nást. IIIa). Niekedy dávno aj koľaj 9 (nást. I vpravo)
Reakcia na: kvorka #8263:
Zaujímavé... ... je pravda že na koľajniciach pri budove ŽST stoja len vlaky do Chynorian ale to nieje dôvod na znižovanie kvality prác alebo na použitie 30 r. koľajníc ... Som zvedavý čo by na to povedala EU keď majú tak prísne limity (aspoň to tak stálo v prvej odpovedi. A s tou rýchlosťou to nieje tiež bohvie čo , lebo napr. podjazd Pred Poľom mal byť hotový už päť mesiacov ale zase nadjazd v Opatovej bol hotový o dva mesiace skôr. Ale tiež je pravda že ŽSR len dedávno vraj chcela požiadať o predĺženie termínu dokončenia stavby o niekoľko mesiacov.
Reakcia na: jarka1974 #8260:
No , a to je práve naša téma , že mestu a SAD sa úspešne darí svojimi krokmi odlákať a nie prilákať cestujúcich. Keby chceli tak nápadov je veľa: WIFI v MHD , moderné zastávky , nadväznosť spojov atď. No v TN sa už robia len redukcie obmedzenia. Už by bola toľko že by sa o tom dala napísať kniha. Ozaj , vyšlo nové info TN so zaujímavými informáciami: http://www.trencin.sk/tmp/asset_cache/link/0000026345/Info04wm.pdf
Aj takýmito videami sa snaží viedenský dopravný podnik presvedčiť cestujúcich, že ohľaduplnosť k ostatným má zmysel (a dopravne poňaté- prednosť). ?

http://www.youtube.com/watch?v=QfGWLI3keNw&feature=youtu.be
Reakcia na: capaCity #8258:
Sorry, zmizla mi tu časť textu:

Podobne zrušili bez náhrady na vyše mesiac aj zastávku Braneckého pre Zámostie, keď ju rekonštruovali, proste zrušili a bez náhrady, nikto sa nestaral o občanov... Takto sa pristupuje v TN k MHD v posledných 2-3 rokoch a potom sa všetci len čudujú, že v MHD je menej a menej ľudí ?
Reakcia na: MA MHD #8257:
Zámostie, proste zrušili a bez náhrady, nikto sa nestaral o občanov... Takto sa pristupuje v TN k MHD v posledných 2-3 rokoch a potom sa všetci len čudujú, že v MHD je menej a menej ľudí ?
To nechápem že ako chcú (aj keď len dočasne) zrušiť MHD po Električnej. Veď dosť že zrušili L10 a obmedzili všetky linky do Biskupíc. Neviem si predstaviť že a prečo o tom tak rozhodol keď je tam sídlisko rodinných domov a pomerne veľká stavená činnosť. Aj keď stojí prímestská doprava , ale ľudia sú na 21 dlho zvyknutý , veď to kôli kruháču môžeme obmedziť aj 1 alebo 8 nie? Takisto nechápem kto prišiel na trasu cez dlhé hony. Po takýchto obmedzeniach povedia zas že je MHD v krajskom meste nerentabilná a obmedzia ju. Keď má SAD vysoké ceny nech po skončení zmluvy vyberú iného dopravcu. Ale prečo dávať peniaze dopravcovi na úkor spokojnosti cestujúcej verejnosti...
Reakcia na: irizar #8255:
veru, možno ? Ale na relevantné pripomienky je ešte času dosť, tak snáď kapacity stavebného úradu ako pán Forgáč vezmú rozum do hrsti rovnako, ako pri kasselskom obrubníku na Legionárskej.?
Reakcia na: kvorka #8253:
Super, to bude niečo ako autobusová stanica vo Svite alebo v Bytči. Aj tam má niekedy aj štandardný dvanásťmeter problém vytočiť.
Reakcia na: MA MHD #8252:
no to snáď nie, ale ktovie. Tá odpoveď v draxterovom prípsevku mi pripadá, že nebodaj dopravca bude rozhodovať aké busy treba verejnej doprave? A o kĺbakoch na MHD ani slovka, hoci aj keby sa nekúpil už žiadny, súčasné budú určite ešte 8-10 rokov jazdiť. Mňa slová niektorých odborníkov fakt zaskakujú, pán Hartmann sa ani nepokúsil pripustiť, že kĺbak je bežné vozidlo a nezmyselne argumentuje cez STN, ktoré sú záväzné iba vtedy, ak na ne odkazuje zákon. Jednoducho, my ľudia čo do dopravy vidíme, nie sme takí poplatní len samotnej objednávke, ako on, ale aj realite. Nepoviem, keby sa niekto pýtal na poschodové autobusy ? Toto beriem ako VEĽMI vážny nedostatok novej stanice.
K tomu terminálu som si to myslel už dávno. Investor bude brať ohľad len na svojho dopravcu a hlavne na oc. To že to mala byť autobusová stanica už pôjde bokom. Rovnako sa zhorší aj kvalita prestupu medzi ŽST a AS. Ale hlavne že máme obchoďák a parkovisko (toto je podpora hromadnej dopravy?)?
Reakcia na: Valec #8249:
asi nie, hoci je to divné, veď len na MHD TN majú 5 kĺbakov. Tie budú kde stávať potom? A pri riadnom CP MHD nemožno hovoriť o "náhodnom" príchode dlhšieho vozidla. Zase logika veci, keď odborník postupuje len podľa investora a nie podľa skutočného stavu. A aké vozy budú na MHD je a bude vždy vecou mesta. A hoci súčasný CP si pýta zmeny, bez kĺbakov to TN nezvládne asi nikdy. Aj keby napokon ostali len linky 1+5+8+24 ?
Reakcia na: kvorka #8248:
Čiže, ani SAD Trenčín nepočíta s tým, že by k nim na AS mohol zavítať aj nejaký iný dopravca s dlhším ako 12 metrovým vozidlom?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement