Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: vlado54 #8145:
práve naopak, rozloží to, čo teraz jazdí po Kragujevských hrdinov aj na Kukučínovu a Železničnú, sa pozri lepšie. A tým počtom parkovacích miest konečne vyrieši to, čo tu nie je: keď ma známi vezú na stanicu, nie je kde zastaviť. Nevravím, že to je na 100% dokonalé, ale som za. MHD tiež dostane novú dimenziu pri tých prestupoch, snáď to bude s využitím kasselákov a komfort bude supe.
Reakcia na: linka10 #8144:
presne tak
Reakcia na: vlado54 #8143:
podľa mňa je to ideálne riešenie. Ak nechceš z rôznych dôvodov sedieť v kultúrnom a modernom stánku, môžeš čakať v parku. A myslíš, že v dnešnej dobe niekto investuje do projektu stanice bez toho, aby bol návratný? Asi ťažko. Ja to vítam všetkými 10-timi. A ten obrovský zásah do územia využívaného všetkými Trenčanmi si myslel ako? V súčasnosti je to oštara, hanba mesta. A využívajú ho len a len tí, čo cestujú vlakom alebo autobusom, resp. idú do kasární či pracujú v blízkom okolí. Takže nový projekt pritiahne aj iných a osloví novú skupinu, čo ma teší. Ešte keby vydal ten projekt Omar a Fatima....
Reakcia na: linka10 #8144:
Ja nie som proti obchodom na stanici. Ja som za to aby stanica obsahovala to čo potrebuje pre cestujúcich. Niečo ako sú nemecké stanice http://www.einkaufsbahnhof.de/de/koeln/einkaufsbahnhoefe/
Sú na tej stránke síce len veľké mesta , ale v taká malá stanica v historickom Bambergu vypadal podobne len trochu v menšom. Tento projekt v TN bude obsahovať 70% módnych obchodov bude zbytočne obrovský a zaťaží komunikácie smerujúce na stanicu autami.
Reakcia na: vlado54 #8143:
Môj názor je, že určite lepšie sa pri ceste od vlaku k autobusu prejsť cez obchoďáky kde je teplo, dá sa niečo zjesť, sadnúť si ako prejsť sa pomedzi bezdomovcov po rozbitej ceste kde keby sa tadiaľ dá ísť rýchlejšie ťa prejde autobus. Dnešná stanica má tak otrasnú úroveň, že všetko bude lepšie ako to čo je teraz. A čakať že stanicu bude niekto stavať zadarmo by bolo príliš hlúpe. Investor bude mať takto províziu vo forme tých obchoďákov.
Ako jediný problém som si tiež všimol tu MHD ale aj celkovo pohyb všetkých busov v objekte.
Žeby sa dalo vychádzať a vchádzať na stanicu po Duklianskych hrdinov ale aj po Kukučínovej? Nič iné ma ako riešenie nenapadá.
To nie je terminál, ale nákupné centrum. Autobusová a železničná stanica dostávajú len rolu nahnať zákazníkov do obchodu. Ich funkcia je podla mňa odsunutá na vedľajšiu koľaj. Ja určite nemám chuť sa premávať medzi predajňami handier a ich zákazníkmi, keď sa budem potrebovať dostať na vlak z autobusu. Podľa tohto návrhu to tak budeme robiť všetci. Nákupné centra stanici je niekde stavať v móde Rakúsko ale len vo veľkých sídlach, niekde to v móde nie napr. Nemecko. Ďalej tie vizualizácie na facebooku sú otrasné hlavne tou hmotou, zbytočne to celé uzatvára celý park. Nuž architektonická súťaž je pre investora asi drahá. Nové pracovné miesta to neprinesie, dopyt a ponuka v meste nie je to isté ako dopyt a ponuka pri výrobe aut do Nemecka. Je síce skoro, ale rád by som vedel ako chce mesto riešiť MHD na stanicu. Podľa návrhu sa stane totiž ulica Kragujevských hrdinov jednosmerka, čo je aj logické to množstvo aut treba usmerniť a verejná doprava zase možno pôjde na okraj. A čo mi najviac vadí je komunikácia mesta konkrétne primátora a hlavného architekta. Ten materiál je totiž propagácia investora ale čo tam robí úsmev tých dvoch ľudí vôbec nechápem. Kto ich platí my alebo investor? Ide o obrovský zásah do priestoru, ktorý užíva väčšina Trenčanov a oni bez diskusie idú robiť investorovi PR.
Mimochodom predávalo sa to s tým, že tam bude autobusová stanica nie nákupne centrum.
Reakcia na: MA MHD #8141:
ja to naopak vítam, treba tam urobiť niečo nové, príjemné a funkčné a to čo som videl to spĺňa do bodky! Ten priestor úplne ožije, ak sa porobí neičo aj s parkom, môže to byť vynikajúce.?
Reakcia na: bolkop #8140:
No pekne! Takže zase obchoďák na stanici - je to lepšie jak nič ale zas zo stanice bude priestor plný obchodov a reklám! Podľa mňa treba miesto stanice stanicu a nie mega obchod - lebo to nieje terminál ale obchoďák!!! ale zaujímavé?
Určite ste to už niektorí videli, ale pre tých čo nie, tu je ten materiál k terminálu http://www.docdroid.net/7537/terminal.pdf.html Chystá sa niekto na tú verejnú prezentáciu?
chalani, nielen MHD ale aj PAL ste dali do správy, a pekne podrobne, parádička, ste jednotky ❗ ?
Na televizii trencin som pozeral besedu s panom rybnickom. Nakoniec dostal otazku, kedy konecne sa upravia spoje tak aby chodili k vlakom, nie ako teraz, ze autobus zo sihote pride na stanicu 2 minuty po odchode vlaku. A naopak tiez, ze autobus odide zo stanice aj do mesta aj na juh aj nasihot 2 minuty pred prichodom vlaku. Odpoved pana Rybnicka: Ono je to tak, inak sa to neda. Hotovo.
Takze uprava CP sa v TN urcite neda spravit. Nedaju saposunut spoje o 5 minut.

PS Idem do prace ale poobede sem hodim aj video, aby bol dokaz.
Reakcia na: MA MHD #8136:
veru, od 15.12.2013 jediná zmena je, že zastávka "Opatovská, nadjazd" je už oficiálne podľa CP na znamenie a upravila sa jazdná doba ohľadne zastávky Pod Juhom na linkách 15,17,18,19,20,23 a 25. Inak nič ?
Škoda, čakal som, že sa zrealizujú zase nejaké šetriace opatrenia ale najmú tie, čo podporia MHD. Ale ostalo po starom. Snáď (naivne) dúfam, že sa upravia obehy harmoník efektívnejšie, nech v špičke jazdia o dušu a nie prestávkujú (tak ako 2 zo 4 teraz).
Zdravím ,
veľmi zaujímavé informácie sa tu píšu o premávke Citelisu 18M , pokiaľ mesto nemá záujem aby ľudia cestovali viac s MHD tak už na to môžu všetci vys*** viete čo... . A pokiaľ bude takýto mizerný cp až do roku 2015 tak budem prekvapený ak v roku 2015 bude na MHD exstovať viac ako 10 liniek a budú s ňov ešte chodiť cestujúci. Teraz by bolo dobré možno nakúpiť nové NP kĺbové vozy lebo ak sa to nespraví teraz tak sa bojím že to potom už ani nebude treba! Ja už tiež viac jazdím autom ako s MHD!?

Ozaj , konečne nejaké nové oznamy a aktuality , už si to idem prečítať...

+ neviete nikto niečo o situácií MHD na Juhu , počul som od rodiny že tam vraj ráno nechodili niektoré spoje a počul som aj výstrahu v rádiu - ako je to teraz?
Reakcia na: Richard Ščepko #8131:
Čo v Brne, oni sú aj v Žiline a premávajú tam...
ja si myslím, že poslednú dobu sa na strane SAD udiali skutočne dobré veci v prospech cestujúcich (hlásenia, informačné tabule, automaty), ale chcelo by to teraz hlavne aktivitu na strane objednávateľa - úpravy CP v spojitosti s riešením súbehov. Keď sa človek pozrie na CP MHD napr. na Sihoť po 20:00, je to katastrofa. Busy idú po sebe a potom aj 40 min nič. A to isté aj na Juhu. Tiež by to chcelo prehodnotiť, čo si mesto predstavuje pod pojmom nosná linka: pretože linka 8 oslabila v doobednom sedle z 30 min na 60, a tak okrem linky 1 už nemá nič interval menší ako 60 min, nerátajúc špičku na L5,6,8,15. Naopak linka 2 je pomaly tragická, zatiaľ čo 24 je vynikajúco vyťažená aj cez víkend, normálne adept na kĺbaka v niektorých časoch. A preto nie je nič horšie, ako prepisovať tie isté polohy a CP dokola. Ak zmena, tak potom v prospech cestujúcich. Do roku 2015 pri súčasnom CP opustí MHD ďalšia kopa cestujúcich. Pritom netreba veľa, ale rozumne. ?
Reakcia na: capaCity #8132:
No a čo s tým? ❗ (palec hore inak za tie rikše)
Reakcia na: kvorka #8130:
? ? ?

Myslím, že otázka nemá byť, prečo mesto na jeho kúpe trvalo- v 21. storočí v krajskom meste v Európskej únii by podľa mňa malo byť normálne, že sa prechádza na nízkopodlažné vozidlá. Citelisy 18M jazdia aj v iných mestách, kde problém nie je. Problém je skôr v tom, že si niekto nechce uvedomiť, že každá služba niečo stojí. V tomto zmysle by stálo za to navrhnúť primátorovi a pani Maslovej zavedenie rikší do MHD- boli by úsporné na PHM, náhradné diely by boli pomerne lacné a poruchovosť určite nízka.

Nech sa potom na meste čudujú, prečo máme v meste zápchy- pretože z grafikonu si posledné 3 roky robí mesto trhací kalendár, šetrí sa na úkor telesne postihnutých, mamičiek s deťmi a ľuďmi s obmedzenou schopnosťou pohybu a mesto (slovami pani Maslovej) neuvažuje o zmene CP min. do r. 2015. Hlavne že boli peniaze na nový Superb pre primátora a nový Opel Insignia pre prednostu MsÚ...

A na margo náhradných dielov- nemala by byť cena za väčšinu ND rovnaká na Citelis 18 ako na 12? Alebo vyradíme aj ostatné NP busy do zálohy?

A záverom- ekonomický detail pre mesto TN: Náhradné diely budú už len drahšie. Takže až vyradíme o pár rokov súčasné vozidlá, navrhujem vrátiť sa k Ikarusom a Karosám, po tom stačilo dvakrát bachnúť kladivom a fungovalo to...
Reakcia na: kvorka #8130:
Informácie sa šíria rýchlo.

Písal som pani Maslovej, že ide o pomerne drahú "zábavku" ak má stáť vo vozovni ako záloha. Čakať takýmto spôsobom na koniec technickej životosti mi tiež nepríde ako celkom zvládnuté. Odpoveď som už nedostal (pánboh zaplať aspoň za odpoveď ku kasseláku). No nie len ja mám takúto skúsenosť s touto pani úradníčkou (ktorú si inak platíme zo svojich daní).
Viem, že napríklad DPMB (Brno) ich bežne využíva na svojich linkách. Sám som s nimi cestovával a v čase svojho nasadenia poskytli v mnohých veciach vyšší štandard (nízkopodlažnosť a aj LCD informačný panel Buse). Tam s nimi nemajú problém.
Len otázka. Kúpa bola realizovaná za minulého vedenia, či? Ako bola kúpa realizovaná? Bolo to čisto v réžii mesta (SADky?)? A súhlasím s Kvorkom, že úradníci sa takmer vôbec nezmenili. A ako sa vraví, starého psa novým kúskom nenaučíš. ❗
takže, k tomu kĺbovému CItelisu 18M, ktorý je jedinou nízkopodlažnou harmonikou (!), je oficiálne stanovisko mesta takéto:
- vozidlo nepremáva "na objednávku mesta", pretože má najvyššiu spotrebu spomedzi kĺbakov, je poruchové a sú naň najdrahšie náhradné diely.

ABSURDISTAN V PODANÍ VEDENIA MESTA!!!!

- spotreba predsa vyplýva z techničáku, to akože mesto nevedelo, že CItelis 18M bude mať vyššiu spotrebu ako Karosa B961E?
- ceny náhradných dielov sú tiež známe, sú oprávneným výdavkom dopravcu, takže aj toto muselo byť známe
- poruchovosť: áno, to je niečo, čo človek vopred nevie

ZÁVER:
- prečo potom mesto vôbec trvalo na kúpe nízkopodlažného Citelisu 18M v rámci obnovy vozového parku? V Žiline jazdia Citelisy 18M, ale zaujímavé, že tam to "nevadí". Jazdia aj v PO, tam tiež nie...lebo ide o nízkopodlažnosť. Potom malo mesto (v danom čase) zvážiť, akú obnovu vozového parku dopravca má zabezpečiť, mohli to byť 5ks Karosa B961E, alebo kúpiť iný kĺbový nízkopodlažný autobus. Ľudia sa z MHD vytrácajú aj preto, že najnovší kĺbak miesto jazdenia stojí v garáži, ľudia sa tlačia v rannej/poobednej špičke. Miesto uľahčenia nástupu starším, ZŤP či vozíčkarom a kočíkom, voz radšej stojí. Ty kokos, toto je ozaj na hlavu a myslím, že za toto by sa mal niekto zodpovedať, veď ten voz si platíme všetci - mesto ho z našich peňazí objednalo, a teraz sa tvári, aký je nevýhodný. Ale veď okrem primátora tam sedia tí istí ľudia, ktorí vraj majú príslušné vzdelanie. Potom sa pýtam, ako je toto možné?
Reakcia na: kamaquashy #8128:
Je to vec vkusu a názoru. Ja som bol osobne rád, keď SAD k takémuto kroku pristúpila, často gýčovo polepené nové vozidlá ma skôr iritovali ? Ale v rámci tej biedy, tá šachovnica bola jednoznačne z tých lepších...
Teraz by som skôr uvítal, keby som sa pri jazde MHD mohol pozerať z okna bez toho, aby mi v tom bránilo 100 nálepok "POSTUPUJTE DO VOZIDLA", "PRÍPADNÝ ÚRAZ HLÁSTE VODIČOVI", fotografie pána Bašku a mnohé oznamy SAD. Pritom priestor na to určený ("vitrínky" vo vozidlách) je prázdny a jeho jedinou funkciou je, že pekne hrkoce na našich cestách....

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement