Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: kvorka #7029:
teoreticky este na naklady na pneu, ciastocne na udrzbu a taktiez na cakani vodica, lebo to je zvycajne menej platene ako jazda. Taktiez pri vyskrkani cp moze nastat uspora vo vyjazde vozidiel ked sa sikovne poprehadzuju spoje v dennych prikazoch. A pri bode "b" sikovny tvorca tieto prejazdy zakomponuje do cestovnych poriadkov ako zrychlene resp. priame spoje
Mňa by zaujímalo, aký vplyv majú zmeny na:
a) odjazdené km
b) ušetrené peniaze "mesta"
c) pohotovosť vodičov a ich pracovný čas
d) prázdne prejazdy vozidiel

Pretože ak sa robí zmena spôsobom, že vyškrtajme dačo z CP, tak potom:
a) môžu vzniknúť nechcené prestávky: vodič je v práci a nejazdí, čo je ušetrenie len na "nafte", čiže zanedbateľné s pohľadu občana
b) vozidlo musí robiť prejazd (ešte horšie ako písm. a), pretože vodič jazdí, ale na prázdno - neušetrené skoro nič, najmä ak ide cez pol mesta)
?
Reakcia na: Juraj #7026:
máš pravdu, veru škoda... to som už len z takej spomienky, ke´d sa stavali na Sihoti tie stĺpy pre trolejbusy, to si dobre pamätám ?
Teraz po zrelom uvážení všetkých zmien sa vyjadrím k niektorým veciam, ktoré by sa mohli ešte doladiť:
Linka 2+10 teraz pôjde: 07:10, 07:30, 07:50, 07:55 a linka 24 pôjde 08:00 - zbytočne toľko spojov linky 2, po 5 minutách tesne pred ôsmou naviac ak o ďalších 5 minút ide linka 24. Po nej potom ide zase linka 8. Áno, linka 24 je tu využitá maximálne z dôvodu návozu na pracovnú zmenu do obchodnej zóny, ale linka 2 už nemá žiadne opodstatnenie. Naopak, linka 8 ide v čase 08:03 dosť plná, ale tie dvojky idú zbytočne často - jednu z nich zrušiť alebo posalť na inú linku, kde ju bude potreba.

Zrušenie spojov linky 6 ráno: prestup z linky 21 na linku 5 možný NIE JE - nemajú žiadnu spoločnú zastávku. Trochu nedomyslené. Potom ani prestup z linky 2 na linku 5 nie je nič moc, lebo linka 2 ide zo Sihote IV už 05:02, pri gymnáziu je 05:17, ale linka 5 z Braneckého ide až 05:38, čo nemožno považovať za "prestup".

Zrušené spoje linky 18: konečne si niekto všimol súbeho linky 8 a 18 po 3 minútach, ale škoda je to, že riešenie bolo zrušiť spoje miesto ich presnutia:

- stav do 29.02.2012 v "x":
17:03 (8), 17:45 (18), 17:48 (8) -3 min po sebe
18:45 (18), 18:48 (8) - 3min po sebe
19:48 (8)
20:45 (18) 20:48 (8) - 3min po sebe
21:45 (18) 21:48 (8) - 3min po sebe
22:48 (8)

- stav do 29.02.2012 v "a"
17:15 (18) 17:17 (8) - 2 min po sebe
18:17 (8) 18:45 (18) - ideálne
19:17 (8) 19:45 (18) - ideálne
20:17 (8) 20:45 (18) - ideálne
21:17 (8) 47 (8) - ideálne
-------------------------------------------
stav od 01.03.2012 v "x":
17:03 (8), 17:45 (18), 17:48 (8) - 3 min po sebe
18:45 (18), 18:48 (8) - spoj linky 18 sa mohol posunúť na 19:15 a vykryť hodinovú medzeru na Juh
19:48 (8)
20:48 (8) - zrušený spoj linky 18 (20:45) sa kľudne mohol presunúť na 20:15
21:45 (18) 21:48 (8) - spoj linky 18 sa mohol posunúť na 21:15 (alebo 22:15) a vykryť hodinovú medzeru, súbeh po 3 min tu žiaľ ostal
22:48 (8)

- stav od 01.03.2012 v "a"
17:15 (18) 17:17 (8) - spoj linky 18 absolútne nevhodne narúša pravidelný interval linky 8 a vzniká hodinová medzera
18:17 (8) 18:45 (18) - ideálne preloženie spojov
19:17 (8) 19:45 (18) - ideálne preloženie spojov
20:17 (8) - zrušený spoj linky 18 (20:45) mohol zostať s ohľadom na vyplnenie medzery
21:17 (8) 47 (8) - ideálne rozložené spoje, po zrušení L2 o 21:02 sa ešte zdôrazní toto dobré rozloženie

Reakcia na: draxter #7000:
Niektorych rozhovorov som sa v rokoch 1999 a 2000 zucastnil aj osobne, no potom vymenili trolejbusovo zapalenych ludi a zakapalo to. V roku 2004 to uz bolo o nicom, texty v dokumentoch sa len opisovali bez realnej perspektivy. Pre vybudovanie trolejbusovej dopravy treba mat peniaze a nadsenych ludi, v roku 2004 uz nebolo ani jedno ani druhe...
Reakcia na: capaCity #7023:
Úplne by som sa tak ako doteraz obišiel bez tabúľ s odchodmi (často aj tak nešli dobre) keď je teraz taká finančná situácia, ale navrhoval by som aby spojenie Juh - Sihoť bolo hlavnou trasou mesta a k tomu sa prispôsobil ostatok. Linky 8 a 18 by mali jazdiť v preklade, ideálne však aj s linkou 21/28 takto (v "a"):
párna hodina:
x:00 L8
x:20 L18
x:40 L21
nepárna hodina:
y:00 L8
y:20 L18
y:40 L28
- to by bolo úplne najlepšie, bez vláčikov a pod. A ešte by sa aj ľudia naučili ako im to chodí.

Konečne bude na L50 vynechaná zachádzka do Zámostia - MHD tu bude konkurovať IAD či taxíkom a to je správne.
Reakcia na: milan005 #7018:
Presne ako hovoríš. Ešte by bolo prípadne vhodné komunikovať to medzi nami, Trenčanmi, ktorí sme zvyknutí na systém "Odvšadiaľ všade". A keby mesto zainvestovalo do nejakých prestupných uzlov (priechody, obrubníky a povrch zastávok, tabule s najbližšími odchodmi, to by bolo úplne naj ? )
Po dlhsej dobe vsetkych zdravim, moju pozornost ako uz tradicne prilakalo spominanie na Ikarusy ? Poslednou galeriou na toto tema sa u mna skoncilo 9-rocne cakanie, konecne zachytenou 836/I pocas posobenia v TN ? Snad nebudem hovorit do vetru ked poviem, ze je to 1 z najcenejsich zaberov v TN galeriach vobec. Ing. Engler opat potvrdil, ze disponuje tym najhodnotnejsim, co bolo kedy z trencianskych masin nafotene, Draxterovi taktiez 1 velke dakujem!
Ta 5/43-5:20 bude nejaka chyba,spoj nenahradza Zrychlenu 5 5:23(to bol spoj 43) ale nahradza 5 5:27(spoj neviem) a ta bude jazdit x a v f1 urcite tiez pojde,mam volno ale musim to v praci povedat...skoda ze som sa na to nesmel kuknut...mali by poradcu zadarmo ❤ Ale kto nic nerobi,nic nepokazi ? a tak chybicka se vloudila...nic strasne sa nedeje a do 3.3.sa to snad opravi! Tak zatial to neprerabajte na vasej stranke!!!
Reakcia na: capaCity #7017:
Ja si myslim ze prestup problem neni, pokial ale k tomu zodpoveda cena, t.j. prestupny listok dajme tomu za 3-10 centov maximalne. Potom by sa do niektorych mene vytazenych casti mohlo prestupovat (VOP, LOT). Napr. od VOP by nemusela ist 9, 16, 19, ale len jedna z nich, najlepsie asi L9 kedze 3 ma podobnu oblast obsluhy a ta ide na Juh II. A takisto pri lacnych prestupoch by napr. nemusela ist o 22.15 L25 ale len L24, tych ludi nechodi az tolko a pri nemocnici by sa dalo prestupit na L5, na Legionarskej L1...
Ešte naučiť ľudí prestupovať a máme to... Inak to rušenie súbehov je samozrejme ok, akurát je pravda, že sa to mohlo spraviť 5 rokov dozadu. Som zvedavý, ako to zredukujú na jeseň...
? Kritika do vlastnych radov: nechcel by som prestupovat z 21 na 5 za mosty, ? ? ,to by ani v kocur v sedemmilovych cizmach nedokazal ? ,inak je to v celku OK!
Reakcia na: kvorka #7013:
Len škoda, že sa neposunul ešte spoj L18 o 21:45 zo Sihote 4 na Juh I trochu skôr alebo neskôr:
L18 21:45 - posunul by som o 30 min neskôr
L8: 21:48
L24: 21:50

Rovnako 21:10 ide L6 aj L28 (t.j. úplne rovnaká trasa až po Hasičskú - mohlo sa s tým niečo urobiť
V tom materiály sú chyby:
- pri zrušenom spoji linky 2 o 21:25x: L24 o 21:29 - správne má byť 21:50
- pri zrušenom spoji linky 2 o 21:02a: L18 o 20:45 - veď je tiež zrušený ?

To zrušenie L18 je síce fajn, lebo L8 jazdila tesne za ňou, ale keby sa to radšej rozložilo do 30 min intervalu, najmä ako sa rušia spoje linky 2...až teraz si to páni všimli? 5rokov tu na to poukazujeme ? Ale výsledok nie je moc uspokojivý, Juh I zase príde len o ďalšie spoje.
Reakcia na: Kolporter #7010:
Už sme to tu niekde uvádzali aj v percentách, o kolko sa znížia výkony...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.