mňa osobne zaujíma, keďže zmena sa nemá dotknúť liniek končiacich pri Bille, kde budú začínať spoje, u ktorých je billa prvou zastávkou? (napr. spoj L1 o 06:43). Vie mi to niekto povedať?
Bol som niekoľko dní služobne v zahraničí a netbook mi vždy kompletne napísanú odpoveď vymazal, tak som si to nechal až na obdobie po návrate:
1) Regionálnu dopravu by rozhodne mal riadiť jeden subjekt - je jedno, či štát alebo VÚC (to skôr záleží na osvietenosti konkrétnyhc ľudí, ktorí na tom ministerstve alebo VÚC sedia) ale je absurdní situácia, keď časť regionálnej dopravy objednáva a riadi štát a časť VÚC.
Ďalšia je otázka financovania - spolu s kompetenciami by mal štát presunúť VÚC-ke aj príslušný objem finančných prostriedkov a nie tak, ako to doteraz robili všetky vlády odľava až doprava, že tu máš, kraj, kompetencie ale peniaze ti nedáme, rozhádžeme si ich sami.
Čo sa IDS týka, kraj by sa mal sám rozhodnúť, kde preváža v jednom spoji 500 ľudí a teda zaplatí radšej 8,- EUR/km a kde tridsať a zaplatí radšej 1,- EUR/km.
Je potrebné raz a navždy odložiť ružové okuliare a zmieriť sa s tým, že na trati, kde celý deň pendluje jedna bageta, NIE je racionálne prevádzkovať osobnú dopravu s výnimkou nejakých špeciálnych prípadov, že neexistuje žiadna paralelná cestná komunikácie požadovaných parametrov a podobne.
Protivyjadrenie (respektive navrh na korektne riesenie) som uz davnejsie naformuloval. Je zalozene na nasledujucom principe.
Na uzemi nasho kraja (v nasom pripade na jej trencianskej casti) existuju:
2 druhy regionalnej dopravy (PAL a ZRL)
2-ja objednavatelia tejto dopravy (Trenc.samospr.kraj a Min.dopravy
2-ja prevadzkovatelia tychto doprav (SADka a Zel.spolocnost)
A existuje tu z pohladu cestujucich jeden jediny zaujem na koordinaciu tychto siestich "veci", aby to bolo k ich spokojnosti. Ak sa ma tato koordinacia riesit spravodlivo, ani jeden z objednavatelov ani prevadzkovatelov by nemal na toho druheho "robit ramena" a "ukazovat svaly". Mali by postupovat ako SPOLOCNI - ROVNOCENNI partneri, lebo na urovni kraja naozajbez akehokolvek vyvysovania iba partneri su.
Teda by sa v prvom rade mali dohodnut na SPOLOCNYCH prioritach a nie si cez media ukazovat ultimativne udajnu vylucnu prioritu jedneho (MD-ZRL-ZSSK) voci druhemu (TSK-PAL-SAD).
V druhom rade by si mali NAVZAJOM pre spolocne riesenie poskytnut (vymenit si) udaje v dohodnutej forme a rozsahu. Samozrejme si pre toto treba ako rovnocenni partneri sadnut k spolocnemu stolu a dohodnut si to - a nie cez media si odkazovat, ze vy nam musite poskytnut vsetko a my vam nedame nic a ked nam to vsetko nedate, roznesieme vas po mediach, ale ked vam nedame my nic, mozete si "trhnut".
Teda ak ide o SPOLOCNE riesenie koordinacie (prip.integracie) dopravy v kraji, poskytnime si NAVZAJOM:
- Zoznam vzajomne subeznych liniek ZRL a PAL (a nie tvrdo a uplne bezdovodne vyzadovat udaje aj z takych lokalit, kde zeleznica neexistuje)
- Presne pocty vsetkych cestujucich v tychto subehoch na ZRL a PAL v casovom rozliseni podla dohody. Bud za celu spicku a sedlo, alebo za spickovu a sedlovu hodinu, alebo za spickovu a sedlovu polhodinu. (Nezmysel je pytat to a davat po spojoch, lebo tie zavisia od poctu vagonov vo vlakovej suprave alebo od zhlukov autobusov.)
- Ak to obidve strany presne eviduju a su schopni si to poskytnut, navzajom si vymenit strukturu cestujucich, teda kolko cestujucich zo vsetkych su ziaci, pracujuci, dochodcovia, ZTP atd.
- Ak to nejaki vyskumni sukromnici dodavatelsky spracuju, predbezne navrhy rieseni vzajomne odkonzultovat, aby jedna zo stran nebola "nahodou" neprimerane zvyhodnovana alebo neznevyhodnovana.
- Zaverecne vysledky opat rovnocenne v plnom rozsahu poskytnut obom stranam.
- V takomto pripade skutocne partnerskej odbornej SPOLUPRACE nevidim ziadny dovod si udaje neposkytovat alebo nespolupracovat.
Takze "protivyjadrenie" je navrhom na uznanie ROVNOCENNEHO partnerstva dopravy v regione, rovnocenne vymenenych korektnych udajov, objektivnych navrhov na riesenie a rovnocenne poskytnutie vysledkov obidvom stranam.
Nie je to dobry "proti"-navrh? (Nie je to system "my vsetko - vy nic".)
Od 16. 5. 2011 (od 9:00 h) bude zmena vedenia liniek do a z Kubrej a Kubrice a to nasledovne.
Zo smeru od zastávky gen. M. R. Štefanika, Merina budú linky pokračovať po ceste I/61 so zastavením na zastávke Trenčín, BILLA, (zastávka prímestskej dopravy), odbočením z I/61 na Ul. Pred Poľom a zastavením na zastávke Kubranská, Pred Poľom a pokračovať budú po pôvodnej trase. Zrušená bude zastávka, Kubranská, Billa.
Zrušenie nebude platiť pre linky, ktoré končia na Kubranská, Billa.
Zo smeru Kubrica, Kubrá, budú linky vedené na Ul. Pred Poľom, kde bude zriadená dočasná zastávka za zastávku Kubranská, Pred Poľom. Následné ľavým odbočením na I/61 a zastavením až na zastávke gen. M. R. Štefanika, Merina (pri Maxe).
Budú zrušené dve zastávky Kubranská Pred Poľom (náhradná - dočasná zastávka) a Kubranská Billa (bez náhrady).
Tak konkretne ta elektricka uz davno na otazky kazdodennej pouzitelnosti odpovedala sama. V sucasnej podobe nie je vhodna na NIC okrem turistickej atrakcie. A turisticka atrakcia nema byt platena z penazi na ZDO.
čo tak spísať protivyjadrenie? Myslím, že by sa viacerí začudovali. ?
Ja v prvom rade som za efektivitu a ekológiu. Takže rušiť PAL Tr.Teplice-Tr.Teplá zmysel nemá, ale pri troche snahy by tá električka vo vzťahu k rýchlikom fungovať mohla tiež. Ale ak niekto vopred zruší čo môže, ťažko potom vravieť o porovnávaní.
v svojej podstate súhlasím, a naviac ma straší to, že už sme tu nejaké optimalizácie mali (čiže otázka je, kto a ako to vyhodnotí). Lenže štát by mal na to mať páku (aj cez akcie v podnikoch).
Mňa len štve, že zase nejaký dobrý nápad sa dá ľahko zosunúť zo stola, a to z ktorejkoľvek strany. Železnice plytvajú ako na bežiacom páse, ale rušia ešte pred analýzou a optimalizáciou, čo je zase nezdopovedná.
Na druhú stranu, ja len vravím, že údaje SAD rozhodne obchodným tajomstovom nie sú, a aj ja sa k nim dostahnem úplne legálne.
Druhy pohlad suvisi s myslienkou nielen odburania subehov medzi PAL a ZRL, ale so striktnym takmer prikazom zaviest v krajoch krajsky integrovany system. To by malo logiku vtedy, ak by sa odlozilo sucasne vysoko rozbehnute rusenie ZRL, aby sa mohli porovnat EXISTUJUCE linky a ich jednotliva vhodnost zaradenia do integrovaneho systemu. Ak sa vsak uz vela liniek ZRL zrusilo a dalsie su v poradi a uz neexistuju alebo coskoro nebudu existovat - je predsa absurdne a technicky nemozne v buducnosti navzajom integrovat existujuce PAL s neexistujucimi ZRL.
Treti pohlad suvisi s tvrdo presadzovanym zamerom vylucnej prority ZRL nad PAL (pochopitelnym iba z pohladu strategickeho zaujmu zachovania zeleznicnych dopravnych ciest v dobe ohrozeni - ta pani v klipe to na plne usta pomenovala). Tento zamer obmedzuje vytvorenie integrovaneho systemu na baze dvoch navzajom vyhodnych, doplnejucich sa a rovnocennych systemov (PAL vs. ZRL). Kedze predpoklada bez akejkolvek diskusie, ze ak mame 2 subezne systemy (typicky priklad PAL a ZRL z Tr.Teplej do Tr.Teplic) nikto nebude nic porovnavat alebo spocitavat - a VZDY bude mat prednost zachovania ZRL a automaticky sa zrusi PAL. Toto nie je integracia, toto je diktat.
"Zadrhelom" tejto priority ZRL nad PAL je pre buduce prebratie ZRL vuckami to, ze vucky si nebudu moct zvolit formu dopravy podla jej vzajomnej vyhodnosti podla jednotlivych usekov. Bude musiet automaticky "vyskrtnut" PAL vsade tam, kde sa len niekde okolo mihne akakolvek kolaj. Teda automaticky vyskrtnut 1-eurove spoje a natvrdo ich nahradit 8-eurovymi.
Je preto pochopitelne, ze akekolvek podrobne udaje poskytnute o PAL ludom, ktori priamo alebo nepriamo pracuju na horeuvedenych ulohach, sa v konecnom dosledku v priebehu niekolkych mesiacov obratia proti ludom, ktori tieto udaje poskytli. A teda aj proti uradom alebo organizaciam, ktore budu musiet v buducnosti financovat takyto umely "integrovany" system, s ktorym nesuhlasili a casto nie je ani v prospech dopravujucej sa verejnoesti.
Otvoril si otazku, ci do regionalnej dopravy VUCiek patria okrem primestskych autobusovych liniek (PAL) a zeleznicne regionalne linky (ZRL) alebo nie. A podotazku, ze ak ano (alebo tiez nie), ci ju chcu aj riadit, koordinovat navzajom PAL a ZRL z pohladov grafikonov a dopravnej obsluznosti uzemia a tiez aj pripadnou motivacnou cenotvorbou.
Na prvu cast otazky odpoviem, ze zatial nie, ale "zhora" je na to tlak uz aj vo forme (zatial o rok odlozeneho) zakona, avsak ani tak nie z pohladu spokojneho cestujuceho, ale preto, aby vucky odbremenili statny rozpocet a balvan si dobrovolne alebo zo zakona zavesili na krk.
Na druhu cast otazky ti odpoviem tak, ze v principe by sa chcel urcite kazdy pochvalit krajskym integrovanym systemom, avsak nie za podmienok, ze na jednu jeho cast budu doplacat €1/km a na druhu €8/km. Inac povedane, ze pri integracii hlavne pri subehoch "vhodne" nahradia 1-eurove autobusove spoje 8-eurovymi zeleznicnymi a cely sustem bude omnoho drahsi ako doteraz.
Skor moze nastat pripad, ze to urobia naopak - a teda ze ak im daju tieto trate "do vienka" nasilu zo zakona (s minimom penazi, nemoznostou ovplyvnovat cestovne a vysokymi platbami za dopravnu cestu), tak z pohladu ekonomiky logicky nahradia 8-eurove vlakove spoje 1-eurovymi autobusovymi a stanu sa tak nie z vlastnej viny hrobarom regionalnych zeleznicnych trati na svojom uzemi.
Juraj, v tej reportáži som započul, že VÚC-ky nechcú dávať údaje VÚD. Platia VÚC-ky, teda nárok na údaje majú VÚC-ky, ak nemajú o železničnú dopravu záujem, nech ju neplatia. Štát by mal preniesť kompetencie v regionálonej doprave na kraje a bol by pokoj.
Vsimnite si, ze samotny hovorca ministerstva dopravy nevie, ako sa ta sukromna akciovka vola - vraj "vyskumny ustav dopravy" (koho-coho?). Pritom oficialny nazov je Vyskumny ustav dopravny.
Dalsi dopravacky skvost: zdvojena doprava. O takej sa ucia na dopravnych priemyslovkach a ZU? Malo by ist nie o "zdvojenu dopravu", ale o SUBEHY zeleznicnej a autobusovej dopravy. Tych subehov je niekolko typov, a mozeme o tom rozviest niekedy diskusiu, ake su to.
Posledna perla: Treba riesit subehy a pytali informacie o komplet vsetkych autobusovych linkach z celeho Slovenska. Napriklad aj linku do Hornej Suce. Ide tam hore Sucanom nejaka zeleznica, aby im tie cisla na riesenie subehu k niecomu boli? Alebo do Zliechova. Aj tam ide zeleznica, aj tu chcu s tymi cislami riesit subeh? Alebo doHornej Marikovej. Aj tam hore do doliny ide "streka", aby riesili nejaky subeh? Samozrejme, ze nikde tam zeleznica neviedla, nevedie a podla vsetkeho najblizsich 100 rokov ani viest nebude.
A z akeho dovodu tu teda potrebuju udaje o autobusoch, aby vyskumali subeh so zeleznicou, ked tam zeleznice niet?
ako tak zbezne pozeram tyka sa to zachadzok k AUO pri:
-L6 na spoji 5:20 z VUO (tu by som "vypichol" nahovno spraveny cas - bezne spoj L6 bez zachadzky k OZCM spravi svoju trasu za 23min., tato trasa je podstatne dlhsia a je pre nu len 21min.) a 14:43 od AUO, tam je to vyriesene pekne, pravdepodobne smena konci o 14:30
-L15 zrychleny spoj z Juhu 5:22 posunuty o 2 min. skor a potiahnuty az po AUO(dobre riesenie, kedze ten voz potom robi beztak prejazd do zablatia na L13) a L15 o 14:50 od AUO.
Ine zmeny som si zatial nevsimol ale prezriem to dokladnejsie
ja by som skúšobne zaviedol električku ako prípoj ku každému R z oboch strán a potom by som sa rozhodol, ktoré spoje ponechám a ktoré nie. Lebo stále dosť ľudí používa vlak na rýchle spojenie s BA,TT,NM,ZA,LM,PP,KE a vystupuje/nastupuje v Tr. Teplej. Otázka je, koľkí sú z Teplíc...a preto nechať 4 spoje, ktoré ešte ani nie sú prípojmi, je smiešne.
jasne ze je somarina rusit busy,neboj navrhy daneho experta poznam, co videl TN na mape a chcel u nas spravit 5 liniek Ved nejde len o spojenie Teplic a Teplej ale hlavne ide o spojenie s TN a aj dalej na D. Porubu. A na to elektricka nestaci. Podla mna je zakladom ta nadvaznost na rychliky
Ideálne by bolo, keby existoval prípoj ku každému rýchliku, a podľa možnosti aj k významnejším osobákom v špičke, ale netrúfam si hádať či by to stačilo aby sa tá trať uživila. V podstate jediným významnejším zdrojom cestujúcich je pre TRENŽ železnica; hlavné prepravné potreby sú dnes niekde inde ako v dobe keď ju stavali. Keby bola podľa pôvodných plánov dotiahnutá cez Novú Dubnicu do Dubnice alebo do Trenčína, bolo by to o niečom inom, ale takto...
Akurát sa mi otvára nožík vo vrecku keď počujem šotovýkriky o tom že treba zrušiť autobusy ☠
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
1) Regionálnu dopravu by rozhodne mal riadiť jeden subjekt - je jedno, či štát alebo VÚC (to skôr záleží na osvietenosti konkrétnyhc ľudí, ktorí na tom ministerstve alebo VÚC sedia) ale je absurdní situácia, keď časť regionálnej dopravy objednáva a riadi štát a časť VÚC.
Ďalšia je otázka financovania - spolu s kompetenciami by mal štát presunúť VÚC-ke aj príslušný objem finančných prostriedkov a nie tak, ako to doteraz robili všetky vlády odľava až doprava, že tu máš, kraj, kompetencie ale peniaze ti nedáme, rozhádžeme si ich sami.
Čo sa IDS týka, kraj by sa mal sám rozhodnúť, kde preváža v jednom spoji 500 ľudí a teda zaplatí radšej 8,- EUR/km a kde tridsať a zaplatí radšej 1,- EUR/km.
Je potrebné raz a navždy odložiť ružové okuliare a zmieriť sa s tým, že na trati, kde celý deň pendluje jedna bageta, NIE je racionálne prevádzkovať osobnú dopravu s výnimkou nejakých špeciálnych prípadov, že neexistuje žiadna paralelná cestná komunikácie požadovaných parametrov a podobne.