Ty nevieš, že bezhotovostná platba je minimálne rovnako škodlivá ako očkovanie nevyskúšanými experimentálnymi vakcínami?
Ja by som systému vytkol len jedno - diskriminácia platby bankovou kartou voči dopravnej karte. Rozhodne nevidím cestu v dedikovaných kartách.
My sme sa pochopili ale nerozumiem uplne tvojej logike - vies pri predstavit listok, ktory ma predpoklady na to aby bol drahy a aby si ho nikto nekupil. Naproti tomu ja si viem predstavit takmer identicky listok, ktory bude cenovo prijatelny, avsak by sa nejednalo o predplatny listok. V tomto vidim velky potencial dobuducna.
To preco tu nefunguje(a zrejme ani nikdy nebude funngovat) system zo SUI je skrz verejne obstaravanie kazdemu jasne.
Choď do hája ty sám s takýmito rečami. Ako obyvateľ mám pravdu, nič nezamlcujem a je to v TN zle spravené. Teba ako netrencana do toho pred. Ale ja na rozdiel od teba nikoho do hája neposielam, aspoň vidím ako reaguje tvoja fajta ľudí.
Osobne pracujem v meste, kde má možnosť si kúpiť 10-minútový lístok za 16 Kč, ale hromada cestujúcich uprednostní zdržovanie na zastávke a nákup hodinového lístka za 24 Kč. Aspoň je veľká množina z nich tak milá, že vodičovi nechá sprepitné minimálne tu jednu korunu, častejšie však 6 Kč.
Omnoho častejšie im ale navrhnem, aby si prebehli k druhým dverám a platili kartou, kde majú na výber aj lacnejšie cestovné. Väčšinou sa im nechce.
Dopravca, resp. objednávateľ pracuje s lenivosťou. A tak to má byť. Zdržovanie dopravy niečo stojí, a nie málo. Do začiatku minulého roka sme dokonca mali vyššiu cenu za lístky v doplnkovom predaji. A ľudia na to aj tak prdeli a nechcelo sa im.
Kto chce, ten ušetrí, kto nechce, ten platí. Jednoduché.
chod do haja s tym ozobracovanim... mas x inych moznosti na kupu listka za mensie peniaze, tak co tu robis sceny za doplnkovu moznost, ktoru vyuziva zlomok populacie a s ktorou su iba nasledne problemy, komplikacie a naklady? Podla tvojej logiky by uz ta pani, ktora si kazde rano DOBROVOLNE kupuje listok za 2 ecka uz davno musela byvat na ulici, lebo by jej nezostalo na najomne ani na stravu... zrejme tie 2 ecka nie su tak vela, ked ich ludia nemaju problem platit kazdy den...
Po novom je posunutá L1 ráno o minútu neskôr. Bude linka P6 čakať L1 o 5:24 na stanici? Teraz sa to dalo stíhať veľmi tesne, po novom môže tá minúta hrať veľkú úlohu pri prestupe, ktorý nie je napísaný ako garantovaný a ľudia ho často využívajú.
Vždy je cesta, ako toto riešiť. Práve preto sú tu tí zastupiči občanov, daňových poplatníkov a vlastne pre tých, komu má takáto služba smerovať. Mohol by som tu viesť príklad o snahe týchto ľudí v inej oblasti nášho života, ale to to je debata o doprave . Na budúci týždeň si pôjdem pýtať / asi za tých mnou platených dvíhačov rúk / na MD čo to vlastne propaguje. Dám tu určite vedieť.
Súhlasím, Žilina má jasnú možnosť kupovať lístky v automatoch, za hotovosť. Čím nielen nepopiera právo na hotovosť, ale ani nediskriminuje hotovostné platby. A má základný lístok v automate i zľavnený. V Trenčíne toto nie je, môžeš len za 2 EUR. A teda TN diskriminuje hotovosť a cena základného lístka 2 EUR je aj za mňa zderstvo, pričom naviac nebola pri schvaľovaní tarify zákonným spôsobom nijako zdôvodnená (svedčí o tom videozáznam z MsZ).
Možnosť zakúpenia 60-minútového lístka za 1 euro z automatu (alebo stánku) uvádzam. Práve toto som pomenoval ako jediný bod, kde je žilinská tarifa výrazne lacnejšia.
Porovnával som ceny vybraných, najčastejšie používaných lístkov. Nebolo cieľom robiť podrobnú analýzu všetkých drobných rozdielov. Keď už chceš riešiť že študent si môže v Žiline kúpiť 12-minútový lístok za 0,60 €, to potom ja môžem vytiahnuť, že študent v Trenčíne si môže kúpiť 24-hodinový lístok za 1 €, zatiaľ čo žilinský študent lepšiu cenu ako 4 € nedostane.
Skrátka, v jednom aj druhom systéme sú niektoré segmenty ponuky lacnejšie, iné drahšie. Ale že by sa jeden zo systémov dal navvať vyslovene drahým a druhý vyslovene lacným, sa podľa mňa nedá povedať.
Nevidíš? To nemyslíš vážne, zrovna od teba by som čakal, že dodáš, že v Žiline sa DÁ KÚPIŤ LÍSTOK už za 90centov alebo 1 EUR a zľavnený za 0,60 resp. 0,70 EUR. Čiže v Žiline nie je základný lístok za 2 EUR. Zatiaľ čo v Trenčíne je. V Žiline s v kľudne kúpim za 90centov. A to je cena základného lístka.
Cestovné lístky na jednu cestu - papierové:
Časová platnosť/Zónová platnosť/Základný/Zľavnený
12 minút/100 - len MHD/0,90 €/0,60 €
60 minút/100 - MHD, SAD, ZSSK/1,00 €/0,70 €
60 minút kombinovaný (osoba + batožina/pes)/100 - MHD, SAD, ZSSK/1,20 €/-
60 minút (zakúpený u vodiča MHD)/100 - MHD, SAD, ZSSK/2,00 €/-
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Porovnával som ceny vybraných, najčastejšie používaných lístkov. Nebolo cieľom robiť podrobnú analýzu všetkých drobných rozdielov. Keď už chceš riešiť že študent si môže v Žiline kúpiť 12-minútový lístok za 0,60 €, to potom ja môžem vytiahnuť, že študent v Trenčíne si môže kúpiť 24-hodinový lístok za 1 €, zatiaľ čo žilinský študent lepšiu cenu ako 4 € nedostane.
Skrátka, v jednom aj druhom systéme sú niektoré segmenty ponuky lacnejšie, iné drahšie. Ale že by sa jeden zo systémov dal navvať vyslovene drahým a druhý vyslovene lacným, sa podľa mňa nedá povedať.