Presný čas zatvorenia dverí v podstate poznáme. Palubný systém je nastavený tak, že za čas odjazdu zo zastávky považuje čas 5 sekúnd po dovretí posledných dverí; to neplatí, ak bol do piatich sekúnd od dovretia posledných dverí opäť aktivovaný dopyt alebo otvorené iné dvere. Vodič teda inicioval zatváranie dverí (predpokladáme, že 7 sekúnd trvajúce) o 14:25:14.
Vodiči v Transdeve sú školení, aby v zastávkach nestáli s vypnutým dopytom, pretože:
• hrozí, že sa stane presne to, čo sa stalo, t. j. odignorujú cestujúceho, ktorý je na zastávke v tom istom čase ako stojaci autobus,
• sa vyhlási nasledujúca zastávka a to je pred odchodom z predchádzajúcej zastávky nežiaduce.
Vodič uvedeného spoja teda podľa mňa pochybil. Nejedná sa o hrubé porušenie disciplíny, ale ak chcel v zastávke stáť po zatvorení dverí (podľa sťažnosti cca 5 sekúnd po stlačení tlačidla, teda do 14:25:29), tak v zastávke stál so zatvorenými dverami a deaktivovaným dopytom 8 sekúnd – to je v zásade dosť času na to, aby stihla pani otvoriť dvere tlačidlom, vodič na to zareagoval, tesne po jej nástupe dvere zatvoril a bezprostredne odišiel.
Porušovanie tejto disciplíny pozorujem aj v mojej domácej Nitre, aj v mojom novom meste živobytia, Brne, kde má veľká časť vozidlového parku dvojpolohový dopyt, ktorý je potrebné pred odjazdom DEaktivovať – napriek tomu to 90% vodičov nerobí a dvere zatvára 10-15-20 sekúnd pred odjazdom vypnutím dopytu a opätovne ho nezapne.
Je otázne kto čo považuje za vecnú debatu. Ste tu mnohí ostrieľaní harcovníci, to je v poriadku. My sme iba tí, čo majú ešte nejaký ten dôvod cestovať v MHD v kocúrkove. Ale netvrdím, že treba všetko iba kritizovať, viz môj príspevok pred chvíľkou.
Nie si dnes sám. Aj ja už sediaci na 6 ke na železničnej stanici dtto. Pani z vonka mačkala na stojacom autobuse otváranie dverí - smola a odišiel. Dúfam, že si to pani dobre zapamätala. Ďakujeme pán polovodič.
Tak nechcel som až tak napriamo, ale presne toto znamená, že vodič isto neurobil všetko, čo mal ani minule - zjavne nepozrel späťáky a odišiel. A teraz asi rovnako.
akurat som bol svedkom podobnej situacie, opat na stanici tentokrat na linke 16, 2 mlade slecny prisli (nebezali) k zadnym dveram, stlacili tlacidlo, autobus zatvoril predne dvere a odsiiel. Podotykam pocas stlacenia boli otvorene este predne dvere, keby pobehli rovno k prednym dveram tak aj nastupia. Ak aj bus meskal tak max do minuty, kedze ani nemal dovod, nebol plny, ziadna prekazka po ceste. Keby isiel dalsi bus za 5 minut tak este no dobre. To uz zachvilu ten bus pri meskani ani nemusi zastavit na zastavkach aj ked tam budu ludia. Ja som myslel ze Mhd je nato aby vozila ludi. Mhd busy, nie su ani lietadla, ani vlaky. Dokonca pri vlakoch som bol vzdy svedkom pokial sprievodca nedal konecny signal na odchod a videl ze niekto dobieha na ten vlak tak pockal.
Nuž milý Pablo, snažím, sa pochopiť snaženie tu. Ja som cestujúca verejnosť. Kde sa pozriem, tu sa cestujúcim kladú neustále nové a nové prekážky. Napríklad tu nedávna diskusia o ,,prípade,, na odchode linky 1 zo zastávky železničná stanica. /hovorí cestujúci Peter 5.12.24 na stránke kocúrkova/. Keď spomeniem, že aj majster vodič sa pomýli / sme predsa ľudia/ tak už mám parče dolu. No a keď si / teda radšej napíšem oni/ takto budete podávať cestujúcich prídete o peniažky, to hádam viete. A zadarmo okrem mňa tu nikto robiť nebude. O tomto je reč.
Dokážu, tiež máme na prímestskej doprave také ale je to dosť ťažko spravovateľné, nie moc systémovo.
U nás sú to Teplice, AS a H. Súča, nám. kde je pre celú zastávku určené aby ponúklo aj prestup 0 min keďže často sú na týchto zastávkach ,,vzájomné,, prestupy nie len jednosmerné.
Ale buď musíš takto určiť celú zastávku (čo si nie som istý či by pre Legionársku) bolo dobré alebo ručne spísať spoj po spoji ktorých sa to týka a myslieť na to pri zmenách CP čo je dosť otrava
To s tym nenajdenym prestupom, nebude to co tu spominal x tyzdnov dozadu Vladimir? Ze niektore vyhladavace nedokazu zobrazit prestupy ak je cas na prestup 0 min? Teda akurat som cakal ze uz to je davno vyriesene.
V tom konkrétnom prípade čakal, až príde 24 - zabrzdí, odblokuje dvere, otvoria sa dvere, ľudia prejdú pár metrov k dverám 7...
Zbytočne. Najneskôr ako mu tá 24 vbiehala za zadok do zastávky mohol vodič 7ky zablokovať dvere a ísť preč.
Aj keď je mi jasné, že mohol vodič 7 využívať čas venovaniu inej činnosti, ktorá sa nedá robiť počas jazdy...
Ospravedlňujem sa, máš pravdu. Veľmi zle som to napísal. V tom čase musíš vždy prestupovať nielen z vlaku na autobus, ale ešte aj z toho autobusu na ďalší autobus. Ak ideš na Juh.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
milan005
U nás sú to Teplice, AS a H. Súča, nám. kde je pre celú zastávku určené aby ponúklo aj prestup 0 min keďže často sú na týchto zastávkach ,,vzájomné,, prestupy nie len jednosmerné.
Ale buď musíš takto určiť celú zastávku (čo si nie som istý či by pre Legionársku) bolo dobré alebo ručne spísať spoj po spoji ktorých sa to týka a myslieť na to pri zmenách CP čo je dosť otrava