Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Pablo #15717:
Ešte si zabudol, že pravidelný odchod bol pred 26 sekundami, takže sa nebavme, že už tam stál 15 sekúnd so zavretými dverami, to opačnou logikou si práve potvrdil, že možné nebolo.
Ak je pravidelný odchod HH.MM.00 a skutočne voz odišiel HH.MM.26, tak potom kedy prišiel do zastávky a kedy zavrel dvere?
Nie, mne to celé nesedí. Bez ohľadu na to, že mohol zavrieť dvere práve HH.MM.00, úplne na sekundu presne ako mal a nič neporušil. A potom 26 sekúnd sa vybavoval s dákou pani. Aj to je možné.

Nikto nepotrebuje zverejňovať nič, ale ak to dopravca robí, a v odpovedi to píše, mne potom chýbajú iné veci tiež:
a) kedy vozidlo prišlo na zastávku - včas, v predstihu, v meškaní? - dedukujem, že v meškaní asi nie
b) kedy sa otvorili a zavreli dvere - toto by som presne chcel vedieť. Vzhľadom na čas, čo uvádzaš, to žiaľ objektívne vyzerá, že asi dvere neboli otvorené len 10 sekúnd
c) aký čas prešiel od "uvoľnenia (či zablokovania) tlačidla" do jeho stlačenia

Takto je to klasické klišé - vodič jednal správne. Ja vravím, že možno jednal správne. ❗
Reakcia na: kvorka #15716:
Všetko jasné je, dopravca ma všetky data co spomínate len ich nespristupnil, paradoxne prečo by aj mal, je to interna vec. A realne ak voz odisiel v 26 sekunde tak z praxe zo stanice viem povedat. Otvaranie na väčšine busov trva 7s zatvaranie detto, ak by tam bolo iba 5-10 cestujúcich plus pani co kupuje za cash pripadne sa pyta otazky tak za menej ako 10s sa to neda odbavit plus 2s od zavretia pohnutie. Ak by sme pocitali 7+7+10+2 sme na 26 sekundach ale to su nasadene casy ako pri F1. Co ale vodici aj cestujuci vedia je ze ludia su extrémne spomalený a pri nastupe vystupe maju najviac casu. Vo vysledku bus tam musel byt s otvorenými dverami este v "cervenom case". Tym padom panko moze byt v klude a nabuduce cakat na spoj aspon 30s pred odchodom ako sa ma... Ono to vyznie ze chovanie je proti cestujucim, ale jazdim tu linku cele dni a ak by som toto pozadovane cakanie pre spokojnost opozdilcov aplikoval len na
najsilnejších zastávkach na trase tj.max,stanica, hasičska,gympel,legionarska tak na kazdej zastavke spravim minutu do meskania, verte ze na kazdej spominanej zastávke nie je nudza o dobiehanie, cize na juh by som prišiel s meskanim navysenym minimalne o ďalších 3-5minut. Som presvedčený že väčšina poctivých cestujúcich by toto cakanie na nezodpovednych jednotlivcov urcite nedocenila a urcite by to nepomohlo kvalite MHD. Samozrejme pri zavleku na saratovsku je cas medzi spojmi 4min, tym padom by vznikalo prenesene meskanie. PS: Hlavne s novou koncepciou prisiel aj slavno neslavny slogan o 5 minutach, cize panko moze byt v klude nakolko do 4min a 34s by mu mal prist dalsi spoj 😂
Reakcia na: tomas153cv #15715:
Asi tak. Ale keď máme kamery vo voze, gps, a kadečo, jeden by čakal, že to bude jasné. Takto to ponecháva otvorené. A ten čas mne ozaj nesedí, tak ako píšeš. Ja by som chcel už len jedno vedieť, ako dlho stál na zastávke.
Reakcia na: kvorka #15714:
Ak sa oprem o to, co bolo zverejnene p. Pribilovou tak v tom pripade to co popisujes nieje mozne. Nieje mozne zatvorit dvere autobusu a vystartovat zo zastavky za 2 sekundy. Ak sa oprem o to co uvadza cestujuci a sice 5 sekund, najkratsi cas zatvorenia dveri su 3 sekundy(mnou odmerane), plus 2 sekundy trva mnou nizsie spominana ceremonia. Cize to teoreticky mozne je, ale je to vysoko nepravdepodobne. Vyssie(aj nizsie) spominane casy je mozne empiricky si overit. Priemerny cas zatvarania dveri vozidiel MHD odhadujem na 5-7 sekund, priemerny cas od zatvorenia dveri do pohybu vozidla MHD na 2-3 sekundy. Dohromady je to 7-10 sekund.
Ja v tomto asi suhlasim s komentarom od klobasa : "Za mňa to šlo, ale dopadlo to proste inak."
To nic nemeni na tom ze si myslim ze profesne sa vodic zachoval tak ako mal.
Na zaver asi jeden citat : " Ak robime MHD pre statistiku, nemozeme ocakavat MHD s ludskou tvarou. "
Reakcia na: Pablo #15712:
Rozhodujúca je pre mna aj tá skutočnosť - či a kedy si splnil vodič povinnosť podľa cl.3 bod 13 prepravného poriadku 🙂

Pretože ak vybavoval nejakú pani, nevieme či mal otvorené dvere - mohol mať i nemusel. A ak nemal, potom už mal mať všetky zavreté a teda ukončil nástup a výstup.

Tu pani hovorkyňa radšej nič nepovedala. Lebo je aj možnosť, že mal otvorené predné dvere, pretože asi ťažko by to vybavovanie od stredných dverí bolo vidno zvonku, že? Pokiaľ mám správne info, aj toto sa dá presne zistiť spätne.

Naozaj ma tento prípad zaujíma, lebo neodznelo nič, čo by jednoznačne ukázalo ako to bolo/malo byť.
Reakcia na: draxter #15709:
Skúsim ja: Aroganťák?
Reakcia na: tomas153cv #15710:
Ono je to presne ako píšeš, kto v živote neodjazil čo i len 1 spoj, nepozná postupy, nariadenia, chovanie busu, technicke špecifiká atd. Ti moze mudrovat od stola kludne aj veľkými pismenami. Všetkých vás pozývam si to prísť vyskúšať. Samozrejme pre pochopenie celkového chodu, treba odjazdiť aspoň 1 mesiac. Po ňom na mnohé zmeníte názor, dokonca veľa vecí a postupov budete vidieť uplne inak ako len "mudrovanim od stola". V ziadnom pripade to neberte ako hejt. Ak somnou nesúhlasíte, spytajte sa Mareka osobne ako to vidi, som presvedčený, ze obdobne...
Reakcia na: tomas153cv #15710:
Však preto píšem, že (za predpokladu pravdy vo vyjadreniach všetkých zúčastnených) to je dáko prirýchlo.
Reakcia na: draxter #15704:
Podla toho co sa pise v odovodneni, v 26 sekunde mal odchod, dopyt bol stlaceny v 24 sekunde, cize na vykecavanie mal cas 2 sekundy. Do toho treba zaratat cas, pokym presunes nohu z brzdy na plyn, stlacis ho, autobus odblokuje zastavkovu brzdu, pumpa natlaci hydromenic a autobus sa rozbehne. Toto sa v ziadnom pripade neda stihnut, kedze len vyssie spominane ukony bez vykecavania trvaju tolko casu. Bud su zle uvedene sekundy od TD(ano som detailista, ale ked ich tam raz uvediem, tak sa toho predsa chytam) co si nijako nemozeme overit, alebo skresluje udalosti cestujuci(co si tiez ako nemame overit).
Reakcia na: klobasa #15707:
Tak daj tip
Reakcia na: draxter #15706:
...a tým je, že cieľom je voziť ľudí, lebo platia 👍 Ja chápem aj hovorkyňu, ale práve tie časy naznačujú, že sa to proste dalo zvládnuť. Neviem, aké sú interné postupy ohľadne toho uvoľňovania či blokovania, to by sme museli skúmať aj úkony vodiča pred pohnutím, koľko sa vybavoval a prečo s tou dámou, či potom urobil čo mal a tak. Za mňa to šlo, ale dopadlo to proste inak.
Reakcia na: draxter #15704:
Súhlasím s tebou, zjavne už nekukol späťák, tak odišiel.

Prezraď mi prosím, kto bol ten frajer čo vyhodil tie mince? Mám nejaký tip 🤑
Reakcia na: Pablo #15701:
Nepreháňaj, nebavíme sa o žiadnom dobiehajúcom. Potom tvojím výkladom ak nestojím v čase odchodu na zastávke, nemám nárok ísť meškajúcim spojom? Asi sa na vec treba pozrieť ešte z marxistického hľadiska...
Reakcia na: kvorka #15700:
Ani ja toto neviem, ako funguje 😃
Reakcia na: Pablo #15701:
Myslím, že všetci rozumieme, že bus meškal (26 sekúnd, ak som dobre čítal 🤔, no bodaj by to bolo takto vždy), a cestujúci priznáva, že prišiel neskoro - ale sám dodáva, že sa vodič vybavoval ešte s niekým, takže môj pohľad nebude tiež taký, že tých 26 sekúnd je sakra prúsmer a treba sa ponáhľať, ale prečo potom takto.... opačne to chápem, ak by stlačil potom, čo už voz sa dal do pohybu. Cestujúci bol pri stredných dverách (nie posledých). A áno, je vysvetlené, že sa to už deaktivovalo, čo tiež beriem. Ale. A tým ale je fakt, že ak sa vodič vybavoval s niekým, tak pred odchodom zo zastávky zjavne mal situáciu skontrolovať pohľadom do späťáka a preto ak by to urobil, nevidím dôvod, že takto odišiel (hoc prísne formálne možno správne - a možno nie, ak by sme sa povenovali kamerovému záznamu z vozidla, či pred odchodom urobil čo urobiť mal alebo nie). Za mňa "antiklientsky" prístup ako vyšitý. Hneď som si pomenul, na ikarusovské časy, keď mi dokonca vodič privrel ruku do dverí alebo keď 50halerové mince vyhodil z okne, že ich neberie.
Reakcia na: kvorka #15700:
Pretože už mal zatvorené dvere, tým sa uvoľnenie deaktivovalo.
Reakcia na: kvorka #15700:
Z profesneho hladiska vodic konal spravne(vid odpoved p. Pribilovej), z ludskeho hladiska je to mozno diskutabilne, urcite vsak nie odsudzujuce. Mozem ti povedat nazor a pohlad "z druhej strany".
Nepozname vsetky okolnosti ktore tomu nasvedcovali - ci tam boli len dvaja, alebo vyse ludi vystupovalo z vlaku, kolko ludi bolo v autobuse atd. V novom koncepte je na prilisne vycakavanie velmi malo priestoru. Okrem toho obzvlast na stanici je dobiehanie(citaj pozorne dalej, viem ze si pisal ze nedobiehali) vzdy problem.
Ked som kedysi robil 23ky, tak v urcity spoj danej linky som musel dvere zatvorit 4 sekundy pred oficialnym odchodom, aby som presne v dany cas(brane na sekundy) odchodu vystartoval. Inak sa vyrutil dav ludi z prichadzajuceho vlaku a to znamenalo 6 az 7 minutove meskanie(kupa listkov, otazky atd). Na Hasicskej to bolo uz 9-10 minut a pri Gymnaziu 11-12 minut. Tam prave vacsina ludi vystupovala, kdezto ludia z vlaku chceli ist do Nemocnice(a vystupovali na Legionarskej). Chytali sa prveho autobusu ktory bol k dispozicii, aj ked po chvilku po mne sla myslim harmonika a dokonca aj 11tka(tusim, nepamatam si to). Tiez som vtedy isto musel byt za to autobusarske hovado ktore nepockalo.
Netvrdim ze toto je tento konkretny pripad, len sa treba zamysliet. Nie totiz kazdy jeden autobusar sa vytesuje z toho ze ti zavrie dvere pred nosom koli tomu aby ti ukazal kto ma vacsieho, ako si to drviva vacsina cestujucej verejnosti mysli.
Reakcia na: kvorka #15700:
Ak stlačili tlačítko 20 sekund po oficiálnom odchode, tak logicky nečakali včas. Tam neni vôbec dôvod hľadať fantasmagorie preco ich nepustil. Sam stazovatel pise ze prisiel neskoro. A keby mame vzdy cakat obzvlášť na stanici každého potencionálne dobiehajúceho tak sa tam mozem postavit od 6-18 a vklude len cakat kym posledny dobehne a o 18tej to nastartujem a ideme. Kedy si uz cestujúci uvedomí ze na autobus sa caka a nie naopak. To iste ľudia chápu pri vlakoch a lietadlách, ale pri busoch ani za otca to pochopiť. A zas si to odsere vodič lebo v pohľade cestujúcich je neempaticky lebo ho nepustil, zároveň ak by ho pustil bude za debila u druhej skupiny ktorá sa ponáhľa za svojimi cieľmi a cakali na bus včas. Nová koncepcia nepocita s tym ze ludia dobiehaju, stara tam mala rezervy. Preto je nacase aby cestujuci pochopili co znamena cas odchodu.
Reakcia na: tomas153cv #15699:
Presne o to ide. Ma zaujalo totiž, že sa tie dvere neotvorili a voz odišiel o 2 sekundy. Lebo jedna vec je CP (a meškanie pár sekúnd), druhá vec je, že vozidlo stálo na zastávke, tak prečo kurník už nevzali tých cestujúcich. Tu nešlo o dobiehanie, ak stlačili tlačidlo na voze stojacom na zastávke.
Reakcia na: kvorka #15690:
Stlacenim tlacidla na dverach aktivujes dopyt po otvoreni dveri, pokial vodic neodblokuje dopytove tlacidlo, nic sa nestane(iba sa rozsvieti tlacidlo na dverach ktore si stlacil na zelenozlto). Je to vidiet na kamere, pripadne cez datovu zbernicu prostrednictvom palubnej jednotky zaznamenane aj v dispecerskom programe(pokial je vozidlo TD touto funkciou vybavene).
Dvere sa neotvorili z dovodu, ze ak vodic aktivuje dopytove tlacidlo, plati pre vsetky dvere do momentu, kedy dvere zavrie - zrusi sa aktivacia a vodic by ju musel znova aktivovat.
Nieje to ziadna veda, toto vie vypozorovat bezny sotous co sa vozi MHDckou.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.