Ak som si dobre všimol, ráno je možné 3:50 cestovať N2, priamo pokračujúcou na N3 a tou má N1 zo Sihote koleckom cez Zámostie na Juh Rozsahom ešte väčšie kolecko ako linka X či 50 v začiatkoch.
Treba celkovo počkať, radikálnejšie zásahy vyžadujú čas. Ja ani za zmenu na linke 7 nie som tak skoro. Ľudia si ešte nezvykli na hustejšiu 23, na systém 3/6/16. Moji rodičia aj brat sú naštvaní, že linka 6 je aká je, musia prestupovať ak chcú ísť busom. Ale zase som im ukázal, že majú silnú 3 a 7...už som si vypočul.
Ja som zato, aby sa klbaky používali prioritne. Predsa ide o komfort. Asi by zo 2 ešte bodli. Uvažuje sa s nasadením cez víkend aj inde ako 24 a 25 (a ten jeden spoj na 1, čo sme zistili)?
Pred zmenou mali dlhodobý priemer 23 + 28 za zastávky Východná + Lavičková 381 cestujúcich denne v smere do mesta. Prepočítané na silu novembra (máj je slabší), je to ekvivalent 414 novembrových cestujúcich.
Po zmene má dlhodobejší (v rámci možností) priemer 23 za zastávky Východná + Lavičková 449 cestujúcich denne, pohybujúc sa v rozmedzí 429 až 475 cestujúcich za deň. Je to nejakých +8,5%, čo je fajn vyhrabanie sa z počiatočného prepadu. Skrátenie po AS neodradilo cestujúcich, s výnimkou času tesne po ukončení rannej špičky je obsadenosť veľmi dobrá. Je tiež zaujímavé sledovať, ako vyťažené chodia spoje v čase, kedy bola na pôvodných 23 + 28 len hodinovka v dopoludňajšom sedle, tj. jedna z nich nepremávala.
Ale pozor, linka po 16. chodí tak prázdna v smere do mesta, nie z mesta. To, že je niečo proti smeru špičky nevyťažené, je úplne normálny a bežný jav. To, ako sa vyvíja počet cestujúcich z Karpatskej má podľa mňa pozitívny trend a je to niekoľkonásobné v porovnaní s linkou 12.
23 po pôvodnom prepade narástla. Keď sa dostanem k počítaču, napíšem presne o koľko.
Ad Západná: asi pred troma týždňami? Aby sa vyhol odbočenie doľava na veľkej križovatke.
Zrušením spoja linky N3 o 23:00 zo stanice by si odrezal možnosť použiť pre celú MČ Západ odvoz od vlaku Ex 655 z BA s príchodom do TN o 22:35 a v prípade meškania vlaku Ex 628 od Košíc o 22:21 znemožníš taktiež odvoz do MČ Západ aj od tohto vlaku. Spoj ktorý teraz končí na stanici a hneď by pokračoval na N3 ujde cestujúcim od týchto vlakov doslova pár minút pred nosom.
Nepoznám obehy, ale mne by sa pozdávalo, že ten spoj 16 čo skončí na stanici by pokračoval na N3 a bolo by možné zrušiť spoj 16 o 23tej a možno aj ten pred ním.
Žiaľ, u tej 2 nič prekvapujúce. Ako som hovoril už pred polrokom, linka po vzniku 24 nemá na viac. Rovnakou logikou ako u 7 by dnes nemala po 16-tej už ani jazdiť. Ale mesiac je málo, opakujem znova (možno sám proti sebe).
Tak už som si stihol zmeny preštudovať a za mňa asi tak, že sa prejavujú závery všetkých názorov tu odznievajucich. Sú zmeny vyplývajúce z obehov, zmeny vyplývajúce z nevyužívaná (7,16,23) a tiež zmeny z dôvodu využívania (1,8). U linky 24 by prospel odstup od 8, už to tu bolo spomínané (milan005).
Klbaky sú u nás téma vždy, lebo ich je sakra málo a z minulosti ich nasadenie bývalo tragické. Dnes tu cítim, že by ich bolo treba viac, nech sú aj na jednotke či osmičke. Bodaj by.
Ale aj tak si myslím, že mesiac je málo, lebo tá redukcia na 7 je drastická - buď sa mal dať čas alebo toto jednoducho nemalo byť ani navrhované, kým sa nevybuduju ozaj ťažiskové zastávky Psotného a Merkury/Lidl.
Ja som zvedavý, ako bude 2 a 23.
A prečo by nepadol? Len padnutý na hlavu ignoruje takýto cieľ, keď autobus prefrčí okolo bez zastávky na 1,5 kilometri, čoho dôsledkom je aktuálna redukcia hneď po jednom mesiaci o všetky spoje v doobednom sedle.
Ten zavlek do Nozdrkoviec znie papierovo horsie nez je realita. Sam si bol prekvapeny ohladom zavleku na Saratovsku, v tomto pripade by to nemuselo byt ine.
Súhlasím, preto som opatrný aj pri obmedzovaní harmoník vo večerných hodinách. Inak vyzerá obsadenosť spojov po 20. hodine počas chladných novembrových večerov, inak počas trhov alebo cez leto. Rovnako tak dopyt na 24/25 vs 1/8 kolíše podľa sezóny - trávenie času v meste vs nákupy. Robiť závery po mesiaci by bolo unáhlené a mohli by sme si to neskôr vyčítať.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
draxter
Ja som tu písal, že by bolo veľmi vhodné upraviť vodorovné značenie Saratovská x gen. Svobodu. Veľmi by pomohlo MHD.
12: toto bolo od počiatku zlé riešenie, ale mesto ho chcelo...