Reakcia na: kvorka #14989:
Myslím si, že nemá zmysel sa tu naťahovať do nekonečna, takže len k dvom bodom.K tomu, "kam sme diskusiu dostali my" a "kto ako na mňa, tak ja na neho" – neviem o tom, že ja by som niekedy na teba mal útočný štýl komunikácie, napriek tomu som si ho od teba vyslúžil viackrát. Takisto sa mi na rozdiel od teba nikdy nestalo, že by mi iMHD zmazalo diskusný príspevok pre vulgárne vystupovanie (viď. obrázok).
Druhá vec, považujem za nevyhnutné ohradiť sa voči vyložene nepravdivým obvineniam o údajných "kamarádšaftoch" s Útvarom mobility. S ÚM máme korektné pracovné vzťahy, nič viac, nič menej. Keď sme ÚM prvýkrát predstavili náš návrh novej koncepcie MHD, odmietol ho a vybral si iného zhotoviteľa pre spracovanie nového CP. Až po tom, ako tento zhotoviteľ pohorel a dodal nepoužiteľný výstup, oslovili nás, pričom medzitým nastala na ÚM ešte aj výmena vedenia tohto útvaru. Vytvárať dojem údajných "kamarádšaftov", protekcie alebo čohokoľvek podobného je obviňovanie, ktoré sa ani v najmenšom nezakladá na pravde.
Michal Mazánik
Najmä v tých výhradách ku komunikácii sa už naozaj strácam. Na jednu stranu sme si tu od Draxtera čítali, ako údajne robíme tajnosti (pritom sme s komunikáciou začali 2 týždne po podpise zmluvy, hneď, ako bol potvrdený termín prezentácie vo Hviezde), od Pabla ako nedostatočne masírujeme cestujúcich, ale zároveň keď tú komunikáciu robíme, tak je vraj neseriózna a nová koncepcia kvôli nej stráca na popularite. Asi už začnem mať pocit, že sme mali, tak ako to bolo v roku 2016, po prezentácii na webe mesta zverejniť jeden strohý článok s preklikom na PDF súbor a bolo by to lepšie? Keď už sa bavíme o sociálnych sieťach, gro komunikácie v októbri tvorili videá, kde sme odpovedali na najčastejšie otázky cestujúcich. Nešlo teda o žiadne superlatívy, naopak sme zverejňovali často kritické otázky a dávali k nim vysvetlenia, k tomu sme ešte ľuďom zodpovedávali otázky v komentároch.
Zároveň, pokiaľ sa tu mesto po 30 rokoch, kedy sa striedali buď obmedzovanie výkonov alebo aspoň stagnácia rozhodlo výkony navýšiť, nevidím jediný dôvod, prečo by sme tieto zlepšenia (či už ide o 5-minútové intervaly, alebo posilnenie niektorých štvrtí) nemali, kľudne aj v superlatívoch, komunikovať. Spočítal som, koľko podnetov prišlo od 1. augusta – dovedna prišlo 33 pripomienok, celkovo teda evidujeme 324 pripomienok, čo je stále so značným odstupom menej než v rokoch 2006 a 2016.
Na záver ešte k tej sebareflexii, myslím si, že by bolo na mieste k nej vyzvať aj mnohých ďalších diskutujúcich. Lebo z toho, čo tu čítam mám u mnohých pocit, že hlavný problém je v tom, že to robíme my a nie milan005. Veľmi dobre si pamätám rok 2016 – zrušené zastávky bez akejkoľvek informácie na označníkoch, knižný CP zopnutý spinkou tak, že sa rozpadol ešte cestou z klientskeho centra domov, mätúce ciele na transparentoch pri okružných linkách, hlásenie „konečná, prosím, vystúpte“ na priebežných konečných, chýbajúce riadne označníky na zastávkach ešte aj 4 roky po spustení. A kampaň vystihli dve dôchodkyne, ktoré mi tuším 2. augusta 2016 v L13 povedali: „Nemáme kde zistiť, čo kam chodí, tak sa vozíme po celom meste.“ Zaujímavé, že toto vtedy mnohí z aktuálnych kritikov novej koncepcie vtedajšiemu autorovi CP, mestu či dopravcovi nevyčítali. Dokonca ani zvýšenie rozdielu medzi DK a hotovosťou z 15 centov na 40 centov vtedy nebol problém.