Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #14951:
Je to presne tak, ako píše Vladimír. My sme sa pri spracovaní dát stretli s nepresnosťami v dvoch typoch prípadov. Jedným je, ak APC započítava ako nástupy a výstupy aj pohyb vodiča na konečnej zastávke, čo sa dá ale veľmi ľahko identifikovať a odfiltrovať.

Druhý typ nepresností bol pri počítaní detí, kedy APC časť detí kvôli nižšiemu vzrastu nezachytilo. Toto sme riešili manuálnym počítaním cestujúcich na trasách, kde to bolo podstatné pre tvorbu novej koncepcie. Príkladom je linka 2 v úseku Nozdrkovce – Beckovská (ZŠ Dlhé Hony), kde sme na základe fyzického sčítania v autobuse pristúpili k doplneniu zachádzky na školský spoj C cez Nozdrkovce.
Reakcia na: Vladimír #14951:
Poprosím o ľudsky normálne preloženú túto odpoveď. Vôbec tomu občan nerozumie.😴
Reakcia na: Pablo #14898:
S anomáliami pri výsledkoch s APC sme sa už stretli. Zatiaľ nebol čas venovať sa tomu, prečo sa tak v niektorých prípadoch stalo - či do toho nejak zasiahol vodič, či bol na spoji výpadok prenosu dát, či sa niekde v "postprodukcii" poskladali dáta zle.

Práve preto sa pre účely analýzy súčasného CP a prípravy novej koncepcie poskytovali dáta za dlhšie obdobie, aby prípadná nezistená anomália v konkrétnom dni štatisticky neovplyvňovala dlhodobý výsledok spoja.

Plus, pokiaľ mi je známe, zistenia z APC, ktoré boli akokoľvek mimo očakávaní, autori koncepcie následne kontrolovali priamo v teréne s cieľom overiť dôveryhodnosť informácie, ktorá vyšla z APC, a pokiaľ mala potenciál byť významnou pre prípravu zmeny.
Reakcia na: kvorka #14948:
V Lužiankach nezastavuje žiadny vlak, ktorý by nezastavoval v Nitre. Z Nitry do Lužianok za účelom prestupu na vlak necestuje nikto.
Reakcia na: kvorka #14948:
Do Štitár chodí PAL len v časoch, keď si neplatia MHD. Takže tam je PAL len doplnok a je vždy zaujímave sledovať v autobuse o 20:20 z Nitry do Zlatých Moraviec, ako sú Štitárčania zmätení zo spôsobu odbavenia. Viackrát som zažil, že chceli platiť platobnou kartou, čo v NSK nejde a pod. V posledných rokoch navyše aj v Hrnčiarovciach aj v Štitároch pribudlo kopec nových rodinných domov, takže ja si časom viem predstaviť posilnenie aj tam.

A k ostatných obciach, o časoch ktorých hovorím, nechodia ľudia z práce, ale za oddychom, kultúrou a zábavou do Nitry.

Ak sa ešte bavíme o Nitre a okolí, tak aj Veľký Lapáš/Malý Lapáš v posledných 10 rokoch sa dosť rozrástol. A je vidieť, že taktovú linku do Vrábel resp. Levíc, ktorá chodí v PD 30/15 min. a cez víkend každú hodinu tiež dosť živí aj práve Lapáš.
Reakcia na: henko151 #14947:
Lenže Lužianky sú vlastne hlavnou železničnou stanicou Nitry, Branč je a Ivánka kvôli priemyslu. Len Štítáre a Hrnčiarovce majú podobn charakter ako Soblahov, ale tá 27 nie je zasa nejaké terno, hoci tam je to dané tým, že tam je AJ linka PAL.
Reakcia na: milan005 #14941:
Aby sme sa nepochopili zle, ja nevyčítam časté spoje do Kubrice, len poukazujem na fakt, že aj také malé osídlenie môže mať kvalitnú obsluhu verejnou dopravou. Horná časť Kubrej tiež zase nebude nejakým zásadným hráčom, spoločne s Kubrou to bude možno polovica zo Soblahova. Hybnosť obyvateľstva v Soblahove síce môže byť o niečo nižšia, majú tam Coop Jednotu (staršia čast obyvateľstva tak nemusí cestovať do Trenčína za nákupom), ale aj tak si myslím, že by sa tam uživila “MHD” linka.

V obciach okolo Nitry, kde jazdí MHD vidieť, že obyvatelia majú podobnú hybnosť ako v priemernej okrajovej časti. Nie je ničim nezvyčajným, že aj cez víkend podvečer stretneš slušne obsadený kĺbak smerujúci do mesta.
Reakcia na: kvorka #14944:
Spoj mal pôvodne znamienko rk, cca 15 rokov dozadu sa zmenilo na g(premáva ne-pia). Nedeľa ostala kvôli pracujúcim na nočnú z nedele na pondelok ale neskôr už neboli ani tí, až sa z dôvodu nízkej vyťaženosti zrušila aj tá na úkor posilnenia vnútra dňa a potiahnutia spoja 11.28+ až do Dubnice a odtiaľ späť do Soblahova. Z DCA vtedy nič nešlo cca 2,5hod
Reakcia na: TomoSK #14943:
Krok späť, do ,,čias setrigtov,, bolo už to, že sa dalo predlžovanie ,,mesačníkov,, u vodiča. Taktiež dobíjanie kariet u vodiča neurýchľuje ale ani malý rozdiel medzi cenou v hotovosti a s DK príp PČL.
To nie je len o Soblahove ale aj na trase Trenčín-Dubnica, Teplice, Stankovce...
To odbavenie by mohlo byť rychlejšie.
Reakcia na: milan005 #14942:
Ešte večerný spoj pridať, naozaj 18:50 to je ako MHD 3 v TO do Veľkých Bedzian...a to snáď nejdeme porovnávať. Ešte relatívne nedávno posledný spoj bol x6 (či x+) a predtým bez obmedzenia.
Môj názor je, že pokiaľ sa na takto krátkej a frekventovanej trase bude vyberať "mýto" u vodiča, nikdy sa nevyužije plný potenciál tohto ramena. Toto je ukážkový príklad linky, ktorá si žiada nástup všetkými dverami a výhody MHD so všetkým, čo k tomu patria. 😊
Reakcia na: kvorka #14939:
Objednávateľ dopravy má záujem Soblahov riešiť a aj ho riešiť chce! Možno aj práve preto, že v žiadnej obci v širokom okolí nepribudlo za uplynulé roky toľko obyvateľov ako v Soblahove.
Od 1.11. by mal aj nejaký ten spoj pribudnúť.
Napr. v odpoludňajšej špičke by mali ísť autobusy z TN po novom o 13:25, 13:57(2 min. odskok kvôli koncu prac. zmeny v Leoni), 14:25, 14:55, 15:25, 15:55.
Sobotu by sa mala tiež skrátiť diera z TN medzi 11:07 a 14:35, kde by mal pribudnúť odchod totožný s nedeľou o 12:51 a opačne zo Soblahova je v súčasnosti diera medzi 10:00 a 13:20, tam by mal pribudnúť v sobotu spoj totožný s odchodom v pracovný deň o 12:00.
Poobede počas voľných dní by mali ísť spoje z TN s drobným posunom o 14:27, 16:27 a 18:27 (vhodné od konca prac. zmien o 14 a 18, príchod vlaku z BA xx:19, prestup z MHD 1 od Sihote a zároveň aby si po zastávkach "nezavadzali".
Spoje 14:50, 16:50, 18:50 sú zasa vhodné ako prípoj k vlakom vyššej kategórie na oba smery. O 16:50 dokážu využiť aj k prac. zmene od 18tej čo je počas voľných dní dôležité.
Reakcia na: henko151 #14938:
"Cudzári" stále vidia na L11 len obyvateľov Kubrice, avšak zabúdajú na celú hornú časť Kubrej kde býva viac ľudí ako v Kubrici a veľký potenciál vo víkendovom využití - cestujúci na kyselku a "do prírody", chatové oblasti.
Reakcia na: henko151 #14938:
Samozrejme, lenže dnes sú si konkurencia. Tam by mal dopravný prieskum ukázať v prípade integrácie, čo a ako. Lebo teraz na podklade dát SAD si TNSK objedná len toľko, koľko potrebuje Soblahovčan. Trenčania majú MHD. Zatiaľ čo v prípade začlenenia by to bolo iné. A nerád porovnávam Kubricu, ktorá je na MHD napojená cca 70 rokov a ľudia sú naučení bus používať, s čímkoľvek, čo je dnes samostatnou obcou a ten bus sa tam berie od 90.rokov ako doplnok k a autu. Hoci oceňujem zmenu CP na linke k pravidelnosti, dnes v "x" zo Soblahova
4.55, 5.10, 5.55, 6.15, 6.55, 7.15, 8.00, 9.00, 10.00, 11.00, 12.00, 13.00, 14.00, 14.50, 15.28, 16.20, 17.10, 18.05, 18.50, 20.10 a 21.10
v "6"
5.15, 6.57, 8.20, 10.00, 13.20, 15.00, 16.50, 18.50
v "7"
5.15, 6.57, 8.45, 11.27, 13.20, 15.00, 16.50, 18.50

Mne chýba kedysi ešte spoj 21.10 a poviem ok.
Reakcia na: TomoSK #14935:
Plne súhlasím, neviem síce, koľko cestujúcich prepravuje linka, ktorá tam premáva v súčasnosti, no podľa mňa, vzhľadom na veľkosť Soblahova si viem predstaviť, že by sa to uživilo v 60/30 min. takte. Predsa len oveľa menšia Kubrica má rovnaký interval, a tým, že by sa v meste linka správala ako bežná MHD, tak by isto prepravovala aj viac vnútromestských cestujúcoch.
Reakcia na: milan005 #14933:
A v dnešnej dobe možno regulérne harmoniku stretnúť kde?
Reakcia na: draxter #14914:
Sused by nebol ochotný ju poskytnúť na zverejnenie na imhd?
Reakcia na: draxter #14928:
Soblahov je dokonca veľmi špecifický aj v tom, že sa jedná o koncovú obec. V takých prípadoch je úplne bežná prax u nás aj v zahraničí taká (ako spomenul Henrich v #14929), že linka naplno prejde pod krídla MHD, nakoľko cestovný čas či výška cestovného je spravidla veľmi podobná linke MHD. Okrem iného, hybnosť obyvateľstva je v takýchto obciach vyššia, než v porovnateľne veľkých obciach ďalej od miest.

Krásnym príkladom je Prešov, kde sú výhradne MHD obsluhované napríklad obce Teriakovce (22), Ruská Nová Ves (46), Vyšná Šebastová či Podhradík (13).
Reakcia na: Marek6283 #14932:
To bola príprava na integraciu...žiaľ potom to šlo presne opačne.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.